سری پردازنده‌های اینتل Core X جدید و Core i9 رونمایی شدند

۹ خرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اینتل امروز در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷، از سری جدید پردازنده‌های Core X خود رونمایی کرد. این پردازنده‌ها، نسخه‌هایی قوی‌تر از مدل‌های Core i7 و Core i5 اینتل هستند و هم‌چنین برای اولین بار، یک پردازنده‌ی فوق قوی Core i9 هم به مدل‌های اینتل اضافه شده است.

پردازنده‌های سری Core X برای مخاطبان خاص ساخته می‌شود؛ مثل گیمرهایی که می‌خواهند در عین اینکه بازی‌شان را روی بالاترین درجه‌ی گرافیکی اجرا می‌کنند، چند برنامه‌ی ضبط و ویرایش ویدیو هم در کنار بازی، باز داشته باشند. پایین‌ترین مدل سری Core X چهار هسته دارد، در حالی که پردازنده‌ی Core i9 Extreme اولین پردازنده‌ی دسکتاپ خواهد بود ۱۸ هسته و ۳۶ ترد دارد.

ارزان‌ترین پردازنده‌ی سری Core X مدل Core i5-7640X است که با چهار هسته و چهار ترد، قیمتی ۲۴۲ دلاری دارد. سری Core i7 این مدل جدید، قیمت‌اش از ۳۳۹ دلار شروع می‌شود و تا ۵۹۹ دلار پیش می‌رود.

مدل Core i9 هم در چهار نسخه منتشر می‌شود، البته بدون احتساب مدل i9 Extreme. پایین‌ترین مدل این سری ۱۲ هسته و ۲۴ ترد دارد و ۹۹۹ دلار است و گران‌ترین مدل این سری هم ۱۶ هسته و ۳۲ ترد دارد و ۱۷۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده.

تمام پردازنده‌های جدید سری Core X طوری طراحی شده‌اند تا با چیپ‌ست جدید X299 اینتل کار کنند. از دیدگاه معماری، به غیر از دو مدل i5-7640X و i7-7740X، تمام سری Core X روی معماری Skylake ساخته شده‌اند.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه