چطور با ساخت اپلیکیشن میلیونر شویم؛ داستان چاد مورتا در کتاب «امپراطوری اپ»

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

«من این حرفه را از روی تخت بیمارستان شروع کردم. در حالی که از یک تصادف وحشتناک جان سالم به در برده بودم و امیدی به ادامه‌ی زندگی نداشتم.
تا آن روز برای چندین شرکت کار کرده و چندین بار شرکت خودم را تاسیس کرده بودم. اما نهایتا به خاطر استرس و فشار کار زیاد ناموفق بودم.
سه هفته بعد از آخرین عمل جراحی ناامید و ورشکسته به‌عنوان تیر آخر از پدرخوانده‌ام مبلغی قرض کردم و صاف پریدم وسط حرفه‌ی اپ آفرینی و نتیجه؟
من سه شرکت اپلیکیشن تاسیس کردم. دو ماه بعد گردش مالی تنها یکی از اپلیکیشن‌ها ۳۰ هزار دلار در ماه بود و این شروع کار من بود. موفقیت من حاصل داشتن نقشه‌ی بازی است.»

چاد مورتا داستان موفقیتش را از روز  اول، حتی قبل از  آن، یعنی از شکست‌هایش شروع کرده

چاد مورتا، مرد موفق دنیای اپلیکیشن‌ها در کتاب امپراطوری اپ، نقشه‌ی بازی‌اش را مثل یک داستان، قدم به قدم برای ما شرح داده است.

چاد مورتا، مرد موفق دنیای اپلیکیشن‌ها در کتاب امپراطوری اپ، نقشه‌ی بازی‌اش را قدم به قدم برای ما شرح داده است. فصل اول کتاب امپراطوری اپ ، همان قدم اول برای اپ آفرینی موفق است. مورتا آمار و اطلاعات جالبی به شما می‌دهد تا در تصمیم‌گیری به شما کمک کند. برای مثال او انواع اپلیکیشن‌هایی که در آینده محبوب می‌شوند را بر اساس تحقیقات موسسه گارتنر معرفی می‌کند.

موسسه تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرده در آینده بیشتر مردم از اپلیکیشن هایی که مبتنی بر موقعیت و مکان هستند (مثل گوگل مپ) استفاده می‌کنند. بعد از آن مردم شبکه‌های اجتماعی مختلف را دوست دارند و وقت بیشتری برای اشتراک عکس و پیام‌رسانی یا مکالمات تصویری می‌گذارند. سرویس‌های جستجو، اپلیکیشن‌های خرید و رسانه‌ها هم‌ در رده‌های بعدی محبوبیت بیشتری خواهند داشت.

قدم بعدی پیدا کردن کلید موفقیت اپلیکیشن‌هاست

چاد مورتا در کتاب امپراطوری اپ بهترین راه‌ها را معرفی کرده است. او اپلیکیشن‌های برتر اپ استور و ویژگی‌های کلیدی آن‌ها را برای ما شرح می‌دهد. امپراطوری اپ حتی راز درآمدزایی اپلیکیشن‌ها را هم فاش می‌کند.

قدم سوم ایده‌پردازی و عملی کردن ایده‌هاست. این کتاب حتی در مورد استخدام برنامه‌نویس‌ها هم راهنمایی‌های جالبی دارد. از اینکه چه برنامه‌نویسی به دردتان می‌خورد. چطور آن‌ها را پیدا کنید و یا چگونه آن‌ها را محک بزنید و ببینید به کار شما می‌آیند یا نه.

بعدازآن هم نوبت طراحی و زیبایی اپ و سنجیدن اپلیکیشن می‌رسد. اما از همه مهم‌تر فصل فوت‌وفن‌های بازاریابی اپ است که «تکنیک‌های نینجایی که باعث پیشرفت می‌شود» نام گرفته است. 

آخرین قدم مورتا نشان دادن «راه پول درآوردن از اپلیکیشن‌ها» است

امپراطوری اپ سه الگوی درآمد اپلیکیشن ها را شرح میدهد و البته این‌که برای هر نوع اپلیکیشن باید از کدام استفاده کرد.

چاد مورتا سه الگوی درآمد اپلیکیشن ها را شرح میدهد و این‌که برای هر نوع اپلیکیشن باید از کدام استفاده کرد. او در مورد بنرهای تبلیغاتی، همکاری در فروش و خریدهای درون برنامه ای توضیح می دهد. امپراطوری اپ برای ترجمه و بومی‌سازی اپلیکیشن‌ها هم توصیه‌های بسیار جالبی دارد که احتمالا به درد خیلی از برنامه نویس‌های ایرانی بخورد. مورتا فوق‌العاده است. او در امپراطوری اپ به شما یاد می‌دهد چطور اپلیکیشن‌هایتان را مدیریت و معرفی کنید و چطور بفروشید.

در کنار همه‌ی این‌ها مورتا به زیبایی تمام مسیر زندگی را نشان می‌دهد. این‌که چطور حرفه‌ای که دوست داریم را شروع کنیم. برایش برنامه‌ریزی کنیم و از کار و زندگی لذت ببریم.

خواندن زندگی و مسیر موفقیت یک کارآفرین برتر که از نقطه‌ی صفر شروع کرده؛ احتمالا برای همه جذاب است. مخصوصا این که با قلمی شیوا نوشته شده باشد. کتاب «امپراطوری اپ» پیشنهاد دیجی‌کالا برای همه، به‌خصوص نوآوران و کارآفرینان در حوزه اپلیکیشن است.

خرید کتاب امپراطوری اپ از دیجی‌کالا

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه