آیا تلسکوپ کپلر موجودات فرازمینی کشف کرده؟

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تلسکوپ فضایی کپلر که به دنبال سیاره‌های فراخورشیدی می‌گردد، اخیرا ستاره‌ای کشف کرده که رفتار‌های عجیبی از خود نشان می‌دهد و ممکن است تمدنی پیشرفته بر مدار آن در گردش باشد.

“همیشه موجودات فرازمینی باید آخرین فرضیه‌ای باشند که در نظر می‌گیریم…”

تلسکوپ کپلر برای یافتن سیاره‌هایی که به دور ستاره‌های غیر از خورشید در گردش هستند ساخته شده است. کپلر این کار را با جست و جو برای افت نورهایی انجام می‌دهد که در اثر عبور یک سیاره از جلوی ستاره و سد نور آن رخ می‌دهد. افت‌ نور‌هایی که به‌طور مرتب تکرار می‌شوند به معنی وجود یک سیاره خارج از منظومه‌ی شمسی ما هستند. اما تا کنون هیچ‌یک از ۱۵۰ هزار ستاره‌ای که زیر نظر گرفته می‌شوند، به اندازه‌ی ستاره‌ی KIC 8462852 دچار افت نور نشده‌اند. یک سیاره به ‌طور معمول باعث یک یا دو درصد کاهش نور می‌شود، اما نور ستاره‌‌ی KIC 8462852 به میزان ۲۰ درصد و با فواصل تصادفی و غیر معین کاهش می‌یابد. براساس گفته‌ی دکتر «استوارت کلارک» ستاره‌شناس، علت این افت نورها یک سیاره نیست. «تابتا بویاجییان»،یکی از دانشمندان دانشگاه ییل، دلایل احتمالی این الگو را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که منطقی‌ترین توضیح این است که تعدادی از شهاب‌ها باعث کاهش نور این ستاره می‌شوند.

افت نور

بویاجییان گفته است که تحقیق او فقط سناریوهای «طبیعی» را مورد بررسی قرار داده، اما او سناریوهای دیگری را هم به عنوان دلیل احتمالی این پدیده در نظر دارد. «جیسون رایت»، یکی از ستاره‌شناسان دانشگاه پنسیلوانیا توضیحات دیگری را بررسی کرده است. او می‌گوید ممکن است حجم عظیمی از ابرسازه‌ها علت وقوع چنین پدیده‌ای باشد: «همیشه موجودات فرازمینی باید آخرین فرضیه‌ای باشند که در نظر می‌گیریم، اما این چیزی است که تمدنی از موجودات فرازمینی از عهده‌ی ساختن آن برمی‌آیند.»

پروفسور رایت در حال حاضر با دکتر بویاجییان برای مطالعه و بررسی بیشتر این ستاره همکاری می‌کند. آنها می‌خواهند ببینند که آیا امواج رادیویی این ستاره نشان‌گر فعالیت تکنولوژیکی هستند یا خیر. نتایج تحقیق آنها احتمالا سال آینده منتشر خواهد شد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Telegraph

دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar behdad_vatani

    موجودات فرازمینی وجود دارند.یه سوال!توی این همه کهکشان که هر کدومشون میلیون ها ستاره دارند و میلیارد ها سیاره به نظر شما این با عقل جور در میاد که ما تنها تمدن پیشرفته در جهان باشیم؟قطعا نه!!!من اعتقاد دارم که هزاران تمدن فضایی ممکنه در درون و بیرون کهکشان راه شیری وجود داشته باشه که ما از وجودشون بی خبریم!اونا هم همین فکر میکنن که تنها تمدن پیشرفته هستند و گمان میکنند تنهایند.اصلا شاید از برقراری رابطه یا فرستادن سیگنال های رادیویی حراس دارند و میترسند که تمدنشون مورد حمله بیگانگان قرار بگیره !

  2. Avatar امیر

    اینها پیروان مکتب رائیلیسم هستند که چنین اکاذیبی رو تولید و منتشر می کنند.

  3. Avatar قاسم

    جالبه اینکه اونها بگن فرازمینی ها وجود دارند علمی است اما اینکه در دین ما راجب ستاره ای به نام طارق گفته شده اصلا غیرمنطقی است بنظرشون
    البته گفته های دانشمندان یک سمت قضیه است اما من شخصا باور نمیکنم اون همه هزینه کرده باشن تا یک تخیل کودکانه به اسم فرازمینی ها رو کشف کنند
    بلکه اصل قضیه رو پشت این ماجراهای ساختگی مخفی میکنن همین!
    اصل قضیه چیز دیگه است اونها هم میدونن که دارن هزینه میکنن
    اللهم عجل لولیک الفرج

    1. Avatar امیرحسین

      بهتره که دنیا رو فقط از دریچه نگاه محدود خودمون نبینیم . تئوری توطعه فقط ما رو در دنیا منزوی میکنه . اون ها هزینه میکنند چون میخواهند در علم و تکنولوژی پیشرو باشند و همین اینترنت هم که فرصت تبادل نظر به ما داده حاصل هزینه های اون هاست . فعالیت های فضایی در کنار پوشش حس کنجکاوی و پاسخ به سوالات انسان ، تکنولوژی های زیادی رو هم برای ما فراهم میکنه . تقریبا بیشتر تکنولوژی های امروزی ما ریشه در تکنولوژی هایی داره که ابتدا برای هدف های فضایی و بلندپروازانه علمی ابداع شدند . مسئله موجودات فرا زمینی هم بچه بازی نیست . بلکه احتمالیست که دانشمندان در حال بررسی آن هستند . ممکنه حتی در عمر ما هم نشانه هایی از اون در مریخ یا قمرهای مشتری و زحل به شکل موجودات ابتدایی کشف بشه .

  4. Avatar Pooya

    یعنی میشه…؟

  5. Avatar ali

    حالا این خارجی ها چه گیری به فضایی ها دادن تحمل خودشون رو ندارن و میکشن همدیگر رو به خاطر نفت خاک و غیره مثل این که عادی شده میخوان فضایی بکشن

    1. Avatar ایرانی آریایی

      خارجیا می خوان شیطان و جن هارو بیارن و به جای موجودات فضایی جا بزنن برای همین دارن تبلیغ می کنن روش فیلم هاشونم بر همین مبناست

      این همون فتنه آخرالزمانیه

  6. Avatar bijan

    واقعا باید جالب باشه … کشف موجودات فرازمینی.

  7. Avatar Master

    به گفته یکی از دانشمندان:
    کشف تمدن های فرا زمینی مانند کشف قاره آمریکا توسط کیرستف کلمپ میباشد که برای اهالی بومی آن خطر ساز بود و سرخ پوست ها را از بین برد.
    بنا براین اگر کسی از وجود ما در این منطقه پی ببرد مسلما برای آهالی زمین خطر ناک خواهد بود.
    ولی چاره ای نیست و در آینده ای نزدیک تمدن های مختلف در کیهان از وجود یکدیگر پی خواهند برد و عصری جدید آغاز میگردد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه