۱۰ دلیل برای خریدن کامپیوتر اپل به جای کامپیوتر ویندوزی

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
کامپیوتر اپل

اگر این مطلب را برای خواندن انتخاب کرده‌اید، یا بین خرید یک کامپیوتر اپل و کامپیوتر ویندوزی مردد مانده‌اید یا احتمالا کنجکاو هستید و می‌خواهید بدانید این دو نوع کامپیوترها چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با یکدیگر دارند.

در حقیقت، همانطور که کامپیوترهای اپل در مقایسه با کامپیوترهای ویندوزی مزایای زیادی دارند، عکس این موضوع هم صادق است. در این مطلب به مزایای کامپیوترهای اپل می‌پردازیم و در یک مطلب جداگانه، به مزایای کامپیوترهای ویندوزی نگاهی می‌اندازیم.

۱. خریدن کامپیوتر اپل ساده‌تر است

کامپیوتر اپل

کامپیوترهای مک در مقایسه با کامپیوترهای ویندوزی تنوع بسیاری زیادی ندارند زیرا تنها شرکت اپل آن‌ها را می‌سازد. از طرف دیگر، چندین شرکت انواع و اقسام کامپیوترهای ویندوزی را می‌سازند که هرکدام از آن‌ها از ویژگی‌های خاصی بهره می‌برند. به همین خاطر یک کاربر عادی که چندان سررشته‌ای از موارد فنی ندارد، باید وقت زیادی را صرف جستجوی بین کامپیوترهای ویندوزی کند.

اما اگر به اندازه کافی بودجه داشته باشید، می‌توانید متناسب با بودجه موردنظر یک کامپیوتر اپل را انتخاب کنید. از آنجایی که تمام کامپیوترهای اپل کیفیت خوبی دارند، دیگر در مورد کیفیت آن نگرانی‌ای نخواهید داشت.

۲. کامپیوترهای اپل راحت‌تر تعمیر می‌شوند

کامپیوتر اپل

کامپیوترهای ویندوزی تنوع بسیار زیادی دارند و هرکدام از آن‌ها از قطعات ساخت شرکت‌های مختلفی بهره می‌برند. اما کامپیوترهای اپل این‌گونه نیستند و مراکزی که کار تعمیرات این کامپیوترها را انجام می‌دهند، مطمئنا به تمام قطعات لازم دسترسی دارند. به همین خاطر اگر زمانی کامپیوتر اپل شما دچار مشکلی شود، می‌توانید به مرکز تعمیر موردنظر مراجعه کنید و دیگر لازم نیست وقت خود را با مراجعه به مراکز مختلف هدر بدهید.

۳. راحت‌تر بودن استفاده از macOS (البته این موضوع بستگی به کاربر دارد)

کامپیوتر اپل

ویندوز ۱۰ سیستم‌عاملی جذاب است که از انواع و اقسام قابلیت‌های مفید بهره می‌برد، اما این سیستم‌عامل گاهی اوقات شلوغ به نظر می‌رسد. از طرفی دیگر سیستم‌عامل macOS به رابط کاربری ساده‌اش شهرت دارد و به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. البته چنین موضوعی سلیقه‌ای محسوب می‌شود و نمی‌توان برای این دو سیستم‌عامل یک حکم قطعی صادر کرد.

۴. اکوسیستم اپل

کامپیوتر اپل

می‌توان گفت رقیب قدری برای اکوسیستم اپل وجود ندارد. از بین عضوهای این اکوسیستم می‌توانیم به کامپیوتر اپل، آیفون، ایرپاد، آیپد، اپل واچ، هوم‌پاد و اپل تی‌وی اشاره کنیم. هیچ کمپانی دیگری تا حالا نتوانسته اکوسیستمی به یکپارچگی اکوسیستم اپل ایجاد کند.

۵. در کامپیوترهای مک نرم‌افزارهای رایگان متعددی تعبیه شده است

کامپیوتر اپل

 

از جمله جذاب‌ترین نرم‌افزارهای پیش‌فرض کامپیوترهای اپل می‌توانیم به iMovie، Garage Band و Image Capture اشاره کنیم. این نرم‌افزارها به ترتیب عملکرد بسیار خوبی در زمینه‌ی ویرایش فیلم‌ها، ساخت موسیقی و انتقال عکس‌ها از دوربین به سیستم دارند. در مقایسه با این نرم‌افزارها، نرم‌افزارهای پیش‌فرض ویندوز حرف زیادی برای گفتن ندارند.

۶. کامپیوتر اپل سرشار از نرم‌افزارهای پیش‌فرض بی‌مصرف نیست

کامپیوتر اپل

 

کامپیوترهای ویندوزی حاوی تعداد زیادی نرم‌افزار پیش‌فرض بی‌مصرف هستند. هرچند می‌توان این نرم‌افزارها یا بازی‌ها را پاک کرد، اما همین صرف وجود داشتن این موارد، یک موضوع ناخوشایند محسوب می‌شود. شاید در کامپیوتر اپل نرم‌افزارهای پیش‌فرض زیادی وجود داشته باشد، اما حداقل بیشتر آن‌ها بی‌مصرف نیستند.

۷. نسخه‌های جدید macOS همواره رایگان هستند

کامپیوتر اپل

هر موقعی که اپل نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود را عرضه می‌کند، کاربران کامپیوترهای اپل می‌توانند این سیستم‌عامل را به‌طور رایگان دریافت کنند. اما اگر اهل استفاده از ویندوز ۷ یا ویندوز ۸ یا ۸.۱ باشید، برای استفاده از ویندوز ۱۰ باید ۱۲۰ دلار پرداخت کنید. هرچند در سال اول عرضه ویندوز ۱۰ کاربران دیگر ویندوزها می‌توانستند به‌طور رایگان آن را دریافت کنند، اما از این موضوع چند سالی می‌گذرد.

۸. بیشتر لپ‌تاپ‌های مک نمایشگرهای زیبایی دارند

کامپیوتر اپل

بیشتر لپ‌تاپ‌های مک از نمایشگرهای رتینا بهره می‌برند که می‌توانند تصاویر شفاف و رنگ‌های زنده را برای کاربر به ارمغان بیاورند. بسیاری از لپ‌تاپ‌های ویندوزی هم نمایشگرهای باکیفیتی دارند، حتی نمایشگر برخی از آن‌ها بهتر از لپ‌تاپ‌های مک است، اما برای پیدا کردن این مدل‌ها باید وقت زیادی صرف شود.

با این وجود، اگر کیفیت نمایشگر برای شما اهمیت زیادی دارد، توصیه می‌کنیم مک‌بوک ایر نخرید. این سری لپ‌تاپ‌ها از نمایشگرهای قدیمی بهره می‌برند و نمی‌توانند کیفیت نمایشگرهای رتینا را ارائه کنند.

۹. لپ‌تاپ‌های مک از بهترین ترک‌پدها بهره می‌برند

کامپیوتر اپل

بیشتر لپ‌تاپ‌های ویندوزی از لحاظ کیفیت ترک‌پد قابل مقایسه با ترک‌پد لپ‌تاپ‌های مک نیستند. لپ‌تاپ‌های مک هر ضعفی که داشته باشند، کیفیت ترک‌پدهای آن‌ها را به سادگی نمی‌توان زیر سوال برد.

۱۰. امکان نصب ویندوز در کامپیوترهای اپل وجود دارد

کامپیوتر اپل

اگر یک کامپیوتر اپل خریده‌اید ولی برای انجام کارهای خاص نیاز به ویندوز دارید، می‌توانید این سیستم‌عامل را در کامپیوتر اپل خود نصب کنید. در عین حال، عکس این موضوع امکان‌پذیر نیست.

البته امکان سرهم‌بندی یک کامپیوتر هکینتاش وجود دارد و علی‌رغم عدم استفاده از سخت‌افزارهای اپل، چنین کامپیوتری قادر به اجرای سیستم‌عامل مک خواهد بود. اما انجام این کار را اصلا توصیه نمی‌کنیم. اولا برای سرهم‌بندی چنین سیستمی فقط می‌توانید از قطعات سخت‌افزاری محدودی استفاده کنید و در ضمن نصب و آپدیت کردن macOS در سیستم‌های هکینتاش به‌هیچ‌عنوان کار ساده‌ای محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ دلیل برای خریدن کامپیوتر ویندوزی به جای کامپیوتر اپل

منبع: Business Insider

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰۹ دیدگاه
  1. حسین

    به نظرم فقط همین جوری چند تا توجیه بچه گانه کنار هم قرار دادید تا ۱۰ تا بشه مگر نه مزیت هاش نسبت به ویندوز معدود و کمه .

    1. امیر

      و بلعکس…
      مزیت هاش نسبت به ویندوز عالی و زیاده

  2. محمد

    با سلام به تمامی دوستانی که نظر دادن عزیزان مقایسه کامپیوتر‌های ویندوزی و کامپیوترهای اپل مثل مقایسه وانت پیکان با بنز آخرین مدل هست مثل این میمونه که بیای بگی‌ من با وانت می‌تونم کولر آبیم جابجا کنم ولی‌ با بنز نه شما لحظه که ماشینهای اپل رو دست میگیری اون لحظه اوج کیفیت زیبایی‌ کارایی توی یه لحظه هجوم میاره به سمتتون واسه اون دست از دوستانی که میگن محیط مک بسته هست و کارایی نداره باید عرض کنم که شما یا کلا سواد استفادشو نداری یا این که متاسفانه تا حالا موفق به استفاده نشدی شما در مک ۱۰ برابر ویندوز میتونی‌ آزاد باشی‌ اگر کاربر حرفی‌ای باشی‌ از طریقه ترمینال در مک میتونی‌ کد نویسی کنی‌ و کارهایی‌ بکنی‌ که در ویندوز نمیتونی‌ !!! از نظر برنامه هم باید خدمتتون عرض کنم که یه برنامیه ۶ مگی در مک ۱۰ برابر با کیفیت تر از همزاد ۳۰۰ مگیش در ویندوز هست دربارهٔ گمینگ با دوستمون موافق هستم چون مناسب گیم نیست ولی‌ برای کد نویسی ، ادیت عکس و فیلم کاملا مناسب هست همیشه به یاد داشته باشید کلا گوشیهای اندریدی و کامپوتر‌های ویندوزی فقط بر روی کاغذ بهترن نه در عمل واقعا تعجب کردم که چرا در باره کندی سرعت ویندوز پس از مدت کوتاه یا سنگینی رجیستر و یا ویروسی‌ شدن خیلی‌ راحتره ویندوز نسبت به مک توی مقالهٔ بالا توضیح داده نشده بود واقعا جاشون خالی‌ بود…از قدیم گفتن تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها بیخودی به قول دوستمون اسم در نکردن نمیدونم فاز بعضی‌ از دوستان چی‌ که کلا میگن گوشی و کامپیوترهای اپل برای کلاس این صحبت واقعا بچهگانه و پیش پا افتاده و مسخره هست نظر همه محترم هست تا زمانی که باعت گمراهی افراد دیگه نشه بیایم زمانی که راجع به چیزی اطلاع نداریم یا اطلاعاتمون ناقص هست باعت گمراهی دیگران نشیم،…
    پ.ن : بنده مهندس کامپیوتر مقطع کارشناسی ارشد هستم (جهت اطلأع دوستان که نظرم صرفا نظر کورکورانه نیست ) روزو ایام به کام

    1. shahabmp

      شما دیگرانو به بی سوادی متهم کردی ولی خودتون توی ۱۰ سال پیش موندین، بله ۱۰ سال پیش حرف شما درست بود ولی الان نه، الان چه توی لپ تاپ چه توی گوشی همچین فاصله ای که شما میگید وجود نداره و هم لپ تاپ های ویندوزی و هم گوشی های اندرویدی، چه از نظر طراحی و ساخت و چه از نظر کیفیت و سخت افزار از مک پیشی گرفتن، یکم اطلاعاتتونو بروز کنید لطفا بعد دیگرانو به بی سوادی متهم کنید، لپ تاپ مک فقطدر ۲ مورد به ویندوز ارجهیت داره، ادیت فیلم و عکس، برنامه نویسی سوییفت، همین و لا غیر….!!!!!

      1. محمد

        با سلام خدمت شما دوست عزیز در جهت توضیح بیشتره صحبتم می‌خواستم بگم که بنده کسی به بی‌سوادی متهم نکردم

        یه مثال ساده میزنم :اگر من سواد تعمیر خودروی لمبورگینی رو نداشته باشم آیا بیسوادم ؟ یا این که توی اون رشته تخصص مورد نظر رو ندارم؟ پس ببینید این توهین به هیچ شخصی نبود

        راجع به سخن دومتون از نظر رم،گرافیک،سیپو،… و هر نظر دیگیی شما بری بررسی کنی متوجه خواهید شد که حتی دقت کنید حتی (یک سوم) مشخصات سیستمی یک کامپیوتر پیسی رو داشته باشن یک سرو گردن بهتر عمل می‌کنن… از چه نظر ؟؟ از نظر کیفیت رابطهای عملگرا از چه نظر ؟؟ از نظر المانهای ارتباطی کاربر ،از نظر این که شما هیچوقت در مک هنگ نمیبنی چرا مک برتر ؟؟ امینت مک به هیچ عنوان قابل مقایسه با ویندز نیست فکر می‌کنم توضیحاتم کافی بود بنده از قافله تکنولوژی عقب نبودم دلیلم اینا بودن امیدوارم تا یه حدود کوچکی شمارو قانع کرده باشم نمیگم یکی نمیگم ۲ تا می‌تونم حداقل ۱۲۰ دلیل بیارم که چرا مک بهتره ولی جا مکان و زمان اجازه نمیده روزگار به کم و شادی

      2. امیر

        هاااا؟
        ۱۰ سال پیش!؟
        اونموقع ویندوز ویستا هم تازه اومده بود و اختلاف ده هزار درصد بود
        الان این اختلاف رو خیییلی کم بگیریم ۵۰ درصده
        در ضمن خودتون هم خودتون رو بروز کنید و تا وقتی بی سواد در مک بودید در موردش نظر ندید
        مک ۱۰ برابر ویندوز نرم افزار با کیفیت داره حرف شما ۴ سال پیش فکر می کردیم درسته که ویندوز۱۰ تازه اومده بود و سیلی از قابلیت با خودش اورده بود که ما هم فکر میکردیم از مک جلو زده ولی نزده بود و همچنان مک بهتر از ویندوزه و ویندوز به هیچ وجه نزدیک گرد پای مک هم نمیشه
        اگه ما نسخه ۲۰ سال پیش مک رو نگاه کنیم و با جدید ترین قابلیت های ویندوز مقایسه کنیم تازه ویندوز نزدیکش میشه

    2. رضا

      دوست عزیز بنده هم فوق لیسانس نرم افزار هستم و ۱۶ ساله برنامه نویسی میکنم، و از داس شروع کردم، و بشخصه میگم کاملا حرفتون اشتباه هستش، از نظر سیستم عامل ویندوز خیلی سرتر از مک هستش چه از لحاظ الگوریتم های صف بندی و غیره، اینو در نظر داشته باشید که ۸۰ تا ۹۰ درصد کامپیوتر ها جهان ویندوز هستن و برای همینه که ویروس هم مسلما براش بیشتر نوشته شده باشه، و این دلیل بر بدبودنش نیست، از نظر multitasking خیلی سرتر از مک هستش، اگر میخواید یک کاربری خوب با ویندوز داشته باشید باید یک سخت افزار خوب هم داشته باشید با یک هارد ssd و پردازنده و رم خوب اون موقع این دو سیستم عامل از نظر عملکرد روی برنامه های سنگین حتی گرافیکی مقایسه کنید، بهرحال هر دو سیستم عامل سیستم عامل های خوبی هستن ولی ویندوز کاربری حرفه ای تری رو ارائه میده، از اینکه در مورد سنگینی رجیستری هم گفتید واقعا برای خنده دار بود با اینکه فوق لیسانس کامپیوتر هستید این حرف کاربر معمولی رو میزنید. بهرحال موفق باشید.

  3. مهدی

    بعد از ۱۵ سال کار با ویندوز و ۷ سال با مک از بهترین محاسن مک ها که سیستم عاملشه به نکات زیر میشه اشاره کرد:
    ۱-سرعت بالای سیستم عامل
    ۲- امنیت بسیار بالا در مقابل ویندوز
    ۳-بهترین سیستم برای مونتاژ فیلم و عکس و آهنگ
    ۴-نرم افزارای خیلی خوب و رایگان که اشاره نشد مثل keynote ,numbers,pages
    ۵-عدم وجود واژه ای به نام هنگ توی این سیستم عامل
    ۶-وجود برنامه های بسیار منسجم که توی درک ویندوز نمیگنجه (final cut pro, logic pro x, final drafts,xcode,)
    در ضمن به اون دوست عزیزی که گفتن علاقشون به برنامه های رایگانه باید عرض کنم این برنامه ها برای مک هم وجود داره و دوستامون قفلشو شکستن (مثل ویندوز) توی همین سایت دیجی یه نگاه بنداز ببین چند تا پک نرم افزاری برای مک موجوده

    در پایانم بگم اگر وقتتون ارزش داره مک عالیه. اما اگر سیستم رو برای بازی و وقت گذرونی و این شاخه به اون شاخه رفتن بخواین ویندوز راه حل بهتریه

    1. روزبه

      خیلی اموزنده و مفید بود دیگه چه کاری بلد !!!
      اول از جمله اخرتون یک انتقاد و یک پیشنهاد کنم
      شما یک مقدار بیشتر وارد امار ها شید mac os تنها ۴.۵ درصد از بازار جهان داره !!!
      ایا ۹۰ خرده درصد دیگه زمانشون براشون ارزش نداره ؟!!
      برخلاف ایران در خیلی از کشور های دیگه بابت خرید ویندوز پول پرداخت می کنن و چیزی که دارن ویندوز خالی و جالبه که برای office و دیگر برنامه هاهم پول می دهند که که جدا از سخت افزار شاید از خیلی مدل mac بیشتر هزینه بردار باشه !!!
      ایا اون ها علاوه بر زمان ،پول هم براشون ارزش نداره !!!
      زمانی حرف از نرم افزاری مثل Xcode می شه ایا می شه با visual studio مقایسه کردش البته نسخه مک به تازگی امده که ۷۰۰۰ $ که فروش قابله توجه هم داشته که با فرض خوبی xcode جای فکر داره !!!
      خیلی از تحریم و پشتیبانی حرف زدن به هشون پیشنهاد می کنم به پشتیبانی انلاین ماکروسافت سر بزنی من چند باری ازش استفاده کردم و خیلی راحت به ایران زنگ زدن و حدود یک ساعت راهنمایی کردن تا مشکل حل شده
      گفته شده بهترین سیستم برای مونتاژ تدوین و … بهترین با نرم افزار رایگان یعنی ادوبی و اتودسک و … بیکارن نرم افزار می سازن
      می رسیم به keynote ,numbers,pages پیشنهاد می کنم یک اکانت ماکروسافت بسازین و با مجموعه انلاین office به صورت رایگان کار کنید
      این ها همه نه دلیل به خوبی ویندوز نه دلیل به بدی سیستم عامل مک هست
      شاید بزرگتری تفاوت سلایق کاربران هست و هر دو برای شرکت بسیار بزرگی هستن که ریقب های خودشون ،نقطه ضعف هاشون رو بهتر از هر کدوم ما میدونن پس با یک سری دلیل هایی پوپولیستی هم رو قانع نکنیم من هم از زمان ۹۵ دارم با ویندوز کار می کنم و چون یک برنامه نویس هستم و بعضی اوقات برای ios کد می زنم به خیلی از معایب و ویژگی mac os اگاهم چون به دلیل سیاست بسته اپل باید فقط از طریق mac os برای ios خروجی نهایی گرفت

  4. اشکان

    حتی همین ۱۰ دلیل (هرچند خیلی سطحی نگر هستند) هم درست بررسی بشه برتری ویندوز به آی او اس رو مشخص میکنه!

  5. shahabmp

    به این مطلب نقد های خیلی زیادی وارده که از حوصله من خارجه مثل یکیش این که سیستم عامل مکینتاش خیلی راحت و با یک وی ام میشه نصب کرد ولی میخوام به این بپردازم: “۱. خریدن کامپیوتر اپل ساده‌تر است”
    از کی تا حالا تنوع کم چیز خوبی شده و ما خبر نداریم؟!!!!

  6. جهانگیر

    ۶ دلیل برای نخریدن:

    ۱- عدم پشتیبانی در ایران
    ۲- هزینه تعمیرات بالا
    ۳- تهیه نرم افزار های مهندسی و .. مشابه ویندوزی به سختی ممکن است.
    ۴- قیمت بالا در مقایسه با سخت افزار مشابه ویندوزی. البته باید این موضوع رو که سخت افزار ها بسیار عالی با هم مچ هستند رو نباید بگذریم.
    ۵- تحریم بی دلیل ایرانی ها
    ۶- اکوسیستم خودی ، با دیگر سیستم ها با تنظیمات دردسر ساز قابل ارتباط است.

    در پایان لازم است به این نکته هم اشاره کنم که زیبایی و کارایی این دستگاه و کالای لوکس بودن و … باعث نشه که شما مانند گوشی , دو تا لپتاپ بخرید !

    1. امیر

      میشه پشتیبانی هایی که مایکروسافت در ایران انجام میده رو نام ببرید؟ تهیه نرم افزار برای مک خیلی سخت نیست و نرم افزارر هایی هم که بزای مک وجود ندارند رو شما میتونی در کنار مک ویندوز نصب کنی و از اون برنامه ها هم استفاده کنی، کاری که خود من کردم، قیمت هم که دیگه حرفشو نزن بعضی سری های سرفیس بوک قیمتشون حدودا دو برابر قوی ترین کانفیگ مک بوکه! در آخر اینم در نظر بگیرید که شما هر مک بوکی بخری داری از سیستم عامل اورجینال استفاده میکنی و تا سال ها هم به رایگان میتونی آپدیتش کنی، کاری که با ویندوز های کرک شده ی ده هزار تومنی یک رویاست فقط!

      1. محمد حسن

        جالبه مک بهترین سیستم عامل دنیاس ولی

        “نرم افزارر هایی هم که بزای مک وجود ندارند رو شما میتونی در کنار مک ویندوز نصب کنی”

        خوب دوست عزیز چرا باید مک بخرم که با سخت افزار متوسط قیمتش دوبرابر کامپیوتر ویندوزی است و اخر سر هم دوباره ویندوز روش نصب کنم؟؟

        خوب از اول ویندوز میخرم؟؟

        به نظرت اینجوری نیست؟؟؟

        یعنی نبود امکان تبادل فایل با انواع پلتفرمهای لینوکس و اندروید و … برای شما مهم نیست؟؟

        مک بگیرم ، بعدش هر وقت به مشکل خوردم برم روش ویندوز نصب کنم ؟؟؟

        به نظرتون این عاقلانه است

        نرم افزار اتو کد و فتوشاپ را ول کنم و برنامه های عجیب و غریب و ضعیف مک رو استفاده کنم؟

        یعنی انقدر مهمه که دستگاه مک باشه ؟؟ حتی اگه نتونم از نرم افزارهای تخصصی ام استفاده کنم؟

    2. امیر

      دلیل برای خریدن:

      ۱- پشتیبانی عالی در ایران
      ۲- هزینه تعمیرات پایین (در منطقه ۷ و ۱۱)
      ۳- تهیه نرم افزار های مهندسی و .. مشابه ویندوزی به آسانی.(soft98.ir رو من دیدم ۹۹ درصد برنامه هاش برای مک هم داره و ۱ درصد باقی مونده هم اختصاصی مکه + macneed.ir)
      ۴- قیمت پایین سخت افزار (macstore.ir)
      باید این موضوع رو که سخت افزار ها بسیار عالی با هم مچ هستند رو اضافه کنیم.
      ۵- آزاد در ایران(جدیدا)
      ۶- اکوسیستم عالی.

      در پایان لازم است به این نکته هم اشاره کنم که که مک و نرم افزار هایش بسیار زیباتر است

  7. متین روحانی

    به قدری دلایل سطحی و غیرعاقلانه ست که مطمئنم حتی جابز با خوندنشون ساعت ها می خندید

  8. msa

    مطلب کمی ساده انگارانه بود, mac os به عنوان سیستم عامل برای یک برنامه نویس که زیاد از لینوکس سر در نمیاره شاید سیستم عامل بدی نباشه ولی خرید یک مک بوک برای یک کاربر عمومی یا یک گیمر مثل پول دور ریختن میمونه.الان ویندوز با آوردن بش لینوکس خیلی خوب عمل کرده و به خاطر هماهنگیش با SSD سرعت فوق العاده ای پیدا کرده که زیاد با وضعیت حال حاضر mac os که سالها در جا زده قابل مقایسه نیست.

    1. فرنوش

      به نظر شما مک بوک برای برنامه نویسی خوبه؟من شنبدم به سختی نرمافزار میشه دانلود کرد توی مکبوک

  9. saeid_biologist

    در مقابل، همین یک دلیل بس که کامیوترهای اپل بی دلیل گران قیمت هستند و معادل ان پول یک کامپیوتر ویندوزی با قدرت بسیار بیشتر میتونیم بخریم

  10. امین

    ۱۰۰۰ تومان نمیخرم، اپل تو ایران فقط اسم داره، برند داره، کلاس داره، پشتیبانی نداره، آیا شما بعنوان یک Developer یا حتی Power user قادر به استفاده از تمامی امکانات MacOS یا IOS در ایران هستید؟ بنده آزادی اطلاعات رو با هیچی عوض نمیکنم، فقط اندروید، ویندوز، لینوکس…شما بگردید دنبال آپدیت تلگرام، بگردید دنبال فیلترشکن، سر کوچه میفروشند ۸۰ هزار تومان؛ ما آزادیم، همش مجانی، همش OpenSource، فرقش اینه!

    1. منتقد

      اصلا چه امکاناتی میتونه داشته باشه که تو ایران کار نکنه؟ قشنگ معلومه از نزدیکی اپل هم رد نشدید که چنین حرفی میزنید. نمیدونم سن تون چقدره ولی خیلی بچگانه س اینطور نظر دادن. چرا باید توی چیزی که نمیدونید صحبت کنید حتما؟ کسی خورده میگیره به شما و امثال شما ؟
      انشاءالله هروقت مک دار شدید(!) میفهمید که همه چی ش کار میکنه و هیچ پولی هم لازم نیست بدید و ازینکه تا اونموقع باهاش آشنا نشده بودید حسابی ناراحت میشید.
      موفق باشید!

    2. امیر

      بنده به عنوان یک مک یوزر و آیفون یوزر هیچ کدوم از این مشکلاتی که شما اشاره کردید رو ندارم! هرکاری که دلم بخواد رو میتونم بکنم و هیچ محدودیتی هم تاحالا احساس نکردم! اینکه یک نفر بلد نیست درست از محصولات اپل استفاده کنه رو به همه تعمیم ندید لطفا!!!

    3. محمد حسن

      زنده باد آزادی

      حالا هر جا می خواهد باشه

      توی زندگی یا توی دنیای دیجیتال

      مهمترین چیزی که تمام سیستم عامل ها دارند و اپل ندارد آزادی است

      پس اگر سرعت و امکانات اپل در ۱۰۰ سال آینده از ویندوز و اندروید و … جلو بزنه بازم من ویندوز و اندروید می خرم چون من آزادیمو با هیجی عوض نمی کنم

      1. محمد حسن

        یه سیب گندیده چه ارزشی داره که بخام آزادی و حق مسلم خودم در مورد مالکیت ۱۰۰ درصدی محصول به حراج بزارم

        اگر ۲۰ سال دیگه زبونم لال بیل گیتس عزیز فوت کرد و مسئولان جدید ماکروسافت تصمیم گرفتن ویندوز را مثل اپل ببندن اون وقت میرم سراغ لینوکس ولی قطعا سراغ سیب نیم خورده نمیرم

        اسوارد اسنودن در یک مصاحبه گفته بود که در nsa به خریداران آیفون زامبی می گفتن چون صف تشکیل میدادن برای خرید محصولی که تمام اطالاعاتشان را به سرورهای آنان می فرستد

      2. رکسان

        شما کلا با اپل مشکل دارید و دوست دارید این مشکلتون که مشخص نیست منطقیه یا نه رو منطقی جلوه بدید و همه رو متقاعد کنید که اپل بده.
        دوست عزیز نظرتون شاید درست باشه ولی لزومی نداره با اغراق جواب اکثر کامنت هارو بدید و بگید که اپل دوست ها اشتباه میکنن و … .شما یه بار گفتی دو بار گفتی سه بار گفتی بسه دیگه .لطفا نظر منظقی تون رو یک بار اینجا بنویسین بعد دیگه انتخاب رو به خریدار بسپرید نه که هی بیایید بگید اپل بده اپل نخرید فلانه بیساره.اینجا هم نظر مثبت هست هم منفی و هرکس با توجه به نیاز خودش انتخاب میکنه کدوم براش مناسب تره.

      3. امیر

        من از ویندوز خوشم نمیاد ولی اپل رو استفاده کردم عالیه!!!
        محمد حسین تو به اپل میگی سیب گندیده؟ منم جدا از ویندوز خوشم نمیاد.
        “پنجره کج”پولیه و بیشتر نرم افزار هاشم پولی و سنگینه.
        “پنجره کج”ظاهر خسته کننده ای داره و شلوغه.

    4. کیوان

      ۸۰ تومن ؟! بلد باشی لازم نیست برا برنامه های MacOs هم هزینه کنی !
      شما قادر به استفاده از تموم امکانات ویندوز هم نیستی تو ایران مهم اینه که برا هر کاری که داری لنگت نزاره که نه ویندوز نه مک نمیزاره دیگه باقیش صلیغه ایه که من به شخصه مک رو انتخاب میکنم 🙂

    5. آراد

      داداش من قبلا مک بوک ۲۰۱۴ داشتم و چون سواد کافی برای استفاده ازش را نداشتم فروختم و امسال دوباره بعد ۴ سال رفتم مک بوک MVVK2 خریدم و هیچ مشکلی باهاش ندارم واقعا سواد استفاده از محصول خیلی مهمه و اینو بگم هرجنسی را میخری باید بفکر فروشش هم باشی اپل یکی از خوبی هاش اینه بخوای بفروشی به قیمت خوبی میتونی بفروشی ولی لپتاپ های ویندوزی را وقتی بخوای بفروشی مفت باید بفروشی ، واقعا بلنگوهای مک بوک بی نظیره واقعا صفحه نمایشش بی نظیره واقعا ترک پد محصول جوریه که موس نیاز نداری هرچند من مجیک موس ۲ را خریدم و عالیه با پارالل ویندوز هم نصب کردم اوایل ولی حالا خیلی وقته داخل ویندوز نمیرم ، درکل حتی اگر بلد نباشی از مک استفاده بکنی میتونی خیلی راحت ویندوز با پارالل نصب کنی که با کشیدن سه تا انگشت روی ترک پد میپری توی ویندوز در ۱ ثانیه ، راجب نرم افزار هم سایت soft98 همه برنامه ای کرک شده داره و حتی نصبش مثل ویندوز پیچیده نیست و پیشفرض کرک شده هست

  11. حامد تابعی

    سلام
    نظرات شما جالب بود ولی با واقعیت یه مقدار فاصله داشت
    اگر در ابتدا حسابتون نمینوشتید که “عکس این مطلب هم صادق است” واقعا از شما نا امید میشدم
    شاید اپل در تلفن های همراه دارای جایگاه مناسبی باشد
    اما با این دلایل ساده و بعضا بدون منطق نمیتونید سیستم عامل ویندوز و کامپیوتر های ارایه دهنده اون رو زیر سوال ببرید
    نرم افزار های بدون کاربرد و متعدد مثل؟
    نمایشگر خوب مثل؟
    دوست من اپل تنوع کامپیوترش خیلی کمتر از ویندوز است و شما فرمودید انتخاب بین مثلا سه مدل بهتر است تا صد مدل !!!
    شما باشید از بین سه مدل انتخاب میکنید یا صد مدل ؟
    مسلما انسان امروزی تنوع طلب هست و دنبال کالایی است که از لحاظ قیمت و سخت افزار بتونه نیازهای اون رو فراورده کنه

    ضمنا منو و رابط کاربری ویندوز سخته؟و اپل ساده است؟

    1. palang soorati

      شما دوست من اطلاع داری صفحه نمایش retina چیه ؟ بعدا درمورد نمایشگر خوب توضیحات بده !وقتی همیشه رنگ اشباع به خوردتون دادن فکر میکنید کیفیتش بالاس پس قطعا نمیدونید فرق صفحه نمایش چیه
      کسی که یه سروگردن حالیش بشه چیزی قطعا بلاشک سمت اپل میره توضیح بیشتر لازم نیس 🙂

  12. وحید

    چه دلایل سطحی و چیپی مطرح شده بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه