۸ دلیل برای نخریدن محصولات اپل

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
دلیل نخریدن محصولات اپل

بیایید با خود صادق باشیم! حتی اگر صاحب یکی از محصولات اپل هستید احتمالا در اعماق وجود خود می‌دانید که علی‌رغم آنچه تبلیغات گسترده و جذاب نشان می‌دهند امکان خرید محصول بهتری هم وجود داشته است. محصولات اپل از بهترین سخت‌افزارهای موجود در بازار استفاده نمی‌کنند، بهترین نرم‌افزارها روی آن‌ها نصب نشده است و بدتر از همه عمر مفیدی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده فراتر از چند سال نیست. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به لیست زیر را که شامل دلایلی خوب برای نخریدن محصولات اپل است بیندازید و نظر خودتان را با ما در میان بگذارید.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۱

iOS خشک و بی‌روح

شاید اپل به فرمول نهایی ساخت محصولاتی با ظاهر زیبا رسیده باشد ولی نرم‌افزاری که درون این گجت‌ها در حال اجراست هنوز فاصله‌ی زیادی با ایده‌آل دارد. امکان شخصی‌سازی کم، در دسترس نبودن رام‌ها و ویجت‌های کاستوم و عدم یکپارچه‌سازی واقعی با سرویس‌های گوگل تنها برخی از معایب iOS هستند، و ازآنجاکه iOS یک نرم‌افزار اختصاصی است تمام گوشی‌ها و تبلت‌های اپل از سیستم‌عامل کاملا یکسانی بهره می‌برند (که البته این مورد می‌تواند یک نقطه‌ی قوت باشد). در عالم اندروید گزینه‌های فراوانی در بازار یافت می‌شود.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۲

محدودیت انتخاب

یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های اپل در زمینه‌ی تثبیت جایگاه در بازار (Market Positioning) محدود نگه داشتن گستره‌ی محصولات است. این شیوه سودآور، هدفمند و زیرکانه است ولی می‌دانید نتیجه‌ی آن چیست؟ محدود شدن انتخاب.

قطعا هیچ‌چیز مانع نمی‌شود که یک نسخه‌ی قدیمی‌تر آیفون یا آیپد را انتخاب کنید. ولی کافی است در همان زمانی که مشغول تصمیم‌گیری بین خریدن آیفون ۶s، آیفون ۶ پلاس یا شاید آیفون SE هستید نگاهی به سمت اندرویدی بازار بیندازید تا تمام آن گجت‌های متفاوت در اشکال و ابعاد مختلف را ببینید. اپل باید بداند که صرف افزایش دادن اندازه‌ی صفحه‌نمایش یا حذف کردن برخی از امکانات انتخاب گسترده‌ای ایجاد نمی‌کند.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۳

سیاست «سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند»

زمانی که اندروید اولین بار معرفی شد یک سیستم‌عامل مضحک، پر اشکال و به‌هم‌ریخته بود که به‌سختی می‌شد آن را رقیبی برای iOS نرم و روان تلقی کرد. ولی در طول سالیان گوگل با ورز دادن این پلتفرم آن را به سیستم‌عاملی کاملا زنده، نرم و منعطف (البته بسته به گجت!) تبدیل کرد که می‌توان آن را برای استفاده روی هر گجت، پردازنده یا مجموعه‌ای آماده ساخت. البته منظور ما این نیست که iOS هیچ‌گاه تغییر نکرده. تغییرات کوچکی (نظیر تقسیم صفحه بین دو اپلیکیشن) در گوشه و کنار iOS رخ داده که آن را به‌روز نگه داشته است. ولی به نظر می‌رسد این سیستم‌عامل به یک بازنگری اساسی نیاز داشته باشد.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۴

انتظار ابدی برای رسیدن بهترین بازی‌ها به مک

اگر از کاربران مک‌بوک یا آی‌مک باشید احتمالا می‌دانید که این رایانه‌ها انتخاب اول افرادی هستند که در زمینه‌های مختلف مربوط به دیزاین فعالیت می‌کنند. ولی اگر قصد کنید برای ورود به عالم گیمرها یکی از آخرین عنوان‌های ارائه‌شده را روی مک بازی کنید به‌زودی امیدتان به یاس بدل خواهد شد.

البته حضور «استیم» (Steam)‌ با باز کردن مسیری به‌سوی آماده شدن عنوان‌های بیشتر برای کاربران مک قطعا شرایط را بهبود داده است ولی وقتی پای بازی‌های بزرگ در میان باشد مدت‌زمان انتظار احتمالا نامعین خواهد بود. اغلب خود نسخه‌های PC هم چیزی در حدود یک ماه یا بیشتر بعد از معرفی نسخه‌های کنسول روانه‌ی بازار می‌شوند. این در حالی است که کاربران مک ممکن است چند سال در انتظار طی شدن مسیر توسط این نسخه بمانند.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۵

نیاز به آیفون برای استفاده از اپل واچ

شاید ابتدا متوجه این موضوع نشوید (چراکه بسیاری از ساعت‌های هوشمند به‌صورت مستقل کار می‌کنند) ولی تنها راه برای استفاده از اپل واچ این است که آن را با آیفونی که متعلق به خودتان است جفت کنید. برای کسانی که پیش‌ازاین روح ابدی خود را وقف خدایان کوپرتینو کرده‌اند این مسئله اهمیت چندانی نخواهد داشت. ولی برای کاربران اندروید یا ویندوزفون وسوسه‌ی افزودن اندکی از زیبایی اپل روی مچ به معنی نیاز به تغییراتی بیشتری خواهد بود. این نمونه‌ی دیگری است که نشان می‌دهد محصولات اپل روزبه‌روز کاربران غیر iOS را کمتر در نظر می‌گیرند. گرچه حال که انتظار می‌رود اپلیکیشن‌های اپل واچ بدون نیاز به آیفون هم کار کنند شاید در این مورد شاهد تغییری باشیم.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۶

به‌هم‌ریختگی آیتونز

زمانی که آیتونز برای بار اول در کنار آیپاد وارد صحنه شد به نظر یک مکمل بی‌نقص می‌رسید. بااین‌حال حتی باوجود اضافه شدن پادکست‌های شخصیت‌های مهم و آهنگ‌های اختصاصی هنوز هم مشکلات خاص خود را دارد. استفاده از آیتونز کار سخت و دشواری است، هیچ‌گاه روان نیست و موسیقی‌های شما را به بدترین شکل ممکن ارائه می‌دهد. همچنین در روزگاری که سرویس‌های استریم باعث شده‌اند دانلود موسیقی منسوخ و قدیمی به نظر برسد به‌زودی آیتونز به عتیقه‌ای تبدیل خواهد شد.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۷

ورود به اپل استور

ما در اینجا قصد نداریم افرادی را که در فروشگاه‌های اپل کار می‌کنند قضاوت کنیم، بلکه قصد ما بررسی شیوه‌ای از خدمات پس از فروش است که این شرکت انتظار دارد از تمام منافذ بدن کارکنانش به بیرون تراوش کند. نوعی رفاقت و صمیمیت آزاردهنده، این حقیقت که اپل کارکنان خود را نابغه می‌خواند (این‌که آن‌ها ممکن است واقعا نابغه باشند تغییری در اصل قضیه ایجاد نمی‌کند)، این حقیقت که جایی به نام «ردیف نابغه‌ها» (Genius Bar) در فروشگاه وجود دارد و بسیاری موارد دیگر موجب می‌شود این فضا سرشار از حسی ناخوشایند شود.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۸

فروش کلیه برای خریدن محصولات اپل!

احتمالا این قدیمی‌ترین گله در مورد محصولات اپل است ولی بااین‌وجود اگر درآمد متوسطی داشته باشید یکی از مهم‌ترین‌ها خواهد بود. اپل محصولات بد تولید نمی‌کند و هیچ‌کس نمی‌تواند کیفیت خروجی آن‌ها را به‌طور جدی زیر سوال ببرد ولی حتی برای محصول تاریخ‌گذشته‌ای نظیر آیپاد تاچ هم مجبور خواهید بود پول زیادی را هزینه کنید. محصولات اپل ممتاز هستند ولی نه این‌قدر.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۹

منبع: T3

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳۵ دیدگاه
  1. مرتضی

    عجب دلایل توجیه کننده ای!!!
    فقط نویسنده میخواسته تعصبشو به اندروید نشون بده!

  2. حبیب عرب

    از همون شروع مطلب پیش فرض های غلط و غیر قابل باور قانع نکننده بود تا تهش !

    بیایید با خود صادق باشیم!(هستیم!) حتی اگر صاحب یکی از محصولات اپل هستید احتمالا در اعماق وجود خود می‌دانید که علی‌رغم آنچه تبلیغات گسترده و جذاب نشان می‌دهند امکان خرید محصول بهتری هم وجود داشته است(نه خیر !). محصولات اپل از بهترین سخت‌افزارهای موجود در بازار استفاده نمی‌کنند(مقوله کیفیت و کمیت براتون هنوز جا نیافتاده) ، بهترین نرم‌افزارها روی آن‌ها نصب نشده است(شده!) و بدتر از همه عمر مفیدی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده فراتر از چند سال نیست(چند دهه خوبه ؟ ).

    1. Makluas

      “عمر مفیدی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده فراتر از چند سال نیست”
      اینو جوری نوشته که انگار الان هرکسی S3 یا S4 سامسونگ رو داره ، گوشیش از پشتیبانی برخورداره …….S3که به اندروید ۵ اپدیت نشد و S4 هم که به اندورید ۶ اپدیت نمیشه ……….. و این در صورتیه که آیفون ۴s از iOS 9 پشتیبانی میکنه و به اون نسخه آپدیت میشه …

  3. Sorush

    من خودم با آیپد کار می کنم و مشکلاتی از قبیل دانلود کردن فیلم و میوزیک در گالرى دارم و واقعا اعصاب مورد کنه

    1. Makluas

      خب عزیزم شما بلد نیستید که با آی دیوایستون کار کنید، دلیل بر بد بودن اون نمیشه

  4. Ali S

    من اگه نویسنده دیجیکالا مگ بودم ۳۰ تا دلیل میاوردم چون خودم مدت طولانی از دستگاه های اپل استفاده میکردم

    1. sepehr

      ۳۰ تا دلیلی که کاملا اشتباس و از روز تعصب به سامسونگه. همین ۸ تا دلیلم کاملا غیر منطقیه.

      1. Ali S

        باشه اپل خیلی خوبه سامسونگ بده همه کارشناسا هم چرند میگن
        همشونو سامسونگ خریده خخخخ

      2. sepehr

        شک نکن. شما فعلا با همون برند پلاستیکی خوش باش. ( تا پارسال پلاستیک الانم شیشه ای که همه جا باید با دستمال مشغول تمیز کردن اثر انگشت باشی).مهم ترین فاکتور یه گوشی ساپورت نرم افزاری و کیفیت ساخته که سامسونگ تو این ۲ مورد از آخر اوله. تو بقیه فاکتورا همه برندا کم و بیش مثل همن.

      3. Ali S

        دوست عزیز اولا سامسونگ دو سال پیش پلاستیکی بود که اون موقع خودمم اپلی بودم درضمن ما تو دنیای امروز زندگی میکنیم پس نمیشه مثلا اکسپریا زد ۵ رو با آیفون ۴ مقایسه کرد و گفت زد ۵ خیلی بهتره
        درضمن همونی که شما میگی آخره پارسال آخر از اول شد

      4. Ali S

        در ضمن دوست عزیز هیچ آدمی که ۵۰۰ تومن میده یه گوشی ساپورت نمیشه من اس ۶ دارم و خیلی وقته اندروید ۶ روش نصبه شما برو مثل من ۲ ملیون بده برای گوشی ببین ساپورت میشه یانه اگه نشد اونوقت قضاوت کن
        درضمن آیفونتون خم نشه

      5. Ali S

        منظورم آخر از آخر بود خخخ

      6. ZARE

        شما برو یه گوشی سامسونگ بخر (فرق نداره میان رده یا پرچمدار)اون وقت به آزاد بودن اندروید ایمان میاری…
        بعدشم ترکیب شیشه و فلز (Corning Gorilla Glass)خیلی شیک تر از (Ion-strengthened glass)آیفون هستش…

  5. فرهام

    ب نظرمن،تنها چیزی ک باعث میشه اپل از سایر رقباش تفکیک بشه،سیستم عاملشه ک روان بودن ویکپارچگی رو ب همراه میاره،وگرنه انصافا،اگه سیستم عاملش اندروید بود،اینقدر طرفدار داشت؟
    مشکل اینجاس ک اولا اپل رقیب قدر نداره،ثانیا برندهای دیگه،اکثرا اندرویدی هستند..اگه الجی و سامسونگ و اچ تی سی و… بیان سیستم عامل خاصی رو واسه خودشون طراحی کنن،رقابت خیلی بهتر و جذاب تر میشه.
    اصولا هر برندی،یه دوره ای داره..

    1. آریان.

      آره کاملا موافقم اگه اپل بیاد به جایiosاندروید بزاره روی گوشی هاش و یا برعکس سامسونگ ال جی اچ تی سی iosبزارن اون موقع اختلاف ها مشخص میشه چون که بیشتر کسایی که اپل دارن مجذوب iosشدن که این کارو با یه اپلیکیشن شده روی برند های دیگرو هم میشه انجام داد یعنی از اندروید رفت به ios

  6. احد

    دقیقا
    واژه گران اما بی مصرف بخصوص در ایران برازنده محصولات اپل هست

  7. حميد

    اکثر مواردی که بهش اشاره کردین کاملا سلیقه اییه
    من شیش ساله دارم از محصولات اپل استفاده می کنم و هر روز بیشتر از قبل دارم به سیستم عامل و کیفیت محصولاتش معتاد میشم
    تنها نکته ای که راجع به محصولات اپل وجود داره قیمت گاها بالای اونهاست
    اما بیاید صادق باشیم، محصول شرکت مایکروسافت یعنی سرفیس پرو یا حتی همون سیستم عاملش چه ویژگی نسبت به محصولات لنوو یا لینوکس داره که اینقدر گرونه
    برای یه ویندوز باید صد و هفتاد دلار هزینه کرد در حالی سیستم عامل مک بصورت رایگان روی سیستم هست
    لینوکس از ویندوز خیلی نرم و تر و امنیتی تره ولی رایگانه یعنی صد و هفتاد دلار بین دوتا سیستم عامل باید تفاوت قیمت باشه؟
    کدوم محصول اندرویدی هر سه ماه یه آپدیت برای محصولش میده
    کدوم محصول اندرویدی عمر مفید بیشتر از دو سال داره؟
    شما یه گلکسی اس فایو و دو سال پیش می نری، هنوز براش اندروید مارشمالو نیومده
    اما تبلت من که پنج سال پیش خریدم به اخرین نسخه آی او اس مجهزه
    بعضیا میگن محصولات اپل برنامه هاش کرش میشه
    دوست من شما که رفتی دستگاهتو جیلبرک کردی پس از ضمانت اپل خارج شدی
    هر بلایی سرت بیاد بابت اینه که نمی خوای بابت زحمت مهندسایی که برنامه هاشون و با کلی زحمت طراحی می کنن پرداخت کنی اونوقت می خوای کرش ام نکنه
    والا من شیش ساله دارم با اپل کار می کنم، شاید کلا ده دفه کرش کرده باشه
    نویسنده دوست داشتنی دیجیکالا، شما هم مثل تمام همکاراتون دارید توی دیجیکالا زحمت می کشید و فکر نکنم کسی تو ایران باشه که از دیجیکالا ناراضی باشه، اما تزریق سلیقه شخصی توی محصولاتی که کیفیت بالایی دارند یه مقدار خوب نیست
    راجع به قیمتم
    شما به بنده بفرمایید لامبورگینی هوراکان که به تازگی اومده با پراید یکیه؟
    خب مهندسی که هوراکان و طراحی کرده حقوقش هزار برابر پرایده، بایدم گرون باشه
    قبول نداری؟

  8. پارسا

    به نظر بنده نویسنده خییییلی با اپل بده ….. با اکثرش مخالفم …… برای مثال itunes : من چندین سال هست که مک دارم و واقعا خیلی از itunes اش راضیم و بلعکس بسیار منظم و راحت است …… اگر هم روزی به ویندوز برگردم ( که عمرا ) itunes رو توش میریزم

  9. عرفان

    سلام
    من واقعا با این دلایل مخالفم
    کسی که محصولات اپل رو داشته باشه میبینه این دلیلا الکیه ، بر فرض مثال همون دلیل شماره ۱ رو اگه تا حالا با ios کار کرده باشید میبینید حقیقت نداره.

  10. بهروز

    من موافق هستم
    هرچند خودم یه زمانی طرفدار پرپاقرص اپل بودم ولی چند وقتیه کلافه شدم
    از زمانی که آپدیت هاش اومدو مشکل باطری مشکل ریست شدن پیدا کرد
    به هرکسی میگم میگه خوب نباید آپدیت میکردی
    ولی تقصیره من چیه گوشی خودش نباید آپدیت میشد
    یا تلگرام که نمیشه آهنگاش و دان کرد

    1. sepehr

      داداش آپدیت ۹.۳.۱ هیچ ایرادی نداره. توی انجمن ایفون هم هیچکس حرفی از ریست و مصرف زیاد باتری من ندیدم بزنه.

    2. محمد

      میتونستی به روز رسانی خودکارشو خواموش کنی

    3. اميررضا محمودي

      در مورد دانلود اهنگ یا ویدیو کلیپ توی تلگرام خدمت شما عرض کنم اونم راه کار داره عزیز . شما با نصب برنامه documents میتونید هر چی که علاقه دارید رو دانلود کنید . موفق باشید

  11. رامين

    ممنون ، ولی از بین اینا خیلیاش دلیل منطقی نمیشه ، با قسمتی که در مورد قیمت صحبت میشه موافقم به شدت ، ولی در بقیه کمبود خاصی نیست ،

    1. محمد

      کلا محصولات اپل سیستم عاملی روان که برای کارای روزمره مثل اینستا گر ی و این کارا عالی هستن چون خودم داشتم و از نظر امنیتی هم که عالی هستن ولی الان در سال ۲۰۱۹ واقعا خرید اپل نمیارزه .چون هم سیستم عامل اندروید خیلی پیشرفت های خوبی داشته و هم محصولات اپل از نظر باتری حتی اخرین نسخه این محصول در برابر اندروید حرفی برای گفتن نداره و با ی سرچ ساده تو یوتوب میشه اینو فهمیدو الان هم که بازی هابتل رویال مثل پابجی امده که قاتل باتری هست و محصولات اپل با باتری که دارن حتما به مشکل میخورن و الان هم که فروش محصولات اپل متاسفانه افت کرده .در کل من الان هم ی گوشی سامسونگ دارم که اکثرن باهاش بازی و کارایی رو انجام میدم که مصرف باتری زیادی داره ولی با ایفون ۷پلاسم کارایی مثل وب گردی و کارای روتین انجام میدم و واقعا از جفتشون راضی هستم

  12. ُسپهر وثوق

    همچین چیزی کاملا اشتباه بوده و در واقع مزخدف و چرند است.(اپل) یکی از پیشرو ترین شرکت ها در زمینه فناوری ومخصوصا (تلفن همراه) است

    1. AliKing

      اقای وثوق اگه از محصولات جدید اپل ،ایفون ۶ را با برند های سامسونگ s7 ، الجی G5 مقایسه کرده بودید می فهمیدی که این مقاله کاملا درسته میگه
      شرکت اپل بعد از مرگ استیو جابز بزر گ خیلی وقته که دیگر پیشرو نیست
      وشروع به فروش اشغال های گران قیمت کرده

      1. Makluas

        دوست عزیز هیچ جایه دنیا گوشی دو سال پیش یه برند رو پرچمدار جدید سال جدید یه برند دیگه رو مقایسه نمیکنن ….
        اگه قصد مقایسه دارید میتونید آیفون ۶s/plus رو سامسونگ S7/Edge مقایسه کنید و یا صبر کنید تا هردو شرکت دو گوشی جدیدشون یعنی iPhone 7 و Note 6 رو معرفی کنن …
        در ضمن گرانی اپل علاوه بر اینکه به نرخ ارز در ایران بر میگرده برای جدا سازی اپل بازها از بقیه نیز هست

      2. حسین

        جدا سازی اپل بازها از بقیه؟؟؟ پس خودتون هم قبول دارید که برای متفاوت بودن با بقیه اپل میخرید نه به خاطر خوب بودن اپل

      3. Makluas

        تا حالا با اپل کار کردید؟

      4. ابوذر

        نه عزیزم
        کسی که اپل میخره معنا و مفهوم طراحی و کیفیت رو میفهمه و به دنبال یک سری اعداد روی کاغذ تصمیم به خرید نمیگیره.
        این جور ادم ها با بقیه یک کوچولو فرق دارند که البته به چشم شما نیاد.

    2. سید محمد قاسم حسینی

      من با نظر شما مخالفم.اول فکر کردم کمپانی اپل واسه شماست!!!
      اپل داشتن دردسر هایی داره.و به قیمت های بالا ی این کالا های اپل نمی ارزد.

      1. Makluas

        کدوم دردسر ها ؟
        چرا ما دردسری حس نمیکنیم؟

    3. دانیال

      شما کارشناسی دیگه

    4. بهروز

      در این که فرمودین شکی نیست ولی خب اشتباهات فراوان هم زیاد داشتن
      برای مثال به چند تا از اونهایی که در سالیان اخیر مورد توجه مردم (البته غیر از عاشقان اپل) قرار گرفتن اشاره میکنم .

      ۱. آتش گرفتن گاه و بی گاه دستگاه های اپل که این مورد به خاطر باتری اونها اتفاق می افتاد. (البته فقط در بعضی کشورها رخ داد مثل چین و آمریکا)

      ۲. جدیدا اگر گوشی آیفون خود را به نسخه نهم iOS آپدیت کنید و بعد از مدتی دستگاهتون خراب بشه باید اون رو فقط و فقط به یکی از فروشگاه های اپل ببرید . پس اگر در کشوری مثل ایران زندگی میکنید و هیچ نمایندگی مجازی از این شرکت رو نیافتید بهتره گوشیتون رو دور بندازین چون در صورت تعمیر توسط تعمیرگاه های غیر مجاز گوشیتون برای همیشه غیر فعال میشه.

      ۳. یادم هست در همین دیجی کالا مگ خوندم اگر تاریخ آیفون خودتون رو بر روی اول ژانویه ۱۹۷۰ تنظیم کنید گوشی به خواب ابدی میره و دیگه روشن نمیشه …

      در آخر اینکه مواردی که در این مورد وجود دارند بسیار زیادن ولی خب بنده حضور ذهن ندارم ولی باید بگم که محصولات اپل محصولات درجه یکی هستن که ایرادات زیادی میشه ازشون گرفت . شاید به خاطر اینه که اپل خیلی روی کیفیت محصولاتش تبلیغ میکنه و هزینه ی زیادی رو از مشتریان میگیره که همین موضوع باعث ایجاد توقع های وسیع از طرف طرفداران این شرکت میشه که البته طبیعی هم هست .

      1. ابوذر

        در مورد مسائل مطرح شده توضیح میدم خدمتتون
        ۱- این مشکل متوجه همه اسمارت فونها بوده تا بحال و نه یک برند خاص ، جالب اینجاست که شما فقط مواردی رو که مربوط به اپل بوده خاطر مبارکتون هست.ضمن اینکه همه این موارد به خاطر استفاده از قطعات نامرقوب و غیر از قطعات مورد تایید کارخانه بوده و الا حتما اون سری گوشی از بازار جمع آوری می شد.

        ۲. این محدرودیت دقیقا به مشکال اول برمیگشت که اپل برداشتش.

        ۳. این یک باگ نرم افزاری بود که رفع شد.

        در اخر هم اگر حضور ذهن شما مثل چند مورد بالا بود که هیچ بحثی نمیمونه.

    5. وحید

      دوستان بیاین یکم عادلانه حرف بزنیم هر شرکتی مطمئنا هم دارای مزایا هست وهم معایب داره .
      مطمئنا با عرضه ایفون ۷ جایگاه اپل بسیار افت میکنه
      دلیل : همه ی شرکتا دنبال پیشرفت هستن هرشرکتی میخواد یه تکنولوژی جدید به موبایلش اضافه کنه و ابداع اون تکنولوژی رو به اسم خودش ثبت کنه تا فروشش بیشتر باشه و این وسط هیچ شرکتی نمیخواد که از سایرین الگو برداری کنه . برای مثال اپل تو ایفون جدیدش ( ۶s ) فقط ۳D تاچ رو اضافه کرد که اونم از میت اس هواوی برداشته بود. دوربین رو پیشرفته تر کرد (که نسبت به بعضی شرکت ها هم قدرتمند تر نبود مثل سونی و مایکروسافت) وios 9 داد بیرون که تغییرات جزئی با سیستم عامل نسل قبل داشت. مطمئنا ایفون جدید به این زودیا عرضه نمیشه و اگه عرضه بشه به علت پیشرفت های کم موفقیت امیز واقع نمیشه .
      البته از طراحی تکراری اپل هم نمیشه گذشت طراحی که در اوایل بسیار جذاب بود (به علت ضعف سایر رقبا در طراحی )ولی حالا واقعا از چشم افتاده یعنی آیفونو میگیری دستت افسرده میشه(به خاطر طراحی تکراری) . خلاصه اینو بهتون بگم من طرفدار هیچ برندی نیست یعنی دلیلی هم نداره چون پیشرفت اونا واسه من هیچ خیر و ضرری نداره و واقعا اگه ببینم که یه برندی محصول خوبی داده میخرم . اگه ایفون ۷ خوب از اب دربیاد میخرمش .

    6. مهدی

      بیااااا…
      انسان =آزادی…
      اپل≠ آزادی…
      فقط آندروید و فقط… سونی…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه