شما بگویید؛ پژو ۲۰۰۸ یا رنو کپچر؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

چه کسی فکر می‌کرد روزی بازار خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور تا این حد داغ شود؟ خودروسازهای زیادی در طول این چند سال دست به کار شده‌اند تا کراس‌اورهای جدیدی را معرفی و به بازار عرضه کنند؛ از انواع و اقسام خودروسازهای چینی گرفته تا شرکت‌های مشهوری مثل هیوندای که مدل جدیدی به اسم کُنا را به محصولات خود اضافه کرد. در این میان ایران‌خودرو هم تصمیم گرفت که پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ را سرانجام با وقفه‌ای نسبتا طولانی شروع کند.

در کلاس خودروهای کراس‌اور رقبای زیادی وجود دارند. رنو کپچر به عنوان کراس‌اوری با قیمت و ویژگی‌های مشابه می‌تواند یکی از رقبای مستقیم پژو ۲۰۰۸ محسوب شود. به همین دلیل، ما امروز تصمیم گرفتیم دو خودرو شاسی‌بلند فرانسوی پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر را انتخاب و آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. در انتها از شما می‌خواهیم که نظرتان را به ما بگویید؛ پژو ۲۰۰۸ یا رنو کپچر؟

هر دو خودرو جدید و مدل ۲۰۱۷ هستند. هر دو در کلاس خودروهای کراس‌اور قرار دارند و دست کم از نظر تجهیزات، امکانات و سامانه‌های ایمنی تفاوت زیادی با هم ندارند. ایران‌خودرو به عنوان شرکت عرضه‌کننده هر دو محصول شناخته می‌شود. با این حال این دو کراس‌اور از نظر ظاهر و مشخصات فنی با هم تفاوت‌ دارند. همین امر سبب شده هر کدام با سلیقه‌ی بخشی از مشتریان بیشتر هماهنگ باشد. در ادامه به ویژگی‌های هر کدام از این کراس‌اورها می‌پردازیم.

ابتدا صحبت از قیمت ۷۰ میلیون تومانی پژو ۲۰۰۸ به میان آمد و بسیاری از مشتریان برای خرید این فرانسوی تازه‌وارد علاقمند شدند. هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو بعدها اعلام کرد که پژو ۲۰۰۸ در بازه قیمتی ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود. با این وجود مشتریان علاقمند زیادی تمایل داشتند که این مبلغ را برای پژو ۲۰۰۸ پرداخت کنند. حال امروز با باز شدن بخش پیش‌فروش این خودرو و دیدن ودیعه ۶۰ میلیون تومانی، تمام فرمول‌ها و معادلات به هم ریخته و قیمت نهایی این خودرو در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است؛ چراکه بسیاری حدس می‌زنند این کراس‌اور فرانسوی قیمتی حدود ۱۲۰ میلیون تومان داشته باشد!

از طراحی نمای بیرونی گرفته تا کابین، هر دو اتومبیل ظاهر به‌روز و اسپرتی دارند و انتخاب آن‌ها بیشتر به سلیقه مشتری برمی‌گردد. شاید تنها برگ برنده پژو ۲۰۰۸، تازگی آن در بازار ایران باشد که نسبت به رنو کپچر، جدیدتر به‌نظر می‌رسد.در طرف مقابل هم رنو کپچر را داریم، خودرویی که جواب خود را پس داده و مدل ۲۰۱۷ آن با قیمت حدودی ۱۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود. بنابراین اگر تخمین قیمت ۱۲۰ میلیون تومانی پژو ۲۰۰۸ درست باشد، هر دو کراس‌اور هم‌قیمت هستند.

هنگامی که وارد کابین این دو خودرو می‌شویم، طراحی مشابهی را در داشبورد ساده با پنل مربعی شکل می‌بینیم. طراحی داخلی این دو کراس‌اور در جزییاتی مثل چیدمان و ظاهر ادوات با هم تفاوت دارند. به طور کلی در مورد ظاهر پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر، نمی‌توان یکی را برتر اعلام کرد.

تقاضا برای پژو ۲۰۰۸ بسیار زیاد است و همین امر احتمالا منجر به ارائه خدمات پس از فروش بهتر و عرضه لوازم و قطعات یدکی گسترده آن می‌شود. از طرفی هم این خودرو هنوز به بازار وارد نشده و پوشش ارائه خدمات با کیفیت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این نکته را هم در نظر بگیریم که پژو ۲۰۰۸ باید به بازار عرضه شود و مدت زمانی بگذرد تا بتوان در مورد کیفیت قطعات، سواری و خدمات این اتومبیل نظر داد. پژو ۲۰۰۸ هنوز نیامده باعث شده عده‌ای برای خرید و فروش آن دندان تیز کنند. همین اتفاق نشان می‌دهد مشتری هنگام فروش این کراس‌اور با مشکلی روبرو نخواهد شد.

رنو کپچر پیش‌تر توسط ایران‌خودرو به فروش می‌رفت. کپچر خودرویی موفق بود که به لطف کیفیت بالای قطعات توانست مشتریان زیادی را به خرید ترغیب کند. با این حال، فروش این اتومبیل هم‌اکنون توسط سایت فروشگاهی ایران‌خودرو بسته شده است. همین امر می‌تواند برای خریدار به عنوان چالشی در زمینه‌ی ارائه خدمات، تهیه لوازم و خرید و فروش آن در بازار قلمداد شود.

پژو ۲۰۰۸ توسط شرکت جوینت‌ونچر پژو و ایران‌خودرو به نام ایکاپ مونتاژ و عرضه می‌شود. نقطه مقابل پژو  ۲۰۰۸، رنو کپچر است که جزو محصولات وارداتی به حساب می‌آید. همین موضوع سبب شده که مردم به کیفیت قطعات فرانسوی کپچر اطمینان کنند و این خودرو را بخرند.

پژو ۲۰۰۸ از نظر فنی نسبت به کپچر خودروی قدرتمندتری به حساب می‌آید. پژو ۲۰۰۸ از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با حداکثر توان ۱۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد. در حالی که رنو کپچر به یک پیشرانه ۱.۲ لیتری با توان ۱۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتون‌متر مجهز شده است. در کاتالوگ پژو ۲۰۰۸، مصرف سوخت ترکیبی ۶.۷ لیتر و مصرف سوخت کپچر در سایت ایکو، ۵.۹ لیتر عنوان شده است.

در مقایسه امکانات این دو خودرو، به نظر می‌رسد پژو ۲۰۰۸ توانسته کمی موفق‌تر عمل کند؛ جمعا ۶ کیسه‌ی هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، سنسور کمک پارک عقب، سنسور باران و آمپر Head-Up از شاخص‌ترین امکانات رفاهی جدیدی است که مشتری ایرانی را به خرید تشویق می‌کند.

از طرفی، ۴ کیسه‌هوای راننده، سرنشین جلو و جانبی، سیستم استارت دکمه‌ای هوشمند، سیستم مصرف بهینه موتور و محدود کننده سرعت هم از ویژگی‌های رنو کپچر شمرده می‌شود. هر دو خودرو به صفحه نمایش ۷ اینچی مجهز شده‌اند و از نظر سامانه‌های ایمنی مثل ABS، EBD و ESP به هم شباهت دارند.

همان‌طور که می‌بینیم، هر دو کراس‌اور فرانسوی در زمینه‌هایی مشابه هم عمل کرده‌اند؛ ظاهر به‌روز، شیک و اسپرت، امکانات رفاهی متنوع و قیمت یکسان. از طرفی هم به دلیل تفاوت زبان طراحی خارجی و مشخصات فنی مختلف هر دو اتومبیل، تصمیم‌گیری به سلیقه مشتری مربوط می‌شود.

حالا شما بگویید؛ پژو ۲۰۰۸ یا رنو کپچر؟
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۵ دیدگاه
  1. Avatar ایمان

    قیمت پژو ۲۰۰۸ با موتور ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربو بنزینی، مشابه موتور رنوکپچر، و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، مدل ۲۰۱۸ نسخه الور (نسخه جی تی لاین گرونتره):
    Peugeot 2008 Allure SPECS 1.2LPULP 6 SP AUTO PRICE $24,640 – ۳۰,۳۶۰
    قیمت این ماشین با موتور توربو ۱.۶ لیتر دیزلی مدل گیربکس ۵ سرعته دستی $۳۱,۹۹۰ است.
    ماشینی که در ایران است ۱.۶ لیتر توربو بنزینی ۱۶۲ اسب بخاری، دقیقا از موتور پژو ۵۰۸ بهره برده (Peugeot 508 1.6 THP 165 (121 kW / 165 PS / 162 hp))، با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، قیمت جهانی براش ذکر نشده یا شاید من پیدا نکردم ولی با توجه به قیمتای جهانی بالا حدود ۳۳ هزار دلار باید باشه. این نسخه خاص را پژو برای بازگشت قدرتمندانه به مارکت جذاب خودرو در ایران طراحی کرد تا با قیمت مناسب اولیه سهم خودش را در این بازار بالا ببرد. این پیشرانه که در سیتروئن سی ۳، دی اس ۵ و ۶ نیز مشترک است، قوی ترین پیشرانه ی پژو ۲۰۰۸ در میان ۷ موتوری است که ۲۰۰۸ با آن در بازار های جهانی عرضه می شود.
    حالا خودتون ارزش ریالی این ماشین را با توجه به آزادسازی و تسعیر نرخ ارز، قیمت روز دلار و احتساب هزینه گمرک و… محاسبه کنید! قیمت فعلی این خودرو در کشور کمتر از ۳۰۰ میلیون هست که تنها نشان دهنده عدم آگاهی بازار از ارزش واقعی این خودرو هست که به تدریج این گپ قیمتی پر خواهد شد به خصوص وقتی وارادات و تحویل اون با شرایط فعلی به زودی تموم بشه.

  2. Avatar محمد

    دوستان عزیز من حدود یکسال هست پژو ۲۰۰۸ خریدم و حدود ۹۰۰۰کیلومتر باهاش رانندگی کردم متاسفانه سوار رنو کپچر نشدم ولی دیدگاه خودم رو فقط در مورد پژو ۲۰۰۸ میگم و امیدوارم مفید باشه.
    ۱- شتاب: واقعا توی تمام ماشینهایی که داشتم شتاب این ماشین بی نظیره با داشتن بهترین موتور و گیربکس اروپا (۵ سال ظاهرا توی این کلاس به عنوان بهترین انتخاب شده) توی جاده با ۴نفر سرنشین کافی بود پدال گاز رو فشار بدم ماشین جوری شتاب میگیره که سرنشین به صندلی فشرده میشه و تا بحال توی هیچ شرایط جاده و شهر نشده که از نظر قدرت موتور و شتاب کم بیاره
    ۲- ترمز: بسیار قوی و قابل اطمینان
    ۳- هندلینگ : اینقدر پایداره که شما با شتاب و اطمینان خاطر وارد پیچها میشید و در این مورد میتونید توی آپارات تست گوزن پژو ۲۰۰۸ رو که اتفاقا یکیش مقایسه با رنو کپچر هست رو ببینید توی ویدیو و در شرایط برابر بین جوک ، تیولی، کپچر و ۲۰۰۸ برتری با ۲۰۰۸ بود
    ۴- فضای اتاق : برای سرنشین های جلو بسیار خوب ولی برای سرنشین عقب نفر وسط اصلا جای پای مناسب و فضای مناسبی نداره از نظر ارتفاع خوبه ولی از نظر جای پا حقیقتا نا امید کنندست.
    ۵- مصرف : توی تابستان با کولر و داخل تهران مصرف حدود ۸ بود جاده کفی حدود ۵.۸ و برای یه آمار دقیق باید عرض کنم من یکی از کامپیوتر های سفری رو از زمانی که ماشین رو خریدم ریست نکردم و مصرف توی ۹۰۰۰ کیلومتر و ترکیبی ۶.۹ بوده. من قبل از این ماشین جک s5 داشتم اون ماشین مصرفش ۱۴ بود
    در خصوص موتور توربوی این ماشین یه نکته رو عرض کنم که باید از بنزین سوپر استفاده بشه وگرنه ماشین در دراز مدت بهش صدمه میخوره و این شاید یه نکته منفی باشه چون توی شرایط الان بنزین سوپر خیلی کم گیر میاد بخصوص توی مسافرت.
    من خودم اگر بخوام مجدد توی این رنج انتخاب کنم قطعا ۲۰۰۸ رو مجدد انتخاب میکنم هرچند که با این قیمت نوجومی الان واقعا هیچ ماشینی ارزش خرید نداره و امیدوارم واقعا قیمتها متعادل بشه.
    در آخر هم امیدوارم هرکسی هر ماشینی سوار میشه توش دل خوش داشته باشه

  3. Avatar علي مهماندوست

    دوستان لطف کردن ۶۰ مورد دیدگاه برای خرید کپچر فرمودن منم ۱۰ تای دیگه بهش اضافه میکنم.
    ۶۱- کمی از تجربیات خودم از کپچر براتون میگم.روی سپر عقب سنسور داره و نکته جالب اینجاست که سنسورهای وسط به لحاظ ارتفاع پایین تر از کناری ها و با شیب رو به پایین نصب شده تا موانعی که در سطوح مختلف هستن شناسایی و هشدار داده بشه.به نظر من خیلی ساده و در عین حال هوشمندانه نصب شدن..دید بیرون و کنترل روی ابعاد خودرو عالی است ولی دید عقب کم است و نیاز به دوربین واقعا احساس میشه.کاپوت و صندوق عقب ماشین دارای جک است و نیازی به زور بازو نیست.فضای کابین برای ۴بزرگسال درشت با قد حدود ۱۸۰-۱۹۰ بسیار مناسب است ولی ردیف عقب به لحاظ عرضی جای نفر سومی با این جثه را ندارد.فضای سر کافی است و در قسمت عقب سر به سقف گیر نمیکنه.صندلی ها راحت هستند و احساس خستگی در ۱۱ ساعت رانندگی نکردیم.
    ۶۲- لذت سواری و راحتی رنو کپچر،بهتر و نرمتر از اکثر کراس اوورها و SUVهای کره ای و حتی ژاپنیه.حتی در مقام مقایسه با خیلی از سدانهای کامپکت برندهای معروف،نرمی و هندلینگش اگه بهتر نباشه،کمتر یا پایینتر نیست.جاده چالوس به تهران،سربالاییهای تند و پیچهای زیادی داره.با ۵نفر سرنشین و صندوق عقب پر و حتی کولر روشن،گازخور خیلی خوبی داره.کشش عالی و بدون افت توان داره.اکثر شاسی بلندای ۲۴۰۰ سی سی رو رد میکنم.سر پیچهای تند،خیلی راحت رو ترمز میزنم بدون اینکه خطر تهدیدم کنه.چون سیستم ایمنی پایداری و ضدلغزش و … به کمک میاد و از بیش فرمانی و یا کم فرمانی جلوگیری میکنه.
    ۶۳- سیستم صوتی این ماشین در سطح خودروهای اقتصادی،بالاتر از سطح میانگینه.بخصوص در مدلهای ۲۰۱۷ خیلی بهبود پیدا کرده.در مدلهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ هم با تنظیم دقیق و درست آیتمهای مربوط به صدا ، خروجی صدای مناسبی میگیرید.کیفیت متریال داخلی این خودرو،اگه نگاهی به تلیسمان و کولئوس جدید و تویوتا کرولا و کمری مدلهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بندازید کیفیت و جنس داشبورد و رودری رنو کپچر با این پنج خودرو مثل همدیگست.حتی کیفیت صندلیهای چرمی هر ۵ خودرو تقریباً به همدیگه نزدیکه.سالهای متمادی بعنوان پرفروشترین کراس اوور اروپا و یکی از پرفروشترین کراس اوورهای جهان رتبه آورده.
    ۶۴- من از سال ۱۳۸۰ ماشینهای زیادی داشتم.از انواع و اقسام برندهای مختلف.اکثرشونو بیشتر از یکی دو سال نگه نمیداشتم.ولی الان ۳ساله که رنو کپچر دارم.از داشتنش سیر نمیشم.هر وقت سوارش میشم مث روز اول از رانندگی باهاش لذت میبرم.مسافتهای طولانی اصلا خسته کننده نیس.انقدر موتورش بیصداست و یعالمه مسیر که میری بعد تعجب میکنی چرا خسته نشدی یا حوصلت سر نرفته.صدای لاستیک به داخل نمیاد.صندوق عقب بزرگی داره.مخصوصا که طاقچه وسطشو دربیاری.ترمزهای قوی داره.امکانات ضروری و آپشنهای پایه داره.خودم قصد تعویض این ماشینو تا ۱۰ سال آینده ندارم.بخصوص اگه بنزین گرون بشه،کپچر خیلی مصرف سوخت کمی داره و اونموقع ارزش بیشتری پیدا میکنه.
    ۶۵- کپچر،ماشین فوق العاده ایه.به این سادگیاخراب بشو نیست.خود من باهاش هر جاده ای بگید رفتم.گردنه،کوهستان،سنگلاخ و… قابلیت نیمه آفرود هم داره.کشش خوبی تو گردنه و شیب داره.فرمان نرم و راحت.ترمزهای خوب که مشخصه بارز رنو و علی الخصوص کپچره.خود من خیلی ازش کار میکشم ولی مثل روز اول سرحاله.کارکرد داره به ۱۰۰ هزارتا نزدیک میشه.سر و صدای اضافی نداره.
    ۶۶- اولین نکته در مورد رانندگی که در موردش کنجکاو خواهید بود بحث شتاب ماشین هست . بر خلاف انتظارم که فکر می کردم با ماشین بسیار کندی مواجه باشم باید بگم که شتاب ماشین نه تنها برای رانندگی داخل شهر قابل قبوله،بلکه برای بیرون شهر و جاده و مسافرتهای طولانی هم عالیه.صندلی های ماشین پارچه ای هستن اما با توجه به نوع خاص طراحی و کیفیتش اصلا توی ذوق نمیزنه و چه بسا بعضی ها به چرم ترجیحش بدن.فرمان ماشین بسیار بسیار نرمه که حس خوبیو منتقل می کنه . ترمز های ماشین مناسب ، مصرف سوخت پایین هست و دید ماشین نسبت به روبرو خیلی خوبه.فکر می کنم سواری ماشین نسبت به بعضی از کراس اوورهای کره ای نرم تره.موتور کم صدایی داره و فضای کابین نسبتا کم صداست اما به طور کل اتاق ماشین و گاهی در های ماشین در خیابان های ناهموار صدا تولید می کنند که البته این مسئله در خیلی از ماشین ها وجود داره.سرنشینان عقب نسبت به کلاس ماشین، فضای پا کافی دارند ( برخلاف مزدا ۳ ) اما عرض ماشین کمه و برای نشستن ۳ آدم بالغ ممکنه مشکل بوجود بیاد. در مجموع فضای داخلی ماشین نسبت به کلاسش مناسبه .اگر دنبال یک ماشین ساده و با کیفیت که قیمت کمتری نسبت به رقبا داره گزینه مناسبی هست به هر حال کپچر جزء پرفروش ترین ماشین های اروپاست.
    ۶۷- طراحی حرفه ای مجموعه توربو،گیربکس و موتور خودرو در رنو کپچر به بهترین شکل انجام شده است.موتور خودرو علیرغم حجم ۱۲۰۰ سی سی قدرت و توان خوبی داره و بکمک گشتاور بالای گیربکس از پس هرجور سربالایی و گردنه و شیب برمیاد.صندوق عقب بزرگ و جاداری داره.سرنشینان کپچر احساس راحتی زیادی دارن.هرچقدر هم با سرعت برید و گاز بدید بخاطر عایق بندی خوب ماشین ، سر و صدای محیط و برخورد لاستیک با آسفالت و صدای گیربکس و موتور بندرت به داخل نفوذ میکنه.
    ۶۸- رنو کپچر،برای استفاده خانوادگی تا ۴نفر،بسیار مناسب و کاربردیه.تمام قطعات فنی،برقی و تزییناتیش،کیفیت بسیار بالایی داره و به این سادگیا خراب بشو نیست.عایق بندی خوبی در برابر صداهای مزاحم محیطی داره.بخاطر تکنولوژی بالای موتور و گیربکس و استفاده از توربوی پیشرفته،صدای ورودی موتور و گیربکس به داخل کابین بسیار کمه.رنو کپچر،برای مسافرت بسیار خودروی خوبیه.صندوق عقب جاداری داره.سرنشینان راحتی مناسبی دارن.ساعتها میشه باهاش رانندگی کرد و مسافرت رفت بدون اینکه خستگی سراغمون بیاد.برای خرید و استفاده بلندمدت بسیار گزینه ایده آلیه.
    ۶۹- ترمز خوب و هندلینگ عالی رنو کپچر،زبانزد عام و خاصه.مثلاً یهو یه نفر بپره جلوی ماشین،بصورت خیلی خوب میشه هم ترمز محکمی گرفت و هم مانور خوبی داد که به اون شخص یا مانع برخورد نکنیم.نتایج تست گوزن هم که اخیراً منتشر شده،بخوبی مؤید این مطلبه.”واکنشهای رنو کپچر در آزمایشات تست گوزن موسسه اروپایی km77،برای تداخل بسیار وسیعی از کمک های الکترونیکی،که در هنگام چرخیدن به حد مجاز چسبندگی رخ می دهد،قابل توجه است.حداکثر سرعتی که موسسه km77 موفق به ایجاد مانور ناگهانی شد،با موفقیت ۷۷ کیلومتر بر ساعت بود،که ارزش قابل توجهی دارد”. با انجام تست فوق و گذراندن مسیر تست با سرعت ۷۷ کیلومتر بر ساعت،در رتبه بندی نزد مؤسسه معتبر km77،رنو کپچر در جایگاهی بسیار بهتر و بالاتر از خودروهای همکلاس،قرار می گیرد.
    ۷۰- کسی که رنو کپچر میخره دنبال لوکس گرایی نیست.چون رنو کپچر یک ماشین اقتصادی و بسیار کاربردیه.ماشین کم استهلاک و بی دردسریه که اتفاقاً بخاطر دور بودن از انواع و اقسام آپشنهای غیر ضروری که خیلی مورد نیاز نیست،از پیچیدگی زیاد و خرابیهای دوره ای و تعمیرات و هزینه های مصرفی در این بخش جلوگیری کرده.

  4. Avatar شادي نصرآبادي

    – سیستم مولتی مدیای رنو کپچر،مجهز به نویگیشن ماهواره ایه و نقشه کالیبره شده ست.نقشه تمام خیابانها و کوچه های کلانشهرها رو داره.حتی نقشه خیابانها و کوچه های اصلی شهرهای کوچک هم دارد.ولی به پای گوگل مپ نمیرسه.از زبان فارسی پشتیبانی میکنه.تمام منوهای سیستم و نقشه و نویگیشن،به زبان دلخواه قابل استفاده هستن.میشه از سایت رنو،نقشه کشورهای دیگه رو بصورت پولی دانلود و استفاده کرد.مطابق دفترچه راهنما و دگمه روی فرمان،قابلیت اتصال به آیپاد هم داره.
    – بدنه رنو کپچر،کیفیت رنگ بسیار خوبی داره.مثل خودروهای مونتاژی داخل یا حتی بعضی از وارداتیها نیست،که زبری رنگ معلوم باشه یا رنگ بصورت دانه دانه،زیرش دیده بشه و دست بکشی کاملاً به دست حس بشه.بلکه یه لایه شفاف داره،مثل اینکه سرامیک کرده باشی.کثیفی و حشرات و چربی و آلودگیها به عمق رنگ نفوذ نمیکنه و بصورت لکه های روغن روی بدنه میمونه که باعث میشه با یه دستمال ساده و نمدار تمیز کنی و تمیزی بدنه و شفافیت رنگ خودشو نشون بده
    – اندازه بسیار مناسب شاسی رنو کپچر،باعث میشه موقع سوار شدن و پیاده شدن،به زانو،کمر،گردن،کتف و ستون فقرات فشار نیاد.سر و گردن لازم نیست خم بشه.خیلی هم بالا نیست که مجبور باشیم پاهارو یعالمه بلند کنیم و مثل پله از ماشین بالا بریم.زاویه ورود و خروج به رنو کپچر،دقیقاً هم عرض و هم ارتفاع قد یک انسان متوسط و نرماله.
    – فلاپ جلوی رادیاتور رنو کپچر،در سرماهای شدید،بسیار کاربردیه.من ساکن اردبیل هستم.زمستانهای بسیار سرد و سوزناکی داره.زمستان سال ۹۵،از اردبیل به خرم آباد میرفتیم.در حالیکه در دمای ۳۰- الی ۴۰- درجه سانتیگراد،گازوئیل تریلی ها و کامیونها،یخ زده بود،ما بصورت پیوسته،۱۲ ساعت در همین مسیر بودیم و به جرأت میگم گرمایش بخاری،بسیار عالیه و به هیچ وجه افت نداره و سرنشینان،کوچکترین احساس سرما نمی کنند.
    – تهویه مطبوع اتوماتیک رنو کپچر مجهز به سیستم AQM میباشد.یعنی فیلتر هوای کابین رنو کپچر از نوع فیلتر کربن فعاله و سنسور تشخیص آلایندگی داره.وقتی وارد تونلها میشیم و یا پشت ترافیک و کامیونها هستیم یا محیط،آلوده به گرد و خاک باشه،سیستم AQM از ورود گرد و خاک،دود و ذرات مضر جلوگیری میکنه.
    – طراحی ضربگیر پلاستیکی پایین دربهای رنو کپچر به همراه نوار کرومی آن،علاوه بر افزودن زیبایی خاص و دلنشین و متناسب با طراحی فرم کلی خودرو،بسیار مستحکم و کاربردی است.طوریکه هنگام باز کردن دربهای خودرو و برخورد قسمت زیرین آن با لبه جدول،بدنه و رنگ آن آسیب نمی بیند.
    – رینگهای رنو کپچر،با طراحی خاص و چشم نواز،استحکام بسیار بالایی در سرعتهای زیاد و ناپایداری سطوح لغزنده در جاده دارد و بغیر از تصادف شدید،براحتی تاب بر نمیدارد و بسادگی از بالانس خارج نمیشود و بخاطر استفاده از آلیاژ با کیفیت،کمترین میزان خطا را در هنگام بالانس نمودن لاستیکها دارد.
    – طراحی اصولی و مهندسی مجموعه اکسل و کمک فنرهای عقب رنو کپچر،باعث استحکام بالا،دوام زیاد و استهلاک بسیار کم آن شده است و در کنار تعلیق خوب و نرم(نسبت به سایر کراس اوورها)،هندلینگ و پایداری تحسین برانگیز فراهم کرده است.همین امر باعث میشود برخلاف خیلی از کراس اوورها و شاسی بلندها،علیرغم استفاده طولانی مدت و پرفشار از خودرو(در جاده،خیابان،کوه،جنگل،جاده های خاکی و سنگلاخ و …)طی سه سال گذشته با کارکرد ۱۴۰.۰۰۰ کیلومتر،زاویه چرخهای عقب تغییر نکند و بوشهای اکسل،کوچکترین خرابی نداشته باشند و هیچگونه اثری از لاستیک سابی نامتعارف و نامتوازن در محور عقب به چشم نیاید.
    – رنو کپچر،پایداری خوبی در بارون داره.وقتی یهو به سطوح لیز روی جاده میرسی،تمام سیستمهای ضدلغزش،هرزگردی و ایمنی،اتوماتیک بکار میفته.گردنه اسدآباد،موقع بارون یخورده تند میرفتم.هم کشش خیلی خوبی داره.هم سر پیچهای تند،روی زمین خیس،پشت ماشین در نمیره.
    – یه کلیپ آموزشی به زبان اصلی در یوتیوب میدیدم که در مورد رنو کپچر توضیح میداد.نکته جالبش مربوط به مجموعه توربو بود.سیستم توربوی رنو کپچر،مهندسی و دور اندیشی فوق العاده ای داره.مثلاً اگه سیستم توربوی خودرو دچار مشکل بشه،راننده میتونه بصورت موقت،با دور موتور کمتر از ۲۰۰۰ (قبل از فعال شدن توربو) با دنده های ۱ الی ۶ ، خودشو به مرکز خدمات برسونه.حداکثر سرعت رنو کپچر با دنده ۶ در دور موتور ۲۰۰۰ ، ۹۳کیلومتر بر ساعت میباشد.

  5. Avatar 10 دليل ديگر براي انتخاب رنو كپچر

    ۴۱-مجموعه توربو،موتور و سیستم سوخت رسانی رنو کپچرهای وارداتی به ایران،توسط رنو،کاملاً با کیفیت بنزینهای موجود در ایران هماهنگ شده.اصلاً و ابداً استفاده از بنزینهای معمولی در رنو کپچر،مشکلی پیش نمیاره.خود من توصیه میکنم همیشه بنزین سوپر استفاده بشه.ولی بارها و بدفعات هم اگه معمولی بزنیم مشکلی پیش نمیاد و فقط شاید نیاز به تعویض زودتر شمع ها پیش بیاید.

    ۴۲-از کشش و قدرت خوب رنو کپچر،خیلی راضی هستم.۴نفری به مسافرت رفتیم.باربند کاسه ای هم گذاشتم.صندوق عقب هم بطور کامل پر بود.گردنه های جاده چالوس واقعاً کم نمیاورد.کولر هم استفاده میکردم بازم هیچ تأثیری در افت توان و کشش خودرو نداشت.

    ۴۳-ترمز خوب و هندلینگ عالی رنو کپچر،زبانزد عام و خاصه.مثلاً یهو یه نفر بپره جلوی ماشین،بصورت خیلی خوب میشه هم ترمز محکمی گرفت و هم مانور خوبی داد که به اون شخص یا مانع برخورد نکنیم.نتایج تست گوزن هم که اخیراً منتشر شده،بخوبی مؤید این مطلبه.

    ۴۴-هفته پیش با رنو کپچر،۳نفر مجردی،به مسافرت اومدیم.در سربالاییهای منجیل به قزوین،علیرغم باد شدید منطقه،پا به پای اکثر خودروهای ۲۴۰۰سی سی،سرعت و کشش داشتیم.شکل طراحی فوق العاده با ضریب آیرودینامیک مناسبی که داره،باعث میشه خودرو در مقابل باد،مقاومت زیاد نداشته باشه و تقریباً شکننده باد باشه و میتونه با سرعت به مسیر خودش ادامه بده.

    ۴۵-مسیر یاسوج به یزد،پیچهای پی در پی و گردنه های کوهستانی با شیب زیادی داره.با ماشینهای قبلی همین مسیر رو که میرفتم در بعضی پیچهای تند،اگه یخورده تند میپیچیدم،پشت ماشین در میرفت.حتی در بعضی از شیبهای تند،مجبور میشدم کولر را خاموش کنم.ولی با رنو کپچر،دو بار این مسیر رو رفتم.واقعاً برام جالب بود.هر چقدر هم که با سرعت زیادتر از معمول،پیچها رو میپیچم،پایداری ماشین اجازه سرخوردن و دررفتن پشتش رو نمیده.کولر هم که روشن باشه،شیبهای تند اصلاً متوجه نمیشی و تأثیری در قدرت و کشش در سربالاییها و سرعت ندارد.

    ۴۶-مصرف سوخت رنو کپچر،بسیار پایینه که اگر شرایط نزدیک به آزمایشگاه مهیا بشود،حتی از کاتالوگ رسمی هم پایینتر میسوزاند.مثلاً اگه فقط وزن خودرو و راننده باشه و با سرعت ثابت ۹۰کیلومتر حرکت کنیم و مسیر بدون باد و شیب مخالف باشه،میشه به مصرف ۴.۳لیتر در هر یکصد کیلومتر دست پیدا کرد.برای کسانی که بصورت زمینی به خارج از کشور(مخصوصاً ترکیه)،مسافرت میکنند،سفر با رنو کپچر،باعث صرفه جویی فوق العاده در هزینه های سوخت میشه.بطور مثال،کل مسافت زمینی نقاط مفید و مؤثر کشور ترکیه(گردشگری،تجاری،تفریحی،آثار باستانی،سواحل دریایی و بنادر)، ۲۰.۰۰۰ کیلومتر میشود.رنو کپچر،نسبت به عموم خودروهای بازار،بطور متوسط هر ۱۰۰کیلومتر، ۴لیتر بنزین کمتری مصرف میکند که در مجموع یک سفر به ترکیه با شرایط مذکور،حدوداً ۸۰۰لیتر بنزین کمتری مورد نیاز می باشد و با توجه به قیمت ۱۲.۰۰۰تومانی هر لیتر بنزین در ترکیه،مبلغ ۹.۶۰۰.۰۰۰ تومان مبلغ کمتری برای بنزین هزینه میکنید.

    ۴۷-فاصله رکاب رنو کپچر از سطح زمین،بسیار مناسب و برابر با رنو داستره.(۲۰ سانتی متر).همین باعث میشود هنگام گذر از دست اندازها،سرعتگیرها و یا رمپ ورودی پارکینگ،در دشت و صحرا،بیابانها و همچنین مسافرت به کیش و قشم(هنگام سوار شدن روی کشتی)،سپر جلو و عقب و همچنین زیر ماشین به جایی برخورد نکند.علیرغم سوار شدن ۴نفر سرنشین به همراه بار کامل صندوق عقب،پشت ماشین نمیخوابد و کف ماشین به هیچ جا گیر نمیکند.

    ۴۸-رنو کپچر،ایمنی خوبی داره.جهت بالا بردن ایمنی،گلگیرهای جلو از کامپوزیت بسیار قوی ساخته شده که هنگام تصادف شدید،میشکنه و همین موضوع باعث میشه ضربه ناشی از تصادف به درب راننده و سرنشین انتقال پیدا نکنه و باعث محبوس شدن اونا در کابین خودرو نشه.همچنین شاید به نظر ما سپر جلوی خودرو،جنس سبکی داشته باشه و یا بر اثر ضربات خفیف،از کناره ها بیرون بزنه که این موضوع بخاطر بالا بردن ایمنی حفاظت از عابر پیاده در هنگام تصادف،در نظر گرفته شده.سپر جلو در برابر تصادف با عابر پیاده،مقاومت زیادی از خودش نشون نمیده و سریعاً از کناره ها به بیرون باز میشه تا احتمال زنده ماندن عابرپیاده،بالا بره و آسیب کمتری بهش وارد بشه.

    ۴۹-رنو کپچر،صندوق عقب بزرگی داره.ابتدا فکر میکنیم کوچیکه.بعد با برداشتن طاقچه میانی و جستجو و تحقیق در حجم صندوق عقب همکلاسهاش،متوجه میشیم که اتفاقاً بزرگترین،مفیدترین و کاراترین حجم مؤثر را بین رقبا دارد.مزیت خوب صندوق عقب کپچر،طبقه بندی طاقچه ای و ریلی بودن صندلیهای عقبشه.مثلاً وقتی سرنشین عقب نداشته باشید و یا سرنشینان،جثه کوچیکی داشته باشند،صندلیهای عقب رو تا انتها به جلو میدیم و فضای صندوق عقب بسیار زیادتر از حالت استاندارد میشه که بسیار مفید و مؤثر واقع میشه.

    ۵۰-سرعت غیرمجاز،توصیه نمیشه و بسیار اشتباهه.اکثراً با سرعت مجاز رانندگی میکنم.ولی چندبار خواستم رنو کپچر رو محک بزنم.در کفی،براحتی تا سرعت ۲۰۵کیلومتر(بدون خطا)گاز میخوره و دور میگیره و میتونه طولانی مدت با همون سرعت ادامه مسیر بده و حتی سرعتش کم نشه.چندین بار هم که بیشتر پدال گاز رو نگه داشتم،با سرعتهای ۲۰۷ و ۲۰۸ رفتم.یکبار هم سرعت را به۲۱۰ رسوندم.

  6. Avatar اميرمهدي علايي

    سلام و روزبخیر.منم تجربه های مالکین رنو کپچر رو برای سایت خوبتون جمع آوری کردم که امیدوارم در قسمت دیدگاهها درج بشه و برای بازدیدکنندگان سایت مفید واقع بشه.
    ۳۱-رنو کپچر،طراحی موتور جالبی داره.همین بس که برخلاف خیلی از خودروهای توربوی مونتاژ داخل و یا کره ای و چینی،مجموعه توربو بجای اینکه در قسمت جلوی کاپوت باشه،در رنو کپچر،در قسمت انتهایی کاپوت خودرو و نزدیک به اتاق قرار گرفته و باعث میشه در تصادفات سبک،هیچوقت مجموعه حساس توربو،به زودی و سادگی،آسیب نبیند.در صورتیکه در دیگر خودروهای مذکور،با کوچکترین تصادفات،حتی اگه شدید نباشه،بلافاصله متعلقات توربو اعم از توربین و … ، در معرض آسیب جدی قرار میگیره.حتی با احتمال ضعیفتر،هنگام رانندگی پرسرعت در باران و شستشوی خودرو با آب فشار قوی،مجموعه توربو در رنو کپچر،در نقطه ایمن تری تعبیه شده است.
    ۳۲-در مدت زمان ۳سالی که استفاده میکنم و ۱۳۰.۰۰۰ کیلومتر کارکرد دارم،هنوز موردی پیش نیومده که بخوام از گارانتی استفاده کنم.گارانتی ۵ ساله و یا ۱۵۰.۰۰۰ کیلومتری رنو کپچر،واقعاً عالیه.
    ۳۳-خنک کنندگی کولر رنو کپچر،خیلی مناسبه.من ساکن بوشهر هستم و گرمای ۵۰درجه را تجربه میکنیم.مجبورم هر ماه دو بار مسیر۷۰۰ کیلومتری بوشهر به دهلران رو برم و برگردم.عادت دارم یکسره رانندگی کنم و این مسیر ۸ ساعته،کولر پیوسته روشن باشه.با اینکه سقف مشکی رنگ،باعث جذب حرارت و گرمای آفتاب میشه،ولی کولر کپچر،پس از چند دقیقه روشن بودن،میتونه کابین رو بصورت بسیار خوب خنک کنه.سرمادهی کولرش در مدت زمان ۸ساعت استفاده مداوم در گرمای شدید،اصلاً کم نمیشه.روشن کردن کولر رنو کپچر، حتی بصورت پیوسته،اصلاً هیچ فشاری به موتور نمیاره و باعث افت قدرت و کشش موتور نمیشه.اصلاً متوجه نمیشی که کولر روشنه.باعث سکته موتور نمیشه.مثلاً در سمند یا ال۹۰ که داشتم،با اینکه موتور حجیم تر داشتند،ولی خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر،کاملاً محسوس بود.در کپچر به هیچ وجه حتی در سربالاییهای شدید متوجه خاموش و روشن شدن کمپرسور نمیشوید.با سرنشین کامل و بار صندوق عقب،سربالاییهای بندرعباس به حاجی آباد و یا عسلویه به شیراز،بدون کوچکترین مشکل و یا افت قدرت و کشش،با شتاب و سرعت بالا رانندگی میکنم.موقع شتابگیری،هیچ ضعفی نداره.اینم اضافه کنم که دمای باد کولر در نقطه خروجی دریچه ها، ۲درجه سانتیگراده.
    ۳۴-رانندگی با رنو کپچر،خیلی لذتبخشه.نوع طراحیش جوریه که حس سوار شدن به شاسی بلند میده.راننده و سرنشینان در جایگاه بالاتری نسبت به خودروهای سواری قرار میگیرن.همین باعث میشه موقع رانندگی،احساس تسلط خوبی به محیط داشته باشید.
    ۳۵-رنو کپچر،در قسمت بدنه،داخل و خارج کابین،موتور و گیربکس،مونتاژ بسیار خوب و بی نقصی داره.رنگ آمیزی بدنه،بسیار کیفیت رنگ خوبی داره.
    ۳۶-قطعات برقی رنو کپچر،بسیار خوب و با کیفیته.در عالی بودن کپچر،همین بس که یکی از پرفروشترین خودروها در اروپا و دنیاست.پرفروشترین کراس اوور شهری در اروپا و فرانسه ست.بخاطر رنو بودنش خریدم.بخاطر ماشینهای قبلیم که رنو بودن و منو راضی نگهداشتن،خریدم.رنو به عدم خرابی معروفه.
    ۳۷-از کیفیت صندلیهای چرم رنو کپچر بسیار راضیم.برخلاف ماشینهای قبلیم،چرم صندلی کپچر،پوسته پوسته نشده،ترک نزده و پاره نشده.جنس داشبوردش خوبه.زیر گرمای شدید آفتاب و یا سرمای شدید زمستان،پوسته پوسته نمیشه و نمیشکنه.
    ۳۸-برای من ایمنی خودرو خیلی مهمه که ازین بابت رنو کپچر،کاملاً برآورده میکنه.ایمنی جانبی،با بکارگیری میله های فولادی قوی و طراحی مهندسی شده اتاق،ضربه های شدید تصادف را دفع میکند.
    ۳۹-گیربکس دوکلاچه رنو کپچر،تکنولوژی بالایی داره.کمترین تأخیر را در تعویض دنده داره.به این راحتیا اصلاً خراب نمیشه.سیستم امتیازدهی اقتصادی و مصرف سوخت داره.اینکه چطوری گاز دادی و یا اینکه چطوری ترمز گرفتی.چقدر تونستی خوب و اقتصادی رانندگی کنی.
    ۴۰-رنو کپچر،ارتفاع بسیار مناسبی از سطح زمین داره.مزیتش،بغیر از موارد خارج از جاده،موقع سوار شدن روی عرشه کشتی و یا رمپ پارکینگ و سرعتگیرهای خیابانیه که اصلاً سطح زیر خودرو ، به جایی گیر نمیکنه.

  7. Avatar سورنا اميريان

    با آرزوی موفقیت روزافزون برای وبسایت خوبتون،در ادامه،تجارب واقعی و عملی رانندگان،از مالکیت و رانندگی با رنو کپچر را به حضورتان تقدیم میکنم.

    ۱- برای من که اهل سرعت هستم،هدف من از خرید کپچر ، بخاطر دارا بودن سیستمهای ایمنی کامل و جامعی که داره.مثل ۴ ایربگ با کارآیی خوب و مؤثر و مجهز بودن به سیستم ضدلغزشASR و سیستم کنترل کششTCS و EBDوABSوRMF
    ۲- رنو کپچر،شیشه های دودی فابریک که داره خیلی عالیه.همچنین تمامی شیشه هاش،نور آفتاب رو عبور نمیده.تقریباً مانند سولار عمل میکنه.موقع رانندگی طولانی مدت با کپچر،اگر در مناطق جنوبی کشور یا کویری باشید،هنگام آفتاب شدید ظهر،آستین کوتاه که میپوشیم و رانندگی میکنم برخلاف خودروهای دیگه که داشتم ، بازو و دست،سیاه نمیشه.
    ۳- برام جالبه که رنو کپچر،استهلاک خیلی کمی به لاستیکهاش منتقل میکنه.رشته خودم ارشد مکانیکه و از سر علاقه،خیلی در این مورد مطالعه کردم.کپچر،بخاطر نوع تعلیق و طراحی تعلیق،توزیع مناسب و مهندسی شده وزن خودرو در عقب و جلو باعث میشه حداقل الان که کارکرد خودروی من ۹۷۰۰۰کیلومتر رسیده،لاستیکهای فابریکی هنوز ۲۰% آج دارن و هنوز به خط نشان تعویض لاستیک نرسیده.یعنی حدوداً میشه تا ۲۰هزار کیلومتر دیگه هم باهاش رانندگی کنم.به این معنی که با یکبار تعویض لاستیک روی کپچر،حداقل تا ۱۲۰هزار کیلومتر خیالتون از بابت سلامت لاستیک راحته.
    ۴- من رنو کپچر رو بخاطر کم استهلاک بودن و پایینتر بودن هزینه های سرویسهای دوره ای نسبت به خودروهای همکلاسش خریدم.برخلاف دیگر خودروهای توربو،روغن موتور کپچر هر ۸۰۰۰ کیلومتر عوض میشه.شمع و فیلتر بنزین،استهلاک بسیار کمی دارن.لنتهای ترمز جلو و عقب،کیفیت عالی و دوام خوبی داره.بخاطر گیربکس دوکلاچه(برخلاف گیربکسهای اتومات معمولی)،شیرهای برقی و روغن گیربکس اصلاً تحت فشار نیست و زود مستهلک نمیشه.
    ۵- موقع خرید،نسبت به کاسه ای بودن ترمزهای عقب کپچر تردید داشتم.ولی با تحقیق و جستجو و همچنین استفاده عملی و تجربی،متوجه شدم رنو با استفاده از جنس مخصوص کاسه ترمز که از آلیاژ خاصی استفاده کرده،باعث میشه حرارت ایجاد شده در محفظه ترمز بلافاصله تخلیه بشه و همچنین با پره های خنک کننده،گرمای ناشی از ترمزگیری ، سریعاً تبادل میشه و در ترمزگیریهای پی در پی،ترمز به اصطلاح چوب نمیشه و یا ترمز ، زیر پا خالی نمیکنه.
    ۶- تعویض چراغهای جلو اعم از نور پایین،نور بالا و چراغ پارک(چراغ کوچک) در رنو کپچر،بسیار جای دست خوبی داره.حتی ساده تر از پراید.محل تعویض لامپ پروژکتورها هم بسادگی قابل دسترسی است.
    ۷- فلاپ جلوی رادیاتور رنو کپچر،خیلی کاربرد خوبی داره.در زمستان که ماشین تازه روشن میشه،فلاپ بسته میشه و هوای بسیار سرد وارد محفظه رادیاتور ماشین نمیشه و باعث میشه در دقایق ابتدایی،بخاری سریع گرم بشه.همچنین موقع استفاده از کولر و یا حرکت با سرعت بسیار بالا،دریچه جلو باز میشه و باعث خنک کردن بهتر رادیاتور میشه.
    ۸- برخلاف مطالب مغرضانه ای که در بعضی سایتها بصورت هدفدار انتشار پیدا کرده،رنو کپچر اینترکولر اختصاصی داره.که استفاده از اینترکولر اختصاصی برای توربوی کپچر باعث میشه ساعتها باهاش رانندگی پرفشار داشته باشید.بدون اینکه قابلیت توربو تغییر کنه و یا قدرت توربو و موتور کم بشه.
    ۹- عایق بندی(حرارتی و صوتی)خوبی در سینه موتور تا انتهای خروجی اگزوز رنو کپچر،بکار گرفته شده،که باعث میشه صدا و گرمای ایجاد شده در موتور و اگزوز(قسمت سینه موتور و زیرین خودرو)،به داخل کابین انتقال پیدا نکنه.
    ۱۰- بکارگیری فرمون تلسکوپی در این رنج قیمت خودرویی در رنو کپچر،برام جالب بود.خیلی از خودروهای این سگمنت ندارند.و معمولاً در خودروهای لوکس استفاده میکنند.همچنین استفاده از فرمان برقی در کپچر،خیلی کاربردی تر از فرمان ۳حالته و … هستش.چون در فرمانهای ۳حالته،اکثراً روی حالت نرمال میذارن و عملاً از حالتهای دیگه استفاده نمیشه.ولی کپچر،خودش با توجه به سرعت رانندگی و نحوه رانندگی در پیچها و متناسب با نیاز،نسبت به تغییر نرمی یا سفتی فرمان اقدام میکنه.
    ۱۱- چراغ کرنرینگ رنو کپچر،سر پیچها،فضای جانبی خوبی رو روشن میکنه.یا در پارکینگ و فضاهای تاریک،موقع دنده عقب رفتن باعث بهبود روشنایی محیط میشه.
    ۱۲- کیلس استارتر کارتی رنو کپچر،با سیگنال قوی،بدون اینکه از جیب در بیارم،همیشه همراهمه و باعث ایمنی فوق العاده ای در جلوگیری از سرقت اتومبیل میشه.و اینکه با نزدیک شدن به خودرو و فشار دگمه روی درب،دربها باز میشن و هنگام دور شدن،تمام دربها بصورت اتوماتیک قفل میشه.
    ۱۳- موقعی که کپچر داشتم فضای جادار داخل خودرو،برای من و خانواده رضایتبخش بود.۴نفر با قد و وزن متوسط،براحتی مسیرهای طولانی ۱۵۰۰ کیلومتری مسافرت میکردیم.
    ۱۴- هنوز هم تفاوت رنگ بدنه و سقف رنو کپچر،برام جالبه و باعث جذابیت هر چه بیشتر این خودرو برای خودم و خانواده شده است.
    ۱۵- جلوبندی رنو کپچر(طبق،پلوسها،موجگیرها )،استقامت خوبی داره…منکه مدل ۲۰۱۵ دارم.علیرغم وضعیت نامناسب آسفالت خیابانها و جاده ها،که بر اثر گرما،ورم کرده و همه جا پر از چاله چوله و دست انداز و سرعتگیره،ولی مجموعه جلوبندی و اکسل عقب تاکنون به کوچکترین مشکل برنخورده.
    ۱۶- رنو کپچر،آلایندگی بسیار کمی داره.برای طرح ترافیک،معاینه فنی برده بودیم.جالبه بگم با اینکه بنزین معمولی زده بودیم آلایندگی کپچر،مثل خودروهای هیبرید بود.همچنین برخلاف خیلی از خودروهای صفر مونتاژی،عملکرد متوازن کمک فنرهای جلو و عقب از محسنات خودرو بود.عدم انحراف خودرو نیز در معاینه فنی تأیید شد که به مکانیزم خوب ترمزها و سیستم پایداری خودرو مربوط میشه.قدرت ترمزگیری در چرخهای جلو و عقب،با توجه به پارامترهای معاینه فنی،بسیار عالی ارزیابی شد.
    ۱۷- من از امکانات تهویه مطبوع رنو کپچر خیلی راضیم.در هوای بارونی شمال،بلافاصله بعد از بکارگیری سیستم ضدبخار،در کمتر از ۲۰ثانیه،تمام بخارهای شیشه پاک میشه.
    ۱۸- از مزایای رنو کپچر،عایق بندی خوب در مقابل(باد و صدای لاستیکها با آسفالت)،بعلاوه صدای کم موتور و گیربکسشه.
    ۱۹- نکته مثبت رنو کپچر از نظر من،ترمزهای خوب و ایمن(علیرغم کاسه ای بودن)،پایداری عالی،تعلیق خوب در این کلاس خودرویی بعلاوه هندلینگ فوق العادشه.
    ۲۰- کراس اورهای زیادی تست کردم.رنو کپچر،تعلیق بسیار خوبی داره.در مقایسه با اکثر شاسی بلندها و کراس اورهای موجود و حتی بعضی خودروهای سواری،کمک فنرهای مناسبتری داره که باعث مهار کوبش و تکانه های خودرو میشه.گرچه نسبت به اغلب خودروهای سواری،این کوبش و تکانه ها خیلی محسوس تره.
    ۲۱- خودروهای قبلی که داشتم،همگی سواری بودند.اکثر اوقات که به مسافرتهای خانوادگی میرفتیم،بابت فضای داخلی یخورده معذب میشدیم.انتخاب رنو کپچر توسط من و خانواده،بخاطر فضای خوب داخلیشه.هم فضای عالی برای راننده و سرنشین جلو داره.در همین حال،فضای خوب و مناسبی برای سرنشینان عقب داره.هم بلحاظ فضای جلوی زانو و هم بلحاظ فضای بالای سر.
    ۲۲- حدوداً دو ساله که رنو کپچر دارم.تو رنج قیمتی خودش نسبت به همکلاسهاش،خودروی مناسب و خوبیه.چرم صندلیهاش از جنس خوبی درست شده و نسبت به خودروهای آسیایی گرانقیمت تر،کیفیت بالاتری داره.از بوی صندلیها میشه راحت اینو فهمید.تو این مدت برخلاف چرم خودروهای کره ای و چینی،اصلا پوسته پوسته نشده.اگه ساعتها زیر آفتاب بمونه،بوی نامطبوع نمیده.گرمکن صندلی،کار خودشو خیلی خوب انجام میده.بخصوص برای مناطق سردسیر و زمستانهای سوزناک خیلی ارزشمنده.
    ۲۳- ارگونومی صندلی های کپچر،بخصوص برای راننده و سرنشین جلو،فوق العاده خوبه.خیلی خوب اندام تحتانی و فوقانی رو در بر میگیره.تقریباً احساس نشستن روی صندلیهای طبی به سرنشین منتقل میشه.اگه ویدئوی تست ایمنی تصادف رنو کپچر رو ببینید،متوجه میشید حتی برای صندلیهای جلوی رنو کپچر،مستقلاً تست ایمنی در تصادف،بصورت جامع انجام شده و نتایج تست پس از ارزیابی دقیق،در سایت یوروانکپ بارگذاری شده که نشاندهنده موفقیت کامل در این بخش نیز میباشد.
    ۲۴- کیفیت سیستم صوتی رنو کپچر،نمیگم عالی،ولی خوب و قابل قبوله.دوربین دنده عقب،کیفیت نمایش و دقت خوبی داره.مالتی مدیا،قابلیت ورودی فلش،AUX و بلوتوث،داره.قابلیت اتصال به انواع تلفن همراه با هر سیستم عامل و هندزفری داره.نویگیشن اورجینال رنو به همراه نقشه رایگان تمام شهرها و جاده های ایران،که با قدرت سیگنال بسیار بالا،همزمان به تعداد بسیار زیادی ماهواره متصل میشه.مالتی مدیای کپچر،بصورت دقیق و کامل،نشاندهنده تمام جزئیات و اطلاعات کامپیوتر سفری خودرو می باشد.
    ۲۵- اوایل خرید،ظرفیت باک ۴۵ لیتری رنو کپچر،خیلی تو ذوقم میزد و برام عجیب بود که باک کوچکتر از پژو۲۰۶ و ال۹۰ داره.ولی اواسط فروردین هنگام عزیمت به مشهد مقدس،در بلوار خاوران(ابتدای بزرگراه تهران-مشهد)،باک رو تا انتها با بنزین سوپر،پر کردم.(فول کردن باک توصیه نمی شود)و بطرف مشهد حرکت کردم.تمام مسیر۸۹۰ کیلومتری،توسط کروز کنترل با سرعت ثابت ۹۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکردم.۱۰۰ کیلومتری مشهد،چراغ بنزین روشن شد و نهایتاً به پمپ بنزین ورودی مشهد رسیدم.وقتی مجدداً نسبت به فول کردن باک اقدام کردم،۴۲ لیتر بنزین جا گرفت و حدوداً همین میزان بنزین روی صفحه نمایش کپچر،بعنوان بنزین مصرف شده،نمایش داده میشد.و کم مصرف بودن واقعی رنو کپچر برام محرز شد.البته من وضعیت اقتصادی( ECO )رو فعال نکرده بودم.قطعاً در صورت استفاده از سیستم اقتصادی ECO، شاهد مصرف سوخت کمتر هم خواهیم بود.
    ۲۶- سیستم تهویه مطبوع رنو کپچر،اگه عالی نگیم،ولی بسیار خوبه.من ساکن ماهشهر هستم و در تابستان،دمای ۵۲ درجه ای و گرمای احساسی ۶۱ درجه ای هم تجربه میکنیم.پارسال سراتوی منطقه آزاد داشتم.الآن هم مزدای منطقه آزاد گرفتم.تفاوت محسوس در سرمادهی و خنک کنندگی کولر،بین کپچر و اون دوتا ماشین نمیبینم.البته دوستان میگفتن مزداهای مونتاژ ایران،سرمادهی زیادتری داره.در این بخش برتری عمده که کپچر نسبت به اون دوتا داره،سنسور تشخیص آلودگی و فیلترهای کربن فعاله.که تو این هوای آلوده و پر از خاک،ریزگردها و آلودگیهای صنعتی،پتروشیمی و نفتی،از تهویه مطبوع کپچر به داخل نمیان.
    ۲۷- یکی از مزایای خوب رنو کپچر،داشبورد بزرگ و جاداره.انواع و اقسام وسایل(لپ تاپ و دوربین عکاسی و تبلت و کلاسور و …)رو میشه گذاشت.خوبیش اینه که بصورت ریلی باز و بسته میشه و تمام وسایلی که داخل داشبورد میذاریم،هنگام باز و بسته کردن،از داشبورد به بیرون نمیریزه و یا مانع بسته شدن درب داشبورد نمیشن.
    ۲۸- کروز کنترل و لیمیتر رنو کپچر،خیلی بکار من میاد.باعث میشه ناخواسته جریمه نشم.دقت خوب و خطای بسیار کمی داره.عملکرد کروز کنترل در همه حال،حتی سربالاییهای شدید،قابل تحسینه و سریعاً ، سرعت خودرو را به سرعت تنظیم شده میرسونه.ولی اسپیدلیمیتر در سراشیبی های بسیار شدید،نمیتونه سرعت خودرو را،روی همون سرعت تنظیم شده،ثابت نگه داره و سرعت خودرو افزایش پیدا میکنه.البته در جاده کفی و حتی سرازیریهای ملایم،دقت و عملکرد خیلی خوبی داره.
    ۲۹- تا چندسال پیش اصلاً رنو کپچر جزو گزینه های خرید من نبود.بخصوص با حجم موتور بسیار کم ۱۲۰۰ سی سی.بعد از اینکه یکی از فامیلهامون خرید و چندبار قسمت شد پشت فرمونش نشستم و ۵۰۰ الی ۶۰۰ کیلومتر رانندگی کردم،نظرم کاملاً عوض شد.۱۰ماه میشه که خودم خریدم.گشتاور خوب گیربکسش عالیه.قدرت خروجی موتورش بسیار خوبه.اینکه حتی با کولر روشن و صندوق عقب پر و سرنشین کامل،بدون نیاز به دنده معکوس،با دنده های سبک، تو سربالایی و گردنه ها،کم نمیاره،خیلی لذتبخشه.ضرایب دنده خیلی خوبی داره.با دور موتور پایین و دنده های سبک،سرعتهای بالا میره.بطوریکه در دنده ۶ ، “سرعت ۱۲۰کیلومتر رو با دور موتور ۲۵۰۰” و “سرعت ۹۵کیلومتر رو با دور موتور ۲۰۰۰” میره.همین باعث میشه موقع رانندگی پر سرعت با کپچر،رانندگی بسیار کم صدا و کم لرزش داشته باشید.
    ۳۰- من بخاطر تحصیل و تدریس،بصورت هفتگی،مسیر سنندج به ارومیه،میرم و برمیگردم.در سرمای زمستان دو سال اخیر که به جاده دیواندره به سقز میرسیدم،برودت دمای هوا به ۳۴ درجه سانتیگراد زیر صفر میرسید.بخاری رنو کپچر،با درجه فن ۴ ، کاملاً گرمای مطبوع و بسیار داغ را به ارمغان می آورد.خوبیش اینه که گرما(یا سرما)از زیر صندلیهای جلو،توسط کانال فلزی که تعبیه شده،به قسمت عقب خودرو جهت استفاده سرنشینان عقب،انتقال پیدا میکنه.

    1. سورنا عزیز
      ممنونم از کامنت بلندبالا، جامع و دقیقت
      شاد باشی 🙂

      1. Avatar سورنا اميريان

        فدای شما.ناقابله عزیزم

  8. Avatar عليرضا نظري

    این متن حاصل تحقیق و نتایج پرسشنامه از تجربه رانندگی و نگهداری ۹۰ نفر از مالکان رنو کپچر در طی ۳سال با مجموع کارکرد ۳.۰۰۰.۰۰۰ کیلومتر میباشد.کمترین کارکرد ۵۰۰ کیلومتر و بیشترین کارکرد ۹۲۰۰۰ کیلومتر میباشد.سیستم تعلیق کپچر در سرعت های مختلف عملکرد بسیار خوبی دارد و به خوبی ارتعاش های حاصل از ناهمواری های جاده را جذب می کند. این خودرو عمدتا یکی از راحت ترین تجربه های سواری را در کلاس خود ارائه می دهد؛ این کراس اوور توانایی خوبی در گذر از پیچ ها دارد، چسبندگی مناسب با جاده و پاسخ دهی فرمان بسیار قابل اتکا، از دیگر توانایی های رنو کپچر در بخش هندلینگ و فرمان پذیری است.رنو کپچر تنها در سایت رنو اسپانیا واقع در شهر وایادولید به تولید می رسد و کپچر های نمونه ایران(تحویلی ایران خودرو و نگین خودرو)نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همگی بصورت کاملاً وارداتی،بدون کوچکترین دخالت شرکتهای واردکننده،مستقیماً بدست مصرف کنندگان ایرانی میرسند.رنو کپچر از چهار کیسه ی هوای ایمنی بهره می برد؛ دو کیسه ی هوا مسئولیت حفاظت از راننده و سرنشین جلو را در تصادفات روبه رو بر عهده دارند.
    اوج تکنولوژی در رنو کپچر را باید در هماهنگی قدرت موتور خوب به همراه گشتاور عالی گیربکس جستجو کرد که باعث میشود راننده بتواند با دور موتورهای پایین،در دنده های سبک،همچنان پر قدرت،به سرعتهای بسیار بالا برسد که باعث کاهش مصرف سوخت میگردد.موتور رنو کپچر،گواهینامه تست ۸۰۰هزار کیلومتر دوام و پایداری کارخانه سازنده را بر پیشانی خود دارد.استهلاک کم،آرامش و بیصدایی،مشخصه بارز موتور و گیربکس رنو کپچر میباشد.
    سال های گذشته در بازار خودروی کشورهای دنیا، کلاس خودروهای کراس اوور و شاسی بلند به محبوبیت چشم گیری دست یافته است؛خودروهای کراس اوور جمع و جور بدلیل عملکرد قابل قبول،فضای مناسب و قیمت مناسبی که دارند، به انتخاب خیلی از افراد بخصوص جوانان بدل شده اند.شرکت رنو برای بهره گیری از این گرایش به وجودآمده ، با عرضه ی خودروی زیبایی همچون کپچر،سعی دارد به رقابت با کمپانی های دیگر فعال در این حوزه بپردازد.
    شاید رنو تمام تجهیزات مورد نیاز را در این خودرو نگنجانده باشد ولی کپچر آپشن‌های مختلفی دارد که در برخی از رقبای این خودرو این تجهیزات وجود ندارند، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش ۷ اینچی، چراغ های LED روز روشن ، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو ، سنسور اتوماتیک نور چراغها، آیینه های جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده و مجهز به گرمکن عقب، سیستم ضد سرقت خودرو(ایموبیلایزر)، سنسور پارک و دوربین دنده عقب ، قفل مرکزی و ورود بدون کلید،کمربند ایمنی جلو با قابلیت محدودکردن فشار وارده و پیش کشنده، سیستم استارت دکمهای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور(ECO-MODE) ، قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع، کارت قفل و استارت هوشمند رنو، ۳ عدد پشت سری عقب قابل تنظیم و … برخی از تجهیزات این خودرو محسوب می‌شوند.
    رنو کپچر مظهر تخصص موتوری رنو بوده که در طول ۳۵ سال سابقه در فرمول ۱ و ۱۱ عنوان قهرمانی جهان توسعه یافته است.کم کردن مصرف سوخت بدون کاهش توان-مدیریت دمای موتور که به افزایش دمای موتور شتاب بخشیده و راندمان انرژی را بالا می برد.از آیرودینامیک بهبود یافته و مصرف سوخت پائین تر که به لطف دریچه های هوای فعال ایجاد می شود، لذت ببرید.
    رنو کپچر از معدود خودروهای بنزینی غیر هیبرید میباشد که سیستم بازیابی تولید انرژی از ترمز دارد.چنانکه به مانند یک خودروی هیبرید،در هنگام کاهش سرعت، با بهره گیری از سیستم مدیریت هوشمند انرژی (ESM)، که انرژی را در هنگام ترمز گیری بهبود می بخشد، دینام باطری را که منبع تغذیه بخاری، سیستم تهویه مطبوع، رادیو، چراغ های جلو و فرمان برقی می باشد، شارژ می کند.
    کپچر،پرفروشترین کراس اور شهری در جهان میباشد که زیر نظر “لارنس ون دن اکر”، مدیر واحد طراحی کمپانی رنو طراحی شده است و”بنویت بوشارد”،مدیر واحد تولید رنو از آن به عنوان «کراس اوور غیرتهاجمی و کامپکتی» یاد می کند که «بسیار کاربرپسند» است.این کراس اور توانایی خوبی در گذر از پیچ ها دارد، چسبندگی مناسب با جاده و پاسخ دهی فرمان بسیار قابل اتکا،از دیگر توانایی های رنو کپچر در بخش هندلینگ و فرمان پذیری است.
    طراحی بیرونی کپچر،بسیار جوان پسند و شیک است .خطوط جانبی برجسته با بدنه ۲ رنگ،یک هماهنگی کامل را ایجاد کرده و شما هیچگاه از ظاهر خودروی خود خسته نخواهید شد . طراحی و رنگ های کپچر در بازار آنقدر خاص است که در هنگام رانندگی متوجه چرخیدن سرها به سمت اتومبیلتان میشوید.کپچر را می توان یکی از کراس اورهای پرطرفدار اروپا دانست که جزو محصولات پرفروش شرکت رنو نیز محسوب می شود.
    رنو کپچر اولین خودروی شرکت رنو است که نیمی از طراحان آن را زنان تشکیل می دهند. این تعدیل جنسیتی در طراحی خودرو، باعث شده خودرو با سلیقه و ذائقه زنان هماهنگ شود.
    برخی از افتخارات کپچر//۵ستاره ایمنی از یورو انکاپ//فروش ۲۵۵۰۰۰ دستگاه در مدت ۲۰ ماه در اروپا//سومین اس یو وی سال۲۰۱۴ در اروپا//اولین اس یو وی سال ۲۰۱۵ در فرانسه//بهترین خودرو در نمایشگاه ۲۰۱۳ سئول//فروش ۱۰۰۰ دستگاه در کره جنوبی در مدت ۷ دقیقه//خودرو سال ۲۰۱۴ کره//خودروی پرفروش برند رنو در سال ۲۰۱۴//اصول طراحی موتور،مطابق خودروهای فرمول یک رنو// ۹۰درصد قدرت،در دنده یک در دور موتور ۱۵۰۰ بدست می آید.
    قدرت موتور زیاد و گشتاور بالای گیربکس رنو کپچر و البته هماهنگی خوب موتور و گیربکس،سبب میشود این خودرو با دنده ۶(سبکترین دنده)،در دور موتور ۴۲۵۰ ، به سرعت ۲۱۰کیلومتر در ساعت برسد.که باعث آرامش کامل اتاق و بدنه خودرو شده و صدای موتور و گیربکس و زوزه باد،شنیده نمیشود.
    رنو کپچر ، با بهره بردن از ترمز کاسه ای قوی و پیشرفته در چرخهای عقب به همراه استفاده از اصول مهندسی ایمنی ، تعلیق و پایداری ، در آزمون کنترل پایداری الکترونیکی یورو انکپ ، ۲۷ سانتی متر لغزش جانبی کمتری نسبت به پژو۲۰۰۸ (با بهره گیری از ترمز دیسکی در چرخهای عقب) دارد.تمامی رنو کپچرهای موجود در ایران ، وارداتی بوده و همگی ، ساخت و مونتاژ سایت رنو اسپانیا میباشد.
    شرکت رنو کراس اوور زیبای خود را به مجموعه ای متنوع از سیستم های ایمنی مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز کمکی در مواقع اضطراری EBA، سیستم ضدلغزش ASR ،سیستم کنترل کشش TCS،قلاب های ISOFIX برای نصب صندلی های ویژه ی کودک، قفل مرکزی و ورود بدون کلید و در نهایت کمربند ایمنی جلو به همراه پیش کشنده اشاره کرد.رنو کپچرهای وارداتی به ایران در سایت رنو اسپانیا مونتاژ شده و بدست مصرف کننده ایرانی میرسد.
    رنو کپچر از چهار کیسه ی هوای ایمنی بهره می برد؛ دو کیسه ی هوا مسئولیت حفاظت از راننده و سرنشین جلو را در تصادفات روبه رو بر عهده دارند. کیسه های هوای جانبی نیز از بدن سرنشینان ردیف جلو در برخوردهای جانبی محافظت می کنند.رنو کپچر از موسسه ی Euro NCAP موفق به کسب پنج ستاره ی ایمنی شد.//محافظت از سرنشینان بزرگ سال: ۸۸ درصد//محافظت از سرنشینان خردسال: ۷۹ درصد//سیستم های ایمنی و کمکی راننده: ۸۱ درصدرنو کپچر از یک موتور پرقدرت کم مصرف بهره میبرد.موتور EDC TCE 120 خواسته شما را برآورده می کند. این موتور یک رانندگی اقتصادی با کارایی بالا را به همراه فراهم آوردن۱۲۰ اسب بخار و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور در ۲۰۰۰ دور در دقیقه ، در اختیار شما می گذارد. یک رانندگی نرم و روان از طریق همراهی گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۲ کلاچه با موتور فوق در انتظار شماست.
    بخاطر گشتاور فوق العاده گیربکس و توان خروجی موتور و هماهنگی بسیار خوب با یکدیگر، در دنده ۵ ، امکان افزایش سرعت بیشتر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت مهیا میباشد.

    سیستم روشنایی اتوماتیک هنگام گردش خودرو ، موانع را به کمک سیستم روشنایی اتوماتیک هنگام گردش خودرو، سریعتر شناسایی کنید. روشنایی با میزان زاویه فرمان و سرعت خودرو تغییر می نماید. اکنون شما می توانید در مناطق با نور کم با ایمنی کامل بپیچید.
    از مهمترین معیارهای خرید خودرو برای ایرانیان،صندوق عقب بزرگ و فضاهای قابل دسترسی جهت نگهداری اشیاء ، میباشد که در این زمینه رنو کپچر به تمام نیازهای شما پاسخ میدهد.رنو کپچر در بین تمامی خودروهای همکلاس خود،بزرگترین و جادارترین صندوق عقب را ارائه میدهد.همچنین فضای بالای سر و جلوی پای سرنشینان عقب بسیار مناسب است.
    رنو کپچر علیرغم حجم موتور کوچک ، بدلیل توان خروجی موتور و گشتاور بالای گیربکس،با سبکترین دنده،میتواند شیبهای تند را با سرعت بالا بپیماید و نیاز به معکوس کشیدن ندارد.
    رنو کپچر ، با بهره بردن از ترمز کاسه ای قوی و پیشرفته در چرخهای عقب ، با کسب ۸۱ درصد مجموع امتیازات در بخش سیستمهای کمک ایمنی در تستهای سختگیرانه یورو انکپ ، نسبت به رقبای همکلاس خودش مثل پژو ۲۰۰۸ (۷۰درصد) و نیسان جوک (۷۱درصد) ، در جایگاه بالاتری ایستاده است.

    1. مرسی از کامنت جامع و دقیقت علیرضا جان 🙂

      1. Avatar عليرضا نظري

        خواهش میکنم

  9. Avatar ارشیا

    پژو ۲۰۰۸ از رنو کپچر کم و کسری نداره،ظاهر اسپرتی داره که کپچر نداره ، داخل پژو همیشه ساده ولی اسپرت بوده چراغ هایش هم چراغ های با طرح به روز می باشد، جادار تر هستش و صندوق عقب بزرگتری داره،فرمان برقی داره در مدل های بنزینی دنده اتوماتیک داره(برای اونایی که میگن دنده دستیه) خیلی ماشین قشنگ تریه نسبت به رنو کپچر،می ارزه که پژو ۲۰۰۸ گرفت،کسایی که۲۰۶داشتند قبلا،
    میدونن که نسبت به خیلی از ماشین های طراحی پخته تر،کیفیت بهتر و امنیت بیشتری داشت،طراحی داخلی پژو۲۰۶خیلی خوب از اب در اومد،این یعنی که شرکت پژو کارشو بلده و حتما تو پژو۲۰۰۸ هم این نکات رو رعایت کرده

  10. Avatar امین

    بدون شک پژو ۲۰۰۸ خودروی بهتریه. به این دلیل که طبق اعلام استاندارد انگلیس پژو ۲۰۰۸ کم نقص ترین و کم عیب ترین خودرو می باشد.

  11. Avatar سيامك

    رنو کپچر از معدود خودروهای بنزینی غیر هیبرید میباشد که سیستم بازیابی تولید انرژی از ترمز دارد.چنانکه به مانند یک خودروی هیبرید،در هنگام کاهش سرعت، با بهره گیری از سیستم مدیریت هوشمند انرژی (ESM)، که انرژی را در هنگام ترمز گیری بهبود می بخشد، دینام باطری را که منبع تغذیه بخاری، سیستم تهویه مطبوع، رادیو، چراغ های جلو و فرمان برقی می باشد، شارژ می کند.رنو کپچر تنها در سایت رنو اسپانیا واقع در شهر وایادولید به تولید می رسد و کپچر های نمونه ایران(تحویلی ایران خودرو)نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همگی بصورت کاملاً وارداتی،بدون کوچکترین دخالت شرکتهای واردکننده،مستقیماً بدست مصرف کنندگان ایرانی میرسند.رنو کپچر از چهار کیسه ی هوای ایمنی بهره می برد؛ دو کیسه ی هوا مسئولیت حفاظت از راننده و سرنشین جلو را در تصادفات روبه رو بر عهده دارند.رنو کپچر ، بدلیل استفاده از ترمز کاسه ای قوی و پیشرفته در چرخهای عقب ، توانسته است ۳ امتیاز مشابه و همسان رقیب همکلاس خودش (پژو ۲۰۰۸ ، با بهره گیری از ترمز دیسکی در چرخهای عقب) ، در بخش کنترل پایداری الکترونیکی ، در تستهای سختگیرانه یورو انکپ ، کسب نماید.رنو کپچر ، با بهره بردن از ترمز کاسه ای قوی و پیشرفته در چرخهای عقب به همراه استفاده از اصول مهندسی ایمنی ، تعلیق و پایداری ، در آزمون کنترل پایداری الکترونیکی یورو انکپ ، ۲۷ سانتی متر لغزش جانبی کمتری نسبت به پژو ۲۰۰۸(با بهره گیری از ترمز دیسکی در چرخهای عقب) دارد.تمامی رنو کپچرهای موجود در ایران ، وارداتی بوده و همگی ، ساخت و مونتاژ سایت رنو اسپانیا میباشد.سیستم تعلیق کپچر در سرعت های مختلف عملکرد بسیار خوبی دارد و به خوبی ارتعاش های حاصل از ناهمواری های جاده را جذب می کند. این خودرو عمدتا یکی از راحت ترین تجربه های سواری را در کلاس خود ارائه می دهد؛ این کراس اوور توانایی خوبی در گذر از پیچ ها دارد، چسبندگی مناسب با جاده و پاسخ دهی فرمان بسیار قابل اتکا، از دیگر توانایی های رنو کپچر در بخش هندلینگ و فرمان پذیری است.فروش جهانی رنو کپچر در سال۲۰۱۷// ۲۶۳.۱۱۳دستگاه با رشد۱۰.۳% صعود از پله ۸۶ به ۷۴….فروش جهانی پژو۲۰۰۸ در سال۲۰۱۷// ۲۲۲.۱۰۲دستگاه با افت فروش منفی۶.۲%…سقوط از پله ۸۸ به ۱۰۲….. فروش جهانی نیسان جوک و تیوولی هم خارج از ۱۰۵جایگاه نخست فروش بین المللی است و اصلا در جدول دیده نمیشوند.فروش رنو کپچر در فرانسه سال۲۰۱۷،،۶۸.۷۷۳دستگاه////فروش پژو۲۰۰۸ در فرانسه سال ۲۰۱۷،،۶۷.۹۷۹دستگاه////فروش جهانی رنو کپچر در سال ۲۰۱۶،،۲۳۸.۶۴۲دستگاه////فروش جهانی پژو۲۰۰۸ در سال۲۰۱۶،،۲۳۶.۶۹۵ دستگاه//// فروش رنو کپچر در ۱۱ماهه ۲۰۱۷ در اروپا ۱۹۰.۱۳۵دستگاه////فروش پژو۲۰۰۸ در ۱۱ماهه ۲۰۱۷ در اروپا ۱۶۶.۰۶۲دستگاه.رنو کپچر:تعویض شمع هر ۵۶۰۰۰ کیلومتر – پژو۲۰۰۸:تعویض شمع هر ۴۰۰۰۰کیلومتر///رنو کپچر:تعویض فیلتر بنزین هر ۱۲۰۰۰۰ کیلومتر – پژو۲۰۰۸:تعویض فیلتر بنزین هر ۴۰۰۰۰کیلومتر///رنو کپچر:تعویض ضدیخ هر ۶۴۰۰۰ کیلومتر – پژو۲۰۰۸:تعویض ضدیخ هر ۱۰۰۰۰کیلومتر///رنو کپچر:سرویسهای ادواری هر ۸۰۰۰ کیلومتر – پژو۲۰۰۸:سرویسهای ادواری هر ۵۰۰۰کیلومتر///رنو کپچر:گارانتی کلی ۵سال یا ۱۵۰۰۰۰کیلومتر – پژو۲۰۰۸:گارانتی کلی ۲سال یا ۴۰۰۰۰کیلومتر///رنو کپچر:گارانتی گاز کولر ،۳۶ماه یا ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر – پژو۲۰۰۸:گارانتی گاز کولر ،۱۲ماه یا ۲۰۰۰۰ کیلومتر///رنو کپچر:گارانتی باتری ۲سال یا ۴۰۰۰۰کیلومتر – پژو۲۰۰۸:گارانتی باتری ۱سال یا ۲۰۰۰۰کیلومتر///رنو کپچر:گارانتی پوسیدگی بدنه۳سال – پژو۲۰۰۸:گارانتی پوسیدگی بدنه۲سال///رنو کپچر:گارانتی رنگ۳سال – پژو۲۰۰۸:گارانتی رنگ۲سال///رنو کپچر:مصرف سوخت شهری۶.۶-بین شهری۴.۷-ترکیبی۵.۹///پژو۲۰۰۸:مصرف سوخت شهری۹.۸-بین شهری۴.۹-ترکیبی۶.۷//// ضمنا جهت استحضار بگم ،رنو کپچر ، بااستفاده از اصول مهندسی ایمنی ، تعلیق و پایداری ، در آزمون کنترل پایداری الکترونیکی یورو انکپ ، ۲۷ سانتی متر لغزش جانبی کمتری نسبت به پژو ۲۰۰۸(با بهره گیری از ترمز دیسکی در چرخهای عقب) دارد

  12. Avatar سالار صحبتي

    رنو کپچر از معدود خودروهای بنزینی غیر هیبرید میباشد که سیستم بازیابی تولید انرژی از ترمز دارد.چنانکه به مانند یک خودروی هیبرید،در هنگام کاهش سرعت، با بهره گیری از سیستم مدیریت هوشمند انرژی (ESM)، که انرژی را در هنگام ترمز گیری بهبود می بخشد، دینام باطری را که منبع تغذیه بخاری، سیستم تهویه مطبوع، رادیو، چراغ های جلو و فرمان برقی می باشد، شارژ می کند

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه