۱۰ دلیل برای خریدن کامپیوتر اپل به جای کامپیوتر ویندوزی

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
کامپیوتر اپل

اگر این مطلب را برای خواندن انتخاب کرده‌اید، یا بین خرید یک کامپیوتر اپل و کامپیوتر ویندوزی مردد مانده‌اید یا احتمالا کنجکاو هستید و می‌خواهید بدانید این دو نوع کامپیوترها چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با یکدیگر دارند.

در حقیقت، همانطور که کامپیوترهای اپل در مقایسه با کامپیوترهای ویندوزی مزایای زیادی دارند، عکس این موضوع هم صادق است. در این مطلب به مزایای کامپیوترهای اپل می‌پردازیم و در یک مطلب جداگانه، به مزایای کامپیوترهای ویندوزی نگاهی می‌اندازیم.

۱. خریدن کامپیوتر اپل ساده‌تر است

کامپیوتر اپل

کامپیوترهای مک در مقایسه با کامپیوترهای ویندوزی تنوع بسیاری زیادی ندارند زیرا تنها شرکت اپل آن‌ها را می‌سازد. از طرف دیگر، چندین شرکت انواع و اقسام کامپیوترهای ویندوزی را می‌سازند که هرکدام از آن‌ها از ویژگی‌های خاصی بهره می‌برند. به همین خاطر یک کاربر عادی که چندان سررشته‌ای از موارد فنی ندارد، باید وقت زیادی را صرف جستجوی بین کامپیوترهای ویندوزی کند.

اما اگر به اندازه کافی بودجه داشته باشید، می‌توانید متناسب با بودجه موردنظر یک کامپیوتر اپل را انتخاب کنید. از آنجایی که تمام کامپیوترهای اپل کیفیت خوبی دارند، دیگر در مورد کیفیت آن نگرانی‌ای نخواهید داشت.

۲. کامپیوترهای اپل راحت‌تر تعمیر می‌شوند

کامپیوتر اپل

کامپیوترهای ویندوزی تنوع بسیار زیادی دارند و هرکدام از آن‌ها از قطعات ساخت شرکت‌های مختلفی بهره می‌برند. اما کامپیوترهای اپل این‌گونه نیستند و مراکزی که کار تعمیرات این کامپیوترها را انجام می‌دهند، مطمئنا به تمام قطعات لازم دسترسی دارند. به همین خاطر اگر زمانی کامپیوتر اپل شما دچار مشکلی شود، می‌توانید به مرکز تعمیر موردنظر مراجعه کنید و دیگر لازم نیست وقت خود را با مراجعه به مراکز مختلف هدر بدهید.

۳. راحت‌تر بودن استفاده از macOS (البته این موضوع بستگی به کاربر دارد)

کامپیوتر اپل

ویندوز ۱۰ سیستم‌عاملی جذاب است که از انواع و اقسام قابلیت‌های مفید بهره می‌برد، اما این سیستم‌عامل گاهی اوقات شلوغ به نظر می‌رسد. از طرفی دیگر سیستم‌عامل macOS به رابط کاربری ساده‌اش شهرت دارد و به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. البته چنین موضوعی سلیقه‌ای محسوب می‌شود و نمی‌توان برای این دو سیستم‌عامل یک حکم قطعی صادر کرد.

۴. اکوسیستم اپل

کامپیوتر اپل

می‌توان گفت رقیب قدری برای اکوسیستم اپل وجود ندارد. از بین عضوهای این اکوسیستم می‌توانیم به کامپیوتر اپل، آیفون، ایرپاد، آیپد، اپل واچ، هوم‌پاد و اپل تی‌وی اشاره کنیم. هیچ کمپانی دیگری تا حالا نتوانسته اکوسیستمی به یکپارچگی اکوسیستم اپل ایجاد کند.

۵. در کامپیوترهای مک نرم‌افزارهای رایگان متعددی تعبیه شده است

کامپیوتر اپل

 

از جمله جذاب‌ترین نرم‌افزارهای پیش‌فرض کامپیوترهای اپل می‌توانیم به iMovie، Garage Band و Image Capture اشاره کنیم. این نرم‌افزارها به ترتیب عملکرد بسیار خوبی در زمینه‌ی ویرایش فیلم‌ها، ساخت موسیقی و انتقال عکس‌ها از دوربین به سیستم دارند. در مقایسه با این نرم‌افزارها، نرم‌افزارهای پیش‌فرض ویندوز حرف زیادی برای گفتن ندارند.

۶. کامپیوتر اپل سرشار از نرم‌افزارهای پیش‌فرض بی‌مصرف نیست

کامپیوتر اپل

 

کامپیوترهای ویندوزی حاوی تعداد زیادی نرم‌افزار پیش‌فرض بی‌مصرف هستند. هرچند می‌توان این نرم‌افزارها یا بازی‌ها را پاک کرد، اما همین صرف وجود داشتن این موارد، یک موضوع ناخوشایند محسوب می‌شود. شاید در کامپیوتر اپل نرم‌افزارهای پیش‌فرض زیادی وجود داشته باشد، اما حداقل بیشتر آن‌ها بی‌مصرف نیستند.

۷. نسخه‌های جدید macOS همواره رایگان هستند

کامپیوتر اپل

هر موقعی که اپل نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود را عرضه می‌کند، کاربران کامپیوترهای اپل می‌توانند این سیستم‌عامل را به‌طور رایگان دریافت کنند. اما اگر اهل استفاده از ویندوز ۷ یا ویندوز ۸ یا ۸.۱ باشید، برای استفاده از ویندوز ۱۰ باید ۱۲۰ دلار پرداخت کنید. هرچند در سال اول عرضه ویندوز ۱۰ کاربران دیگر ویندوزها می‌توانستند به‌طور رایگان آن را دریافت کنند، اما از این موضوع چند سالی می‌گذرد.

۸. بیشتر لپ‌تاپ‌های مک نمایشگرهای زیبایی دارند

کامپیوتر اپل

بیشتر لپ‌تاپ‌های مک از نمایشگرهای رتینا بهره می‌برند که می‌توانند تصاویر شفاف و رنگ‌های زنده را برای کاربر به ارمغان بیاورند. بسیاری از لپ‌تاپ‌های ویندوزی هم نمایشگرهای باکیفیتی دارند، حتی نمایشگر برخی از آن‌ها بهتر از لپ‌تاپ‌های مک است، اما برای پیدا کردن این مدل‌ها باید وقت زیادی صرف شود.

با این وجود، اگر کیفیت نمایشگر برای شما اهمیت زیادی دارد، توصیه می‌کنیم مک‌بوک ایر نخرید. این سری لپ‌تاپ‌ها از نمایشگرهای قدیمی بهره می‌برند و نمی‌توانند کیفیت نمایشگرهای رتینا را ارائه کنند.

۹. لپ‌تاپ‌های مک از بهترین ترک‌پدها بهره می‌برند

کامپیوتر اپل

بیشتر لپ‌تاپ‌های ویندوزی از لحاظ کیفیت ترک‌پد قابل مقایسه با ترک‌پد لپ‌تاپ‌های مک نیستند. لپ‌تاپ‌های مک هر ضعفی که داشته باشند، کیفیت ترک‌پدهای آن‌ها را به سادگی نمی‌توان زیر سوال برد.

۱۰. امکان نصب ویندوز در کامپیوترهای اپل وجود دارد

کامپیوتر اپل

اگر یک کامپیوتر اپل خریده‌اید ولی برای انجام کارهای خاص نیاز به ویندوز دارید، می‌توانید این سیستم‌عامل را در کامپیوتر اپل خود نصب کنید. در عین حال، عکس این موضوع امکان‌پذیر نیست.

البته امکان سرهم‌بندی یک کامپیوتر هکینتاش وجود دارد و علی‌رغم عدم استفاده از سخت‌افزارهای اپل، چنین کامپیوتری قادر به اجرای سیستم‌عامل مک خواهد بود. اما انجام این کار را اصلا توصیه نمی‌کنیم. اولا برای سرهم‌بندی چنین سیستمی فقط می‌توانید از قطعات سخت‌افزاری محدودی استفاده کنید و در ضمن نصب و آپدیت کردن macOS در سیستم‌های هکینتاش به‌هیچ‌عنوان کار ساده‌ای محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ دلیل برای خریدن کامپیوتر ویندوزی به جای کامپیوتر اپل

منبع: Business Insider

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰۹ دیدگاه
  1. محمد حسن

    “۱. خریدن کامپیوتر اپل ساده‌تر است”

    اگر درست به قضیه نگاه کنید خرید از اپل با محدودیت رو به رو است نه اینکه راحت تر باشد

    وقتی شما می خواهید اپل بخرید انتخابتان خیلی محدود است و این یک مشکل بزرگ است ولی اپل استاد این است که قضیه را وارونه جلوه دهد – به عنوان یک دانش آموخته MBA عرض می کنم – دستگاه تبلیغاتی اپل مثل دستگاه تبلیغاتی چرچیل قوی است و با قدرت نفوذ کلام سعی می کند حقیقت را وارونه جلوه دهد و تا حدودی هم موفق شده است

    همچنین خرید لب تاپ اپل به خاطر عدم تنوع و انحصاری بودن ، اقتصادی نیست و لبتاپ های مشابه یا حتی قوی تر و سریعتر را می توان با قیمتهایی به مراتب پایین تر بخرید

    اگر اپل انحصار سیستم عاملش را بر می داشت شما می توانستید روی یک لبتاپ ارزان قیمت این سیستم عامل را نصب کنید چون مشخصات سخت افزاری لب تاپ های اپل اکثرا پایین تر از مدل های مشابه ویندوزی است

  2. محمد حسن

    چرا مقالات تبلیغاتی خارجی را مستقیما کپی می کنید بدون اینکه از صحت اطلاعات درج شده اطمینان داشته باشید

    “کامپیوترهای اپل راحت‌تر تعمیر می‌شوند”

    قطعات کامپیوتر را شرکت های تخصصی این حوزه تولید میکنند – یعنی پردازنده را فقط اینتل و AMD تولید می کنند و پردازنده های اپل هم اینتل است همان پردازنده ای که در دل بسیاری لبتاپ های ویندوزی یافت می شود

    هارد دیسک را فقط چند شرکت در دنیا تولید می کنند که وسترن و توشیبا و … هستند و اپل هم از یکی از آنها هارد دیسک یا ssd را می خرد

    رم را ۱۰ شرکت در دنیا تولید می کنند واپل هم از آنها می خرد و همینطور الی آخر

    اصلا اپل تولید کننده نیست و حتی موبایل هایش را هم سامسونگ و فاکسکان و ال جی برایش تولید می کنند آن وقت مدعی شده اید اپل قطعاتش را خودش تولید می کند

    باطری تمام لبتاپ ها را شرکت های شرقی مثل سامسونگ و پاناسونیک و توشیبا و سونی تولید می کنند

    در دنیای امروز هیچ شرکتی تمام قطعاتش را تولید نمی کند و فقط برند های بزرگ و با اصالت مثل سامسونگ و سونی سعی می کنند بیشتر قطعات لبتاپ های خودشان را خودشان تولید کنند ولی شرکتی مثل اپل تقریبا هیچ چیزی تولید نمی کند و فقط دستور ساخت کیک را می دهد و شرکتهای تولید کننده کیک هستند که آن را برای اپل می سازند

  3. milad

    من عاشق مک هستم ولی چون رو مک نرافزار کورل دراو نیست نمیتونم همیشه استفاده کنم ، و البته یه سری نرم افزار های دیگه که درایورهای دستگاههایی هستن که باهاشون کار میکنم ):

  4. وحید

    فقط ایسر و لنوو دو تا برند غول

  5. امین

    فقط دلیل آخر !
    به جای کامپیوتر ویندوزی ، مک بخریم چون میشه روش ویندوز نصب کرد

    1. محمد حسن

      وااااااای ترکیدم از خنده خیلی نمک داری داداشی

  6. محمد جواد تواضعی

    با سلام

    آقای اسفندیاری مطلب شما خیلی بد و غیر حرفه ای است کاش قبل از گذاشتن مطلب یکم گوگل می

    کردین فکر کنم شما تا این لحظه از لپ تاپ های سورفیس ماکروسافت استفاده نکرده باشین .

  7. Omid

    خب حالا اگه اون ویندوزی surfacebook مایکروسافت باشه اونم مدل ۱۵اینچی با آخرین کانفیگ، اونموقع داستان چی میشه؟؟؟

  8. حسین

    دلایل بپه گانه بود خیلی دلایل بهتری هست برای خریدن مک کسانی که اینجا نظر دادن ۱۰۰ در ۱۰۰ از مک استفاده نکردن منم قبل از اینکه مک بگیرم دشمنش بودم اما بعد اینکه ۱ ماه باهاش کار کردم عاشقش شدم

  9. محمد

    بعد از نزدیک ۳ سال کار کردن با مک و نزدیک به ۹ سال کار کردن با ویندوز ، هیچگاه راحتی کار با محیط مک را با ویندوز عوض نمی کنم.
    یه سری دوستان همچنان میگن ” اپل فقط کلاسه، مک محدودیت داره ، خدمات نداره و .. ” این دوستان دقیقا همونایی هستن که ۲۰۰۷ آیفون اومد و همینارو میگفتن.
    منم یه کاربر مک هستم و این یک حقیقته که مردم قبل از کار با سیستم عامل مک ترس دارند، چرا؟ چون محیط جدیده و براشون در ابتدا محدود. ۱۱ سال از ۲۰۰۷ میگذره و خواهشاً دیگه این دلایل رو نیارید که تو ایران ساپرت نمیشه و اینا.. خیلی دمده است این دلایل. هزاران فروشگاه تعمیرات و پشتیبانی مک داریم! جدی از خودتون بپرسین، انقدر که سنگ مایروسافت و به سینتون میزنید ، توی این چند سال چند تا فروشگاه رسمی اومد باز کنه؟ بعد برید هند و ببینید که چون اکثریت با ویندوز کار میکنن ساپرت هم میشن.
    میگن تو ایران تحریمه! خوب دوست عزیز xbox one یک کنسول مالتی مدیا که برای مایکروسافته خیلی از feature هاش قفله تو ایران.
    همین ویندوزی که دوستان فرتی کرک میریزن میدونید مایکروسافت هیچ تضمینی تو مساله امنیت برای کاربر نمیکنه؟
    قبل از گفتن حرفای دمده درباره ی اپل و تحریم و از این حرفای بی ربط، خیلی کم فکر کنید.

    1. محمد یوسفی

      مهندس کامپیوتر هستم مسلط به چند زبان برنامه نویسی و گرافیکی و بیش از ۱۵ سال با ویندوز و مک کار کردم ما با DOS و NC و WIN 3.1 شروع کردیم شما از چی دارید حریف میزنید ؟ مک بهتر از Windows ؟

      برای کار حرفه ای فقط و فقط Windows

      برای کار روزمره هیچ تفاوتی بین این ۲ سیستم عامل نیست به سلیقه خودتون انتخاب و استفاده کنید .

      تقریبا میتونم بگم ۹۰ درصد مشتریان من که مک داشتن کار حرفه ای باهاش انجام نمیدادند

      باور کنیدبلد نیستند با مک کار کنند حتی در حد وصل کردن گوشی آیفونشون به مک …. و چون گوشی آیفون داشتن لپتاپ هم مک گرفته بودن .

      کلا از این سیب گاز زده خوششون میاد

      ولیییییی کسانی که ویندوز کار میکنن ، برند براشون مهم نیست ، همیشه دنبال بهترین ها هستند

      تو pc ده تا قطع هر کدام از یک کمپانی متفاوت میخرند

      تو لپتاپ چند تا مارک مختلف برسی میکنند و بهترینو انتخاب میکنند ، مارک براشون مهم نیست کیفیت و کارایی مهمه ، به این میگن تصمیم عاقلانه

      نه اپل بازایی که گوشیشون اپله لپتاپ هم اپل میگیرن .

      در حال حاضر ۴ تا دستگاه ویندوزی دارم و یک مک هیچ تعصبی رو هیچ کدام ندارم ۴ روز دیگه یه شرکت جدید بیاد بهتر از این ۲ باشه میرم سمت اون

      تو عصر تکنولوژی چسبیدن به مارک و برند واقعا خنده داره .

      1. محمد حسن

        دقیقا صحبت هاتونو تایید می کنم – طرفدارهای اپل کسایی هستن که از لبتاپ فقط کارهای روزمره مثل فیلم نگاه کردن و صد البته کلاس گذاشتن را بلد هستن
        ۸۰ ۹۰ درصدشون هم البته ناچار به استفاده از مجموعه آفیس هستند که اونم برای ماکروسافته

        بهترین دلیلی که میشه برای خرید مک بیان کن همان مورد ۱۰ است – چون میشه روی مک ویندوز نصب کرد باید بخریم

        من هم کاربر قدیمی کامپیوتر هستم و البته درس خوانده رشته مهندسی نرم افزار

        من هم با داس و ویندوز ۹۸ بزرگ شدم

        دقیقا تفاوت بین کاربرهای ویندوز و مک ، تفاوت بین عملکردگرا و ظاهر گرا هست

        کسی که مک میخره نمی خواهد باهاش کاری بکنه که – هر بار که خراب بشه سریع میره پیش مغازه دار – وقتی میخاد فایلهای آیفونش رو هم بریزه روی لبتاپ بازم دست به دامن مغازه دار مشه

        اپل برای افرادی طراحی شده که فقط می خواهند کلاس بزارن و هیچی از کامپیوتر و موبایل سر در نمیارن

        البته این موضوع در دنیا فقط مربوط به تکنولوژی و اپل و ویندوز و سامسونگ نیست

        اینها همان افرادی هستن که حتما باید ساعت ۵ میلیون به بالای رادو و رولکس دست کنن درصورتی که ساعت ۱ میلیون تومانی ck هم ساخت سوئیس است و از نظر کیفیت شاید ۱۰ درصد پایین تر از رادو و رولکس باشه

        توی ساعت رولکس که بمب اتم نیست – جنس چرخ دنده هاش همونی هست که همه ساعت های دیگه هم استفاده کردن – فلزات آسمانی و استخراج شده از سیارک ها که داخلش نیست

        نهایتا عقربه اش که طلا باشه ۱۰۰ هزار تومان پول طلاشه ولی باید ۱ تا ۲ میلیون فقط برای عقربه های طلاش پول بدید و شکم سرمایه داران و صاحبان آنها را پر تر کنیم و جیب خودمون رو خالی کنیم بدیم به یه کشور دیگه

      2. امیر

        خخخخخخخخخخخخ
        حرفتون واقعا خنده داره
        میگید اگه شرکتی بهتر از این دوتا بیاد…
        چطور امکان داره بدون حمایت شرکتی بهتر از اپل بیاد؟؟؟
        وقتی شرکتی بهتر از اپل باشه به ماها نیاز نداره چون کاربر داشته حمایت میشده و پیشرفت کرده و بهتر شده کاری که شما میکنید نطیجه اش اینه که: یه شرکت وقتی به ما نیاز داره کمکش نمی کنیم وقتی بمون نیاز نداره به خیالمون کمکش می کنیم ولی باز با وجود کرک داریم خراب ترش می کنیم و حمایتاش رو کم می کنیم و باعث میشیم پیشرفت نکنه و بعد چون دیگه حمایت نداره پیشرفت نمی کنه و دیگه به دردمون نمی خوره و این میشه که یه شرکت دیگه رو جایگزین می کنیم
        در ضمن این رو توی سایت مایکروسافت پیدا کردم

        Bill Gates : I made Windows right and I encouraged many to do with my product until it was too much for its users to make it so that I could not be able to upgrade Windows 11 . I ” m ready to build a new product . I ” m ready to make Windows 11 , but it ” s 12 and 13 and … I ” m not going to stop running Windows after Windows 11 .

  10. hossein

    عجیبه که همچین مطالبی رو توی سایت دیجی میزارن
    چون علاوه بر غلط بودن ۸ مورد از ۱۰ مورد
    کاملا مشخص بود شخصی که چنین متنی رو اماده و عرضه کرده طرفدار درجه یک شرکت اپل هست
    دلایل غلط بودن موارد بالا کاملا مشخصه و کسی که حتی زمینه ای در سخت افزار ونرم افزار نداشته باشه هم میتونه به راحتی بهش پی ببره
    بجز مورد ۲ و ۱۰ بقیه موارد غلط هستن (چرا؟)
    چونکه نباید توی قیاس کردن،یک کامپیوتر ۶ میلیونی اپل رو با یک لپتاپ ۱.۵ میلیونی ویندوز مقایسه کنند
    با همون مقدار پول کامپیوتر های اپل ، کامپیوتر هایی رو میتوان پیدا کرد که نه تنها از لحاظ سخت افزاری بلکه از لحاظ کارایی از اپل بهتر باشند
    در موارد ۱و ۳و ۶ چیز هایی میبیینیم که حتی بچه ها هم چنین حرف هایی نمیزنند
    مثلا چه کسی گفته وجود برنامه پیشفرض بد است
    در صورتی که خیلی از پیش فرض ها از برترین نرم افزار ها توی اون زمینه ها هستن
    لطفا دیجی مطالبی که در سایت قرار میدهد رو از نظر درستی اطلاعات بررسی کند
    فکر میکنم تقریبا همه ی کامنت ها این مطالب رو نقد کرده اند
    یا حق

    1. کسری

      سلام

      حرف بند اول شما غلط هستش، چرا که نویسندگان دیجیکالا مگ بیشتر از منابع خارجی استفاده می کنند به جای اینکه خودشون مطلب بنویسند، بنابراین مطالب گفته شده از نگاه جهانی تر هستند و از جهاتی برا کشور های مانند ایران و یا کره شمالی و… صدق نمی کند؛برای همین بخش کامنت به بخش مشاجره تبدیل می شود.

  11. مصطفی مهدوی

    سلام
    خوبه که افرادی که نظر میدهند به جزئیات مطلب هم توجه کنند
    مثلا به منبع مطلب که در پایین آن نوشته دقت کنند
    طبیعتا مطلبی که در Business Insider درج شده نباید به طور صد در صدی متناسب با شرایط و خواسته های کاربر ایرانی باشد

    این فقط یک مطلب ترجمه ای است
    پس برخی از ایراداتی که در نظرات آمده وارد نیست

    1. امیر

      جدا؟؟
      sdd؟
      چرا گول میزنی؟
      پ.ن
      اگه قرار بود کلاس بزاریم ویندوز پولیه اکثر نرم افزار هاش هم پولیه
      فعلا اگه پول نشانه کلاسه کلاس ویندوز ۱۰ برابر مکه

  12. محمدمهدی

    سلام
    یه حافظه SSDبزاری روی کامپیوترهای ویندوز خودشه میشه اپل دیگه نمی خواد ۱۰میلیون پول بدید وکلاس بزارید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه