گفت‌وگو با پژمان نوروزی؛ معلمِ منجم، میکروب‌شناسِ عشقِ طبیعت

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده میثم نوایی، پژمان نوروزی
گوینده میثم نوایی، پژمان نوروزی
زمان 38:09
حجم فایل 35 مگابایت

بسیاری از مشکلات جوامع درحال توسعه به دنبال عدم آگاهی نسبت به موضوعات مختلف به وجود می‌آید و بدون شک ترویج علم و بالا بردن سطح آگاهی اقشار مردم می‌تواند سبب رشد و توسعه یک جامعه در بلندمدت شود.

IMG_0683s

در این میان بیش‌ترین مسئولیت روی دوش مروجان علم است؛ مردان و زنانی که باید به‌صورت مداوم در تلاش برای افزایش دانش و آگاهی خود باشند و از طرفی هم کوشش کنند برای گسترش این آگاهی ها و انتقال آن به دیگران.

در این قسمت از گفت‌وگوهای دیجی‌کالا FM، سراغ دکتر پژمان نوروزی از سرشناس‌ترین ترویج‌دهندگان علم در ایران رفتیم؛ مردی که با وجود سوابق درخشان و گستره‌ی وسیعی از تجربه و آگاهی، خودش تاکید دارد که پیش از هرچیز یک «معلم» است.
او سابقه‌ی اجرای برخی برنامه‌های علمی و اجتماعی تلویزیون را هم در کارنامه‌ی خود دارد. برنامه‌هایی مثل «آسمان شب»، «مردم ایران سلام»، «روز از نو» و «چرخ».

پژمان نوروزی دو مدرک دکتری در رشته‌های میکروبیولوژی و مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی دارد و از بانیان «جایزه‌ی چراغ» (جایزه‌ی برترین‌های ترویج علم در ایران) است. او همچنین رادیو راز (پادکست) را به همراه پوریا ناظمی منتشر می‌کند.

در این پادکست از او درمورد سختی‌ها و دغدغه‌های ترویج علم در ایران پرسیدیم و صحبت‌های جالبی هم درمورد سبک زندگی‌اش داشتیم.
و در نهایت این‌که اگر فکر می‌کنید یک مروج علم مثل پژمان نوروزی کارش این است که صرفا گوشه‌ای کز کند و کتاب بخواند، سخت در اشتباهید! خاطرات جالب و شنیدنی او از دوران کودکی و میل به خواندن و دانستن و البته اتفاقات تلخ و شیرینی که در این راه برایش رخ داده، بسیار شنیدنی است.

شنیدن این پادکست را از دست ندهید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. نادیا نادیا

    خیلی خیلی فوق‌العاده بود
    حرفها و انرژی که توی صحبت‌هاشون هست و همچنین نظرها و راه و روش زندگی‌شون خیلی هیجان‌انگیز و خوبه
    ممنون واقعا که از این آدم‌های خوبِ واقعی دعوت می‌کنید
    همین که یه ذره (حتی خیلی کم) بتونیم یادبگیریم و تمرین کنیم که آدم بهتری باشیم خیلی می‌تونه به خودمون و بقیه کمک کنه
    بازم ممنون

    1. ممنون از شما.
      گفتگو با پژمان برای خود من هم یکی از جذابترین مصاحبه ها بود، انباره ای از تجربه و دانش. وجود چنین افرادی انگیزه بسیار بالایی در ما جوانترها تزریق میکنند.

  2. پرهام

    عالی بود. خدا قوت.

  3. سینا

    جای پوریا ناظمی خالی

    1. علی از بندرگز

      آره واقعا خیییییلی

  4. غلامرضا

    لطفا باخانم نیک پرتو بازم مصاحبه کنیدبصورت تخصصی قبلشم، یک لیست درست کنیداز سوالاتی که شنوندگان دارن بنظرم قشنگ تره
    با تشکر فراوان

    1. در خواست های زیادی برای گفت وگوی مجدد با ایشون داشتیم،اما خوشبختابه ایشون دوباره به گوگل برگشتند و فعلا فرصت چنین گفتگویی فراهم نشده است. امیدواریم در اولین فرصت بتونیم یک گفتگوی دیگه با ایشون البته اینبار با سوالات شما داشته باشیم.

  5. محمد

    من از شنودگان همیشگی رادیو راز هستم

  6. shiva

    ایشون استاد و مجری بسیار دوست داشتنی هستند.
    ممنون ازین رادیو

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه