شما بگویید؛ کدام هدفون بهتر است، بیتس یا سنهایزر؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هدفون بیتس یا هدفون سنهایزر

برای مطلب «شما بگویید» این هفته موضوعی جذاب و متفاوت انتخاب کرده‌ایم. این هفته قصد داریم با کمک شما هدفون‌های دو برند مشهور و قدرتمند «بیتس» (Beats) و «سنهایزر» (Sennheiser) را مقایسه کنیم. برندهای معتبر و قدرتمند زیادی در زمینه‌ی ساخت هدفون فعالیت می‌کنند ولی پیشینه و رویکرد کاملا متفاوت بیتس و سنهایزر باعث می‌شود تا هر کدام از این دو برند کاربرانی متفاوت و خاص خود داشته باشند. به نظر شما هدفون‌های کدام برند بهتر است؟ بیتس یا سنهایزر؟

تفاوت دو برند بیتس و سنهایزر از تاریخچه‌ی آن‌ها آغاز می‌شود. کمپانی آلمانی سنهایزر با بیش از ۷۰ سال قدمت، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین نام‌ها در صنعت ساخت تجهیزات صدا محسوب می‌شود. سنهایزر علاوه بر تولید هدفون در زمینه‌ی ساخت انواع تجهیزات صدابرداری حرفه‌ای هم فعالیت می‌کند. از سوی دیگر برند بیتس که در حال حاضر به یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی اپل تبدیل شده، تنها ۱۱ سال سابقه دارد و جزو جوان‌ترین کمپانی‌های این صنعت است. بیتس به طور ویژه روی تولید هدفون و اسپیکر تمرکز دارد و موفق شده با بازاریابی و برندینگ خوب در مدت زمانی کوتاه خود را به عنوان یک رقیب قدر برای تمام تولیدکنندگان هدفون مطرح کند. به طور کلی می‌توان سنهایزر را با توجه به قدمت بیشتر و تمرکز زیادی که در طول سالیان روی کیفیت صدا، طراحی و تنوع محصولات داشته برند بهتری قلمداد کرد. بسیاری از افراد بر این باور هستند که هدفون‌های سنهایزر کمترین رنگ‌آمیزی صدا را دارند. به بیان دیگر هدف اصلی سنهایزر این است که صدا را دقیقا مطابق با همان چیزی که ضبط شده به گوشی فرد برسانند. از سوی دیگر هدفون‌های بیتس عمدا به شکلی طراحی شده‌اند تا فرکانس‌های بم و زیر یا همان بیس و تریبل را تقویت کنند. بدین ترتیب فرد حتی هنگام گوش دادن به فایل‌های موسیقی معمول MP3 هم حس بهتری نسبت به کیفیت صدا پیدا می‌کند. با توجه به همین خصوصیت برخی معتقد هستند هدفون‌های بیتس بیش از این که واقعا صدایی با کیفیت عرضه کنند به نیازهای عاطفی افراد برای خریدن یک هدفون گران قیمت شناخته شده پاسخ می‌دهند. نظر شما چیست؟ شما کدام برند و کدام رویکرد را می‌پسندید؟ بیتس یا سنهایزر؟

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۴ دیدگاه
  1. Mehran

    ۱۰۰% سنهایزر بیتس عددی نیست

  2. MSN.BBC

    سلام بجه ها میخوام یه هدفون سنهایزر بخرم زیاد نمیخوام پولش زیاد شه در ضمن حتما با سیم که بخوره به گوشی کار میکنه؟

  3. MSN.BBC

    سلام بچه ها چجوری تلفظ میشع سنهایزر

  4. ارش

    ۱۰۰% شک نکنید سنهایزر بهترینه نه تو این نظر سنجی حتی با خیلی برند های دیگه هم باز سنهایزر اول میشه
    بیتز از نظر کیفیت به نسبت پولی که براش میدید هیچی در اختیارتون نمیذاره میشه با هم پولی که واسه بیتس میره . هدفون با همون قیمت گرفت که خیلی از هر نظر بهتر باشه
    چیز دیگه ای هم زیاد ندیدم کسی اشاره کنه اینه که اکثر هدفون های سنهایزر نیاز به امپلی فایر که به گوشی وصل شه یا یه پلیر حرفه ای دارن که بتونه کیفیت flac رو اجرا کنه تازه وقتی با یک امپلی خوب و اهنگی با فرمت Flac پخش کنید میتونید از حداکثر قدرتی که سنهایزر داره استفاده کنید اگه همینجوری وصل کنید به گوشیتون به خاطر امپدانس خروجی کمه گوشیتون کیفیتی که میشنوید اصلا نصف قدرتی که هدفونتون داره هم نیست
    پس به این نکته هم دقت کنید اگه یه بار بیتس و سنهایزر رو باهم به گوشیتون وصل کردید و فرقی متوجه نشدید به خاطر گوشی هستش و استفاده نکردن از امپلی

  5. یه خل و چل دیوونه!

    همین اول بگم که ببخشید اگه طولانی شد نظرم!
    من نمی دونم چرا تازگیا مد شده که هر کسی ادعای بلد بودن و درک موسیقی داره میاد بیتس رو نابود می کنه!!(دقیقا مشابه افرادی که می گن ios محدوده و … و اندروید … نمی گم نیس ولی به چیزهایی بستگی داره که در ادامه می گم!!
    اول یک سوال می پرسم آیا تلویزیون خونه با مانیتور گیمینگ با یک مانیتور که واسه ی گرافیستا ساخته شده یکیه؟؟!!
    همان طور که توی مانیتورهای گرافیستا دقت رنگ حرف اول رو می زنه تو تلویزیون های خونه دقیقا برعکس سعی می کنن با افزایش کانتراست و تاکید روی لبه های تصویر و ۱۰ ها کار با پردازش تصویر سبب جذابیت تصویر شوند! توی مانیتور های گیمینگ هم تاکید روی زمان پاسخ گویی هست یعنی نمی شه ایراد گرفت که چرا فلان برند تلویزیون دقت رنگش پایینه چون اصلا هدف این نیست!
    توی هدفون هم دقیقا همین صدق می کنه!
    من خودم BEATS PRO و SENHEISER ie80 دارم ، هدفون های دیگه ای مثل BEYERDAYNAMIC DT 770 250 OHM و SENHEISER HD8 DJ و SHURE SE535 رو دیدم و باهاشون آهنگ گوش کردم!
    ie80 به نظرم جزییات و تفکیک صدا به مراتب از BEATS PRO بیشتر هست و به همین دلیل برای آهنگ هایی که به جزییات بالا نیاز دارند مثل سبک های راک و متال به خصوص سمفونیک متال یا خیلی از بلک متال ها و کلا سبک های سمفونیک به مراتب از بیتس بهتر عمل می کنه(کلا بیتس تو خیلی از آهنگای راک و متال و سمفونیک افتضاح عمل می کنه!) ولی از طرفی برای آهنگایی که تاکیدشون روی صدای خوانندس یا روی بیس هست مثل اکثر پاپ های ایرانی و خارجی و هیپ هاپ ها و دابستپ ها و دث استپ ها و اکثرا آهنگای بیکلام (منظورم اکسیژن یا هر اسمی که داره هست نه تمام بی کلام ها!(چون توی این سبک ها به جزیات صدا نیاز نیست!)) و همچنین در فیلم ها به خصوص فیلم های اکشن و ترسناک فوق العاده عمل می کنه!(البته اگر bass head! باشید!)
    این چیزایی که گفتم در مورد hd8 dj و shure se535 هم صدق می کنه!
    se535 که جزییات و تفکیک صدا توش وحشتناک هست!ولی از طرفی رسما بیس ندارد!( من به همین دلیل به جای se535 رفتم ie80 خریدم که بیس به مراتب بیشتری دارد و البته جزیات و تفکیک صدای کمتر!)
    و یک مورد دیگه اینکه هدفونی که استفاده می کنین به مراتب به پخش کنندتون بستگی داره! و شاید دلیل اینکه از برندی خوشتون نیومده این بوده که پلیر و فیل صوتیتون نامناسب بوده! مثلا اگر beats pro رو به گوشیای سامسونگ وصل کنین رسما صداش در نمیاد! من خودم وقتی به note 4 وصل می کردم هدفونم رو ،فک کردم بیتسم تقلبیه ولی بعدش بر خلاف اینکه بیتس پرو اهم خیلی پایینی داره و نیازی به آمپ نداره بهش یک آمپ وصل کردم و صدا زیرو رو شد! بعدش هم که به iphone وصل کردم فهمیدم آمپمم به درد نمی خوره :دی (البته من راجع به ۷plus حرف می زنم و راجع بع بقیه ی iphone ها نطری نمی دهم چون اطلاعی ندارم!)
    کلا سبک هدفون های بیتس و سنهایزر متقاوت هست و به نطر من نباید با هم مقایسه کرد!
    ولی باز اگه اصرار به این مقایسه هست به نظرم سنهایزر بعد از معرفی اون هدفون ۵۵۰۰۰$ که مدلش رو نمی دونم و همچنین هدفون هایی نظیر HD800s , IE800 جایی برای مقایسه باقی نذاشته!نه تنها با بیتس بلکه با تقریا تمام برندها!
    البته چندین برند هستند که هنوز مدل هایی قابل رقابت با تمام سنهایزها و در مدل هایی بهتر از سنهایزر باشند (مثل astell and kern layla 2 که فک نکنم هیچ هدفون تو گوشی حتی قابل مقایسه با این هدفون باشه البته قیمتش هم…!) ولی نه برندی مثل بیتس! البته اگه هدف جزییات صدا باشه! ولی اگه هدف رنگ شدگی و بیس و قدرت صدای زیاد باشه بیتس بهتره از اکثر برند ها ولی خوب رقیب هایی مثل B&O و … داره که چون من اونارو ندیدم و چیزی راجع بهشون نخوندم نظری هم راجع بهشون نمی دم که از بیتس بهترن یا بدتر!
    به نظر من بر خلاف نظر اکثر دوستان که می گن دلیل فروش بالای بیتس تبلیغات هست دلیل فروش بیتس تاکید روی قدرت صدا و بیس هست که واسه ی عموم افراد از جمله خود من خیلی جذاب هست!(البته مسلما تبلیغات وحشتناک زیادش هم یکی از دلایلشه ولی نه تنها دلیلش!)
    و اینکه خواهش می کنم قبل از اینکه از برندی تعریف یا برندی رو با خاک یکی کنین یک بار حدقل با یکی از مدل های خوبش و اصلش آهنگ گوش بدید بعد نظر بدید نه اینکه بر اساس نظر بقیه ی افراد…(از جمله خودم!!!)
    من خودم از وقتی ie80 رو گرفتم بیتس پروم رو تقریبا کامل کنار گذاشتم(یعنی نمی خوام الکی از بیتس تعریف کنم ولی اصلا این طوری که دوستان می گن بد نیست! بد نیست که هیچ در خیلی اوقات عالیه!)
    ولی اینو می گم اگر فقط یک هدفون می خواهید واسه ی همه ی کارها، بیتس یا هدفون هایی که رنگ شدگی زیادی دارند یا بر خلافش هدفون های فلت مثل shure , beyerdynamic … نگیرید! چون فقط بعضی جاهی خوب یا عالی عمل می کنند و در بقیه ی جاها افتضاح عمل می کنن! سعی کنید یه هدفون متعادل بگیرید و با اکولایزر متناسب با کانتنت و سلیقتون صدا رو تنظیم کنید!
    بازم ببخشید اگه طولانی شد!
    روز/شب خوش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه