دیجی‌کالا کست؛ مشخصات فنی گوشی چقدر مهم‌ است؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده محمد زرین‌صدف، محسن چینه‌کش
گوینده محمد زرین‌صدف، محسن چینه‌کش
زمان 8:03
حجم فایل 4 مگابایت

وقتی درباره‌ی مشخصات فنی صحبت می‌کنیم، منظورمان همان اعداد و ارقامی است که در جدول مشخصات فنی تلفن‌های هوشمند می‌بینیم: از میزان رم و ظرفیت باتری گرفته تا مگاپیکسل دوربین. اما این مشخصات فنی تا چه حد اهمیت دارند؟ مشخصات فنی اکثر محصولات اندرویدی از آیفون‌ها بهتر است. این موضوع چه معنایی دارد؟ آیا اپل نمی‌خواهد یا نمی‌تواند سخت‌افزار بهتری در محصولاتش تعبیه کند؟

آیا «آیفون ۶s» با ۲ گیگابایت رم کندتر از «هواوی میت S» با ۳ گیگابایت رم است؟ چه عاملی باعث می‌شود که اپل از باتری‌هایی با ظرفیت کمتر در آیفون‌ها استفاده کند و در عین حال همان شارژدهی گوشی‌های اندرویدی را ارایه دهد؟ چرا اپل رزولوشن صفحه نمایش آیفون‌ها را از یک حد بالاتر نمی‌برد؟ آیا رم بیشتر باعث می‌شود شارژ باتری بیشتری مصرف شود؟ چطور سازندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی با حفظ طراحی ظریف محصول‌شان، از باتری بزرگ‌تری در گوشی استفاده می‌کنند؟

ما در این پادکست کوتاه تلاش‌مان را کردیم به اکثر این سوال‌ها پاسخ بدهیم. بیایید ببینیم تا چه حد می‌شود به لیست مشخصات فنی گوشی‌ها اعتماد کرد. با دیجی‌کالا کست همراه باشید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar فرهام

    سلام
    من از خیلیا شنیدم که میگن وقتی که فلان گوشی میاد به بازار به عبارتی همون سری اول که گرون تر هم هست برو گوشی بخر.. چون وقتی قیمت اومد پایین کیفیتش مثه سری اول نیست
    آیا چنین قضیه ای صحت داره؟؟؟؟؟
    دیجی کالا کست ممنون میشم راجع بهش صحبت کنید

  2. Avatar اشکان

    بعد چند سال تو کار گوشی بودن این ترتیب اهمیت ه به نظر من:
    ۱ – سیستم عامل(مقدار وابستگیش به سخت افزار)
    ۲- شرکت تولید کننده
    ۳- ورژن سیستم عامل
    ۴- رابط کاربری نصب شده بر گوشی(این برای اندرویدی هاست)
    ۵-رم
    ۶-سی پی یو
    ۷- کیفیت صفحه نمایش
    ۸-باتری

  3. Avatar علی

    برنامه نویسهای شرکت اپل برای یک سخت افزار مشخصی برنامه مینویسن برای همین سخت افزار با نرم افزار بهتر یکراستا میشه ولی برنامه نویسهای شرکت گوگل یک سیستم عامل خام مینویسند و شرکتهای استفاده کننده این سیستم عامل را به تناسب محصول خودشون تغییر میدهند برای همین اندرویدیها سخت افزار قویتری نیاز دارن تا آی او اسی ها

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه