این سامورایی‌های مغرور و آلمانی که بنز بود

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

در ویدیوکست امروز درباره قابل پیش‌بینی‌ترین بازی جام جهانی ۲۰۱۸ حرف زده‌ایم. شاید تنها نتیجه‌ای که تا اینجای جام کسی را شگفت‌زده نکرد، پیروزی ۲ بر صفر برزیل مقابل مکزیک بود. این نتیجه از این حیث قابل پیش‌بینی بود که می‌دانستیم مکزیک در هفت دوره قبلی که به این مرحله رسیده، همین جا نیز حذف شده بود. آنها در ادوار مختلف جام جهانی مقابل برزیل قرار گرفته بودند و حتی موفق به زدن یک گل هم نشده بودند و در مقابل ۱۱ گل دریافتی داشتند.

این‌بار هم همه چیز مطابق پیش‌بینی‌ها جلو رفت. مکزیکی که برخلاف دو بازی اول مرحله گروهی، در بازی پایانی مقابل سوئد تیمی دست و پا بسته نشان داده بود، مقابل برزیل هم به روند نزولی‌اش ادامه داد و در برابر حملات و فشارهای بازیکنان طلایی پوش پاسخی نداشت. نیمار و فیرمینیو دو گل برزیل را وارد دروازه اوچوآ کردند. اوچوآیی که ناجی تیمش در بسیاری از دقایق بود درست مثل کاسپر اشمایکل دانمارکی، در میان بازیکنان تیمش تنها کسی بود که لایق حذف شدن نبود.

اما در بازی دوم اتفاقات عجیبی رخ داد. ژاپن به عنوان تنها نماینده آسیا در این مرحله از مسابقات، با توجه به اینکه به شکلی خاص و عجیب صعود کرده بود تحت فشار زیادی قرار داشت. ضمن اینکه رویارویی با شیاطین سرخ آماده بلژیک می‌توانست چالش بسیار بزرگی باشد.

سامورایی‌ها با ارائه یکی از زیباترین نمایش‌های جام جهانی ۲۰۱۸ توانستند ۲ گل را به ثمر برسانند و در آستانه خلق شگفتی‌ای عظیم قرار داشتند. اما آقای روبرتو مارتینز نشان داد که تبدیل به یک مربی باتجربه و دارای تفکر درست شده است. او برخلاف دیگر سرمربی‌هایی که در این جام تیم‌های پرمهره داشتند اما نمی‌توانستند خلاقیتی برای تغییر روند بازی به سود تیمشان ایجاد کنند، توانست با دو تعویض طلایی بلژیکی‌ها را به بازی برگرداند.

گل تساوی بخش فلاینی این نوید را می داد که بلژیک حداقل می‌تواند بازی را به وقت اضافه بکشاند. ژاپنی‌ها هم که می‌دانستند اگر اندکی مقاوت کنند در ۹۰ دقیقه تساوی را کسب کرده‌اند با اراده عجیبی دفاع می‌کردند. اما آخرین ضربه بازی توسط ناصر چچادلی دیگر تعویض آقای مارتینز به سمت دروازه ژاپنی‌ها زده شد و قلب آنها را شکست. بلژیک نشان داد که واقعا یک مدعی اصلی برای کسب عنوان قهرمانی است و البته ژاپنی‌ها می توانند به راحتی ادعا کنند که سامورایی‌های شجاع هستند.

در ویدیوی این هفته یه گپ دوستانه هم با ماکان کوچکی داریم که فوتبال‌بین و فوتبال‌دوست حرفه‌ای است و با او درباره بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ تا امروز صحبت کردیم. ماکان معتقد است که بلژیک هرچند تیم خیلی خوبی است اما مقابل برزیل شکست خواهد خورد و چهار تیم مرحله نیمه نهایی را پیش‌بینی می‌کند. گپ ما شامل حاشیه‌هایی از تیم‌های دوستداشتنی حذف شده است. عجیب‌ترین نکته اینکه انگلیس در گپ و پیش‌بینی ما به مرحله نیمه‌نهایی نمی‌رسد و سوییس جلویش را می‌گیرد.

در ویدیوکست امروز همچنین به بررسی دو دیدار باقی مانده از مرحله یک هشتم می‌پردازیم. جایی که سوئد و سوئیس در برابر هم قرار می‌گیرند. دو تیمی که در ادوار مختلف جام جهانی و یورو با هم روبه‌رو شده‌اند و هر کدام صاحب ۱۰ پیروزی در برابر یکدیگر هستند.

در بازی دوم هم انگلستان به مصاف کلمبیا می‌رود. برای دومین بازی متوالی سوال اصلی برای انگلیسی‌ها این است که آیا بهترین بازیکن و بزرگترین تهدید تیم مقابل به این بازی خواهد رسید یا خیر. خامس رودریگز که در بازی مقابل سنگال تنها ۳۰ دقیقه در زمین دوام آورد با چالش بزرگی روبه‌روست تا بتواند خود را به این دیدار حساس برساند.

جام جهانی 2018 در دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه