همه‌ی آنچه برای خرید آیفون باید بدانیم

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

عدم حضور نمایندگی‌ معتبر و قابل‌اطمینان که محصولات اپل را به‌صورت رسمی وارد کشور کند، خریداران ایرانی را در خرید آیفون سردرگم کرده است. حرف‌وحدیث‌های فراوان که این روز‌ها از بازار تلفن همراه به گوش می‌رسد، شک خریداران نسبت به انتخابشان را بیشتر می‌کند. در بازار، مسایلی مطرح می‌شوند، که سندیت ندارد و تنها حربه‌هایی برای فروش محصولات معمولی باقیمتی بیشتر هستند. اگر این ادعاها کمی با دقت بیشتر و از مرجع درستی بررسی شوند، می‌توانند خریداران را از سردرگمی خارج کنند.

این روز‌ها صحبت در مورد مباحثی مثل ICCID، «فکتوری آنلاک» (Factory Unlock) و «کریر آنلاک» (Carrier Unlock) آن‌قدر بالا گرفته که انتخاب را برای خریداران با ترس روبه‌رو می‌کند و تجربه‌ی خریدی شیرین را از آن‌ها می‌گیرد. یکی از سیاست‌های بزرگ دیجی‌کالا، ارائه‌ی تجربه‌ای شیرین برای کاربران از خرید آنلاین است. در همین راستا و با توجه به شایعاتی که این روز‌ها از بازار تلفن همراه کشور به گوش می‌رسد، قصد داریم در این راهنمای خرید اطلاعات لازم در مورد هرکدام از تعاریف و تفاوت‌های این محصولات را ارایه کنیم تا علاوه بر روشن شدن موضوع، خیال کاربران را از خریدی باکیفیت و بدون دغدغه‌های ذهنی، راحت کنیم.

کدی به نام ICCID به کابوس خریداران آیفون تبدیل‌شده است. این کد ۱۹ یا ۲۰ رقم دارد که می‌توانید، آن را پشت جعبه آیفون و یا در مسیر

Setting –> General –> About

پیدا کنید.

iPhone 6 Gold - ICCID

باکمی جستجو در اینترنت، متوجه می‌شویم که ICCID به گوشی مربوط نمی‌شود. این کد برای سیم‌کارتی است که همراه گوشی آیفون شما عرضه ‌شده است. هر سیم‌کارت با یک کد بین‌المللی شناخته می‌شود. این کد معمولا کشور صادرکننده‌، شناسه‌ سازنده و شماره‌ سیم‌کارت را مشخص می‌کند.

شرکت اپل برای عرضه‌ی گوشی‌هایش که با سیم‌کارت ارایه می‌شوند معمولا با چهار اپراتور معروف آمریکایی بانام‌های AT&T، Sprint، Verizon و T-Mobile همکاری می‌کند.

معمولا این اپراتورها تعداد زیادی گوشی را از اپل به‌صورت لاک برای سیم‌کارت‌های خود خریداری می‌کنند. اپراتور یک سری از این گوشی‌ها را با قرارداد‌ و همراه با سیم‌کارتش عرضه می‌کند که معمولا از قیمت پایین‌تری در مقایسه باقیمت اصلی برخوردار هستند. این گوشی‌ها همان‌هایی هستند که در اصطلاح بانام «لاک» (Lock for Operator) در بازار عرضه می‌شوند و تنها با سیم‌کارتی که داخل گوشی قرار دارد، قابل‌استفاده هستند. در این نوع گوشی‌ها ICCID سیم‌کارت روی جعبه هک شده است.

اما تعدادی گوشی هم با کسب اجازه‌ی رسمی از سوی اپل به‌صورت آنلاک و باقیمت اصلی، توسط این اپراتورها به فروش می‌رسند. دقت داشته باشید که اپراتور‌ها برای آنلاک این گوشی‌ها تنها IMEI آن‌ها را برای اپل ارسال می‌کند و در فرایندی کاملا ساده این گوشی‌ها توسط اپل از لاک اپراتور خارج‌شده و به‌صورت «آنلاک» (Unlock) قابل‌استفاده می‌شوند. بدین‌ ترتیب بدون آنکه پلمپ اصلی آیفون باز شود، عملیات آنلاک این گوشی‌ها انجام می‌شوند. این گوشی همان‌هایی که در اصطلاح به آن‌ها کریر آنلاک گفته می‌شود. در جعبه‌ی این گوشی‌ها خبری از سوزن باز کردن شیار سیم‌کارت نیست و در شیار سیم‌کارت آن‌ها سیم‌کارت اپراتور موردنظر قرار دارد. این گوشی‌ها در کنار داشتن ICCID، آنلاک هم هستند. به زبان ساده‌تر، وجود یا عدم وجود ICCID، نمی‌تواند دلیل نو یا دست‌دوم بودن گوشی‌های آیفون باشد.

اما تعدادی گوشی هم وجود دارند که از سوی اپل و از ابتدا به‌صورت آنلاک فروخته می‌شوند. این گوشی‌ها همان‌هایی هستند که در اصطلاح با نام فکتوری آنلاک به فروش می‌رسند و در جعبه‌ی خود سیم‌کارت ندارند و سوزنی برای باز کردن شیار سیم‌کارت در بین لوازم همراه با آن‌ها وجود دارد. این گوشی‌ها معمولا فاقد ICCID هستند؛ اما در مواردی نادر این گوشی‌ها هم ICCID دارند.

iPhone 6s Plus Gold in Apple Store

آزمون‌هایی در دیجی‌کالا روی هر دو نوع آیفون آنلاک انجام شد تا خیال کاربران از خریدی که می‌کنند راحت شود. و نتیجه آنکه به جرات می‌توان گفت این دو نوع آیفون آنلاک هیچ تفاوتی با هم ندارند. تمامی سیم‌کارت‌های هر چهار اپراتور ایرانی در هر دو نوع آیفون قابل‌استفاده هستند و هیچ اختلالی در آنتن دهی آن‌ها مشاهده نمی‌شود. همچنین می‌توان از اینترنت ۳G و ۴G در هر دو آیفون با خیالی آسوده و بدون نگرانی استفاده کرد.

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، دقت به این نکته که تمامی محصولات اپل دارای امضای به‌خصوصی روی جعبه و دستگاه هستند، الزامی است. جمله‌ی “Designed by Apple in California Assembled in China” که معمولا روی تمامی دستگاه‌ها مشاهده می‌شود؛ نشان از این دارد که دستگاه شما در کالیفرنیا و توسط اپل ساخته و طراحی شده و مونتاژ آن در کشور چین انجام می‌شود. اصلا این جمله به این معنی نیست که گوشی شما تولید کشور چین است؛ بلکه تنها این معنی از آن استنباط می‌شود که دستگاه اپلی شما در کشور چین مونتاژ شده است. البته گاهی افراد تصور می‌کنند که این دستگاه سفارش کشور چین است که این دیدگاه هم اشتباه است. برای پیگیری اینکه بدانید دستگاه اپلی‌تان سفارش کدام کشور است کافی است به قسمت «پارت نامبر» (Model) که پشت جعبه و همین‌طور در بخش تنظیمات دستگا‌ه‌تان قابل‌مشاهده است؛ رجوع کنید.

iPhone 6S All Colors

البته باید گفت هیچ تفاوتی در بین پارت نامبر‌های مختلف هم وجود ندارند؛ تنها مورد را می‌توان در نوع اتصال شارژر این دستگاه‌ها به پریز برق دانست که بنا به کشور مقصد  متفاوت هستند. پارت نامبری که این روزها زیاد آن را می‌شنویم LL/A است که مربوط به ایالت متحده می‌شود. داشتن پارت نامبر LL/A برای دستگاه شما به‌نوعی جنبه‌ی روانی و حرف‌وحدیث دارد.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴۴ دیدگاه
  1. Avatar ميلاد

    یه چیز جالب و به درد بخور و کاربردی بگم برای همه دوستان:
    اگر در داخل جعبه محصولات دیجیتال مثل موبایل و تبلت و دوربین دیجیتال و غیره اگر دیدین که سیم شارژرش خیلی کوتاهه ، پس بدونین که اون محصول برای استفاده در خاک آمریکا و کانادا و یکی دوتا کشور دیگه تولید شده چونکه پریز برق در این کشورها روی دیوار و در ارتفاع خیلی پایین و نزدیک به سطح زمین قرار داره.
    اما اگر دیدین که سیم شارژر داخل جعبه بلند هستش بدونین که برای اروپا و سایر کشورهای جهان تولید شده از جمله ایران ، چون در اینگونه کشورها پریز برق روی دیوار تقریبا در ارتفاع یک یا یک و نیم متری از سطح زمین قرار داره.
    به زبان ساده ، از روی بلندی یا کوتاهی سیم شارژر دستگاه های دیجیتال میشه فهمید که اون محصول برای استفاده در کدام کشورها تولید شده.

    1. Avatar میثم

      میلاد جان الان توی همین تهران اکثر ساختمانهای نوساز یا حتی خونه خود ما که مال ۱۲ یا ۱۳ سال پیشه ارتفاع پریزها ۳۰ یا ۴۰ سانت از سطح زمینه!
      خیلی روی دلیلتون نمیشه استناد کرد…
      مرسی

    2. سعید عبادی سعید عبادی

      سپاس از نظر شما
      اما باید بگم که کابل محصولات اپل تنها با یک کابل و آن هم به طول یک متر عرضه می‌شوند.
      در ضمن این مورد پریز یک و نیم متر رو آخرین بار من ۱۵ سال پیش تو یکی از ساختمان‌های ایرانی دیدم . اما یک و نیم متر یکم هم زیاده چون نهایتا سقف ۲ و نیم متر از سطح زمین فاصله داره
      فقط قصدم این بود که بگم موردی که فرمودید برای محصولات اپل صدق نمی‌کنه

  2. Avatar احسان مشایخی

    با سلام
    قسمتی از مقاله اشاره کردید که ” ICCID ربطی به لاک یا آنلاک بودن گوشی شما ندارد ” . چند پاراگراف پایین تر ذکر کردید که وجود ICCID نشان دهنده دو وضعیت برای گوشی هست . ۱. لاک اپراتور است ۲. لاک نیست و فقط سیمکارت داخل آن است
    پس نتیجه اخلاقی اینکه وجود ICCID می تواند دلیلی بر لاک بودن گوشی باشد ولی نه اینکه الزاما لاک باشد . بنابراین جمله اول شما اشتباه است و ICCID به مقوله لاک یا آنلاک بودن گوشی مرتبط است .
    ذکر این مطلب به جهت شفاف سازی بود و نه ایراد به مقاله
    با تشکر

    1. سعید عبادی سعید عبادی

      یا سلام و تشکر از دقت شما،
      اما هیچ جای مقاله به اینکه ICCID نشان دهنده ی لاک یا آنلاک بودن است، اشاره نشده است.

  3. Avatar رضا

    درود

    همیشه یکسری سود جو از بی تجربگی و بی اطلاعی دیگران سواستفاده میکنند؛ ممنون از اطلاع رسانی.

    دوست عزیز “amirmasud” دیوایسی که سیستم عامل مکینتاش روش هست دیگه غیر اصل نداره اصل هست, یعنی وقتی شما میتونی با آیکون اپ استور وارد اپ استور اپل بشی و برنامه نصب کنی روش اصله, یا پارت نامبر و سریال روی کارتن و گوشی اگه یکی باشه با یه سرچ تو نت میتونید مشخصات دیوایستون رو چک کنید, فقط باید مواظب بود دست دوم رو به جای آک نفروشند, شما هم کمی صبور باشید و از فروشگاه های معتبر خرید کنید به نظرم بهتر هست.

  4. Avatar علیرضا

    سلام من یه گوشی ایفون ۶ شصت و چهار گیگ دارم کد ICCID پشت جعبه و توی تنظیمات با هم یکی نیستن. البته بقیه ارقام مثل یارت نامبر و یا سریال نامبر پشت گوشی و داخل تنظیمات با هم کار یکی هستند. اما چرا کد ICCID تو قسمت با هم یکی نیستن؟
    گوشی با هر دو سیم کارت ایرانسل و همراه اول کار میکنه. ممنون.

    1. سعید عبادی سعید عبادی

      با سلام
      اگر کد IMEI گوشیتون هم یکی نیست، باید بگم احتمالا جعبه‌ی گوشی شما عوض شده، اما اگر کد یکی هست می‌تونید ICCID رو با کدی که روی سیم‌کارت داخل گوشیتون هست چک کنید و ببینید که با هم مطابقت دارند یا خیر

    2. Avatar reza amini

      سلام، iccid که روی جعبه خورده مربوط به بهمون سیم کارتی که داخل گوشیتون بوده ، اگه سیمکارت ایران و تو گوشی بزارید iccid عوض میشه

    3. Avatar علیرضا

      باید هم فرق کنه چون iccid پشت جعبه مربوط به سیمکارت اولیه ای است که توی گوشی بوده و شما گوشی رو انلاک کردید و دارید باسیمکارت خودتون کار میکنید و iccid داخل تنظیمات مربوز به سیمکارت شماست. این امر کاملا طبیعیه بیخود نترسید

    4. Avatar علی

      سلام
      علت یکی نبودن سریال نامبر گوشی و جعبه ان یکی از این دو علت است یا جعبه ان مال گوشی دیگر است یا برچسب دو باره چاپ شده با تصحیح شماره IMEI که معمولا بعضی از فروشندگان گوشی برای گوشی های بدون جعبه و یا جعبه گوشی های دیگر انجام میدهند .

  5. Avatar وحید

    کشور سازنده (Designed by Apple in California Assembled in China) در مورد مک بوکها هم صدق می کنه؟

    1. سعید عبادی سعید عبادی

      بله، اگر دقت کنید متوجه میشید که در مقاله و در اون قسمت خاصش در مورد محصولات اپل توضیح داده شده و بحث فقط مربوط به آیفون نیست .

  6. Avatar mrn

    این کارتون خیلی خوبه که یهمچین مقاله هایی مینویسین بر اشنایی همه ولی واسم خیلی جالبه که چرا انقد اپل وسامسونگ رو تبلیغ میکنین؟؟؟چرا ی همچین چیز هایی در رابطه با سونی و اچ تی سی نمیذارین؟ نمونش امروز کل لیست اخبارتون در رابطه با اپل هست اکثر تخفیفاتون اپل و سامسونگ و گاهی هواوی…..

  7. Avatar Amirmasoud

    با سلام خدمت آقاى سعید عبادى
    من یک آیپد ایر٢ دارم من میخواستم از دیجی کالا بخرمش ولی در اون روز ناموجود بود و مجبور شدم از بازار بخرم
    بعد از یه مدت رفتم یه فروشگاه آیپدم رو دادم برام برنامه بریزن روش
    بعد بهم گفتن این آیپد اصل نیست و تقلبی هست از اون روز من تو شک موندم که آیا آیپدم اصل هست یا تقلبی
    بعد امروز اومدم اخبار رو داخل دیجی کالا بخونم این خبر رو دیدم فرست رو غنیمت شمردم و خواستم شما راهنماییم کنید و بهم بگید که آیا آیپد من اصل هست یا تقلبی امیدوارم شما کمکم کنید
    متشکرم از سایت دیجی کالا مگ و دستندر کاران

    1. Avatar Erfan

      سلام دوست عزیز کاری نداره.شما سریال نامبر دستگاهتون رو توی سایت اپل چک کنید ببینید ثبت شده هست یا نه

      1. Avatar Amirmasoud

        ممنونم از راهنمایی دوستان عزیز

    2. Avatar Paeezvash

      شما از جناب عبادی پرسیدی. و بی ادبی من و ببخشید
      من تخصص ندارم ولی به صورت عامیانه و منطقی نرم افزار و سیستم عامل محصولات اپل مث اندروید نیست
      وقتی شما از طریق خود ایپد میتونی وارد اپ استور اپل بشی و برنامه اورجینال دانلود کنی همین نشان دهنده اصل بودن

      1. سعید عبادی سعید عبادی

        از شما سپاسگزارم که توی بحث‌ها شرکت می‌کنید.

      2. Avatar Makluas

        مرسی ….. جوابت واقعا عالی بود….

  8. Avatar علی

    خیلی ممنون
    ولی یه نکته ای هم هست، مثلاً من میخوام آیفون بخرم، این چیزا تو ذهن مردم جا افتاده، بالفرض من میرم گوشی با iccid و پارت نامبر یه کشور عجیب و غریب میخرم، خودمم میدونم هیچ فرقی بینشون نیست ولی وقتی دوستان و آشنایان می بینن، تا بخوای قانعشون کنی که فلان و… آدم پیر میشه، بعد این هی تکرار میشه و هرجایی رفتی باید از اول توضیح بدی، پس فکر میکنم آدم این چیزا رو بدونه خوبه ولی به خاطر همون جو روانی اطرافیان، بهتره که گوشی با پارت نامبر lla بخریم، حالاً iccid زیاد روش حرف نیست 🙂
    ——————-
    مطلب خوبی بود، کاش در مورد اپل آی دی هم یه توضیح میدادین(حالا تو یه مطلب جداگانه یا همینجا)

    1. سعید عبادی سعید عبادی

      سپاس از نظرتون
      مگر شما برای بقیه گوشی می‌خرید؟ یا پاسخگوی نظرات فامیل و دوست و آشنایان هستید ؟
      در ضمن به نظر بنده خرید گوشی تنها برای خودمون باید مهم باشه

      1. Avatar شاهین

        اگر تنها از نظر خودمون گوشی رو بخریم اصولا خرید گوشی های اپل گزینه مناسبی نیست چون نه توی ایران خدمات پس از فروش داره و نه خیلی از خدماتش بدلیل عدم وجود زیرساخت مناسب در کشورمون قابل استفاده نیست.
        تنها دلیل خرید گوشی اپل در ایران متاسفانه برای جلب توجه اطرافیانمون هست.
        *در ضمن من خودم آیفون دارم و این حرف ها شامل حال خودمم میشه! چون تنها برای اینکه از برنامه بانک ها استفاده کنم یه گوشی اندرویدی هم خریداری کردم! من دوس دارم آدم واقع بین باشه چون توی کشور ما ظاهر آدم و قیمت لوازم و وسایلی که داریم بر خلاف انسانیت و … معیار بسیار مهمی برای اطرافیانمون هست!

      2. Avatar مجتبی

        یکی دیگه از بحث هایی که بین مردم کشورمون باب شده و(” اتفاقا موضوع اصلی این مقاله هم همینه”) اینه که میگن خیلی از قابلیت های اپل و سیستم عامل ios تو ایران قابل استفاده نیست که بنظر بنده این صحبت غیر منطقیه.شما هر قابلیت و نرم افزاری که تو گوشی اندرویدی وجود داره رو میتونین تو ios استفاده کنین که عمده استفاده هم وطنامون هم شبکه های اجتماعیه که از این نظر فرقی وجود نداره.البته چند قابلیت هم از جمله apple Pay وجود داره که این به زیر ساخت نا مناسب در کشور مربوط میشه که این موردم تو گوشیای اندرویدی( مثل samsung pay و … ) قابل استفاده نیست .

      3. Avatar محمدرضا شکوری

        خیلی عذر میخوام، مثلا گوشیای دیگه که خدمات پس از فروش دارن چ گلی ب سر مشتریانشون میزنن؟ جز اینکه میگن فلان چیز جز گارانتی نیست حرف دیگه ای دارن؟
        بنده آیفون دارم تمام خدماتشم دارم استفاده میکنم اگه شما بلد نیستی، خب اون بحثش جداس…درضمن درباره برنامه بانک واقعا حرفتون خنده داره چون آیفون و کلا اپل هیچ مشکلی با این برنامه ها نداره.این حرف ها هم سطح سواد شما رو نشون مید.ببخشید رک حرف زدم

      4. Avatar علی

        درسته که گوشی رو باید برای دل خودمون بخریم و نه فامیل، ولی به هر حال تو این جمعی که ازش حرف زدیم اگه حتی ما نخوایم حرف بزنیم اطرافیان حرف میزنن و این حسی که به آدم منتقل میشه بالاخره آدم دوست داره که جواب اطرافیان رو یه طوری بده که قانع بشن، و وقتی به لطف یه عده ادم سودجو که جو و فکر مردم رو خراب کردن ما هرچی هم که به طرف بگیم هیچ فرقی نداره و.. بازم رو حرف خودشون مقاومت میکنن و باعث میشه اعصاب آدم تا یه حدی…
        فکر کنم منظورم رو رسونده باشم،
        اون تیکه آخر حرف شاهین جان رو هم باید طلا گرفت، حتماً هم شنیدین که میگن “خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شد”، وقتی داریم اینجا زندگی میکنیم و متاسفانه سطح فکر مردممون اینطوره و اطلاعات واقعاً پایین، بهتره که یه جوری باشیم که نخواد هی خودمون رو ثابت کنیم و مثلاً سر یه پارت نامبر هرجا رفتیم بحث و گفتگو راجب این داستانا باشه!
        ممنون 🙂

      5. Avatar Makluas

        حرفت رو کاملا قبول دارم ….. اما به شخصه هر وقت توی جمع آشنایان این بحث ها پیش میاد و اطرافیان(که اکثرا سامسونگ دارن) شروع میکنن به ایراد گرفتن از اپل و محصولاتش تو ایران، من تلاشی واسه راضی کردنشون نمیکنم فقط بهشون میگم “نظر جنابعالی درسته ولیبه شخصه دوست دارم گوشیم آیفون باشه، حالا شما میخوای فکرکن این گوشی به درد نمیخوره یا به درد میخوره, این سلیقه شخصیه منه و منم از گوشیم راضیم. “

      6. Avatar ارشاد

        جناب عبادی در مورد پارت نامبر ها تفاوت هایی وجود داره. به طور مثال پارت نامبر امارات برنامه فیس تایم رو نداره و آیفون های پارت نامبر چین در هنگام ثبت عکس سایلنت هستند.

      7. Avatar reza amini

        سلام ، فکر میکنم گوشیتون در حالت عکسبرداری روی حالت live قرار داره که سایلنت میشه و ربطی به پارت نامبر چین نداره، ولی پارت نامبر امارات و درست می فرمایید فیس تایم ندارن

      8. Avatar علیرضا

        سلام فقط درمورد پارت نامبر امارات اینطوری است و بقیه پارت نامبر ها همگی (باز هم تاکید میکنم همگی بجز امارات) مثل هم هستند و هیییچ تفاوتی ندارند. پارت نامبر چین رو اشتباه گفتنید چون با بقیه فرقی نداره و احتمالا طرف گوشیش سایلنت بوده!

  9. Avatar یاسر

    بسیار عالی

  10. Avatar محمد رجبی فرد

    عالی بود و همینطور جامع بنده خودم تا حالا نمیدونستم که اینایی که سیم کارت توشون هست آناک خارج هستن فکر می کردم میارن ایران آنلاک می کنن.

  11. Avatar Helios

    دوست دارم اینهایی که میگنLL/A خوبه بقیه بد هست رو خفه کنم 😀 یه سری ادم بی سواد که فقط به فکر جیب خودشون هستن

  12. Avatar سجاد

    موردی که در مورد ICCID دار ها اشاره نکردید نحوه خدمات پس از فروش آن است. اگر گوشی ICCID دار بسوزه یا هر مشکلی پیش بیاد و شما آن را به نمایندگی رسمی اپل ببرید گوشی آنلاک به شما نمیده و گوشیتون لاک همون اپراتوریه که خریده بودید و باید هزینه ای بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار پرداخت کنید تا دوباره آنلاک بشه! و البته کلا خرید از توی بازار نامطمئن ایران در مورد گوشی های ICCID دار این شک رو ایجاد میکنه که از کجا معلوم آنلاک اپراتور امریکایی بوده یا لاک بوده و فروشنده های ایرانی آنلاک غیر مجاز کرده باشند؟ چون این مورد رو نمیشه فهمید پس نباید ریسک کرد مگر اینکه فروشنده از دید شما خیلی مطمئن باشه.

    1. سعید عبادی سعید عبادی

      سلام و تشکر
      اما مگه تو ایران نمایندگی رسمی اپل هم داریم که شما بخوای دوباره پول آنلاک رو پرداخت کنید ؟
      در ضمن آیفون‌هایی که آنلاک هستند و برای نمایندگی ارسال میشند، اگر توسط سوم شخص یعنی با پرداخت پول به اپراتور آنلاک شده باشند، شامل این مثال شما میشند. اما اگر اپل اون‌هارو آنلاک کرده باشه؛ می‌تونید با خیال راحت اون‌هارو با یه گوشی جدید تعویض کنید.

      1. Avatar سجاد

        جناب عبادی اصولا همه مشتری های اپل در داخل کشور سر جاشون ثابت نیستند یا حداقل ممکنه دوستی خارج از کشور داشته باشند مثل من که آیپدم سوخت و توی امارات تعویض شد و یه نو به من دادند. آیپد من مال استرالیا بود و جالبه طی صحبتی که اون موقع با ساپورت اپل توی آمریکا داشتم بعضی کشور های آسیایی و اروپایی شامل خدمات پس از فروش بعثه دستگاه من که ریجن استرالیا بود نمیشدند پس LLA اینجا ارزشمند تر میشه بعد اینکه توی کامنت اشاره کردم قضیه ICCID ریسک داره با این فروشندگان اکثرا کلاه بردار البته شما جوری پاسخ دادید که فقط خودتون در دیجیکالا را دیدی !

      2. Avatar bijan

        ببخشید میشه بگین کدوم کشور ی که شفارش دهنده هست اما شامل گارانتی نمیشه؟
        تا اونجا که من میدونم جواب: هیچی
        پس هر پارت نامبری شامل گارانتی میشه، فقط مهم اینه که بتونی از کشورهایی که نمایندگی اپل وجود نداره مثل ایران خارجشون کنی و برسونی به دست نمایندگی، که شما موفق شدی.
        درمورد LL/A هم بگم که آمریکا برای تمام کالاهای وارداتی استانداردها و قوانین سفت و سخت خاص خودشو داره، درمورد آیفون هم این قانون شده LL/A مطمعن باشین توی آمریکا آیفونی جز با پارت نامبر LL/A برای فروش پیدا نمیکنین .
        و این استاندارد هیچ ربطی به گارانتی نداره.
        اگه اشتباه میکنم یکی بیاد درستشو بهم بگه

      3. Avatar Saro

        سلام اقای عبادی ببخشید یه سوال . چطوری میشه فهمید که آیفون با کسب اجازه رسمی از اپل انلاک شده یا توسط سوم شخص و با پرداخت پول به اپراتور؟
        یه سوال دیگه اینکه ایا اینکه میگن آیفون هایی که انلاک شدن با انداختن سیمارکتی که روش بوده و در اون منطقه با اون کار کردن باعث میشه دوباره لاک بشن درسته؟
        چون من یک آیفون خریداری کردم که iccid داشت و وقتی گوشی رو باز کردم یک سیمارکت اپراتورat&t توش بود و با سیمارکت خودمم کار میکنه.

      4. Avatar علیرضا

        گوشی شما لاک فکتوری هستش( یعنی حدود نصف قیمت گوشی انلاک قیمت داره) اما دلالی که گوشی شما رو به ایران وارد کرده با پرداخت هزینه کمی (حدود ۱۰۰ دلار) گوشی رو انلاک کریر کرده، یعنی انلاک شده.

        تنها تفاوت گوشی شما با گوشی انلاک فکتوری در قیمتی هست که شما پرداخت کردین. به این صورت که اگه گوشی انلاک فکتوری میخریدید ۱۰۰۰ دلار هزینه براتون میداشت ولی گوشی که انلاک کریر ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار ارزون تر براتون خرج برمیداره.

        که این وسط مشتری از این چیزا خبر نداره و گوشی انلاک کریر که ارزون تر از انلاک فکتوری هست رو به قیمت انلاک فکتوری میخره
        خلاصه وارد کننده حالشو میبره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه