جزیره‌ای در اسکاتلند خودروهای الکتریکی کرایه می‌دهد

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
خودروی الکتریکی

در جزیره‌ای در اسکاتلند به نام هبریدهای اسکاتلندی، خودروهای الکتریکی رنو به ساکنان یا توریست‌ها کرایه داده می‌شود.

اگر شما به انرژی پاک، تجدیدپذیر و پایدار علاقه دارید، پس از جزایر هبریدهای اسکاتلندی خوش‌تان خواهد آمد.

در جزایر «هبریدهای اسکاتلندی» (Scottish Hebrides)، باد با نیروی زیادی می‌وزد، به همین دلیل است که در این منطقه، در طول ۱۲ سال یک مزرعه‌ی بادی ساخته و توسعه داده شده تا از شرایط جوی آن بهره‌برداری شود و منبع پاک و تجدیدپذیری از انرژی در اختیار ساکنان آن منطقه قرار گیرد. حالا به نظر می‌رسد از آن انرژی به عنوان منبع سوخت خودروهای الکتریکی هم استفاده خواهد شد.

البته وزش باد به تنهایی نیروی خودروها را تامین نخواهد کرد، بلکه از باد برای به کار انداختن ژنراتورها استفاده خواهد شد که این دستگاه‌ها هم به نوبه‌ی خود برق خودروهای الکتریکی «رنو» را تولید می‌کنند. در هر صورت، اگر شما به انرژی پاک، تجدیدپذیر و پایدار علاقه دارید، پس از جزایر هبریدهای اسکاتلندی خوش‌تان خواهد آمد.

روی هم رفته، تعداد نه خودروی الکتریکی رنو در این منطقه از نیروی باد بهره‌مند خواهند شد که شامل رنوی هاچ‌بک زوئی (Zoe) و ون کانگو ZE هم می‌شود. این خودروها را به صورت اجاره‌ای در اختیار ساکنان یا توریست‌ها قرار می‌دهند. انرژی مورد نیاز برای شارژ این وسایل نقلیه هم از مزرعه‌ی بادی «پنتلند رود» (Pentland Road) تامین می‌شود. وجود این خودروها، به سبزتر شدن جزایر هبریدهای اسکاتلندی کمک می‌کند.

با توجه به اینکه، جزیره‌ی مورد اشاره جدا از منطقه‌ی شهری اصلی است، اهالی آنجا نمی‌توانند به آسانی به زیرساخت شهری دسترسی داشته باشند. به همین دلیل، آنها عمدتا برای تامین برق مورد نیاز خود به انرژی‌های پایداری مثل انرژی بادی، خودرشیدی و ژنراتورهای برق‌آبی تکیه می‌کنند.

منبع: Green Car Reports

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه