[بروزرسانی] از نمایشگاه CES 2017 چه انتظاری داریم؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه

نمایشگاه CES 2017 امسال از تاریخ ۱۵ دی تا ۱۸ دی‌ ماه در شهر لاس وگاس ایالت نوادا برگزار می‌شود. نمایشگاهی که در آن شاهد آخرین اخبار و معرفی آخرین محصولات جهان تکنولوژی خواهیم بود. بسیاری از برندهای معتبر و برندهای نوظهور بازار در این نمایشگاه حضور دارند و بازدیدکننده‌ها هم شانس دیدن و کارکردن با جدیدترین گجت‌ها را خواهند داشت.

اما در نمایشگاه CES 2017 دقیقا چه چیزی انتظارمان را می‌کشد؟ هر کدام از شرکت‌ها چه محصولاتی را برای معرفی در این نمایشگاه آماده کرد‌‌ه‌اند؟

این مطلب برای اولین بار در ۳ دی‌ماه سال ۹۵ منتشر شد. برای اطلاع‌رسانی بیشتر درمورد آنچه از نمایشگاه CES 2017 انتظار داریم بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، این نوشته بروز شد.

سامسونگ

انتظار داریم که سامسونگ در کنفرانس مطبوعاتی خود در نمایشگاه CES یک Galaxy TabPro S ویندوزی، انواع مدل‌های لوکس‌تر ساعت هوشمند Gear S2، تلویزیون‌های جدید، نمایشگر و مجموعه‌ای از لوازم خانگی را معرفی کند. شانس معرفی گوشی‌های هوشمند توسط سامسونگ در این نمایشگاه اصلا زیاد نیست البته احتمال اندکی هم وجود دارد تعدادی از مدل‌های گلکسی A سال ۲۰۱۷ را در این نمایشگاه ببینیم.

ال‌جی

سال گذشته در نمایشگاه CES 2016 شرکت ال‌جی تعدادی گوشی اندرویدی معرفی کرد. گوشی رده‌پایین LG K7 و گوشی میان‌رده LG K10. براساس شایعات امسال حداقل شاهد معرفی یک گوشی میان‌رده دیگر از طرف ال‌جی خواهیم بود و به نظر می‌رسد نمایشگاه CES 2017 برای این محصول واقعا زمان مناسبی باشد. ظاهرا این گوشی LG V5 و LG LV1/LV5 خواهد بود البته باید هنوز منتظر نام رسمی این گوشی بمانیم. اگر کنجکاوید که ال‌جی در این نمایشگاه پرچم‌دار جدیدش LG G6 را عرضه می‌کند یا نه باید بدانید که هنوز هیچ مدرکی برای چنین ادعایی در دست نیست. درباره معرفی LG G Flex 3 هم هنوز چیزی به گوش‌مان نرسیده است.

یک هدست دورگردنی جذاب با چهار بلندگو با نام Tone Studio هم از دیگر محصولاتی است که LG در CES نمایش خواهد داد. بلندگوهایی که می‌توانند صدای Surround را برای کاربران ایجاد کنند. از طرفی چند وقتی می‌شود که ال‌جی بلندگوی جدیدی نساخته؛ اما این شرکت برای نمایشگاه CES 2017 کلی برنامه ریزی کرده و قصد دارد بلندگوی جدیدی معرفی کند که روی هوا معلق می‌ماند. این بلندگو که LG PJ9 نام دارد قرار است مدتی دیگر به شکل رسمی به نمایش در بیاید.

ال‌جی گفته که این محصول تا ۱۰ ساعت باتری نگه‌ می‌دارد و می‌تواند با نیروی آهن‌ربایی روی هوا معلق بماند. هر وقت که باتری آن به پایان رسید، بلندگو به آرامی روی داک آهن‌ربایی خودش قرار می‌گیرد. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این داک نقش Woofer را هم ایفا می‌کند. وقتی هم که بلندگو روی داک مخصوص قرار می‌گیرد، به شکل بی‌سیم شارژ می‌شود. گفته شده که PJ9 به مدت ۳۰ دقیقه تا عمق یک متری در برابر نفوذ آب مقاوم است.

سونی

رویداد خبری شرکت سونی در CES 2016 بیشتر درباره محصولات صوتی، تصویری و پلی‌استیشن ۴ بود. در این رویداد هیچ دستگاه یا تکنولوژی مرتبط با گوشی‌های هوشمند نمایش داده نشد. به احتمال بسیار زیاد امسال هم ماجرا شبیه سال گذشته خواهد بود و گوشی جدیدی معرفی نمی‌شود چون گوشی Xperia XZ این شرکت کمتر از ۴ ماه پیش معرفی شد. با این حال در CES 2017 می‌توانیم اطلاعات بیشتری از همکاری سونی با سامسونگ، گوگل، HTC و سایر شرکت‌های تکنولوژیک به دست آوریم. شرکت‌هایی که با همکاری هم اتحادی برای پیشرفت تکنولوژی واقعیت مجازی پدید آورده‌اند.

HTC

HTC هر سال طبق سنت خودش یک گوشی پرچم‌دار معرفی می‌کند. این اتفاق امسال هم حدود ۸ ماه پیش با معرفی HTC 10 رخ داد. به این ترتیب انتظار معرفی هیچ نوع گوشی رده‌بالایی را در نمایشگاه CES از طرف HTC نداریم.

در حالی که HTC Vive در مقایسه با هدست‌های واقعیت مجازی PlayStation VR و Oculus Rift قیمت بالاتری دارد؛ اما با استقبال خوب کاربران مواجه شد. همین موضوع باعث شده که شرکت HTC در حال ساخت نسل دوم این محصول باشد. شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که به احتمال زیاد HTC Vive 2 در نمایشگاه CES 2017 که چند روز دیگر برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد. گفته شده که این هدست با پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است. به نظر می‌رسد که روی این هدست واقعیت مجازی از صفحه نمایش ۴K استفاده شده تا شفافیت تصویر و جزییات به نمایش درآمده در آن بیشتر شود. همچنین این محصول به گیرنده‌ی بی‌سیم هم مجهز شده تا کاربران در زمان استفاده از این هدست با سیم‌های مختلف سر و کار نداشته باشند. همچنین گفته شده که نرخ به‌روزرسانی صفحه نمایش این محصول هم به ۱۲۰ هرتز افزایش پیدا کرده است.

هوآوی

طبق آخرین اطلاعاتی که در اختیار داریم مدیرعامل شرکت هوآوی در روز ۱۵ دی‌ماه امسال مصادف با روز آغازین نمایشگاه CES یک سخنرانی خواهد داشت و همین کافی است تا خیلی‌ها حدس بزنند احتمالا پای یک دستگاه جدید در میان است. درباره این دستگاه جدید هم حدس و گمان‌هایی زده شده. طبیعتا با یک فبلت طرف نیستیم چون میت ۹ همین چند وقت پیش معرفی شد. البته ممکن است مدلی از این گوشی را ببینیم که صرفا در ایالات متحده عرضه می‌شود. در عین حال شانس معرفی جانشین گوشی هوآوی P9 هم وجود دارد. از طرفی وقت بروزرسانی ساعت هوشمند هوآوی هم فرا رسیده است اما در این زمینه هیچ شایعه و خبری به گوش‌مان نرسیده. اما به هر حال باید منتظر یک دستگاه جدید از این شرکت باشیم.

آنر

برند آنر، برندی که زیرمجموعه شرکت هوآوی است قصد دارد محصولات خود را در ایالات متحده آمریکا عرضه کند. این موضوع را همه می‌دانند و دیگر ابدا هیچ وجه اسرارآمیزی ندارد. به این شکل منتظر معرفی یک گوشی هستیم که آنر قصد عرضه آن را به بازار ایالات متحده آمریکا دارد.

بلک‌بری

شرکت چینی TCL از این به بعد گوشی‌های بلک‌بری را تولید خواهد کرد. حتی این شرکت از چند وقت پیش هم دو تلفن همراه هوشمند DTEK50 و DTEK60 را با اسم بلک‌بری ساخته بود. حالا «جان چن» (John Chen)‌ مدیرعامل شرکت بلک‌بری به این موضوع اشاره کرده که این شرکت محصول جدیدی در نمایشگاه CES 2017 معرفی می‌کند که از صفحه کلید فیزیکی بهره می‌برد.

مدتی پیش بود که شایعات به عرضه‌ی گوشی جدیدی با اسم Mercury اشاره می‌کردند و حالا بعید نیست که در نمایشگاه CES 2017 شاهد معرفی آن باشیم. حتی برخی از حساب‌های کاربری شرکت TCL پست‌‌هایی با هشتگ TheNewBlackBerry هم منتشر کرده‌اند و احتمال معرفی گوشی جدید را افزایش داده‌اند. چیز زیادی از گوشی جدید این شرکت نمی‌دانیم و تنها گفته شده که صفحه کلید فیزیکی خواهد داشت.

شرکت TCL در حالی گوشی‌های جدید بلک‌بری را تولید می‌کند که خود بلک‌بری وظیفه توسعه‌ی نرم‌افزاری آن‌ها را در اختیار دارد. هر چه باشد گوشی‌های این شرکت از نظر امنیت حرف زیادی برای گفتن دارند و به همین دلیل شهرت یافته‌اند.

ایسوس

ایسوس با معرفی چندین و چند دستگاه در یک رویداد اصلا بیگانه نیست. رویدادهایی بوده که ایسوس در آن‌ها لپ‌تاپ، تبلت و گوشی‌های خود را معرفی کرده است. به همین دلیل رویداد شرکت ایسوس در روز دوشنبه ۱۴ دی‌ماه به نظر رویدادی هیجا‌ن‌انگیز می‌رسد.

یکی از گوشی‌هایی که انتظار داریم سر و کله‌اش در رویداد ایسوس پیدا شود Asus ZenFone 3 Zoom است. گوشی‌ای که اخیرا تعدادی تصویر هم از آن به بیرون درز کرده‌اند و بخشی از مشخصات آن را هم می‌دانیم. یکی از این ویژگی‌ها که مورد توجه قرار گرفته‌ بود هم دوربین‌دوتایی این گوشی بود.

شیائومی

شیائومی برای اولین‌بار در تاریخ این شرکت قرار است در نمایشگاه CES 2017 شرکت کند. در عین حال شیائومی این را هم اعلام کرده که یک محصول جدید را برای بازار جهانی معرفی خواهد کرد. البته هنوز هیچ نشانه و سرنخی نداریم که این محصول جدید چه خواهد بود اما شیائومی قول داده که چیزی هیجان‌انگیز در چنته داشته باشد. برخی حدس می‌زنند این دستگاه یک گوشی هوشمند باشد چون شیائومی عموما با گوشی‌هایش شناخته می‌شود اما در عین حال برخی حدس‌ و گمان‌ها می‌گویند احتمال دارد محصول جدید فرارتر از یک گوشی هوشمند معمولی باشد. به هر حال با نزدیک شدن به زمان برگزاری مراسم اخبار و حرف و حدیث‌های بیشتری در این بار خواهیم شنید تا بلاخره خود مراسم برگزار شود و دوست‌داران تکنولوژی به اطلاعات دقیق‌تری دست یابند.

انویدیا

اگر شایعات جدید واقعیت داشته باشند، ظاهرا در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۷، شاهد رونمایی از مدل جدید کنسول Shield از سوی شرکت انویدیا خواهیم بود. مدت زیادی است که از عرضه‌ی کنسول Shield می‌گذرد و احتمال اینکه انویدیا بخواهد این کنسول اندرویدی را ارتقا دهد، زیاد است. در حال حاضر اطلاعات زیادی از این کنسول جدید در دسترس نداریم، اما می‌دانیم که انویدیا هر ساله در نمایشگاه CES لاس وگاس، یک مراسم برگزار می‌کند.

شنیده‌ایم که مدل جدید NVIDIA Shield قرار است از سیستم وای-فای ۸۰۲٫۱۱ac استفاده کند و بتواند سرعتی بسیار خوب برای استریم فیلم و سریال ارایه دهد. پخش محتوای ۴K و پشتیبانی از آن هم ظاهرا از قابلیت‌های مدل جدید NVIDIA Shield است.

شایعات می‌گویند که انویدیا قصد دارد کارت گرافیکی GTX 1080 Ti و سرویس جدیدی با نام Geforce Club Elitee را معرفی کند. این شرکت چند دامنه‌ی اینترنتی مختلف ثبت کرده که تمام آن‌ها به معرفی محصولات جدید Nvidia در چند روز آینده اشاره می‌کنند.

البته از قبل می‌دانستیم که این شرکت چنین محصولی را راهی بازار می‌کند. مدتی پیش در لیست کاری انویدیا به این کارت گرافیکی اشاره شده بود و احتمال می‌رفت که تا مدتی دیگر به شکل رسمی معرفی شود. اتفاقی که به احتمال زیاد در نمایشگاه CES 2017 رخ می‌دهد. سرویس جدید این شرکت هم که Geforce Club Elite نام دارد به افرادی که GTX 980 Ti خریداری کرده‌اند این امکان را می‌دهد که کارت گرافیکی خودشان را به GTX 1080 Ti ارتقا دهند. حالا باید منتظر خبرهای رسمی از این سرویس و ویژگی‌های آن باشیم. براساس اطلاعات منتشر شده سرویس Geforce Club Elite برای کاربران وفادار انویدیا طراحی شده و در آن بازی‌های رایگان به افراد داده می‌شود.

در حالی که مشخصات سخت افزاری کارت گرافیکی جدید انویدیا منتشر نشده، شایعات می‌گویند که این محصول به ۱۰ گیگابایت vRam مجهز شده و ۳۸۴ بیت باس دارد. از نظر تئوری قدرت این کارت گرافیکی به ۱۲٫۵ ترافلاپس می‌رسد.

‌‌

منبع: Phone Arena

 

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar جلال

    الجی تلویزیون خودشو که اسمش Wallpaper Tv هستش رو معرفی می کنه ؟

  2. Avatar Alireza

    پس نوکیاااا چیییی ؟ نوکیا مثلا قراره برگرده ناسلامتی تو CES 2017 . البته معلوم نیست در حد شایعه هست ولی اگه تو CES نیاد تو کنگره ی جهانی موبایل حتمااا حضور پیدا میکنه !!!

  3. Avatar ///mahdispd

    حالا این S8شاهکار کودوم نمایشگاه و چ زمانی رونمایی میشه؟؟؟

  4. Avatar سام

    فقط سونی بقیه که بنجل کره ای و چینی بوند

    جنس ژاپنی و امریکایی

  5. Avatar عرفان

    بلک بری????????????????????موضوع به این مهمی فراموش شده????

    1. Avatar ح.م

      بلک بری تولید موبایل رو متوقف کرده و دیگه فعالیتی در این زمینه نداره

  6. Avatar محمد قاسمی

    تلوزیون oled سونی رو نگفتین

  7. Avatar Ali

    به احتمال خیلی زیاد کارت گرافیک Gtx 1080Ti انویدیا در این مراسم معرفی خواهد شد.

  8. Avatar مهدی

    خب به نظرم برند آنر گوشی ۶X رو معرفی کنه!
    مدتی هست که دیجی کالا اخبار و اطلاعات مربوط به اون رو گذاشته و از طرفی هم گوشی مجیک به تازگی از طرف هواوی معرفی شد پس میتونم بگم که باید HONOR 6X معرفی میشه 🙂
    چون طرفدار هواوی و آنر هستم این رو گفتم ، در مورد بقیه بی اطلاعم 🙂

  9. Avatar سان.

    NOKIA فراموش شده

  10. Avatar hesam

    حالا کیا از دیجی کالا مگ عازم لاس وگاس میشن؟ برای پوشش خبری 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه