جذابیت‌های کرواسی و بهترین‌های جام جهانی

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به پایان رسید، فرانسه قهرمان شد و کرواسی قلب خودش و دوستدارانش را شکست. کرواسی که بعد از ایسلند کم‌جمعیت‌ترین کشوری بود که به جام جهانی راه پیدا کرد. کرواسی با چهار میلیون نفر جمعیت و استعدادهایی چون مودریچ و راکیتیچ و البته رییس‌جمهوری که عاشق فوتبال بود و از مرحله نیمه‌نهایی کنار تیمش حضور پیدا کرد درنهایت عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد. در آخرین ویدیوکست‌مان به فینال جام‌جهانی ۲۰۱۸ و برندگانش اشاره می‌کنیم.

در جام جهانی امسال ۶۴ بازی برگزار شد، ۱۶۹ گل رد و بدل شد و نهایتا جام طلایی مسابقات توسط کاپیتان فرانسه، هوگو لوریس دروازه‌بان تیم، بالای سر برده شد. حال خروس‌ها می‌توانند دومین ستاره را روی پیراهنشان نصب کنند و در کنار آرژانتین و اروگوئه‌ای قرار بگیرند که هرکدام دو قهرمانی را به ارمغان آورده‌اند. یک ماه پر از فوتبال و عشق و شور و اشک و آه به پایان رسید.  بهترین بازیکن جام لوکا مودریچ نام گرفت و پدیده جام امباپه. کیلیان امباپه ۱۹ ساله که با گلزنی در دیدار فینال به جوان ترین گلزن در تاریخ فینال‌های جام جهانی پس از پله برزیلی تبدیل شد، با انتخاب تیم فنی فیفا به عنوان برترین بازیکن جوان جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب شد. دستکش طلایی بعد از اشتباه فاحش و مرگ‌بار لوریس روی گل دوم کرواسی به تیبا کورتوآ رسید و آقای گل هم لقب هری کین انگلیسی شد. کین به این ترتیب پس از گری لینه‌کر به دومین بازیکن انگلیسی در تاریخ که توانسته چنین عنوانی را کسب کند تبدیل شد. آنتوان گریزمن و روملو لوکاکو هم با ۴ گل زده در رده‌های بعدی جدول گلزنان جام بیست و یکم جای گرفتند. ادن هازارد بلژیکی و آنتوان گریزمن فرانسوی هم پس از مودریچ در رده دوم و سوم برترین بازیکنان جام جهانی قرار گرفتند. هازارد که تیمش در این رقابت‌ها به مقام سوم دست یافت توانست در این جام ۳ بار گلزنی کند. گریزمن هم که با فرانسه قهرمان جهان شد در این جام ۴ گل به ثمر رساند. تیم ملی اسپانیا هم جایزه بازی جوانمردانه این جام را کسب کرد.

در آخرین قسمت ویدئوکست جام جهانی همچنین به بررسی تیم منتخب جام خواهیم پرداخت. کورتوای بلژیکی درون دروازه‌مان حضور دارد. واران از فرانسه، مونیه از بلژیک و تریپیه از انگلستان خط دفاعی را تشکیل می‌دهند. هافبک‌ها مودریچ و پریشیچ از کرواسی هستند که دومی بازی به بازی بهتر شد. پوگبا از فرانسه و دی‌ بروین از بلژیک هم در خط هافبک حضور دارند. کاری که خوزه مورینیو در منچستر یونایتد نتوانست با پوگبا انجام بدهد و او را در پست تخصصی‌اش نگذاشت گواردیولا موفق شد با دی ‌بروین در تیمش انجام بدهد و حالا دی بروین یکی از بهترین بازی‌ساز‌های زمین فوتبال است. در خط حمله تیم ما که با سیستم ۳-۴-۳ بازی می‌کنند، سیستمی که اتفاقا کمتر در این جام جهانی به کار رفت، هازارد و گریزمان و امباپه حضور دارند. یک بازیکن بلژیکی و دو فرانسوی. به عنوان داور علیرضا فغانی را انتخاب کردیم. داور پرافتخار ایرانی که نتیجه بازی‌ها نشان می‌دهد انتخاب نکردن او برای قضاوت فینال جام جهانی ۲۰۱۸ جزو سوتی‌های فیفا محسوب می‌شود. ویدیوی معرفی او را که فیفا در جام جهانی ۲۰۱۴ تهیه کرده بود ببینید. سرمربی برگزیده ما دیدیه دشان است که بعد از زاگالوی برزیلی و بکن‌باوئر آلمانی تبدیل به دومین بازیکن تاریخ فوتبال شد که هم در زمان بازیکنی‌اش و هم در زمان مربی‌گری توانست جام جهانی را بالای سر ببرد. به عنوان کمک مربی هم تیری آنری بازیکن سابق فرانسه و مربی فعلی تیم بلژیک را انتخاب کردیم. درنتیجه بنظر می‌رسد فرانسوی‌ها پیروزهای اصلی امسال باشند.

همچنین با هم ۳۰ گل برتری که در این مسابقات به ثمر رسید را بررسی می‌کنیم. از گل عالی پاوارد مقابل آرژانتین و ضربه بیرون پای کوآرشما در برابر ایران.

جام جهانی 2018 در دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Mahdi

    سلام
    خسته نباشید
    نتایج قرعه کشی مسابقه پیش بینی دیجیکالا رو چه زمانی اعلام میکنید؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه