ماشین‌های خودران گوگل از این پس اجازه دارند بوق بزنند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
خودروهای گوگل

ماشین‌های خودران گوگل از این به بعد اجازه دارند تا در صورت لزوم بوق بزنند. البته احتمالا این خودرو در نواحی منطقه‌ی Mountain View در کالیفرنیا به ندرت مجبور می‌شود بوق بزند، اما بدون شک در محله‌ی شلوغی مثل منهتن بیشتر صدای بوق این خودرو را می‌شنویم؛ مشروط به اینکه خودروی گوگل به اندازه‌ی کافی برای رفتن به منهتن آماده شود.

بوق زدن برای این خودروها اهمیت زیادی دارد چون در واقع سکوت ماشینی آنها را جبران می‌کند کمی حالت انسانی به آنها می‌دهد. گوگل در جدیدترین گزارش ماهانه‌اش می‌گوید: “سکوت همیشه چیز خوبی نیست. صدای بوق می‌تواند به عابران پیاده و موتورسواران هشدار دهد که مراقب باشند، به خصوص وقتی که می‌خواهند از خیابان عبور کنند یا خط‌شان را عوض کنند. صدای خودرویی که نزدیک می‌شود، برای کسانی که مشکل بینایی دارند، می‌تواند حیاتی باشد.”

این خودرو می‌تواند برای اعلام حضورش بوق بزند یا در صورت لزوم به فرد مشخصی بگوید “توقف کن!” گوگل می‌گوید: «اگر یک خودروی دیگر به آرامی به سمت ما دنده عقب بیاید، ما دو بوق کوتاه می‌زنیم تا به راننده خبر بدهیم که ما پشت سرش هستیم. هرچند اگر در یک وضعیت اورژانسی قرار گرفته باشیم از بوق بلند و ممتد استفاده می‌کنیم.»

مهندسان گوگل به بوق زدن برنامه‌شان در یک فضای خصوصی گوش دادند و الگوریتم‌شان را تنظیم کردند. البته مدتی است که این خودرو از بوق کوتاه و ضربه‌ای برای اعلام حضورش استفاده می‌کند. در ماه اکتبر، یکی از سخنگویان گوگل گفته بود که این خودرو حداقل در یک مورد بوق زده بود تا حضورش را به یک خودروی دیگر اعلام کند.

در گزارش گوگل همچنین یک تصادف دیگر ثبت شده است. در روز ۴ می در Mountain View یکی از خودروهای گوگل وقتی با سرعت ۱۴ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کرد، به گاردریل اصابت کرد. البته در آن زمان یک انسان سوار بود و خودرو به شکل دستی رانندگی می‌شد. در این تصادف هیچ خودروی دیگری درگیر نشده بود و هیچ آسیبی هم وارد نشد. خودروهای این شرکت تاکنون چند بار تصادف کرده‌اند، اما تنها در یک مورد آنها مقصر خودروی گوگل بود.

منبع: IEEE

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. مهدی

    هنوز مونده ولی خوب برای شروع خوبه
    ولی یه زمان میرسه خودرو با هوش مصنوعی ایجاد میشه یا شاید با پیشران با راکتور همجوشی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه