آدرنالین: شگفت‌انگیزترین لحظات جام جهانی (بخش اول)

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

قرار است آدرنالین خون‌تان را بالا ببریم و شگفت‌انگیزترین لحظات جام جهانی را با هم مرور کنیم. کویت تا قبل از سوئد ایسلند به جام جهانی، کوچکترین کشوری بود که به جام جهانی صعود کرده. آنها سال ۱۹۸۲ راهی جام جهانی شدند و با سه شکست سنگین به خانه برگشتند.

حضور کویت در جام جهانی، از نظر سیاسی برای این کشور دستاورد بسیار بزرگی محسوب می‌شد به همین دلیل شیخ فهد امیر وقت کویت وقتی در جریان دیدار تیمش مقابل فرانسه قدرتمند از داور راضی نبود، تصمیم گرفت یکی از عجیب ترین صحنه های تاریخ فوتبال را رقم بزند.

شیخ فهد وارد زمین مسابقه شد و شخصا تیم ملی کشورش را از زمین مسابقه بیرون کشید. او معتقد بود داور به سود فرانسه سوت می‌زند. حضور شیخ روی چمن و درگیری های او با داور برای علاقه مندان به فوتبال باورنکردنی بود.

شیخ فهد در نهایت راضی شد کویت مسابقه را ادامه بدهد. کویت  که زمان ورود شیخ فهد به زمین ۳-۱ عقب بود این بازی را در نهایت ۴-۱ به فرانسه باخت.

درباره پسر صدام هم شایعاتی وجود داشت که چطور با فوتبالیست‌های کشورش برخورد می‌کند. از مهمترین جرائم و اتهامات وارده به عدی این بود که او وقتی رئیس کمیته المپیک عراق بود، دست به شکنجه و زندانی کردن ورزشکاران بازنده می کرد و به عمد با چوب خیزران فوتبالیست ها را ترکه و آنها را با الفاظی همچون “سگ” و “میمون” مورد خطاب قرار می داد. او بازیکنان فوتبال را پس از هربار شکست در مسابقات مجبور می کرد تا با توپ بتونی فوتبال بازی کنند. او همچنین پس از شکست تیم عراق در مسابقات انتخابی جام جهانی، دستور داد که موی تمام بازیکنان را زده و آنها را کچل کنند و پس از شکست ۴-۱ تیم عراق در برابر ژاپن در جام ملت های آسیا در سال ۲۰۰۰ لبنان آنها را مجبور به فرو رفتن در کانال های فاضلاب کرد. عدی، هاشم حسن، دروازه بان و قحطان شاطر را تنبیه کرد و دستور داد آنها را سه روز شلاق بزنند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حسین میم

    سوئد ایسلند > صعود ایسلند

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه