ناگفته‌های اپل از دوربین آیفون ۷ پلاس

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده محسن چینه‌کش، مهدی مومن‌زاده
گوینده محسن چینه‌کش، مهدی مومن‌زاده
زمان 17:39
حجم فایل 16 مگابایت

اپل به طور معمول عادت دارد تنها در مورد جنبه‌های مثبت محصولات خود با آب و تاب فراوان صحبت کند و هر نوع اطلاعاتی را که ممکن است نشان دهنده‌ی نقص، کمبود یا پس‌رفتی در مورد محصولاتش باشد به طور کلی نادیده بگیرد. ظاهرا دوربین دوتایی آیفون ۷ پلاس هم از این قاعده مستثنی نبوده است. زمانی که اپل در کنفرانس معرفی آیفون ۷ با شکوه فراوان در مورد دوربین دوتایی آیفون ۷ پلاس و قابلیت‌های ویژه‌ای مانند زوم اپتیکال و ثبت پرتره‌های زیبا صحبت کرد، قطعا بسیاری از ما برای کار کردن با آن‌ها هیجان زده شدیم. ولی زمانی که پس از اندکی عکاسی با آیفون ۷ پلاس هیجان‌ها فروکش کردند، رفته رفته محدودیت‌ها و نواقص دوربین دوم آیفون ۷ پلاس نمایان شدند. به نظر می‌رسد نکات و اطلاعات زیادی هم در مورد دوربین دوم آیفون ۷ پلاس وجود داشته که اپل در مورد آن‌ها چیزی نگفته است. نکاتی که ما قصد داریم در پادکست این هفته‌ی مدرسه عکاسی موبایل به تفضیل در مورد آن‌ها صحبت کنیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Avatar محسن

    فقطapple

    1. Avatar محسن

      دمت گرم

  2. Avatar علی‌سینا

    سلام و خسته نباشید، ممنون از پادکست خوبتون‌.
    فقط خواستم نکته ای رو ذکر کنم و اون که گفتید دیافراگم پایین تر و یا به اصطلاح باز تر روی لنزهای با فاصله کانونی بالاتر کار ساده تریست به لحاظ فنی خواستم بگم که اینطور نیست؛
    اگر شما در برندهای حرفه ای دوربین عکاسی مثل کانون و نیکون و… دیافراگم باز روی لنزهای واید نمی‌بینید به خاطر اینه که نیازی به این کار نیست، وگرنه به لحاظ فنی هرچقدر فاصله کانونی بالاتر میره دیافراگم بازتر استفاده کردن کار دشوار تریست و به افرایش طول لنز هم منجر خواهد شد معمولا.
    اگر در لنزهای دوربین های DSLR جستجو کنید میبینید که f:1.2 در بالاترین فاصله ی کانونی که به کار رفته در برندی مثل کانون، فاصله ۸۵mm هستش که با قیمت بالایی هم به فروش میره در مقایسه با رقابای خودش.
    همینطور لنزهای سوپر تله فوتو معمولا از دیافراگم حداقل ۴ برخوردار هستند در حالی که به شدت نیازمند دیافراگم باز هستند.
    از طرفی در لنزهای زوم به راحتی میتونید ببینید که با افزایش فاصله کانونی، مینیمم عدد دیافراگم بالا میرود؛
    مثلا در اکثر لنزهای ۱۸-۱۳۵ میبینید که برای عدد دیافراگم نوشته شده f:3.5-5.6 و این به این معنیست که در پایین ترین فاصله کانونی این لنز، حداقل عدد دیافراگم۳.۵ و در بالاترین فاصله کانونی ۵.۶ میباشد.

    علت استفاده دیافراگم بالاتر هم در دوربین دوم اپل (و البته بقیه گوشی های دو دوربین) نیز دقیقا همین مشکلات فنیست.

    با تشکر.

  3. Avatar مصطفی

    کدوم شرکت نقاط ضعف محصولاتشو موقع معرفی میگه که ابل هم بگه

  4. Avatar علی

    ((اپل به طور معمول عادت دارد تنها در مورد جنبه‌های مثبت محصولات خود با آب و تاب فراوان صحبت کند و هر نوع اطلاعاتی را که ممکن است نشان دهنده‌ی نقص، کمبود یا پس‌رفتی در مورد محصولاتش باشد به طور کلی نادیده بگیرد))
    مگه برندی هم هست که خلاف این عمل کنه و بگه ماست من ترشه؟؟

    1. سلام دوست عزیز. پیشنهاد می‌کنم پادکست رو هم گوش بدید تا بهتر متوجه منظور ما بشید.

      1. Avatar سحر

        من چه گوشی بخرم دوربینش خیلی خوب باشه. بقیه موارد سخت افزار اینا هم اوکی باشه. دوربین خیلی برام مهمه

  5. Avatar بی نام

    مزخرف ترین برند همین اپل هست کلا تمام محصولاتش مزخرفه فقط الکی اسم در کرده

  6. Avatar مهدي

    در شرایط نوری کم دوربین آیفون ۷ plus در حالت پرتره اصلاً عکسای خوبی نمیگیره و به شدت کیفیتش پایینه.(منظور از شرایط نوری کم در شب و فضای باز زیر نور چراغ خیابانی هست)

  7. Avatar سان.

    تشکر فراوان از اقای چینه کش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه