آیا گوشی‌های آینده دوربین نخواهند داشت؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده محسن چینه‌کش، مهدی مومن‌زاده
گوینده محسن چینه‌کش، مهدی مومن‌زاده
زمان 18:04
حجم فایل 17 مگابایت

پس از اندکی تاخیر، این بار با یک موضوع بسیار جذاب، در اولین پادکست عکاسی موبایل سال جدید، دوباره به دیجی‌کالا FM آمده‌ایم. در این پادکست قصد نداریم در مورد آموزش عکاسی با موبایل صحبت کنیم، در عوض می‌خواهیم به موضوع آینده‌ی دوربین گوشی موبایل بپردازیم. تا همین یک سال پیش، همه جا صحبت از این بود که دوربین‌های دوتایی آینده‌ی عکاسی موبایل هستند. ولی ظاهرا ممکن است در آینده‌ای دورتر، این موضوع کاملا وارونه شود؛ یعنی گوشی‌های موبایل دیگر حتی همان یک دوربین را هم برای عکاسی نیاز نداشته باشند! دوست دارید بدانید چطور همچین چیزی ممکن است؟ پادکست این هفته‌ی ما را گوش کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. محمدرسول

    خیلی از حرفا درسته اما خیلی هاشونم بی معنیه مثلا اگه آسمون یا چمن دیگه ای توی عکس قرار بگیره خب طبیعت عکس دچار لطمه میشه و اینو مردم نمیپسندن. همین اتفاق الان میشه توی فتوشاپ انجامش داد اما استقبال بالایی نداره چون طبیعی نیست. اما پردازش قسمت های مختلف عکس منطقیه ولی اینم بگم هر عکسی یه سوژه خودشو داره و مثلا از یه منظره اگه سوژه کوه باشه دیگه آسمون و فضای سبز اطرافش نیازی به پردازش بیشتر ندارن چون هدف کوه هست. این نظرات مثل مقایسه دنیای مجازی و واقعی نیست که دنیای مجازی بتونه غلبه کنه. این بحث ۹۰ درصد از نابود شدن طبیعت عکس صحبت میکنه و هیچکس موافق نیست و فقط کارایی های خاص خودشو داره اما در عام مورد استقبال قرار نمیگیره.
    ضمنا اگه پردازش تحت هوش مصنوعی قرار بگیره شما برای کادر و فواصل چی میگین! لابد میخواین بگین دوربین با ربات جابجا میشه که بازم میشه کاری که انسان انجامش میده.
    در بحث نور هیچوقت فتوگرافی رو نباید با سونوگرافی مقایسه کرد در صورتی که گویندگان این دو تا رو جمع بستن اما هرکدوم تعریف خودشونو داره و اگه بخواد عکاسی با امواج در آینده جایگزین بشه خب میشه همین تصاویر خنده دار سونوگرافی و سی تی اسکن. پس نور گرافی جایگاهش همیشه پایداره.

  2. مسعود

    به نظر میاد ایرانیا هیچ سهمی تو پیشرفت تکنولوژی الکترونیت ندارن

  3. فاضل

    رفقا چرا باید تو جهان سریع حالا و سرویس هایی که اجازه نمیدن کلمه تو کامل کنی و بقیه کلمه تو حدس میزنن تا زودتر به نتیجه‌ت برسی و آدم‌هایی که حوصله و شیوه تفکر خوندن یه پراگراف متن رو ندارن و تو هر صفحه پی اون کلمه مورد نظرشونن تو متن تا بخوننش و برن صفحه بعدی، یه نفر باید بشینه۱۸ دقیقه voice صحبت دو نفر در مورد یه موضوع رو گوش کنه 🙂 بشینه و گمانه زنی های دونفر رو درباره آینده دوربین و فناوری ثبت تصاویر روی موبایل رو گوش کنه 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه