با Cyida Impactor جیلبریک دستگاه iOS خود را خنثی کنید

۲۹ تیر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

علت این که کاربران iOS دستگاه‌های خود را جیلبریک می‌کنند این است که می‌خواهند به ویژگی‌ها و کارکردهای خاصی دسترسی داشته باشند که سیستم عامل پیش‌فرض iOS اجازه‌ی آن را نمی‌دهد.

بنیان‌گذار «سیدیا» (Cydia) ابزاری عرضه کرده که به کاربران iOS اجازه می‌دهد دستگاه جیلبریک شده‌ی خود را به حالت اولیه بازگردانند.

همچنین این دسته از افراد دوست دارند کنترل بیشتری در شخصی‌سازی دستگاه خود داشته باشند. اما اگر بخواهند به حالت پیش‌فرض iOS برگردند باید دستگاه خود را بازنشانی (restore) کرده و آن به حالت اولیه بازگردانند که می‌تواند کمی زمان‌بر باشند. با این اوصاف، جالب است بدانید که توسعه‌دهنده‌ای به نام Saurik (بنیان‌گذار سیدیا)، که سال‌هاست به جامعه‌ی جیلبریک‌کنندگان خدمت می‌کند و از محبوبیت ویژه‌ای میان این قشر برخوردار است، ابزار جدیدی در این راستا عرضه کرده است.

cydia

این ابزار که Cydia Impactor نام‌گذاری شده درواقع جیلبریک دستگاه‌های iOS را خنثی می‌کند. در صورتی که تصمیم داشته باشید دستگاه iOS خود را با حفظ قابلیت جیلبریک شدن بفروشید، این ابزار می‌تواند به درد بخورد. معمولا پس از بازنشانی دستگاه به حالت اولیه، اپل کاربران را مجبور می‌کند که آخرین نسخه‌ی سیستم عامل را نصب کنند و این موضوع ممکن است مانع از جیلبریک شدن دستگاه شود. اما این ابزار به کاربر اجازه می‌دهد که بازنشانی را بدون نیاز به نصب جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل iOS انجام دهد تا به این ترتیب اگر خواست دوباره بتواند آن را جیلبریک کند.

عرضه‌ی این ابزار از سوی Saurik باعث خوشحالی تعداد زیادی از کاربران شد و می‌تواند برای بسیاری از افراد مفید واقع شود. اگر شما هم به جامعه‌ی جیلبریک کنندگان تعلق دارید، می‌توانید Cydia Impactor را در سیدیا پیدا کنید.

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه