شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

۲۳ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹۴۷ دیدگاه
  1. kamyab

    به نظر من ps4 بهتره چون رابط کاربری باحال تری نسبت بهxbox one داره و چون شناخته شده تر هست بازی هاش هم همه جا هست و در باره دسته اش باید بگم که خیلی دسته کاربردی هست و به نظر من خوش دست تر و سبک تر از دسته xbox one هست.

  2. slm

    منظورم بازی کینکت

  3. slm

    شما واقعا ۱۸۰۰۰۰ تومن میدین بازی xbox one بخرید نه مرحله ای نه چیزی بعد ۲ روز زذه میشید
    البته کینکت xbox 360 عالی بود بیشتر خانوادگی بود
    بدشم گقتن دایرت ایکس نمیتونه گرافیک بازی زیاد تغییر بده
    ps 4 خوب هرجا میری بازی ps 4 داره
    هرکی هم the last of us بازی نکرده نصف عمرش هدر رفته

  4. Milad

    خرید کنسول PS4 و xbox one کاملا اشتباههم من خودم ps4 دارم ولی بنظرم هیچ چیز کامپیوتر یا همون PC نمیشه چون هم بازیهاش ارزونتره هم کیفیت بیشتر دارند هم بازیهاش از ۶۰فریم شروع میشند تا ۱۲۰ فریم در صورتی که هیچ کدوم از دو کنسول بازیهای جدید را بیشتر از ۳۰فریم نمیتونید اجرا کنند

  5. افشین

    من
    ps4 خریدم تو کرج بازی های ایکس ۱ خیلی خیلی کمیاب هستن از طرف دیگر گرون تر هستند اما دسته ایکس وان رو ترجیح میدم در باره گرافیک نمیتونم نظر بدم چون خودم مقایسه نکردم اما طبق گفته های دی جی کالا ۵۰ در صد بیشتره درباره بازی های انحصاری فکر میکنم سونی هنوز تمام چیز هایی رو که داره رو نکرده مثل گاد آف وار اما تا الان ایکس ۱ خیلی بهتر بوده فورزا محشره البته ps هم درایو کلوب روداره که بدک نیست اما در کل من ps4 رو بخاطر تجربه بیشتر نسبت به مایکروسافت -قابلیت اتصال به گوشی های اکسپریا -بازی کردن بازی های ps2-گرافیک بهتر -زیبایی بهتر انتخاب کردم

  6. حمید

    بدون شک PS

  7. امید

    با سلام خدمت همه دوستان به نظر بنده اولا کاملا سلیقه ای هستش دوما انتخاب خودم xbox one هستش. چون من انتظارم از کنسول سرگرم شدن با دوستامه که کینتک این کارو به راحتی انجام میده. اصلا هم اهل این بازی های انحصاری نیستم چون نه وقتشو دارم نه دیگه به سنم میخوره 🙂 و همچنین امکانات جانبی xbox خیلی برام کارایی داره این که میتونم بهش هارد اکسترنالمو وصل کنم یا واز امکانات ویندوز استفاده کنم خیلی خوبه .

  8. غزنوی

    just wiiU :DDDD

  9. محمد

    کاملا سلیقه ای مثل اینکه یکی حلیم رو با نمک میخوره یکی هم با شکر ولی با شکر خوردن معقول تر ه و حلیم شیرین هم همان xbox one میباشد .

  10. علی

    xbox one
    xbox one
    .
    .
    .
    xbox one

    1. محمد عارف

      موافققم

  11. AR12

    به نظر من معیار انتخاب کنسول سلیقه ، بازی های مورد علاقه و انحصاری ، قیمت است
    در کل هر دو تا کنسول خوبه ولی هر کس باید بر طبق معیار های ارزش گزاری خودش کنسولش رو انتخاب کنه

  12. xbox one

    اقا دست شما درد نکنه من تا قبل از این همش این سوال توذهنم بود و دو دل بودم ولی با دیدن سایت شما تصمیممو گرفتم……just x one
    ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه