اپل باز هم یک سه‌ماهه فوق العاده را به ثبت رساند؛ آیفون کماکان پرسودترین است

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

اپل ساعاتی پیش گزارش عملکرد سه‌ماهه سوم خود را منتشر کرد و همانطور که انتظار می‌رفت باز هم با یک سه‌ماهه بسیار پرسود از سوی این شرکت مواجه هستیم.

اپل گزارش مالی سه‌ماهه قبل خود را منتشر کرد. کوپرتینویی ها در این سه‌ماهه درآمدی ۴۹.۶ میلیاردی را به ثبت رسانده اند که بالاتر از ۴۹ میلیارد دلار پیشبینی وال استریت بوده است.

ورود رسمی اپل واچ به بازار در سه‌ماهه قبل آغاز شد و به همین دلیل سرمایه‌گذاران منتظر بودند که از عملکرد این گجت پوشیدنی در بازار آگاه شوند، اما به نظر می‌رسد با وجود فروش خوب اپل واچ، بیشتر درآمدهای این شرکت باز هم از محصولات آیفون، آیپد، مک و سرویس‌های اینترنتی آن به دست آمده است. اپل در مجموع ۴۹.۶ میلیارد دلار درآمد داشته که اندکی بالاتر از پیشبینی ۴۹ میلیاردی تحلیلگران وال استریت بوده است. حاصل چنین درآمدی، سوی ۱۰.۷ میلیارد دلاری بوده است. تقریبا تمامی تحلیلگران انتظار فروشی ۴ میلیونی از اپل واچ را در سه‌ماهه قبل داشتند، اما با توجه به قیمت متفاوت مدل‌های مختلف این ساعت و قرارگرفتن آن در مجموعه محصولات متفرقه (Other Products) این شرکت مانند آیپاد، اپل تی‌وی و محصولات بیتس دشوار بتوان میزان دقیقی از فروش اپل واچ را حدس زد.

apple1

اما بخش محصولات متفرقه اپل توانسته در این سه‌ماهه درآمدی ۲.۶۴ میلیاردی را به ثبت برساند که پیشرفتی قابل‌توجه نسبت به ۱.۷۶ میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته آن است. «لوکا مائستری» (L. Maestri) مدیر بخش مالی این شرکت به نیویورک تایمز گفته که فروش اپل واچ در ۹ هفته اول از فروش آیفون و آیپد در ۹ هفته اول فروششان بیشتر بوده است. او در مصاحبه دیگری با AP خبر داده که با وجود کاهش فروش آیپاد و دیگر محصولات بخش متفرقه، فروش اپل واچ توانسته درآمدهای بخش محصولات متفرقه را ۹۵۲ میلیون دلار افزایش دهد. به عبارت دیگر می‌توان با اطمینان بالایی فروشی بیش از یک میلیارد دلاری را برای اپل واچ در سه‌ماهه اول فروشش پیشنهاد داد. اپل واچ در بخش دستگاه متفرقه اپل قرار دارد و میزان فروش دقیق آن از سوی این شرکت اعلام نمی‌شود.

آیفون همچنان به عنوان عامل اصلی رشد اپل بوده و در سه‌ماهه گذشته نیز عامل ۷۰ درصد از سود عملیاتی این شرکتبوده است. اپل در سه‌ماهه قبل ۴۷.۵ میلیون آیفون به فروش رسانده که نسبت به ۳۵ میلیون آیفون فروخته شده در سه‌ماهه مشابه سال قبل، رشدی بسیار خوب محسوب می‌شود. اما چنین فروشی پایین‌تر از پیشبینی ۴۹ تا ۵۰ میلیونی تحلیلگران بازار بوده است. این اتفاق کاهش ۷ درصدی ارزش سهام اپل را در پی داشت. اپل همچنین در سه‌ماهه سوم ۱۰.۹ میلیون آیپد فروخته، در حالی که فروش آن در سه‌ماهه مشابه سال قبل ۱۳.۳ میلیون بوده است. از سوی دیگر فروش مک‌ها ۴.۸ میلیون بوده، در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۴.۴ میلیون دستگاه بوده است. چین کماکان بیشترین رشد را در میان بازارهای اپل داشته و در سه‌ماهه قبل رشدی ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته را به ثبت رسانده است.

apple2

تیم کوک پس از اعلام درآمدهای این شرکت گفت: “ما با افزایش ۵۹ درصدی سالانه درآمدهای آیفون، فروش قدرتمند مک، ثبت رکوردی جدید از درامدهای سرویس‌های اینترنتی به خصوص اپ استور و یک شروع عالی برای اپل واچ، سه‌ماهه فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتیم.” وی در انتها افزوده که فروش اپل واچ در ماه ژوئن رکوردار فروش این گجت نسبت به ماه‌های دیگر بوده که نشان از رشد درخواست‌ها و تمایل مشتریان اپل برای خرید اپل واچ دارد.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه