استایل شوت لایو؛ ماشین هوشمند عکاسی

۷ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امروزه مشاغل زیادی به‌راحتی می‌توانند توسط روبات ها تصاحب شوند. یک مثال گویا در این خصوص کارخانه‌ها هستند که در خط تولید آن‌ها روبات‌ها جایگزین نیروی انسانی کارگر شده‌اند و کارایی بالاتری هم دارند.

عکاسی بیشتر یک کار هنری به حساب می‌آید و روشن است که ذهن منطقی و ساختاریافته‌ی یک روبات نمی‌تواند مثل مغز انسان خلاقانه عمل کند. با این حال به نظر می‌رسد شرکت‌ها در تلاش برای یافتن راهی برای واگذاری عکاسی به روبات‌ها هستند.  محصولی که توسط «استایل شوتس» (StyleShoots) ارایه شده، از این دسته است. این محصول جدید که «استایل شوتس لایو» (StyleShoots Live) نامیده می‌شود، اساسا یک محفظه و ماشین بسیار بزرگ است که بدون نیاز به عکاس یا حتا یک تکنسین کار می‌کند.

استایل شوت لایو به انواع سخت‌افزارهای مورد نیاز برای عکاسی مجهز است. نرم‌افزارهایی مثل دوربین، ابزارهای نوردهی و حتی سنسور عمق. این ماشین هوشمند می‌تواند عکاسی و فیلمبرداری کند و حتی برای پلتفورم‌هایی چون اسنپ چت، اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک و غیره عکس‌های مناسب‌شان را بگیرد.

این ایده به ما نشان می‌دهد، عکاسی تنها با یک الگو و مدل برای نشان دادن ژست عکس، قابل انجام است. البته این محدود به عکاسی‌های آتلیه‌ای است و اگر عکس‌های فشن در طبیعت بخواهیم، همچنان به یک عکاس نیاز داریم. استایل شوت لایو مشخصا اهداف حرفه‌ای را دنبال می‌کند.

وبسایت styleshoots در معرفی این محصول، آن را یک ماشین هوشمند با توانایی‌های نامحدود معرفی می‌کند. «استایل شات لایو با فوکوس هوشمند، کیفیت بالا و با عکاسی سریع، مجموعه ای از تصاویری زیبا و پرتره‌های رنگارنگ خلق می‌کند.»

منبع: Engadget

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه