دیجی‌کالا برگزار می‌کند: نخستین مسابقه‌ی ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا

۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

دریافت سریع سفارش، نیاز مهم مشتریان دیجی‌کالاست. از طرفی روش‌های معمول ارسال کالا، در آینده پاسخ‌گوی این نیاز نخواهند بود. هرچه پیش می‌رویم با افزایش مشکلات حمل‌ونقل در کلان‌شهرها، تامین این نیاز دشوارتر هم خواهد شد. اما گاهی بن‌بست‌ها فرصتی هستند برای نگاهی متفاوت، شروعی تازه و به‌چالش‌کشیدن راهکارهای معمول.

دیجی‌کالا با هدف برآورده‌ کردن نیاز مشتریان‌اش برای دریافت به‌موقع و سریع کالا، در کنار راهکارهای دیگر، به استفاده از ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا هم می‌اندیشد.

فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا با هدف برآورده‌ کردن نیاز مشتریان‌اش برای دریافت به‌موقع و سریع کالا، در کنار راهکارهای دیگر، به استفاده از ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا هم می‌اندیشد. روشن است که به‌کارگیری این فناوری در عمل، با چالش‌هایی همراه است. اما همه می‌دانیم آن زمان که عده‌ای رویای پرواز در سر داشتند، بسیاری با چشم تردید به آن نگاه می‌کردند. رویایی که امروز به یکی از بدیهی‌ترین امکانات دنیای مدرن بدل شده است.

تاکنون تعدادی از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ دنیا، نمونه‌های آزمایشی از ربات پرنده‌ی حمل کالای خود را معرفی کرده‌اند. تدوین مقررات مربوط به ربات‌های پرنده هم در بعضی از کشورها با سرعت زیادی در حال انجام است. اما دیجی‌کالا تصمیم گرفته است به‌جای خرید یک ربات آماده یا حتی ساختن آن از طریق تولیدکننده‌های صنعتی، با اعتماد به توان‌مندی نخبگان رباتیک کشور، از همه‌ی ظرفیت‌های موجود استفاده کند. با همین رویکرد، دیجی‌کالا در حال اجرای مسابقه‌ای برای ساخت «ربات پرنده‌ی حمل کالا» برای نخستین بار در ایران است.

برگزاری این مسابقه که پیش از این نمونه‌ای برای آن وجود نداشته بر پایه‌ی مدل نوآوری باز، امکان تعامل نخبگان رباتیک کشور و هم‌چنین بهره‌مندی از دانش و مهارت برترین‌های این حوزه را فراهم می‌کند؛ افرادی که مشتاقانه و با ایمان به توانایی‌هایشان برای رویارویی با چنین چالشی داوطلب شده‌اند. هم‌چنین، رویدادهایی از این‌ دست ضمن ایجاد بستری برای آشنایی علاقه‌مندان، فعالان و کسب‌وکارهای حوزه‌ی رباتیک کشور، می‌تواند زمینه‌ای برای همکاری‌های آتی این جامعه و پیشرفت در این حوزه را فراهم کند.

نخستین مسابقه‌ی «ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا»، زمستان سال گذشته آغاز شد. پس از فراخوان اولیه، درمجموع ۶۳ تیم از سراسر کشور در مسابقه ثبت‌نام کردند.

نخستین مسابقه‌ی «ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا»، زمستان سال گذشته آغاز شد. پس از فراخوان اولیه، درمجموع ۶۳ تیم از سراسر کشور در مسابقه ثبت‌نام کردند. بعد از غربال‌گری این تیم‌ها توسط شورای مشورتی علمی و بر اساس اطلاعات فنی ارسال‌ شده، ۱۶ تیم برای حضور در بخش نمایشگاهی و ۱۱ تیم برای شرکت در مسابقه انتخاب شدند و جزییات قوانین مسابقه در نشست‌های حضوری به آن‌ها ابلاغ شد.

در ادامه‌ی مسیر، اعضای شورای علمی از روند فعالیت تیم‌ها بازدید خواهند کرد و هم‌چنین کارگاه‌هایی آموزشی برای توانمندسازی هرچه بیش‌تر آن‌ها برگزار خواهد شد. تیم‌ها پس از محک‌زدن آمادگی خود در پیش‌مسابقه، اواخر تابستان امسال برای قهرمانی در مسابقه رقابت خواهند کرد. با کلیک روی لینک زیر به صفحه‌ی اصلی نخستین مسابقه‌ی ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا هدایت خواهید شد:

Drone_Page

اگر به این رویداد علاقمند شده‌اید و می‌خواهید از تمام اخبار و اطلاعات‌اش با خبر بشوید، این صفحه را دنبال کنید. همه‌ی اخبار و اطلاعات مربوط به مسابقه در همین صفحه منتشر خواهد شد. در ادامه می‌توانید مطالب مرتبط با این رویداد را مطالعه کنید:

Drone1

Drone2

معرفی تیم های انتخاب شده در مسابقه‌ی ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا

Drone4

Drone5

Drone6

drone16

Drone7

Drone8

drone9

Drone10

Drone11

Drone12

drone13

Drone17

Drone14

drone15

‌‌‌‌‌‌‌‌

Drone18‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

Drone_Footer

دیدگاه شما

۲۶ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    سلام
    امسال این مسابقه باز هم برگزار می شه؟

  2. Avatar مهران

    سلام اونوقت کی شروع به استفاده از ربات ها میشه؟

  3. Avatar محمد حسین

    بهترین راه زدن آزمایشگاه تخصصی پرواز هست وسلام

  4. Avatar پویا

    نیازی نیست حتما از دور کنترل بشه، میشه یه سیستم هدایت خودکار روش گذاشت که با بیرون در ارتباط نباشه فقط مختصات و بگیره و راه بیوفته و از طریفی دایم به اتاق فرمان گزارش بده.

  5. Avatar مهدی

    با این بحث امنیتی به نظرتون اجازه پرواز پرنده های دی جی کالا رو می دن ؟ یا باید کدی تعریف بشه برای پرنده های دی جی ؟ چون هرکسی می تونه این ها رو پرواز بده . شنیدم همین شرکت های تبلیغاتی برای فیلم برداری هوایی باید مجوز بگیرن که سپاه و حفاظت روشون گیره بد جور . والا اگر قرار بود پیشرفتی صورت بگیره همین ها واسه نسل جوون مانع شدن. ان شالله شما پیشقدم باشید . خدا قوت دی جی

    1. Avatar مهران

      همون روز اول چهار پنج نفر با یه چیزی میزنن میندازنشون برشون میدارن میبرن واسه خودشون باش بازی میکنن.سرگرمیه سالمی هم میشه.خخخ

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه