همه‌چیز در مورد دوربین آیفون X، آیفون ۸ و ۸ پلاس

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده محسن چینه‌کش، مهدی مومن‌زاده
گوینده محسن چینه‌کش، مهدی مومن‌زاده
زمان 16:06
حجم فایل 11 مگابایت

همان‌طور که می‌دانید اپل به تازگی در رویداد ویژه‌ای که برای اولین بار در تالار استیو جابز برگزار شد، از آخرین آیفون‌هایش رونمایی کرد. امسال بر خلاف سال‌های گذشته با سه آیفون به نام‌ها آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X (یا همان آیفون ۱۰) روبرو شدیم. دو آیفون اول در واقع به‌روزرسانی مدل‌های موجود یعنی آیفون ۷ و ۷ پلاس هستند، و آخرین آیفون، مدل ویژه‌ای است که به مناسبت دهمین سالگرد معرفی آیفون تغییرات بسیار زیادی در آن داده شده است. ولی با تمام این تغییرات ممکن است روی کاغذ دوربین آیفون X به نظر تفاوت چندان زیادی با مدل‌های قبلی نداشته باشد. این موضوع در مورد آیفون ۸ و ۸ پلاس حتی بیش از این به چشم می‌آید. ولی از آنجا که با پیشرفت تکنولوژی عکاسی محاسباتی، نقش نرم‌افزار در کیفیت دوربین گوشی‌های موبایل هر روز بیشتر می‌شود، نباید تنها با اتکا به اعداد و ارقام در مورد دوربین آیفون‌های جدید قضاوت کرد. در این پادکست تلاش کرده‌ایم تمام چیزهایی را که تا الان در مورد دوربین آیفون‌های جدید می‌دانیم جمع‌بندی کنیم، تا بتوانید تصور بهتری از میزان پیشرفت آن‌ها داشته باشید.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar امیر

    فعلا تنورش داغه و کسی متوجه نیست. ۵ سال بعد که همه گوشیها به صفحه نمایشی که تمام پنل جلو رو میپوشونه مجهز شدند،
    یک مقاله تو همین سایت در مورد ” زشت ترین طراحی گوشیهایی که پنل تمام صفحه داشتند” منتشر میشه.
    آیفون ۱۰ با طراحی ناشیانه صفحه نمایش و اون دو زائده زشت که از دو طرف تو چشمه و لنز دوربین دوتایی بیرون زده عمودی، قطعا رتبه اول تا سوم رو کسب خواهد کرد.
    طراحی این گوشی (آیفون ۱۰) فاجعه است. اگر روی اون برند اپل نبود امکان نداشت بتونه بفروشه.

    1. Avatar Masih

      علت این کار اپل این بوده که قطر صفحه نمایشش رو کاغذ بیشتر باشه

  2. Avatar محمد

    سلام
    راجع به نحوه عکاسی آیفون جدید فک میکنم شیوه کار اینطور باشه که دیافراگم بیشتر باز میمونه و فلش دو بار زده میشه یک بار در ابتدای زمان باز شدن دیافراگم و بار دیگه موقع بسته شدنش. به این ترتیب عکسی به وجود میاد که پس زمینه روشنتری داره تو تاریکی و سوژه هم به دلیل دو بار پاشش نور فلش ثابت میمونه و دچار لرزش نخواهد شد. این تکنیک رو قبلا تو سوپرزومای سونی دیده بودم. تو گوشی ها هم میدونم مایکروسافت ازش استفاده میکنه که کیفیت بالایی تو شب به دست میده.

  3. Avatar محمد طاهری

    لطفا اسم اهنگی که بین صحبتا پخش می شدی بگید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه