دوبی میزبان «مسابقات رباتیک ورزش‌های جهان آینده»

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ظاهرا خبری که چندی پیش درباره برگزاری مسابقات جهانی پهپادها در شهر دوبی به گوش رسید صرفا بخش کوچکی از مسابقات روباتیکی بوده که قرار است در این شهر برگزار شود.

دوبی اعلام کرده در نظر دارد رقابت‌های گسترده‌تری را تحت عنوان «مسابقات ورزشی جهان آینده» در اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ برگزار کند.

این رخداد تکنولوژیک شامل مسابقات پهپادها، مسابقات شنا، دو، کشتی و اتوموبیل رانی رباتیک خواهد بود. این مسابقات نوعی المپیک ماشین‌های خودکار محسوب می‌شود. قرار است در صورت موفقیت مسابقات،این رخداد هر دوسال یک بار برگزار شود.

robot2

این طرح برای شهری که هنوز میزبانی مسابقات جهانی پهپادها را به پایان نرسانده طرحی جاه طلبانه به حساب می‌آید. هنوز راه بسیاری مانده تا این مسابقات اهمیتی هم وزن با مسابقات انسانی پیدا کند. اما با این حال این رقابت‌ها آنقدرها هم که به نظر می‌رسد عجیب و غریب نیست و بسیار محتمل خواهد بود که تکنولوژی ورزش رباتیک به چنان پیشرفتی برسد که برای تماشای یک مسابقه بوکس بین ربات‌ها بسیار مشتاق باشید.

حتی اگر تکنولوژی لازم برای انجام این مسابقات مهیا باشد هیچ تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد. با این حال ثروت عظیم امارات متحده عربی به این مسابقات فرصت برگزاری می‌دهد تا شانس موفقیت آن آزمایش شود.

منبع:Engadget

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ایران

    سلام مطلب جالبی بود
    فکر می کنم کشور عزیزمون با وجود نابغه های علم رباتیک همچون دکتر مهدی منوچهر طیبی و تیمش داره بتونه نتایج خیلی خوبی بگیره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه