بررسی بهترین گوشی‌های بازار برای عکاسی

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده محسن چینه‌کش، مهدی مومن‌زاده
گوینده محسن چینه‌کش، مهدی مومن‌زاده
زمان 31:32
حجم فایل 22 مگابایت

این روزها به لطف پیشرفت چشم‌گیر دوربین گوشی‌های موبایل و گسترش شبکه‌های اجتماعی، عکاسی به یکی از فعالیت‌های روزمره‌ی بسیاری از ما تبدیل شده است. حتی برای آماتورترین افراد هم دیگر عکاسی کردن به مراسم جشن تولد خواهرزاده و نوه‌عمو محدود نمی‌شود. حالا همه در هر لحظه و هر جایی که هستند، می‌توانند به محض دیدن یک سوژه‌ی جذاب، گوشی را از جیب خود بیرون بکشند و تنها با زدن یک دکمه آن لحظه را شکار کنند. از سوی دیگر بسیاری از عکاسان آماتور مشتاق و حتی عکاسان حرفه‌ای هم از دوربین گوشی موبایل به عنوان یک ابزار جدی در عکاسی استفاده می‌کنند.

تمام آنچه که گفته شد باعث شده تا رقابت داغی بین تولیدکنندگان، بر سر بالا بردن کیفیت، سرعت و قابلیت‌های دوربین عکاسی گوشی‌های موبایل در بگیرد. رقابتی که در نهایت به نفع علاقه‌مندان عکاسی موبایل است. در این پادکست نگاهی انداخته‌ایم به بهترین گوشی‌هایی که در حال حاضر می‌توانید برای عکاسی بخرید. آیفون ۷ پلاس، HTC 10، گلکسی S7، هوآوی P9، ال‌جی G5، اکسپریا XZ و حتی نوت ۷ جزو گوشی‌هایی هستند که به تفضیل در مورد نقاط قوت و ضعف دوربین آن‌ها گفتگو کرده‌ایم. علاوه بر این بخشی از پادکست را هم به بررسی دلیل تمرکز گوگل روی قابلیت‌های خودکار دوربین پیکسل، دلیل عدم موفقیت دوربین لومیاها و رویکرد اپل در زمینه‌ی عکاسی موبایل در زمینه‌ی رقابت با دوربین‌های DSLR اختصاص داده‌ایم. توصیه می‌کنیم این پادکست پر و پیمان را هرگز از دست ندهید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. ابوالفضل عظیمی

    با سلام نقدتون یکم بی انصافانه بود فقط طرفداری از ایفون و اس۷ کردید و جوری راجب دوربین جی۵ حرفزدید که انگار بدترین دوربین تاریخ رو داره . انگاری خودتون بودید که توی دوسه مقایسه که انجام دادید دوربین جی۵ رو به عنوارن بهترین دوربین مشخص کرددید. و یک چیز دیگه این هستش که هیچ و قت کیفیت دوربین ایفون به پای جی۵ نمیرسه.

  2. کاوه

    کاش صبر می‌کردین تا Pixel هم وارد رقابت شه، مطمئنا با حضور اون بازی عوض می‌شد.

  3. سروش ملایی

    بنظرم بررسیتون کامل نیست و نمیشه از دوربین فوق العاده لومیا ۹۵۰XL چشم پوشی کرد.

    1. در این که لومیا ۹۵۰XL دوربین خوبی داره شکی نیست ولی متاسفانه ویندوزفون الان در وضعیتی قرار داره که نمیشه خریدش رو به کسی توصیه کرد.

      1. هادی برزگر

        اتفاقا برعکس، با توجه به خیزی که ماکروسافت برای گرفتن بازار از طریق برند سرفیس برداشته و برنامه های یونیورسال و وضعیت رو به رشد استور ماکروسافت، اتفاقا به نظر من ویندوز موبایل در شرایطی قرار داره که باید توصیه بشه.

        آخرین آپدیت های ویندوز موبایل ۱۰ از اون یه سیستم عامل تمام عیار و بدون اشکال ساخته. چیزی که اندروید هنوز بعد از سالها و سالها به روز رسانی هنوز بهش نرسیده. اونوقت شما میگی “متاسفانه ویندوزفون الان در وضعیتی قرار داره که نمیشه خریدش رو به کسی توصیه کرد”؟؟؟

      2. ویندوزفون هم سیستم عامل بدی نبود ولی در نهایت سهم بازار گوشی‌های ویندوزی به زیر ۱ درصد رسید. عوامل زیادی در موفقیت یک پلتفرم موثر هستند. فعلا آینده مایکروسافت در حوزه موبایل مبهمه.

      3. dj.abed

        متاسفانه نظرتون با چیزی که در واقعیت هست متفاوته!!!
        استور مایکروسافت رشد داره ولی خیلی کمه
        تبلیغات دروغ و بزرگنمایی بیش از حد یکی از نقاط ضعف مایکروسافت در حوزه ویندوزفونه ، چراکه وقتی هنوز چیزی به مرحله اجرا نرسیده ازش حرف میزنن و در نهایت عملیاتی نمیشه!
        سیستم عامل ویندوز ۱۰ میشه گفت شاید بدون اشکاله ولی ویندوزفون اصلا همچین چیزی که میگید نیست و پر از اشکاله!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه