اگر به تصویر گربه‌ها نگاه کنید خوشحال می‌شوید

۴ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تا به حال شده هنگام کار کردن یا در خانه، محو تماشای تصاویر گربه‌ها در اینترنت شوید؟ شاید خیلی‌ها بگویند که درحال تلف کردن وقت خود هستید ولی واقعیت این است که پژوهش جدیدی نشان داده این کار سطح انرژی را بالا می برد و باعث خوشحالی ما می‌شود.

طبق آمار، تنها در سال ۲۰۱۴ دو میلیون ویدیو از گربه‌ها در یوتیوب منتشر شده و این ویدیوها در مجموع حدود ۲۶ میلیارد بار دیده شده‌اند.

«تنظیم هیجان، به تعویق انداختن کارها و تماشای فیلم گربه‌ها: چه کسی گربه‌ها را در اینترنت تماشا می‌کند؟ چرا و چه تاثیری دارد؟»فیلم گربه

نتایج این پژوهش جالب بود:

افراد بعد از تماشای گربه‌ها در اینترنت هیجانات مثبت بیشتر و احساس بهتری دارند. اگر افراد درحال درس خواندن و کار کردن باشند و در همین زمان گریزی به تماشای فیلم گربه‌ها بزنند، حالشان بهتر می‌شود.

این عنوان مقاله‌ای است که سال ۲۰۱۵ در مجله علمی پژوهشی Computers in Human Behavior منتشر شد. جسیکا کال میریک، استاد مطالعات رسانه در دانشگاه بلومینگتون هند، با ۶۷۹۵ نفر مصاحبه کرد تا بفهمد چه کسانی ویدیوهای گربه‌ها را تماشا می‌کنند. او در پی این بود که بفهمد این افراد چه زمانی ویدیوها را تماشا می‌کنند و در این هنگام چه احساسی به آن‌ها دست می‌دهد؟

نتایج این پژوهش جالب بود. افراد بعد از تماشای گربه‌ها در اینترنت هیجانات مثبت بیشتر و احساس بهتری دارند. اگر افراد درحال درس خواندن و کار کردن باشند و در همین زمان گریزی به تماشای فیلم گربه‌ها بزنند، حالشان بهتر می‌شود. جالب این‌جاست که شادی و حال خوب بعد از تماشای این ویدئوها آن‌قدر زیاد است که احساس گناه از عقب افتادن از کارها در آدم‌ها ایجاد نمی‌شود. ظاهرا که خجالتی‌ها و کسانی که گربه دارند بیشتر فیلم‌ گربه‌ها را دوست دارند.

پس با خیال راحت ویدیوی گربه‌های ملوس را تماشا کنید، حالتان بهتر می‌شود.

منبع: TheConversation

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar آرتین

    فدای خر خراشون بشم الهی این پشمالوهای خوشمزه خیلی خیلی باحالن

  2. Avatar سام

    خدا حفظشون کنه دورشون بگردم

  3. Avatar سید امیر حسنی

    پشمالوهای بامزه دلم میخواد بغلشون کنم

  4. Avatar Mr.Gadget

    این واسه خارجیاست، واسه ماها فقط پول حالمون رو بهتر میکنه..

    1. Avatar z

      کاملا صحیح

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه