جونو اولین عکس را از مشتری گرفت

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جونو

فضاپیمای جونوی ناسا هم‌اکنون در مدار مشتری قرار دارد و حالا خبرهای خوبی برای ما دارد. «جونوکم» (JunoCam)، دوربین نصب شده در جونو وارد عملیات شده و آماده‌ی ارسال تصویر به زمین است. این تصویری که می‌بینید، اولین تصویری است که از زمان رسیدن جونو منتشر شده. این تصوبر زمانی گرفته شده که فضاپیمای ناسا در فاصله‌ی ۴.۳ میلیون کیلومتری از زمین قرار داشت. در این عکس می‌توانیم لکه سرخ بزرگ مشتری و سه قمر آن را ببینیم: قمرهای آیو، اروپا و گانیمد.

«اسکات بولتون» از موسسه‌ی تحقیقاتی Southwest در بیانیه‌ای گفته: “این منظره نشان می‌دهد که جونوکم در اولین عبور این فضاپیما از میان تشعشات بسیار شدید سالم مانده و هیچ آسیبی به آن وارد نشده و حالا آماده است که مسئولیت مشتری را به عهده بگیرد. ما بی‌صبرانه منتظر اولین منظره از قطب‌های مشتری هستیم.”

البته برای یک نمای بهتر باید مدتی صبر کنیم. اولین تصاویر با وضوح بالا در ۲۷ آگوست (۶ شهریور) گرفته خواهند شد. جونو در آن زمان، در فاصله‌ی ۴۱۸۴ کیلومتری از مشتری قرار می‌گیرد و عمدتا شفق‌های قطبی، اتمسفر و ساختار این سیاره را مورد مطالعه قرار خواهد داد. اما جونوکم در تمام طول راه تصویربرداری می‌کند.

منبع: The Verge

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Mina

    یا از مشتری؟ که بنظر من مشتری هستش.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه