بهترین‌های سال ۹۵: گوشی موبایل

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

انتخاب بهترین گوشی سال، ظاهرا کار آسانی است؛ طرفدار هر برندی باشی فکر می‌کنی پرچم‌دار آن برند، بهترین گوشی سال است! اما ما به نظر یکی دو نفر اعتماد نکردیم و انتخاب بهترین گوشی سال ۹۵ را به هیات تحریریه‌ی دیجی‌کالا مگ و کارشناسان دیجی‌کالا سپردیم. در سالی که گذشت، در حالی‌که اپل و سامسونگ همچنان در بازار موبایل یکه‌تازی می‌کردند، هواوی با بلندپروازی‌هایش، خود را به این دو نزدیک و نزدیک‌تر کرد. حتی گوگل هم به‌طور مستقل وارد رقابت شد. شما برآیند نظرات ما را در لیست زیر می‌بینید.

‌‌‌       ‌

۵) ال‌جی V20

LG-V20

ال‌‌جی در سال ۱۳۹۵، ابتدا با G5 تلاش کرد جایگاهش را در لیست برترین سازند‌گان موبایل بهبود بدهد؛ البته طراحی ماژولار این گوشی چندان مورد استقبال قرار نگرفت. اما ال‌جی در این سال یک برگ برنده‌ی دیگر هم رو کرد: V20، دومین گوشی پرچم‌دار ال‌جی در این سال بود. ال‌جی V20 به دلایلی از جمله طراحی بهتر، اندازه‌ی بزرگ‌تر و حفظ ویژگی‌های خوب G5‌ توانست، امتیاز بهتری را از منتقدان بگیرد. گوشی V20 از یک سو دوربین دوتایی و زبان طراحی G5 را قرض گرفته و از سوی دیگر همچون V10 یک نمایشگر باریک اضافی و یک بدنه‌ی مستحکم برخوردار است.

‌‌        ‌

۴) هواوی P9

huaweip9-top

شرکت هواوی در سال ۹۵ گوشی‌های هوشمند زیادی را به بازار معرفی کرد. اما هواوی P9 و هواوی میت ۹ بیش از بقیه درخشیدند. P9 در مقایسه با میت ۹، گوشی کوچک‌تری است و به‌خاطر طراحی جمع‌وجور، دوربین دوتایی و قابلیت عکاسی سیاه‌وسفیدش، بیشتر مورد توجه منتقدان قرار گرفت. P9 در اوایل سال ۹۵ معرفی شد؛ زمانی‌که هنوز دوربین دوتایی جا نیفتاده بود. دو دوربین P9 تنها در یک مورد با هم اختلاف دارند. سنسور یکی از دوربین‌ها، یک سنسور RGB معمولی است که عکس‌های رنگی می‌گیرد و سنسور دوربین دیگر یک سنسور تک‌رنگ است که مستقیما عکس‌های سیاه‌وسفید ثبت می‌کند.

‌‌‌         ‌

۳) پیکسل / پیکسل XL

pixel-top

در سال ۹۵، بالاخره گوگل تصمیم گرفت خودش گوشی بسازد. این شرکت با معرفی پیکسل و پیکسل XL مستقیما آیفون‌های اپل را نشانه رفت. مدل کوچک‌تر که پیکسل نام دارد صفحه‌نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰P و مدل بزرگ‌تر با نام پیکسل XL صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن Quad HD دارد. بسیاری از منتقدان، کیفیت تصاویر گرفته‌شده با دوربین پیکسل‌ها را تحسین کرده‌اند. از لحاظ نرم‌افزاری هم خودِ گوگل، صفر تا صد ماجرا را به عهده داشته. پس برای کسی که به اکوسیستم اندروید علاقه دارد، شاید پیکسل اولین و بهترین گزینه باشد.

‌‌

۲) آیفون ۷ / ۷ پلاس

iphone7-top

آیفون در اکثر لیست‌های بهترین گوشی‌های سال، یا اول است یا دوم. در لیست ما، رتبه‌ی دوم نصیب آیفون ۷ شد. در آیفون‌ ۷ جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون حذف شده. اپل دو رنگ مشکی (مات و براق) را هم به مجموعه‌ رنگ‌های قبلی اضافه کرد. دیگر از حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی هم خبری نیست. اپل آیفون‌های جدید را با حافظه‌های داخلی ۳۲ ،۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به بازار عرضه کرد. آیفون ۷ پلاس هم به دنباله‌روی از ترند سال ۲۰۱۶، به دوربین دوتایی مجهز شد. البته آیفون ۷ و ۷ پلاس، تنها گوشی‌های اپل در سال ۹۵ نبودند؛ اپل در فروردین ۹۵، آیفون SE را هم معرفی کرده بود.

‌‌

۱) گلکسی S7 / S7 اج

s7-top

سامسونگ در سال ۹۵، سال پرفرازونشیبی را طی کرد. در حالی‌که گلکسی S7 و S7 اج، رکوردهای فروش را یکی پس از دیگری می‌شکستند، گلکسی نوت ۷ عرق سردی را به چهره‌ی مدیران سامسونگ می‌نشاند. اما در مجموع، سامسونگ توانست به لطف موفقیت‌ها و محبوبیت جهانی گلکسی S7 و S7 اج، فاجعه‌ی نوت ۷ را فراموش کند. سامسونگی که تا چند سال پیش، متهم بود که از اپل کپی‌برداری می‌کند، حالا زبان طراحی و اصول مهندسی خودش را دارد و از لحاظ سهم فروش هم به یکه‌تازی خود ادامه می‌دهد.

 

‌‌
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar اسماعیل

    به حق باید s7 به عنوان بهترین گوشی سال ۲۰۱۶ انتخاب میشد. از لحاظ زیبایی , صفحه نمایش و دوربین تا قبل s8 بهترین بود. ایفون ۷ هم جز بهترینهاست و با اختلاف کم دوم شد.جای htc 10 خالیه .

  2. Avatar Sina Js

    ۲تا نکته ی عجیب اینجا هست:
    ۱-htc 10 واقعاً خیلی بهتر از هواوی P9!!!
    ۲-S7 مال سال ۹۴ بود!!!

  3. Avatar Next is Now

    S7 edge تو نظر سنجی تمام سایت ها و موسسات حوزه تکنولوژی با اختلاف فاحشی اول شده

  4. Avatar رضا

    طرفدار سامسونگ نبودم ولی واقعا S7 Edge از هر نظر گوشی فوق العاده ایه و نظر من رو کاملا عوض کرد

  5. Avatar alireza

    به نظر من جای htc10 خالیه،ولی در کل بقیه جایگاهی که حقشونه رو گرفتن فقط نمیدونم آیفون چی میگه اون وسط؟؟؟!!!!

  6. Avatar محمدرضا

    پس htc چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ htc10!!!!!!!!!!!!!

  7. Avatar مهرشاد فراج

    ?!xperia XZ

  8. Avatar ///mahdispd

    موقع انتخاب موارد باید به عنوان مطلب توجه میکردید!!
    ۱.S7 و S7edge گوشی سال ۹۴ بودند و نوت۷ فراموش شده بود.ترکیدن عیبی نیست
    ۲.اگر بنا سال۹۵بود الجی G6 و گوشی های سونی فراموش شدند
    کلا انگار شما ۱۳۹۵ را با ۲۰۱۶ اشتباه گرفته بودید
    این هایی که گفته بودید مال۲۰۱۶ بود
    ممنون بابت توضیحات مناسب برای هر عنوان

  9. Avatar reza ch

    ایول به سامسونگ
    عاشقشم 🙂
    مثل همیشه اول

  10. Avatar مهدی

    سلام.به نظرمن بهتربودایفون۷و۷پلاس تواین لیست اول بودن چون تنهانکته ای که واقعامیشه گفت ایفون ازگلکسی اس۷کم داره جک۳.۵میلی متری صداهستش که درعوض ایفون۷خیلی اینده نگرانه ترازگلکسی اس۷هست وبه لحاظ پردازشی واقعایکه تازه.درموردبقیه امکانات هم خیلی نزدیکن طوری که تومصرف عادی تفاوتی بینشون احساس نمیشه.باتشکرازکارشناسان دیجی کالا

  11. Avatar محمد

    آیفون باید رتبه اول قرار داده می شد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه