به اشتراک گذاشتن رمز وای-فای در iOS 11 راحت می‌شود

۱۸ خرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به اشتراک گذاشتن رمز عبور وای-فای خانه‌تان، به یکی از کارهای معمول در مهمانی‌ها تبدیل شده است. با این حال، این کار برخی اوقات سخت می‌شود، چون تلاش کرده‌اید که یک رمز پیچیده برای وای-فای خود انتخاب کنید و زمانی که می‌خواهید آن را به دوست‌تان بدهید، خودتان هم رمز عبور را نمی‌دانید. هر چه باشد تمام دستگاه‌های خانه‌تان به وای-فای متصل است و لازم نیست دیگر رمز را به خاطر بسپارید. ظاهرا اپل می‌خواهد این مشکل را با نسخه‌ی جدید سیستم عامل iOS خود حل کند.

اگر دوست شما بخواهد به وای-فای شما متصل شود، شما پیغامی دریافت می‌کنید.

طبق اطلاعاتی که وب‌سایت ۹to5mac منتشر کرده، نسخه‌ی ۱۱ سیستم عامل iOS قابلیتی بسیار جالب برای به اشتراک گذاشتن رمز وای-فای دارد؛ طوری که دیگر لازم نیست در اتاق خواب و زیر مبل به دنبال برگه‌ای که رمز را روی آن نوشته‌اید، بگردید.

نحوه‌ی کار این قابلیت هم در iOS جدید بسیار ساده است. اگر شما و دوست‌تان هر دو نسخه‌ی ۱۱ از سیستم عامل iOS را داشته باشید و دوست شما بخواهد به وای-فای شما متصل شود، شما پیغامی دریافت می‌کنید. این پیغام به شما می‌گوید که آیا حاضرید به فلان دستگاه، اجازه بدهید تا به وای-فای متصل شود؟ اگر این درخواست را تایید کنید، رمز وای-فای به صورت خودکار برای دوست‌تان نوشته و او به وای-فای متصل می‌شود.

برای کار کردن این قابلیت، هر دو دستگاه مجهز به iOS باید در فاصله‌ای نزدیک از یکدیگر قرار گرفته باشند. یعنی قرار نیست پشت سر هم از همسایه‌های خود پیغام دریافت کنید.

قرار است iOS 11 در پاییز امسال به دستگاه‌های اپل بیاید.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه