چطور همبرگر خانگی درست کنیم؟

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
طرز تهیه همبرگر

داستان یک همبرگر حرفه‌ای از یک قصابی خوب شروع می‌شود. وقتی گوشت همبرگر به درستی انتخاب شود، نیاز به ادویه‌ی خاصی برای مزه‌دار کردن آن نخواهید داشت و فقط کمی نمک و فلفل و شاید پودر سیر کافی است تا یک همبرگر مخصوص و خوشمزه داشته باشید. خوشمزه‌ترین همبرگرها معمولا آن‌هایی هستند که ساده‌ترند. با چند ورق پنیر آب شده و کمی سبزیجات در کنار یک گوشت باکیفیت می‌توانید یک برگر سالم و خوشمزه در خانه تهیه کنید و بعد از این دیگر به سراغ فست‌فود و همبرگر رستورانی نروید. در این مطلب از سری آموزش آشپزی تصویری طرز تهیه همبرگر خانگی را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه همبرگر

مواد لازم برای یک همبرگر حرفه‌ای

  • گوشت گوساله چرخ شده کم‌چرب: ۳۰۰ گرم
  • نان همبرگر: ۲ عدد
  • زرده تخم مرغ: ۱ عدد
  • پنیر گودا یا پنیر چدار: ۴ ورق
  • پیاز: ۱ عدد کوچک
  • خیارشور، گوجه فرنگی و کاهو
  • پودر سوخاری: ۱ قاشق مرباخوری
  • پودر پیاز: ۱ قاشق مرباخوری
  • پودر سیر: ۱ قشق چای‌خوری
  • سس کچاپ و سس خردل: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
خرید مواد لازم همبرگر از دیجی‌کالا

طرز تهیه همبرگر خانگی

مواد لازم برای تهیه همبرگر

۱.
برای شروع گوشت را در یک کاسه قرار دهید و آرد سوخاری، پودر پیاز، پودر سیر، سس خردل، سس کچاپ، نمک، فلفل و زرده‌ی تخم مرغ را به آن اضافه کنید. مواد را با استفاده از قاشق با هم مخلوط کنید. دقت کنید که گوشت همبرگر نیازی به ورز دادن ندارد و مواد فقط باید با یکدیگر مخلوط شوند.

همبرگر ذغالی

۲.
این میزان گوشت برای ۲ نفر کافی است. پس از مخلوط شدن با ادویه‌جات آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و مانند عکس شکل دهید. برای این کار می‌توانید از گردی پشت بشقاب استفاده کنید تا گوشت‌ها هم‌اندازه و یک‌شکل شوند. زیر همبرگرها یک برگ کاغذ روغنی قرار دهید و با انگشت وسط آن‌ها را کمی گود کنید تا هنگام پخت فرم خود را از دست ندهند. سپس همبرگرها را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا گوشت استراحت کند.

همبرگر گیاهی

۳.
در این فاصله پیاز را به صورت خلال خرد کنید و درون یک تابه‌ی دردار با استفاده از یک قاشق روغن تفت دهید. حرارت شعله‌ی گاز را تا جای ممکن کم کنید و در تابه را بسته نگه دارید. اما فراموش نکنید باید مدام پیازها را هم بزنید تا خوب کاراملی شوند.

همبرگر با سویا

۴.
پس از آماده شدن پیاز کاراملی، آن‌ها را از روغن خارج کنید. دقت کنید که پیازها زیاد سرخ نشوند و بافتشان نرم باقی بماند. همبرگر با پیاز داغ اصلا خوشمزه نمی‌شود.

همبرگر مک دونالد

۵.
بعد از این که برگرها خوب استراحت کردند، آن‌ها را از یخچال خارج کنید و در تابه‌ی گریل یا یک تابه‌ی نچسب که از قبل داغ کردید، با کمی روغن سرخ کنید. دقت کنید که حرارت شعله باید روی متوسط باشد و برگرها زیاد سرخ نشوند. هر طرف برگرها باید ۴ دقیقه سرخ شود تا داخل گوشت پخته و آبدار باشد. حرارت کم باعث خشک شدن گوشت و حرارت زیاد مانع مغزپخت شدن آن می‌شود.

۶.
وقتی یک طرف برگرها آماده شد، آن‌ها را برگردانید و روی آن‌ها ۱ یا ۲ عدد پنیر ورقه‌ای چدار یا گودا قرار دهید. برای تهیه کردن همبرگر کلاسیک همیشه از پنیر گودا یا چدار استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید از پنیر بلوچیز، پنیر بوترکنیزه، یا پنیر فرانسوی بری هم استفاده کنید.

همبرگر خانگی با گوشت

۷.
نان‌های همبرگری را به ۲ نیم برش دهید و قسمت داخلی آن‌ها را کمی کره بمالید. سپس تابه را بدون روغن داغ کنید و نان‌ها را در آن بچینید تا سطح داخلی آن‌ها گریل شود. اگر برگر را داخل نان سرد قرار دهید، باعث سرد شدن گوشت می‌شود. با توجه به این که کاهو، گوجه فرنگی و خیار شور هم سرد هستند، بهتر است حتما نان برگر را گریل و همبرگر را داغ سرو کنید.

دستور پخت و عکس: مریم ابراهیمی

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. امیر

    سلام
    ببخشید پیاز هارو برای نهار فردا باید سرخ کنیم؟

    1. آرش

      لعنت بهت😂😂

  2. شهاب

    با این روش پختم بسیار عالی شد. دقیقا طعم برگرهای حرفه ای رو گرفت. ممنون.

  3. مصطفی

    این دستور آشپزی رو از اینترنت هم دانلود نمیکیردیم چیز خاصی نبود
    نوشته همه ی مواد رو قاطی میکنیم بعد سرخ میکنیم
    خب
    اینو که همه بلدن؛ چیزایی رو باید توی دستور پخت بنویسی که اهمیت داره
    چرایی اینکه همبرگر خوب سرخ نمیشه
    خوب پف نمیکنه
    و مزه ی همبرگر واقعی رو نمیده
    اینا میشه دستور پخت واقعی

  4. artin

    واقعا عالی بود من درست کردم حسابی لذن بردم

  5. حبیبه

    ببخشید پیاز برای چی لازم هست؟در مورد گذاشتن مواد ساندویچ و ترتیبش هم کاش کمی توضیح بدید ممنونم

    1. شهاب

      منم نفهمیدم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه