تیم ردبول، قهرمان گرندپری آذربایجان در مسابقات فرمول یک شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

هشتمین مرحله از فصل جاری رقابت‌های فرمول یک در آذربایجان برگزار شد. نتایج حاصل از رقابت‌های مهیج فرمول یک در گرندپری آذربایجان بسیار جالب بود. دنیل ریکاردو توانست اولین قهرمانی فصل ۲۰۱۷ خود را در این گرندپری از آن تیم ردبول کند. تیم فراری و مرسدس هم‌ به عنوان دو مدعی شناخته‌شده در ورزش فرمول یک نتوانستند آن چنان باید و شاید خوش بدرخشند؛ با این حال تیم مرسدس توانست بهتر از تیم فراری عمل کند و نتیجه کلی بهتری را نسبت به رقیب قرمزپوش خود بگیرد. ابتدا به جدول رده‌بندی این مسابقه نگاهی می‌اندازیم:

همان‌طور که دیدیم، دنیل ریکاردو از تیم ردبول با ثبت زمان دقیق ۲ ساعت و ۳ دقیقه و ۵۵ ثانیه و ۵۷۳ هزارم ثانیه، جایگاه اول را کسب کرد. بعد او والتری بوتاس از تیم مرسدس با اختلاف ۳ ثانیه و ۹۰۴ هزارم ثانیه و لنس استرول از تیم ویلیامز با اختلاف زمانی ۴ ثانیه و ۹ هزارم ثانیه، توانستند به‌ترتیب‌ مقام‌های دوم و سوم این گرندپری را از آن خود کنند. سباستین فتل و لوییس همیلتون، دو راننده مشهور از تیم‌های فراری و مرسدس به ترتیب در رده چهارم و پنجم این مسابقه قرار گرفتند.

در این رقابت شاهد برخوردهایی بودیم که مهم‌ترین آن‌ها برخورد بوتاس با رایکنن، هم‌تیمی سباستین فتل بود. به دنبال این برخورد و شدت ضربه، بخشی از اجزای اتومبیل ریکاردو بر اثر ضربه روی پیست مسابقه ریخته شد. همین امر موجب شد حتی در ادامه مسابقه، پرچم قرمز مسابقه بالا برود و مسابقه برای دقایقی متوقف شود. با این حال این رایکنن بود که ضرر بیشتری کرد؛ چراکه بوتاس مقام دوم را کسب کرد و رایکنن نتوانست مسابقه را حتی به پایان برساند!

گرندپری آذربایجان با نتایج جالبی همراه بود. راننده‌های اصلی دو تیم ردبول و ویلیامز توانستند از دو مدعی بزرگ ورزش فرمول یک، مرسدس و فراری بهترعمل کنند. در این میدان رقابت، فرناندو آلونسو از تیم مک‌لارن مقام نهم را کسب کرد. به نظر می‌رسد تا وقتی که تیم مک‌لارن نتواند از پس مشکلات اتومبیل‌های خود بربیاید، نمی‌توانیم شاهد درخشش این تیم هم‌چون قبل در این ورزش هیجان‌انگیز باشیم.

در حال حاضر مشکل اصلی تیم مک‌لارن، پیشرانه‌های اتومبیل‌هایش است که شرکت هوندا برایش تولید‌ می‌کند. تیم مک‌لارن نتوانسته عملکرد خوبی را با این پیشرانه در کارنامه خود ثبت کند و در بسیاری از گرندپری‌ها همین مشکلات فنی باعث شده تا دو راننده این تیم بعضا مسابقه را ناتمام به پایان رساندند. امیدواریم که مک‌لارن از پس مشکلات فعلی بربیاید تا در آینده در کنار دو تیم قدرتمند فراری و مرسدس، شاهد حضور این تیم در جایگاه‌های بهتر باشیم.

سباستین فتل، راننده آلمانی از تیم فراری در حال حاضر با داشتن ۱۵۳ امتیاز در جایگاه نخست رده‌بندی راننده‌های فصل جاری قرار دارد. بعد او، لوییس همیلتون است که با ۱۳۹ امتیاز پس از فتل مقام دوم را دارد. مرحله بعدی رقابت‌های فرمول یک در تاریخ ۱۸ تیر در کشور اتریش برگزار می‌شود.

منبع: Formula1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. کاوه شمالی

    البته آران(جمهوری آذربایجان) پیست فرمول ۱ نداره و صرفا با بستن خیابانهایش به هم یک پیست درست کرد که مشخص هم نشد از نظر FIA این پیست چه امتیازی دارد و چقدر تیم های معتبر اتومبیل رانی از آن استقبال کردند

  2. وحید

    نکته قابل توجه توی آذربایجان از این بازی ها اجرا میشه و توی کشور ما به دو دلیل هیچوقت برگزار نمیشه۱-نه دنیا میخواد نه ما۲-چیزی به اسم زیر ساخت نداریم(منظورم پیست استاندارد و آسفالت درجه یک که این دو مورد در مورد آذربایجان کاملا برعکسه.

  3. milad

    عجب مسابقه ی بود واقعا خیییلیییی لذت بخش و هیجانی هرکی ندید ضرر کرد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه