راهنمای خرید هدیه روز پدر و مرد

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳۶ دقیقه
خرید هدیه روز پدر

خیلی‌ها دوست دارند نه تنها برای هدیه روز پدر بلکه به مناسبت‌های مختلف بهترین کادو را به پدر یا پدربزرگ خود بدهند. اما وقتی قبل از عید نوروز، شب یلدا یا حتی روز تولد پدر پیش او بروید و از او بپرسید: «بابا، چی دوست داری برات کادو بگیرم؟» معمولا چنین جوابی می‌‌شنوید: «بابا جون من چیزی لازم ندارم. پولاتو پس‌انداز کن». با این حال اگر شما هم دوست دارید یک هدیه برای پدر خود بخرید و احتمال شنیدن چنین جوابی را می‌دهید، ما در دیجی‌کالا مگ با نوشتن این راهنمای خرید هدیه برای پدران به فکرتان بوده‌ایم.

گوشی موبایل

برای یک پدر این روزها خرید یک گوشی هوشمند دیگر با مقاومت سابق مواجه نمی‌شود. اگرچه آن‌ها همچنان هم با فناوری میانه‌ی خوبی ندارند و پرداخت هزینه برای گجت‌های هوشمند را غیرمنطقی می‌دانند، اما محصولی مقرون به صرفه، جذاب و کارآمد مثل ردمی ۱۲ قطعا آن‌ها را متقاعد می‌کند که فناوری آنقدرها هم بد نیست. این گوشی تقریبا ۲۰۰ گرمی پنلی ۶٫۷۹ اینچی با وضوح +FHD دارد و رفرش‌ریتش هم به ۹۰ هرتز می‌رسد که دیدن فیلم و سریال، وب‌گردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و… را به کاری لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

این گوشی با بهره‌مندی از هلیو G88 و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، در انجام کارهای معمولی عملکرد بسیار خوبی دارد. به لطف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۱۸ واتی (که درون جعبه نیست)، نه تنها به راحتی می‌توان تا دو روز روی شارژدهی این گوشی حساب باز کرد بلکه در صورت اتمام شارژ هم حدودا باید ۲ ساعت زیر شارژ باشد تا کاملا شارژ شود. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی هم این مجموعه‌ی جذاب را جذاب‌تر می‌کند. لازم به ذکر است این گوشی به لطف استاندارد IP53 در برابر پاشش آب هم مقاومت خوبی دارد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 12 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت به همراه شارژر - گلوبال

اگر برند شیائومی به گوش پدر آشنا نیست، قطعا سامسونگ و نماینده‌ی اقتصادی جذابش یعنی گلکسی A14 را به عنوان هدیه روز پدر می‌پذیرد. این گوشی ۲۰۱ گرمی نمایشگری ۶٫۶ اینچی با وضوح +FHD اما رفرش‌ریت ۶۰ هرتزی دارد که برای یک پدر ایده‌آل است. از لحاظ سخت‌افزاری هم وجود هلیو G80 در کنار ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی باعث می‌شود عملکرد خوبی را از این دستگاه در انجام کارهای روزانه شاهد باشید.

به لطف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژدهی حداقل ۲ روزه را از این گوشی شاهد خواهید بود اما چون شارژر درون جعبه نیست، مدلی را معرفی کردیم که به همراه خود یک آداپتور هم دارد. دوربین اصلی قدرتمند ۵۰ مگاپیکسلی با امکان ثبت تصاویر و ویدیو‌های بسیار باکیفیت از جمله سایر امکانات این گوشی جذاب به حساب می‌آید.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر سامسونگ - ویتنام

تبلت

تبلت هدیه روز پدر بسیار مناسبی است چرا که نمایشگر بزرگش این اجازه را می‌دهد که او بتواند به راحتی کتاب بخواند، فیلم ببیند و از گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی لذت ببرد. برای این منظور تبلت تبلت لنوو مدل TAB M8 8505X ظرفیت ۳۲ گیگابایت را انتخاب کرده‌ایم که از هلیو A22 به عنوان قلب تپنده قدرت می‌گیرد و وجود ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه در کنار آن هم آنقدر کافی است که یک پدر بتواند به کارهای معمولی نظیر تماشای فیلم و سریال و کتاب خواندن برسد.

این تبلت از نمایشگر ۸ اینچی بهره می‌برد که از وضوح تصویر خوبی هم برخوردار است. اگرچه تبلت‌ها برای عکاسی و فیلم‌برداری نیستند اما لنوو با تعبیه‌ی دو دوربین ۵ مگاپیکسلی اصلی و ۲ مگاپیکسلی سلفی، کیفیت خوبی را از این حیث در اختیارتان قرار می‌دهد. این تبلت از باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که ماندگاری نسبتا خوبی دارد و می‌تواند تا ۱ روز شما را همراهی کند.

تبلت لنوو مدل TAB M8 8505X ظرفیت 32 گیگابایت

پدرهای عاشق برند سامسونگ کم نیستند و به همین خاطر  تبلت ارزشمند تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 10.5 SM-X205 ظرفیت ۳۲ گیگابایت و رم ۳ گیگابایت را برای این دست پدرها انتخاب کرده‌ایم. محصولی اگرچه قدیمی اما همچنان خوب و ارزشمند در انجام کارهای روزانه و معمولی که تضمین می‌دهیم برای این کارها به هیچ عنوان شما را ناامید نخواهد کرد. این تبلت نمایشگری ۱۰٫۵ اینچی دارد که برای فیلم دیدن یا کتاب خواندن کاملا مناسب و بزرگ است. وضوح تصویر عالی آن هم سبب می‌شود به هیچ عنوان در هنگام کار طولانی، چشم کاربر آسیب نبیند.

مثل تبلت لنوو، این محصول هم از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و در نتیجه هم از امکان تماس برخوردار است و هم اتصال به اینترنت همراه. همچنین با وای‌فای هم امکان اتصال به اینترنت در آن فراهم می‌شود. سامسونگ برای این تبلت از دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و سلفی ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده که هر دو کیفیت بسیار خوبی دارند (۱۰۸۰P). این تبلت از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ با امکان آپدیت به حداقل اندروید ۱۳ را در خود می‌بیند و یک باتری ۷۰۴۰ میلی‌آمپر ساعتی هم قادر است آن را تا بیش از ۱ روز به راحتی روشن نگه دارد.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 10.5 SM-X205 4G ظرفیت 32 گیگابایت و رم 3 گیگابایت
ُ

هدفون

پدرها معمولا به محتوایی علاقه‌مند هستند که شاید هر کسی در خانواده خوشش نیاید. بنابراین خرید یک هدفون می‌تواند بهترین هدیه روز پدر برای پدری باشد که می‌خواهد ساعاتی از شبانه روز را در حال خودش باشد. برای این منظور هدفون بلوتوثی انکر مدل SoundCore R50i A3949 را در نظر گرفته‌ایم که هم کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای دارد، هم در برابر تعریق مقاوم است و هم اینکه به لطف فناوری‌های صوتی  مختلف، کیفیت صدای کم‌نظیری را در این محدوده‌ی قیمتی به گوش شما می‌رساند.

این هدفون اصلا باعث سردرد نمی‌شود، خیلی سریع شارژ می‌شود و قادر است تا حوالی ۱۰ ساعت هم شارژ نگه دارد، به لطف فناوری شارژ سریع، خیلی سریع شارژ می‌شود و در تماس‌های صوتی هم به لطف هوش مصنوعی، بالاترین کیفیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

هدفون بلوتوثی انکر مدل SoundCore R50i A3949

برای پدرهای عزیزی که به هدفون توگوشی مشکل دارند، این محصول را پیشنهاد می‌کنیم چون روگوشی و بسیار نرم و باکیفیت است. این هدفون از درایورهای ۴۰ میلی‌متری بهره می‌برد و که اندازه‌ی استاندارد آن‌ها سبب شده نه تنها صدا به بهترین شکل ممکن به گوشتان برسد بلکه اصلا باعث خستگی نخواهد شد و صدای محیط هم تا حد امکان فیلتر می‌شود تا غرق در دنیای خودتان شوید. این هدفون به لطف طراحی ارگونومیک خود، امکان افزایش یا کاهش طول را هم به کاربر می‌دهد تا بتواند به راحتی آن را روی سرش چفت کند. باتری بادوام آن هم با یک بار شارژ تا ۴۰ ساعت خیال پدر را از بابت شارژ مجدد آسوده خواهد کرد در حالی که برای شارژ کامل فقط ۱.۵ ساعت زمان نیاز دارد.

هدفون بلوتوثی باسئوس مدل Encok D02 Pro

ساعت و مچ‌بند هوشمند

کار کردن با ساعت هوشمند شاید برای پدر سخت باشد اما اگر پدری ورزشکار، اهل تناسب اندام و از قضا عاشق فناوری دارید، ساعت هوشمند شیائومی مدل Mi Band 8 می‌تواند بهترین هدیه برای او باشد. این محصول با امکان پشتیبانی از حالت‌های مختلف ورزشی و کلی امکانات نظیر اندازه‌گیری ضربان قلب، گام‌شمار، سنجش خون، پایش خواب و… نه تنها به پدر در رسیدن به تناسب اندام کمک می‌کند، بلکه با اندازه‌گیری پارامترهای سلامتی بدنش، او را در مسیر سلامتی هم همراهی خواهد کرد. نمایشگر ۱٫۶۲ اینچی، ظاهر اسپرت و زیبا، طول عمر باتری تقریبا ۱۰ روزه، امکان نمایش آب و هوا، تنفس شمار، امکان پایش وضعیت استرس و مهم‌تر از همه،‌ پشتیبانی از زبان فارسی هم از جمله سایر امکانات ارزشمند این محصول به حساب می‌آید.

مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 8

اگر پدر با ساعت هوشمند بیشتر ارتباط برقرار می‌کند، این مدل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. محصولی که برای ورزش کردن مناسب است و هم برای پوشیدن در مهمانی‌های رسمی چرا که ظاهر شیک و جذابی دارد و بند آن هم به صورت پیش‌فرض چرمی و بسیار باکیفیت است. این ساعت از نمایشگر دایره‌ای ۱.۳ اینچی بهره می‌برد و با هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS هم سازگاری کامل دارد.

پشتیبانی از ۶۰ حالت ورزشی مختلف، مقاوم در برابر آب، عمر باتری ۱۰ روزه، پایش ضربان قلب، سنجش سطح اکسیژن خون، سنجش فشار خون، پایش وضعیت خواب، پایش سطح استرس، برنامه‌ی تمرین تنفس، هشدار بی‌تحرکی، تقویم هشدار بیدارباش، تایمر، نمایش وضعیت آب و هوا، ماشین حساب، استفاده به عنوان شاتر برای دوربین گوشی، امکان نمایش پیام، پشتیبانی از زبان فارسی و امکان مکالمه، از جمله جذابیت‌های این ساعت محسوب می‌شود.

ساعت هوشمند میبرو مدل Watch Lite2 به همراه بند

پاوربانک

پاوربانک مناسب برای هدیه روز پدر باید هم ظرفیت بالایی داشته باشد، هم سریع گوشی را شارژ کند و هم از برند معتبری باشد. این ویژگی‌ها ما را به دو برند خوب ای‌دیتا و انکر رسانده که مدل نخست، پاوربانک ای دیتا مدل P20000QCD ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. محصولی فوق‌العاده پرفروش و محبوب که از فناوری شارژ سریع QC 3.0 و UPD 3.0 پشتیبانی کرده و به سرعت گوشی شما را شارژ می‌کند. همچنین امکان شارژ سه دستگاه به صورت همزمان هم با این محصول فراهم است. این پاوربانک گوشی با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را به راحتی تا ۲ بار شارژ می‌کند.

پاوربانک ای دیتا مدل P20000QCD ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

پاوربانک انکر مدل A1287 ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت گزینه‌ی دوم لیست ماست که قیمت بالاتری دارد اما برای هدیه روز پدر فوق‌العاده محسوب می‌شود. هم به خاطر ظرفیت بالایش، هم برند معتبر  هم پشتیبانی از فناوری شارژ سریع UPD. این پاوربانک نه تنها قادر به شارژ چند باره‌ی یک گوشی تا حد مطلوب هست بلکه این کار را هم خیلی سریع انجام می‌دهد.

پاوربانک انکر مدل A1287 ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

پرینتر

پرینتر شاید هدیه روز پدر عجیبی باشد اما پدرهای کارمند قطعا از داشتن پرینتر در خانه استقبال می‌کنند و چه چیزی بهتر است پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107a که هم قیمت مناسبی دارد و هم دوام بالا؟ این پرینتر تک‌کاره از فناوری چاپ لیزری بهره می‌برد و قادر است در هر دقیقه ۲۰ برگه پرینت کند. از آن جایی هم که فقط یک کار انجام می‌دهد، هم هزینه‌ی نگهداری از آن پایین است و هم دیرتر نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. بنابراین یک هدیه بدون دردسر و عالی برای روز پدر محسوب می‌شود.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107a

اگر کار پدر از فقط پرینت فراتر می‌رود، این مدل را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ پرینتر چند کاره کانن مدل PIXMA TS3440 که به قول معروف، مرگ ندارد. این محصول قادر است کارهای کپی،‌ پرینت و اسکن شما را با بالاترین کیفیت ممکن و به صورت رنگی انجام دهد تا بتوان طیف وسیعی از کارها را با آن انجام داد. از طرفی سرعت بالا، کاربری ساده، ابعاد کوچک و جمع و جور، امکان پرینت متوالی بدون مشکل، امکان اتصال به وای‌فای و پرینت از راه دور و قیمت مناسب هم سبب شده تا پرینتر چند کاره کانن مدل PIXMA TS3440 یک انتخاب عالی برای هدیه روز پدر باشد.

پرینتر چند کاره کانن مدل PIXMA TS3440

لوازم شخصی برقی

دیگر گفتن ندارد که همیشه یکی از بهترین انتخاب‌ها به عنوان هدیه‌ی روز پدر، ماشین ریش‌تراش است. این هدیه کمک می‌کند که دیگر پوست صورت‌شان از تیغ زدن‌های پیاپی خراب نشود. این محصول بسیار کاربردی انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید با هر میزان بودجه‌ای که دارید، یکی از آن‌ها را بخرید. اگر دوست دارید هدیه‌ی شما کامل باشد و یک عمر برای پدر عزیزتان کار کند بهتر است سراغ برندهای شناخته‌ شده بروید و محصولی را انتخاب کنید که سری‌های مختلف داشته باشد. با خرید چنین محصولی مطمئن خواهید بود که سال‌های سال پدرتان از هر ریش‌تراش جدید و تیغ و ژیلت بی‌نیاز خواهد بود.

ماشین‌های اصلاح بدن آقایان هم محصول جالبی است که چند سالی از ترند شدن آن می‌گذرد، اما همچنان طرفداران خود را دارد. بلند شدن موهای بدن علاوه بر ایجاد احساس کلافگی، باعث کاهش میزان رعایت بهداشت عمومی بدن هم می شود. پس اینطور به نظر می‌رسد که این محصول هم انتخاب بدی به عنوان هدیه روز پدر نیست.

عطر و ادوکلن

رایحه‌ای که از افراد به مشام می‌رسد می‌تواند استایل آن‌ها را کامل کند. پدرها هم که عاشق خوش‌پوشی و تیپ زدن هستند، پس عطر و ادکلن می‌تواند یک هدیه‌ی عالی برای آن‌ها باشد. فقط باید برای خرید این محصول به عنوان هدیه باید دقت کنید که اگر پدرتان یه ادکلن یا عطر ثابت را سال‌ها استفاده می‌کند، حتما همان را به عنوان هدیه بخرید. اگر هم پدر شما عادت دارد با تغییر فصل ادکلن خود را تغییر دهد، با خیال راحت یکی از ادکلن‌های ترند فصل را برای او بخرید. بد نیست این نکته را هم بدانید که رایحه‌های تلخ، گس و خنک معمولا از رایحه‌های مورد علاقه‌ی آقایان است؛ پس در زمان خرید هدیه این نکته را هم در نظر داشته باشید.

ابزار سلامت

پدرها وقتی کمی پا به سن می‌گذارند روی سلامتی‌شان وسواس بیشتری پیدا می‌کنند. به محض این که سرشان گیج می‌رود یا دست‌شان درد می‌گیرد نگران می‌شوند که نکند قند یا فشارشان بالا رفته باشد. طبیعی هم است که بیشتر مراقب خودشان باشند. شما به جای مراجعه‌ی مدام به پزشک برای گرفتن فشار یا قندخون حالا می‌توانید همه این‌ها را در خانه‌تان داشته باشید.

دستگاه فشارخون یا همان فشارسنج تقریبا به یکی از واجبات در خانه‌‌ی پدر و مادرها تبدیل شده است. پس مطمئن باشید که پدرها از گرفتن یک دستگاه فشار خون به عنوان هدیه روز پدر حتما خوشحال خواهند شد چون متوجه می‌شوند شما به سلامتی‌شان اهمیت می‌دهید.

به همه‌ی آن دلایلی که خرید دستگاه فشار خون به عنوان هدیه برای پدربزرگ یا پدر جذاب است، خرید دستگاه قند خون هم می‌تواند فکر خوبی باشد. به‌خصوص اگر در خانواده‌ای زندگی می‌کنید که به شیرینی‌جات علاقمند هستند. دیابت بیماری شایعی است که همه‌ی افرادی که مواد قندی مصرف می‌کنند را تهدید می‌کند. چک کردن قند خون با این دستگاه‌های قند خون یا گلوکومتر کار بسیار آسانی است که با یک بار مراجعه به پزشک و دریافت آموزش‌های لازم دیگر از یاد نخواهد رفت.

لوازم جانبی خودرو

لوازم جانبی خودرو

همیشه پدرهایی هستند که خانواده‌شان معتقدند ماشین‌شان را از هر چیزی در جهان بیشتر دوست دارند! البته چنین تصوری حقیقت ندارد ولی برای پدران، ماشین‌شان یکی از مهم‌ترین چیزهای جهان است. درنتیجه اگر می‌خواهید پدرتان را خوشحال کنید به ماشین‌اش بها بدهید. در این دوره و زمانه یکی از وسایل مهم برای هر ماشینی داشتن قفل فرمان یا پدال است. فکر نکنید هدیه دادن قفل فرمان و پدال کار عجیبی است. به خصوص که قیمتش هم باعث می‌شود قفل فرمان تبدیل به یک هدیه ارزشمند شود. قفل فرمان‌های انواع و اقسام دارند اما همچنان طرفداران مدل کلاسیک و ساده‌‌ی آن‌ها بیشتر هستند.

پدرها اصولا حوصله‌ی در صف ایستادن ندارند اما از طرف دیگر برایشان تمیزی ماشین‌شان مهم است. اگر به پدرتان پیشنهاد بدهید که یک روز تعطیل ماشینش را تمیز می‌کنید بدون شک آن را در حد یک هدیه درجه یک تلقی خواهد کرد. حالا می‌توانید بدون این که خودتان دست به سیاه و سفید بزنید به پدرتان یک کارواش هدیه بدهید! کارواش‌های جدید قابل حمل هستند و بدون استفاده از آب یا با مصرف خیلی کم آب ماشین را خیلی خوب و تمیز می‌شویند.

ابزار برقی و شارژی

کدام پدری را می‌شناسید که دلش نخواهد با وسایل برقی ور برود؟ و یکی از وسایل برقی کلاسیک در جعبه ابزار هر پدری دریل است. شاید باورتان نشود ولی دریل هم جزو هدایای گران‌قیمت و ارزشمند است. دریل‌های جدید کیف و خط‌کش و وسایل دیگری هم همراه‌شان است که آن‌ها را تبدیل به یک وسیله‌ی جذاب برای استفاده می‌کند. همچنین اگر پدرتان کارهایی شبیه نجاری انجام می‌دهد یا در خانه به تعمیرات مشغول است، حتما دستگاه چسب حرارتی به کارش می‌آید. این دستگاه‌ها به مصرف‌کننده کمک می‌کنند بدون این که جایی کثیف شود یا دردسرهای دیگری از این قبیل، به سادگی بتوانید از چسب‌های قوی استفاده کند.

ابزار غیربرقی

این که پدرها عاشق تعمیر وسایل خانه هستند، به خصوص اگر بازنشسته باشند یا کارشان در خانه باشد، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. برای تعمیر وسایل مختلف همیشه به پیچ‌گوشتی‌های متنوع نیاز است. یک کیف ابزار با پیچ‌گوشتی‌های متفاوت می‌تواند هدیه هیجان‌انگیزی برای پدرتان باشد تا تمام وسایل خانه را یک‌بار باز و بسته کند. ترجیحا برند معتبری را انتخاب کنید چون وسایلی مثل پیچ‌گوشتی و فازمتر هر چه از برند معتبرتری باشند، مطمئن‌تر هستند و کارآیی‌شان هم بهتر است.

ابزار دم‌آوری قهوه

ابزار دم آوری قهوه

اگر پدر شما از عاشقان قهوه است، کار انتخاب هدیه‌ی روز پدر برایتان راحت شده و می‌توانید ابزار دم‌آوری قهوه بخرید. برای خرید ابزار دم‌آوری باید به سلیقه‌ی پدرتان توجه کنید. اگر اهل دم‌آوری قهوه با ابزار دستی است و اسپرسو می‌نوشد، موکاپات یا اسپرسوساز سفری یک انتخاب عالی است. اگر دوست دارد برای دم‌آوری قهوه حسابی زمان صرف کند و با وسواس یک فنجان قهوه‌ی خوش عطر و طعم آماده کند،‌ V60 یا کِمکس همراه با فیلتر مخصوص حسابی او را خوشحال کند. اگر هم عادت دارد در زمان کار قهوه بنوشد، شک نکنید که فرنچ پرس می‌تواند برای او بسیار کاربردی باشد.

اگر پدر شما از کار با دم‌آورهای برقی و اتوماتیک لذت می‌برد و عاشق طعم قهوه‌های کپسولی است باید به سراغ اسپرسو ماشین‌های خانگی و دستگاه‌های نسپرسو بروید. این ابزارها را می‌توانید با بودجه‌های مختلف تهیه کنید. پس ابتدا بودجه را مشخص کنید و سپس در بین گزینه‌های موجود، بهترین را بخرید.

تشک و پتوی برقی

وقتی سن بالا می‌رود تمایل برای گرم نگه داشتن پاها و پهلوها در فصل سرما بیشتر می‌شود. امسال هم روز پدر در زمستان پر برف و بارندگی است پس وجود یک تشک یا پتوی برقی در کنار پدرتان ضروری به نظر می‌رسد. این هدیه‌ی به ظاهر ساده می‌تواند سال‌ها برای او کار کند و از سرماخوردگی یا گرفتگی عضلاتش جلوگیری کند. همچنین وقتی از سر کار به خانه بازمی‌گردد می‌تواند با گرم کردن بدن خود تمام خستگی روز را از تن خارج کند. پس در خرید این هدیه هیچ شکی به دل راه ندهید.

کیف و کفش

کیف یکی از آن چیزهایی است که به راحتی می‌توانید انتخاب کنید و مطمئن باشید که پدرتان آن را دوست دارد. کیف‌های چرم از قدیم یکی از نشانه‌های شیک‌پوشی به روش کلاسیک بوده است. دست گرفتن کیف پول و سوییچ و اینچنین وسایلی برای پدرها کار سختی استپس می‌توانید به کیف‌های چرمی اداری به عنوان گزینه‌ای برای هدیه روز پدر فکر کنید. رنگ کلاسیک قهوه‌ای برای چرم یک انتخاب عالی است. اما با این حال با توجه به کفش و شیوه ست کردن پدرتان می‌توانید به هر رنگی دوست دارید برایش کیف بخرید.

کفش چرم مردانه همیشه شیک است. نه فقط با کت و شلوار که با شلوار پارچه‌ای هم ست می‌شود. کفش چرمی از آن هدایایی است که همیشه پدرها را خوشحال می‌کند. خرید آن هم به نسبت بقیه‌ی پوشیدنی‌ها کار ساده‌تری است. فقط کافی است سایز پای پدرتان را از بقیه کفش‌هایی که دارد متوجه شوید. به این نکته هم توجه کنید که سایز کفش‌های کتانی ممکن است با کفش‌های کلاسیک مردانه کمی متفاوت باشد. باید کفش چرم طبیعی را پایتان کنید تا ببینید علاوه بر زیبایی چقدر نرم است و پایتان در آن احساس راحتی می‌کند.

ساعت مچی

این یکی گزینه‌ای است که احتمالا برای هدیه روز پدر همه به آن فکر می‌کنند. پدرهای دقیق ما قطعا از هدیه گرفتن ساعت مچی لذت می‌برند. ساعت هدیه‌ای شیک و رسمی است. برندهای متنوعی در بازار وجود دارد که با قیمت‌های مختلف می‌توانید ساعت موردنظرتان را بخرید. البته به نظر می‌رسد پدرها ساعت‌های کلاسیک‌تر را ترجیح می‌دهند. نیازی نیست ساعت‌هایی بخرید که کورنومتر و عقربه‌های متعدد دارد، یک ساعت کلاسیک عقربه‌ای همان هدیه‌ی محبوبی است که قرار است پدر شما را خوشحال کند. در مورد این که پدرتان بند چرمی را ترجیح می‌دهد یا فلزی باید به سلیقه و استایل لباس پوشیدنش توجه کنید.

اکسسوری

باز هم یکی دیگر از هدایای متداول برای پدرها با قیمت مناسب و البته کارآمد که می‌توانند از آن استفاده کنند. کیف دستی هدیه شیک و مناسبی برای پدران است به خصوص اگر نمی‌خواهید گرفتار هزینه‌های زیاد شوید. کیف پول‌های جادار بگیرید که علاوه بر پول بشود کارت بانکی و کارت حمل و نقل عمومی هم در آن گذاشت. تنوع کیف پول‌ها در بازار زیاد است. اگر پدرتان کیف بزرگ چرمی هم دارد کیف پولش را همرنگ آن تهیه کنید. خوبی کیف دستی چرم ما این است که بخش‌های زیادی دارد و هر کدام را می‌شود برای پول یا یک سری کارت‌ها در نظر گرفت بدون این که گیج شد. شکیل است و جنس خوبی هم دارد.

هر چند دیگر کراوات زدن روزمره دیگر ترند نیست اما به هر حال برای برخی مناسبت‌های رسمی و مجالس مثل شرکت در عروسی‌ها همچنان پدرها از پاپیون و کراوات استفاده می‌کنند. انتخاب کراوات برخلاف چیزی که بنظر می‌رسد کار ساده‌ای نیست. ست کردن آن با کت و شلوار و پیراهن خیلی مهم است. از طرف دیگر جنس کراوات را هم باید در نظر بگیرید. کراوات‌های براق ساتن زیاد مناسب پدرها نیستند اما می‌توان گفت که یک کراوات کلاسیک به رنگ سورمه‌ای بهترین هدیه برای پدر است.

کتاب و مجله

اگر پدرتان اهل کتاب باشد لابد کتاب «صد سال تنهایی» گابریل گارسیا مارکز را خوانده است. خود من اولین‌بار کتاب را از کتابخانه پدرم برداشتم. با این حال از آن کتاب‌هایی است که هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود. با آن توصیف‌های درخشان مارکز و رمز و رازی که در دل کتاب نهفته است. کتابی که زیر قصه‌ی رئالیسم جادویی‌اش مفاهیم عمیق و جذابی دارد. داستان مردم شهری خیالی به نام ماکوندو که بر محور نسل‌های مختلف یک خانواده است. اگر پدرتان رمان خواندن را جدی نمی‌گیرد «صد سال تنهایی» می‌تواند شروع خوبی برای آشتی او با رمان خواندن باشد.

پدرها مشتاق خواندن تاریخ هستند. پدر من هر وقت کتاب غیر درسی دستم می‌دید می‌گفت به جای همه این‌ها تاریخ بخوان! داستان‌های تاریخی که با نثر شیرین روایت شوند هم جنبه‌ی سرگرم‌کننده دارند و هم درس‌های زیادی در آن‌ها نهفته است. کتاب «نبرد من» نوشته‌ی یکی از عجیب‌ترین و مخوف‌ترین کاراکترهای سیاسی قرن بیستم یعنی آدولف هیتلر است. مردی که جنگی در اروپا به راه انداخت که هزاران نفر کشته و آواره به جا گذاشت. یکی از دهشتناک‌ترین فجایع تاریخ را رقم زد. می‌گویند این کتاب را در سال ۱۹۲۴ پیش از جنگ جهانی دوم در حالی که به دلیلی زندانی بوده به منشی‌اش که هم‌بندش بوده گفته تا بنویسد. از طریق خواندن آن قرار است پی ببریم در ذهن این آدم عجیب چه می‌گذشته است.

کتاب صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز نشر امیرکبیر
کتاب نبرد من اثر آدولف هیتلر نشر نگاه

موسیقی

موسیقی بهترین هدیه برای هر جنسیتی و هر گروه سنی و بهترین هدیه برای تولد پدر است. موسیقی که بی‌واسطه با روح و قلب و مغز انسان رابطه برقرار می‌کند. او را سر شوق می‌آورد، اندوهگین‌اش می‌کند یا به او آرامش می‌بخشد. موسیقی هدیه‌ای است که همه از گرفتن‌اش خوشحال می‌شوند. نمی‌شود توصیه کرد که چه آلبوم موسیقی را هدیه بخرید چون بستگی به سلیقه شما به عنوان اهداکننده و پدرتان دارد. من طبق سلیقه خودم موسیقی کلاسیک را می‌توانم پیشنهاد بدهم. موسیقی کلاسیک حتی از لحاظ علمی هم اثبات شده که تاثیرات فوق‌العاده‌ای روی مغز انسان دارد. تمرکز را بالا می‌برد و برای آرامش هم مناسب است.

اما پدران ایرانی بیشتر طرفدار موسیقی سنتی هستند. و اگر قرار است آلبوم موسیقی سنتی بخرید بهترین انتخاب همیشه استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان است. با آن صدای جادویی و تحریرهای دلنشین که شنونده را مبهوت می‌کند.

آلبوم موسیقی شبانه ها - فردریک شوپن
آلبوم موسیقی بهاریه - محمدرضا شجریان

لوازم ورزشی هوازی

پدرها کمتر فرصت ورزش دارند و از آن مهم‌تر کمتر علاقه دارند که به باشگاه بروند. هوای بیرون هم که نیمی از سال کثیف است. چه بهتر که در خانه برای سلامت‌شان وسیله ورزش مهیا کنیم. دوچرخه ثابت از آن وسایل ورزشی است که برای رفع خستگی‌ها و اسپاسم‌هایی که در اثر کار پدران‌مان به آن دچار می‌شوند می‌تواند کمک باشد. عضلات‌شان را قوی‌تر کند و دردهای عضلانی بعد از مدتی کمتر می‌شوند. به صورت کلی دستگاه‌های مربوط به ورزش‌های هوازی برای کاهش وزن وسیله خوبی هستند.

یکی دیگر از وسایل ورزشی که خیلی‌ها طرفدارش هستند دستگاه بدنسازی است. بدنسازی سن و سال نمی‌شناسد و هر کس با هر سن و موقعیتی برای حفظ سلامتی و تناسب اندام باید ورزش‌های بدنسازی را انجام دهد. پدر شما هم از این قاعده مستثنی نیست و خوب است که با هدیه دادن یک دستگاه بدنسازی او را تشویق به ورزش و حفظ تناسب اندام کنید.

پیشنهادهای ویژه‌ی خرید هدیه برای پدران ویژه

بهترین هدیه‌ها آن‌هایی هستند که شخصی سازی شده باشند. حتی خود شما هم از دریافت هدیه‌ای که با علایق یا شغلتان هم‌خوانی داشته باشد خوشحال‌تر می‌شوید. پس بهتر است برای انتخاب کادوی مردانه به مناسبت روز پدر کمی دقیق‌تر به او نگاه کنید و هدیه‌ای منحصربه‌فرد انتخاب کنید.

هدیه برای پدربزرگ‌ها

به طور قطع می‌توان گفت که پدربزرگ‌ها مهربان‌ترین عضو خانواده هستند و زمان در کنار آن‌ها شیرین‌تر از همیشه می‌گذرد. بازی با نوه‌ها، گوش دادن به درد دل آن‌ها و حمایت از نوه‌ها در هر شرایطی باعث شده که در تمام روزهای زندگی، چه شاد و چه غمگین، آغوش‌شان بهترین پناه برای ما باشد. حالا که روز پدر نزدیک است بهترین بهانه برای تشکر و قدردانی از آن‌ها را داریم. درست است که محبت‌ها و پشتیبانی‌هایشان را نمی‌توان با یک هدیه‌ی ساده جبران کرد اما قدردانی از آن‌ها حتی به صورت نمادین ارزشمند است. بدون شک پدربزرگ‌ها با یک شاخه گل ساده هم بی‌نهایت خوشحال می‌شوند چون از طرف نوه‌ی عزیزشان دریافت کرده‌اند اما پیشنهاد ما به شما خرید وسایلی است که زندگی را برای آن‌ها ساده‌تر می‌کند. مچ‌بند هوشمند که در هر لحظه وضعیت سلامتی و بدنی را به آن‌ها نشان می‌دهد می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. همچنین اگر پدربزرگ شما اهل جمع کردن وسایل آنتیک و قدیمی است می‌توانید یک گرامافون یا رادیوی قدیمی را به عنوان هدیه انتخاب کنید.

مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 7 Global Version
گرامافون اودریمر مدل UD001

هدیه برای پدر شوهر یا پدر زن

شاید فکر کنید که خرید هدیه برای پدر شوهر یا پدر زن کار سختی است اما باید بدانید که انتخاب هدیه برای آن‌ها حتی راحت‌تر از انتخاب هدیه برای پدر خودتان است. همیشه در تمام قصه‌ها و خاطرات شنیده‌ایم که پدر شوهرها عاشق عروسشان هستند و پدر زن‌ها برخلاف اخلاق جدی‌ای که با داماد دارند، از هیچ حمایتی برای او دریغ نمی‌کنند. پس می‌توان اینطور نتیجه گرفت که پدر شوهر یا پدرز ن‌ها عاشقانه عضو جدید خانواده‌شان را دوست دارند و حتی نسبت به فرزند خودشان توقع کمتری از شما دارند. به همین دلیل است که می‌گوییم انتخاب هدیه برای آن‌ها راحت‌تر است چون با کوچک‌ترین و ساده‌ترین هدیه‌ها هم خوشحال می‌شوند. دلیل آن هم چیزی نیست جز اینکه از طرف شما بوده است.

پیشنهاد ما برای هدیه به پدر شوهر یک هدیه مردانه اما با حال و هوایی شاد و سرزنده است؛ مثلا یک جفت پوتین کوهنوردی استاندارد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. حتی می‌توانید به او پیشنهاد دهید که روزهای تعطیل همراه با خانواده به کوهنوردی بپردازید و حسابی خوش بگذرانید. اگر تصمیم به انتخاب هدیه‌ای مناسب برای پدر زنتان دارید باید به سراغ یک پک هدیه مردانه که کمی رسمی‌تر است بروید، بالاخره شما داماد خانواده هستید و باید انتخابی رسمی‌تر داشته باشید. یک ست هدیه مردانه چرمی می‌تواند انتخابی مناسب و با پرستیژ برای هدیه به پدر زن باشد.

هدیه برای پدران کارمند

حتما می‌دانید که کارمندان معمولا صبح زود از خواب بیدار می‌شوند تا به موقع به محل کارشان برسند پس زمان کافی برای صرف صبحانه ندارند. همچنین معمولا مقداری وسایل شخصی که در طول روز به آن‌ها نیاز دارند را با خود به اداره برده و برمی‌گردانند. پس شاید انتخاب هدیه براساس این نیازها کار هوشمندانه‌ای باشد. یک کیف دستی مردانه‌ی زیبا یا یک تراول ماگ با کیفیت که قهوه یا چای را تا چند ساعت گرم نگه می‌دارد می‌تواند گزینه‌ی خوبی به عنوان کادو مردانه برای یک پدر کارمند باشد.

کیف اداری مردانه چرم بارثاوا مدل 1107
ماگ سفری مدل Coff-5040 گنجایش 0.400 لیتر

هدیه برای پدران مدیر

اگر پدر شما مدیر شرکت یا مجموعه‌ای است یک باکس هدیه مردانه و شیک می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در این باکس می‌توانید یک ست خودکار و خودنویس زیبا و یک ست چرمی مردانه بگذارید تا هم هدیه‌ای زیبا داده باشید هم اینکه هر زمان از خودنویس یا کیف پول استفاده می‌کند به یاد شما باشد.

هدیه برای پدران برنامه‌نویس

برنامه‌نویس‌ها سلیقه‌ی خاصی دارند و ذهنشان معمولا به دنبال نظم می‌گردد. شاید همیشه روی میز کارشان شلوغ باشد اما ذهنشان مرتب و منظم است. اغلب برنامه‌نویسان معتقدند که قهوه سوخت مغزشان برای کد نوشتن را تامین می‌کند و حتی بعضی‌ها می‌گویند بدون نوشیدن یک فنجان اسپرسو نمی‌توانند کار را شروع کنند. می‌بینید که انتخاب هدیه برای آن‌ها سخت نیست، کمی قهوه می‌تواند حسابی خوشحال‌شان کند. همچنین خرید ابزار کارشان بهترین هدیه روز پدر برای آن‌ها است. شاید خنده‌دار باشد اما یک کیبورد خوب یا یک عینک آنتی‌رفلکس می‌تواند آرامش کاری غیر قابل وصفی برایشان ایجاد کند.

اسپرسو ساز دلونگی مدل ECP33.21
کیبورد و ماوس بی سیم تسکو مدل TKM 7020W

هدیه برای پدران عکاس

دوربین عکاسی معمولا جزئی جداناپذیر از زندگی عکاس‌هاست پس انتخاب هدیه برای پدرهای عکاس اصلا سخت نیست. هر چزیی که به دوربین مرتبط باشد می‌تواند آن‌ها را خوشحال کند. مثلا یک بند دوربین زیبا و هماهنگ با سلیقه‌شان، یک ماگ شبیه به لنز دوربین، یک محافظ لنز یا سه‌پایه‌ی دوربین می‌تواند آن‌ها را بسیار خوشحال کند.

سه پایه دوربین جی ماری مدل KP-2264
ماگ طرح لنز دوربین مدل sp

هدیه برای پدران بازاری

بازاری‌ها برعکس تصور عمومی مردان مهربان و احساساتی هستند که همیشه به هر طریقی که بتوانند از دیگران حمایت می‌کنند. پس اگر پدر شما بازاری است و می‌خواهید برای او هدیه بگیرید به فکر هدیه‌ای باشید که علاوه بر ارزش مالی، ارزش معنوی و احساسی هم داشته باشد. مثلا یک هدیه‌ی شخصی‌سازی شده که به علایق او مرتبط است انتخاب خوبی است. اگر پدرتان در بازار حجره یا مغازه‌ای دارد یک گلدان طبیعی می‌تواند هدیه‌ی خوبی باشد. همچنین برای انتخاب کادو برای روز پدر می‌توانید به سراغ گزینه‌های مردانه و ارزشمند مثل ساعت یا یک جفت کفش مردانه‌ی شیک و راحت بروید.

هدیه برای پدران راننده

شغل رانندگی سختی‌های خاص و عجیبی دارد که ممکن است تمام انرژی ذهنی یک فرد را مصرف کند. محاسبه‌ی همیشگی اعداد، ارتباط با صدها نفر در طول روز، تحمل ترافیک و مشکلات تعمیر ماشین می‌تواند فرد را حسابی خسته کند. البته سختی رانندگی ماشین‌های سنگین خیلی بیشتر از این‌ها است. تنهایی در جاده‌های طولانی و خستگی ناشی از آن گاهی طاقت‌فرسا می‌شود. پیشنهاد هدیه روز پدر دیجی‌کالا برای پدرانی که راننده هستند هدایایی است که سفر و رانندگی را برای آن‌ها راحت‌تر می‌کند. هدایایی مثل پیراهن نخی و سبک، شلوارهای راحت یا یک کلاه کپ زیبا و عینک دودی برای استفاده در زمان رانندگی است.

هدیه برای پدران آموزگار

دلسوزترین و منظم‌ترین افرادی که می‌شناسیم آموزگاران هستند. افرادی که بدون هیچ چشم‌داشتی به رشد و آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان می‌پردازند و پیشرفت آن‌ها باعث خوشحالی‌شان می‌شود. معمولا آموزگاران هدیه‌های کلاسیک و مشخصی دریافت می‌کنند، هدیه‌هایی مثل خودنویس، کیف یا کتاب. اگر پدر شما معلم یا استاد است می‌توانید امسال به بهانه‌ی روز پدر به او هدیه‌ای کاربردی اما متفاوت بدهید. البته هدایای کلاسیک اصلا بد نیستند اما ایجاد تنوع همیشه باعث خوشحالی می‌شود.

عینک آفتابی شیائومی مدل EXPLORER TYJ01TS
ساعت مچی عقربه‌ای مردانه اسکاژن دانمارک مدل skw6086

هدیه برای پدران آچار به دست

فعالین طیف وسیعی از شغل‌ها آچار به دست هستند. از تعمیرکاران و نجاران گرفته تا مهندسان ساختمان و تکنسین‌های پایگاه‌های نفتی. این افراد فنی هستند و همیشه دوست دارند به جای خرید یا تعویض وسایل، خودشان آن‌ها را بسازند یا تعمیر کنند. انتخاب هدیه برای تولد پدر یا به مناسبت روز مرد برای پدرهای آچار به دست هم مثل پدرهای برنامه‌نویس آسان است، فقط باید علاقه‌مندی‌های شغلی آ‌ن‌ها را با علایق شخصی‌شان ترکیب کنید تا بهترین هدیه را بخرید. معمولا این افراد عاشق سفر رفتن و کمپ کردن هم هستند، پس می‌توانید برای انتخاب هدیه به سراغ وسایل کمپینگ هم بروید.

جعبه 26 عددی آچار بکس تاپ تول مدل GCAD2607
منقل و ساج و توری گریل مدل camp plus

هدیه برای تازه پدر شده‌ها!

آقایانی امسال برای بار اول پدر شده‌اند احتمالا برای این روز هیجان دارند. این اولین‌باری است که قرار است به عنوان پدر از آن‌ها قدردانی شود. البته این مسئولیت به عهده‌ی مادران است که از طرف نوزاد، برای پدر هدیه بخرند. انتخاب کمی سخت است چون باید هدیه‌ای روحیه‌بخش و جذاب انتخاب کنید، پس باید به علایق پدر خیلی دقیق توجه کنید. همچنین بهتر است هدیه‌ای که انتخاب می‌کنید اقتصادی باشد چون با حضور یک فرشته‌ی کوچک در خانه هزینه‌های زندگی بالا رفته است. پیشنهاد ما برای پدر اولی‌ها هدایایی مثل هدفون است. البته اگر در خانه Xbox یا پلی‌استیشن دارید که اصلا جای فکر کردن ندارد، چند بازی جدید یا یک دسته‌ی بازی می‌تواند بهترین هدیه برای روز پدر باشد!

دسته بازی تسکو مدل TG 135W
هدفون مخصوص بازی اونیکوما مدل K19

هدیه برای پدران مجرد

پدرهای زیادی هستند که به دلیل جدایی یا فوت همسرشان تنها هستند و به اصطلاح پدر مجرد هستند. روز پدر بهانه‌ی خوبی برای قدردانی فرزندان بابت زحمت‌هایی است که پدر برای آن‌ها کشیده است. هدایایی ساده‌ای که شاید فکرش را هم نکنید می‌تواند آن‌ها را خوشحال کند. یک ست دم‌آوری قهوه، مجموعه کتاب یا یک کنسول بازی می‌تواند برای مدتی کوتاه هم که شده تنهایی را از یاد آن‌ها برده و سرگرم‌شان کند.

کنسول بازی قابل حمل نینتندو سوئیچ مدل Lite
کتاب در جستجوی زمان از دست رفته اثر مارسل پروست نشر مرکز هفت جلدی

هدیه برای رفع خستگی و آرامش پدران

به طورکلی فلسفه هدیه دادن این است که شما به فرد متقابل بفهمانید که چقدر برایتان باارزش است و به احوالات او اهمیت می‌دهید. پدران همیشه جزو اون دسته از افرادی هستند که برای رفاه و آسایش خانواده از آرامش خود می‌زنند و شب‌ها با کوهی از خستگی به منزل می‌آیند. روز پدر بهترین فرصت است تا به پدران خود یاداور شوید که چقدر به آرامش جسمی و روحی آن‌ها اهمیت می‌دهید.

روز پدر با دمنوش بابونه یا گل گاو زبان به استقبال پدر بروید و با بوسه‌ای گرم این روز را شیرین‌تر کنید. شک نداشته باشید که این کار بیشتر از هر هدیه معنوی آن‌ها را خوشحال خواهد کرد.

هدیه برای پدرهای قهوه‌دوست

خوب است کمی از کلیشه‌ها درو شویم و هدایای خود را متنوع و خاص‌تر کنید. اگه پدر شما هم جزو افراد قهوه پسند و قهوه دوست است، این روز را بهانه‌ای کنید تا یک بسته قهوه باکیفیت و مطابق با سلیقه او تهیه کنید. این بسته را همراه با یک ماگ یا موکاپات(قهوه‌ساز دستی) هیجان‌انگیزتر کنید.

در سوپرمارکت دیجی‌کالا می‌توانید لیستی از متنوع و باکیفیت‌ترین قهوه‌ها با بسته‌بندی خاص را مشاهده کنید.

کیک برای روز پدر، جشن خود را شیرین کنید

در تمام جشن‌ها و بهانه‌های خوشحالی، که صدای خنده‌هایتان پژواک می‌شود و عشق را از طریق تمام لبخند‌های کوچک و بزرگ می‌توانید بیابید، روز پدر نیز لحظه‌ای را به احترام این قهرمانان، که زندگی ما را شکل داده‌اند اختصاص می‌دهد. چه راهی بهتر از شیرینی دسر‌ها برای بیشتر کردن لذت این روز می‌شناسید؟ در اینجا به بررسی دسرهایی که می‌توانید با درست کردن آن‌ها عشق را به شیرینی برای پدرانتان فراهم آورید، می‌پردازیم.

کیک باقلوا، عروس دسرهای خاورمیانه

کیک باقلوا یکی از جذاب‌ترین دسرهای خاورمیانه‌ای به شمار می‌رود که همان‌طور که از اسمش پیداست، از ترکیب باقلوا و کیک ساخته شده است. باقلوا هم اگر تا الان نمی‌دانستید، یک دسر خاورمیانه‌ای‌ است که از لایه لایه‌های خمیر مخصوص، به همراه مغزی‌جات و شیره‌ی مخصوص باقلوا درست می‌شود. در کیک باقلوا، مواد اولیه باقلوا را در یک کیک ساده جایگذاری می‌کنیم تا بتوانیم طعم بی‌نظیر باقلوا را در یک کیک داشته باشیم. دستورهای پخت برای این دسر متفاوت هستند اما در کل این کیک از لایه‌های پر شده با مغزی‌جات باقلوا، به همراه عسل یا همان شیره‌ی باقلوا درست می‌شود.
لایه‌های این کیک می‌توانند مثل یک کیک معمولی، همان حالت اسفنجی را داشته باشند و یا حتی خود یک کیک بادام باشند که طعم پیچیده‌تری را به شما تحویل دهند. در بعضی از دستورهای پخت بعد از پختن کیک دوباره آن را در شیره قرار می‌دهند و طعمش را هرچه بیشتر به باقلوا نزدیک می‌کنند. شما می‌توانید با پختن این کیک جذاب در روز پدر، شیرینی روزتان را دو‌چندان کنید. در دیجی‌کالامگ ما یک مقاله با عنوان چطور کیک شربتی (کیک باقلوا) درست کنیم؟ داریم که درباره‌ی طرز پخت این دسر بیشتر نوشته شده است.

پودر خامه کیک و شیرینی پزی وانیلی رشد مقدار 75 گرم

عسل شیگوار - 1.8 کیلوگرم

کیک زعفران، خوش‌رنگ و لعاب دوست‌داشتنی

کیک زعفران یکی دیگر از ترکیبات بی‌نظیر در صنعت شیرینی‌پزی به‌شمار می‌رود. همان‌طور که از اسمش نیز مشخص است، عنصر اصلی برای درست کردن این دسر، زعفران است که به کیک شما رنگ طلایی گران‌قیمتی را در کنار عطر بی‌نظیر زعفران می‌دهد تا هرچه بیشتر بتوانید احترامی که برای پدرتان قائل هستید را به جا آورید. زمانی که این کیک پخت، شما یک دسر ترد با طعمی ملایم از زعفران خواهید داشت که با رنگ بی‌نظیرش شما را مجذوب خود می‌کند. در بعضی از دستورهای پخت این کیک، در آخر از شیره‌ی زعفران بهره می‌برند و طعم آن را قوی‌تر می‌کنند. تصور اینکه برای پدرتان این کیک را حاضر کرده باشید و در حال نوشیدن یک لیوان چای از طعم بی‌نظیر آن استفاده کنید هم، حال شما را قطعا خوب خواهد کرد.

زعفران درجه یک مصطفوی مقدار 3 گرم

یک پسته، یک دسر خوش‌ رنگ و اعیانی

کیک پسته، آمیزه‌ای از طعم بی‌نظیر پسته در کنار شیرینی کیک که هرکسی را مجذوب خود خواهد کرد. این کیک به حالت مرطوب خود و طعم آجیلی بی‌نظیرش معروف است و به همین دلیل نیز دوست داشته می‌شود. شاید اگر با دستور پختی مناسب آن را درست کنید، رنگ سبز اعیانی را نیز تحویل بگیرید که لذت خوردن آن را برای شما دو چندان می‌کند. این کیک در حالت‌های مختلفی طبق دستور پخت‌های مختلفی حاضر می‌شود که شما از هر‌کدام از آن‌ها بهره ببرید، قطعا پشیمان نخواهید شد و در این روز به بهترین نحو از پدران خود با این دسر خوش‌طعم قدردانی خواهید کرد.

پودر پسته ممتاز احمدی مارکت - 50 گرم

حلوا، برای زنده نگه‌داشتن یاد پدرانی که دیگر در کنار ما نیستند

در همین زمان که این روز عزیز در حال به پایان رسیدن است، بعضی را می‌بینید که با خوشحالی این روز را جشن می‌گیرند و برخی دیگر را که با حالتی غم‌انگیز به یاد  پدرانشان که از دست رفته‌اند، می‌افتند و مرور خاطرات می‌کنند. نبودن فیزیکی پدران در کنار شما دلیلی بر بی‌تاثیر بودنشان در زندگی شما نخواهد بود. روز پدر را فرصتی برای زنده نگه داشتن یاد این عزیزان بدانید و تمام خاطرات خوبی که از آن‌ها دارید را در ذهن نگه دارید. پدران شما همیشه و همه‌جا در کنار شما قدم برمی‌دارند و شما را راهنمایی می‌کنند. این روز عزیز را با پخت حلوا به یاد پدران عزیزی که میان ما نیستند در کنار هم جمع شوید.

برای قدردانی از پدرها به هدیه روز پدر بسنده نکنیم!

خرید هدیه برای پدر یکی از سخت‌ترین کارهای جهان است. اصولا خریدن یک کادو برای پدران که به دردشان بخورد کار سختی‌ست. یا چیزهایی که به کارشان می‌آید از لحاظ قیمت آنقدر بالا هستند که به وسع اعضای خانواده‌ها و بچه‌ها نمی‌رسد یا کلا تصور این که پدر خانواده دقیقا چه چیزی را دوست دارد و به چه چیزی نیاز دارد، وقت زیادی می‌برد. شاید هم به همین دلایل جوراب تبدیل به هدیه‌ی سنتی اعضای خانواده به پدران شد!

شاید این راهنمای خرید هدیه برای پدران کار بقیه‌ی اعضای خانواده را در مناسبت‌های مختلف راحت‌تر کند. خریدن هدیه برای تولد پدر، فراموش نکردن هدیه روز پدر یا حتی هدیه دادن به مناسبت‌هایی مثل عید نوروز و بقیه‌ی روزهای ویژه سال کار قشنگی است. داشتن یک راهنما که یادمان بیندازد چه گزینه‌هایی برای خرید هدیه داریم کار را آسان‌تر می‌کند. این راهنما می‌تواند حتی کمکی به انتخاب هدیه برای پدر شوهر هم باشد.

سعی کردیم از گروه‌های مختلف اجناس را انتخاب کنیم. برای پدرانی که مثلا هنوز سر کار می‌روند یا آن‌ها که بازنشسته شده‌اند. پدرانی که سنتی‌تر هستند یا آن‌هایی که اهل تکنولوژی‌اند. پدرانی که ماشین‌شان را خیلی دوست دارند یا آن‌هایی که به تیپ و قیافه‌شان بیشتر اهمیت می‌دهند. گستره‌ی قیمت‌ها هم متفاوت است. از کالاهایی با قیمت‌های مناسب تا هدایایی که سال‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. در نهایت یادمان نرود همه‌ی این‌ها کالا هستند. آن چیزی که هدیه را ویژه می‌کند عشق و محبتی است که موقع انتخاب هدیه و تقدیم کردن آن نثار پدران‌تان می‌کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۸ دیدگاه
  1. Avatar حمیدجون

    بهترین هدیه برای روز پدر اینه که بشینین کنارش و بزارین از خاطرات جوانی و زندگی با مادرتون براتون صحبت کنه.یک چای قند پهلو زیر سایه پدر و مادر ، ارزش غیر قابل وصفی داره.تا هستن از حضورشون لذت ببریم تا حسرت در کنارشون بودن رو تا آخر عمر نخوریم.
    چه فرزندانی که حاضرند تمام زندگیشون بدن تا یک لحظه همنشینی با پدر و مادر رو بدست بیارن ولی فقط با خاطرات اونها در سر مزارشون اشک میریزن.پس تا دیر نشده بریم این فرشته های آسمونی یک شکم سیر آغوش بگیریم.

    یاحق

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه