عرضه سهام بخش جدید سامسونگ با استقبالی گسترده‌ روبرو شد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ارزش بازار ترکیبی گروه سامسونگ که شامل بخش‌های مختلف شرکت سامسونگ می‌شود هفته گذشته افزایش یافت و به ۳۲۲ میلیارد دلار رسید. این اتفاق پس از افزوده شدن بخش بیوتکنولوژی با نام Samsung BioLogics به بازار سهام اتفاق افتاد. با افزوده شدن Samsung BioLogics به شاخص مرکب قیمت سهام کشور کره در پنج‌شنبه هفته گذشته، می‌توان گفت سامسونگ و ۱۵ بخش مختلف آن که در بورس کشور کره جنوبی ثبت شده‌اند حدود ۲۹.۰۷ درصد از کل ارزش بازار همه شرکت‌هایی که سهام‌شان در این بورس معامله می‌شود را تشکیل می‌دهند.

برای کسانی که در زمینه عبارت ارزش بازار ابهاماتی دارند باید توضیح داد که ارزش بازار یک شرکت از طریق ضرب کردن تعداد سهام منتشر شده یک شرکت در ارزش روز سهام آن شرکت به دست می‌آید. این عدد به معنای ارزش واقعی کسب و کار یک شرکت نیست اما سهام‌داران به آن به عنوان شاخصی که بزرگی یک شرکت را نشان می‌دهد اهمیت می‌دهند.

به نظر می‌رسد سهام‌داران به آینده بخش بیوتکنولوژی شرکت سامسونگ بسیار علاقه‌مند هستند. سهام این بخش با قیمت ۱۱۵ دلار شروع به کار کرد و با افزایش ۶.۶۷ درصدی در روز اول معاملات مواجه شد. سهام این بخش در روز دوم معاملات ۱۲.۱۵ درصد دیگر هم افزایش یافت تا در قیمت ۱۳۸ دلار به کار خود پایان دهد. گزارش‌ها می‌گویند سرمایه‌گذارهای خارجی از جمله علاقه‌مندترین گروه‌ها به سهام این شرکت از مجموعه شرکت‌های گروه سامسونگ هستند.

‌‌

منبع: Sammobile

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه