موشک فالکن ۹ اسپیس ایکس هنگام فرود منفجر شد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فالکن 9

ساعاتی پیش موشک فالکن ۹ با موفقیت دو ماهواره را به مدار زمین برد. اما اسپیس ایکس نتوانست با موفقیت این موشک را روی قایق شناور فرود بیاورد. قبل از پرتاب موشک، این شرکت گفت که فرود فالکن ۹ سخت خواهد بود، چون این موشک باید به مدار انتقالی زمین ثابت می‌رفت که در ارتفاع بسیار زیادی قرار دارد. ارسال ماهواره به مدار انتقالی زمین ثابت نیاز به سوخت زیادی برای پرتاب اولیه دارد در نتیجه سوخت کمی برای بازگشت موشک باقی می‌ماند.

وقتی این موشک فرود آمد به شدت قایق شناور را لرزاند و در نتیجه‌ دوربین‌های نصب شده روی این قایق از کار افتادند. آخرین تصویری که از فالکن ۹ گرفته شده آن را ایستاده روی قایق نشان می‌دهد، اما شعله‌های آتش هم در انتهای آن دیده می‌شود.

مدتی بعد یکی از کارمندان اسپیس ایکس اعلام کرد که آنها این موشک را از دست دادند. «کیت تایس»، یکی از مهندسان این شرکت گفت: «ما می‌توانیم بگوییم که فالکن ۹ را در این اقدام از دست دادیم.» پس از او، ایلان ماسک تایید کرد که فالکن ۹ بر اثر یک انفجار از بین رفت.

سپس ماسک گفت مشکل اصلی از یکی از موتورهای اصلی موشک ناشی می‌شد. نیروی پیش‌ران این موتور کم بود. در حالی که برای فرود موفقیت‌آمیز باید همه‌ی موتورها با تمام ظرفیت‌شان کار کنند. او اشاره کرد که در حال حاضر این شرکت روی ارتقای فالکن ۹ کار می‌کند تا در آینده بتواند از عهده‌ی افت نیروی پیش‌ران بربیاید.

اسپیس ایکس فرصت‌های بسیار بیشتری برای فرود دارد. این کمپانی می‌خواهد در تاریخ ۲۶ تیر امسال به ایستگاه فضایی محموله بفرستد. مدتی بعد اسپیس ایکس می‌خواهد فالکن ۹ را روی زمین سخت فرود بیاورد. پس از آن هم در ماه آگوست یک ماهواره‌ی دیگر پرتاب می‌کند.

منبع: The Vege

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مجتبی جهانی

    شما این مطالب رو از کجا کشف می کنید ! واقعا کارتون دررسته اگه از سایت های دیگه کپی نکنین

    1. Avatar Alireza

      دقت کنید پایین مطلب منبع نوشته شده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه