اتومبیل خودران اوبر چپ کرد!

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت اوبر در حال آزمایش کردن یکی از اتومبیل‌های خودرانش در ایالت آریزونا بود که با خبر ناخوشایندی روبرو شد؛ خودرویی با اتومبیل خودران اوبر تصادف کرد. این اتفاق باعث شد اتومبیل اوبر که یک دستگاه ولوو بوده، چپ کند و صدمه‌ی زیادی ببیند. در همین راستا، شرکت اوبر تصمیم گرفته که برنامه‌ی آزمایش اتومبیل‌های خودرانش را فعلا متوقف کند. یکی از سخن‌گویان این شرکت گفته که اوبر، در حال بررسی این تصادف است.

اتومبیل اوبر در زمان تصادف، در حالت رانندگی خودکار بوده و سرنشینی به همراه نداشته است. مقصر این تصادف هم ماشینی بوده که حق تقدم را رعایت نکرده و باعث شده که اتومبیل خودران اوبر چپ کند. با وجود دانستن مقصر این تصادف، هنوز سوالات بی‌جواب زیادی باقی مانده است؛ مثلا اگر این خودرو دارای راننده بود، آیا می‌توانست از این بروز این تصادف جلوگیری کند؟ آیا برنامه‌ای وجود دارد که باعث شود این اتفاق پیش نیاید؟

با این حال، به نظر می‌رسد که اتومبیل خودران اوبر بدون مشکل خاصی در حال آزمایش بوده و این خطای انسانی بوده که منجر به چنین تصادفی شده است. به همین دلیل، این تصادف موجب شده که کنجکاوی رسانه‌ها در زمینه‌ی هوشمندی سامانه اتومبیل‌های خودران بیشتر شود تا با مجهز بودن به فناوری‌های مختلف در زمان تصادف، جان سالم به در ببرند. با این وجود، تا مشخص شدن دلایل این اتفاق، باید منتظر بمانیم تا شاهد نتایج قطعی باشیم.

منبع: Autoblog
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه