نزدیک گوشیتان باشید ممکن است خِنگ شوید!

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
زیاد پیش گوشیتان باشید ممکن است خِنگ شوید!

شنیده بودیم می‌گویند گوشی‌های هوشمند باعث اعتیاد ما می‌شوند ولی حالا پژوهشگران دانشگاه تگزاس در آستین می‌گویند که اگر زیاد نزدیک گوشی خود باشید ممکن است به توانایی‌های شناختی شما آسیب وارد شود! این پژوهشگران روی ۸۰۰ نفر تحقیق کردند و به این نتیجه رسیده‌اند.

پژوهشگران این افراد را به صورت تصادفی انتخاب کرده بودند و به تعدادی از آن‌ها گفتند که گوشی خود را در جیبشان یا به صورت پشت و رو روی میز نزدیک به خود قرار دهند. به باقی مانده‌ی افراد هم گفتند که گوشی خود را در یک اتاق دیگر و دور از خود بگذارند. گوشی‌ها همگی روی حالت سایلنت بودند. سپس پژوهشگران یک سری آزمایش‌های کامپیوتری روی افراد داوطلب انجام دادند و میزان توجه، حافظه و مهارت‌های حل مسئله‌ی آن‌ها را سنجش کردند.

طبق نتیجه‌ی این پژوهش، افرادی که گوشی آن‌ها دور و در یک اتاق دیگر قرار گرفته بود می‌توانستند نسبت به آن‌هایی که گوشی را نزدیک به خود گذاشته بودند خیلی راحت‌تر اطلاعات را به یاد بیاورند. در ضمن قبل از آزمایش به افراد نگفتند که اگر گوشی آن‌ها نزدیک به بدنشان باشد برای آن‌ها زیان دارد.

ظاهرا که این کاهش توانایی‌های شناختی یا به طور خودمانی خِنگ شدن ربطی به امواج موبایل یا چیزی شبیه به آن ندارد. بحث این است که اعتیاد ما به گوشی‌هایمان آن‌قدر زیاد شده که بخشی از ذهن ما به صورت ناخودآگاه درگیر آن است. وقتی گوشی نزدیک ما قرار دارد، حتی زمانی که پشت و رو است و نمایشگر آن را نمی‌بینیم، ذهن ما انرژی صرف آن می‌کند و در نتیجه بخشی از توانایی شناختی ما مختل می‌شود.

منبع: Phonearena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. سیدحسین هاشمی رهق

    خدا شفا بده

  2. میلاد

    اره واقعا روزایی که مدرسه میبردم گوشیو چیزی از کلاس نمیفهمیدم :))????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه