سری‌کارت‌های گرافیک وگا AMD تا دو ماه دیگر نمی‌آیند

۱۰ خرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت AMD مدت‌هاست که از عرضه‌ی سری کارت‌های گرافیک Vega تا پایان ماه آینده‌ی میلادی می‌گوید. این شرکت اخیرا گفته بود که می‌خواهد کارت گرافیک Radeon Vega Frontier Edition را در روز ۲۷ ژوئن وارد بازار کند و در کنفرانس خودش در کامپیوتکس ۲۰۱۷، باز هم تاکید کرد که کارت Vega Frontier Edition در همان روز عرضه خواهد شد. با این حال، خود AMD هم گفته که این کارت گرافیک برای “طراحان، مهندسان و دانشمندان” ساخته شده و به درد استفاده‌ی گیمرها نمی‌خورد. اگر منتظر نشسته‌اید تا کارت‌های سری Vega شرکت AMD را برای بازی تهیه کنید، باید دو ماه دیگر صبر کنید.

در کامپیوتکس ۲۰۱۷، شرکت AMD گفت که کارت گرافیک Radeon RX Vega را طی کنفرانس Siggraph عرضه خواهد کرد. کارت Radeon RX Vega بالاترین مدل از سری جدید Vega خواهد بود؛ البته به شرط اینکه کارت Frontier Edition را کنار بگذاریم. کنفرانس Siggraph از روز سی جولای تا سوم آگوست برگزار می‌شود و حتی باز هم مطمئن نیستیم که منظور AMD از عرضه‌ی کارت گرافیک جدیدش در طول نمایشگاه Siggraph چیست؛ چون “عرضه” همیشه هم به معنای “موجود در فروشگاه‌ها” نبوده است.

پس از اعلام این خبر بد، AMD سعی کرد تا وضعیت را کمی بهتر کند. این شرکت در کنفرانس خود بازی Prey را نشان داد که روی دو کارت گرافیک Radeon RX Vega و یک پردازنده‌ی Ryzen Threadripper با وضوح تصویر ۴K اجرا می‌شد. نمایش AMD از Prey اصلا خوب نبود، اینکه این بازی گرافیک چندان عجیب و غریبی ندارد به کنار، حتی میزان فریم بازی هم نشان داده نمی‌شد. برای مقایسه، بد نیست بگوییم که یک کارت GeForce GTX 1080 معمولی (نه مدل Ti)، می‌تواند Prey را روی وضوح تصویر ۴K و سرعتی بیشتر از ۶۰ فریم در ثانیه اجرا کند. اگر اجرای Prey با وضوح ۴K و سرعتی پایین‌تر از ۶۰ فریم در ثانیه، نیازمند دو کارت Radeon RX Vega است، که قرار است خفن‌ترین کارت‌های AMD باشند، این شرکت مطمئنا باید فکری به حال وضعیت خود کند.

کارت‌های گرافیک سری Vega شرکت AMD تا دو ماه دیگر هم عرضه نمی‌شوند و حتی همین حالا هم مشغول شنیدن خبرها و شایعاتی درباره‌ی معماری گرافیکی بعدی انویدیا به اسم Volta هستیم. آن هم بدون در نظر گرفتن این موضوع که ظاهرا کارت‌های Vega، حتی به کارت‌های پاسکال انویدیا هم نمی‌رسند.

شنیده‌ایم که مشکل اصلی AMD در آماده نشده کارت‌های گرافیک جدید این شرکت، کمبود تولید حافظه‌های HBM2 است.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه