ایران می‌تواند صد درصد انرژی‌های مورد نیازش را از منابع تجدیدپذیر تامین کند

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت‌های بزرگ و مختلف در دنیا به دنبال این هستند تا در آینده‌ای نزدیک، تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنند،؛ برای مثال، اپل چند وقت پیش گفت که شعبه‌ی سنگاپور این شرکت تنها از انرژ‌ی‌های تجدیدپذیر استفاده خواهد کرد. با این حال، بقیه‌ی شرکت‌ها هم چندان بیکار ننشسته‌اند.

کشور ایران می‌تواند بیش از ۶۰ درصد از انرژی مورد نیازش را توسط منابع خورشیدی تامین کند.

بر اساس مطالعاتی که محققان دانشگاه MIT انجام داده‌اند، این امکان وجود دارد تا در سال ۲۰۵۰، تمام دنیا بر پایه‌ی انرژی‌های تجدیدپذیری مثل انرژی خورشیدی یا باد فعالیت کند. محققان این دانشگاه، میزان انرژی مصرفی ۱۳۹ کشور را در مدت‌های زمانی مشخص بررسی کردند. سپس این مقدار مورد نیاز انرژی را در مقابل منابع تجدید پذیری مثل باد، نور خورشید یا آب قرار دادند. آن‌ها در محاسبه‌های‌شان به این نتیجه رسیدند که منابع تجدیدپذیر، می‌توانند انرژی لازم کشورها را کاملا فراهم کنند.

«مارک جیکوبسن» که این تحقیقات را در قالب برنامه‌ای به اسم «برنامه‌ی اتمسفر/انرژی» انجام داده است، می‌گوید: “افرادی که مانع استفاده از انرژی تجدیدپذیر می‌شوند می‌گویند که این انرژی‌ها گران هستند یا قدرت کافی را ارایه نمی‌کنند. یا اینکه می‌گویند انرژی‌ها قابل اعتماد نیستند یا اینکه فضا و منابع زیادی را اشغال می‌کنند. آمارهای می‌گوید که تمام این باورها غلط هستند.

می‌توانید از و‌ب‌سایت رسمی این تحقیقات، اطلاعات بیشتری درباره‌ی منابع طبیعی هر نقطه در دنیا بدست بیاورید. نکته‌ی جالب این است که کشور ایران، می‌تواند بیش از ۶۰ درصد از انرژی مورد نیازش را توسط منابع خورشیدی تامین کند. آماری که برای کشور ایران ارایه شده، از این قرار است:

منبع: Ubergizmo

دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar علی

    انشا الله به امید آن روز
    تشکر از دقتتان در گلچین کردن اخبار بومی
    سایت شما مثل بعضی سایتها که فقط کپی میکنند نیست بلکه مطالب مربوط به منطقه وکشور که بیشتر به ما مربوط میشود را انتخاب میکند و بعضی اوقات حتی خبر تولید میکند
    من به سایت شما هر شب سر میزنم و واقعا استفاده میبرم
    فقط یک انتقاد اینکه صفحه اصلی سایت شلوغ است و من نمیتوانم هر شب اخبار را به صورت تیتر وار ببینم

  2. Avatar اسماعیل

    جالبه که هرگزم این کارو نخواهیم کرد.

  3. Avatar عباس

    عذر میخوام طبق این آمار منابع خورشیدی حدود ۸۴درصد انرژی را تامین میکنن ، نه ۶۰ درصد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه