قیمت سهام مایکروسافت رکورد زد

۱ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

روز گذشته ارزش سهام شرکت مایکروسافت به بیشترین میزان خود در طول تاریخ این شرکت رسید. مایکروسافت موفق شد رکورد قبلی خود را که متعلق به سال ۱۹۹۹ بود بشکند، رکوردی که در زمان ایجاد حباب دات-‌کام به دست آمده بود.

روز گذشته سهام این شرکت در قیمت ۶۰.۳۱ دلار آغاز به کار کرد که پنج درصد نسبت به قیمت دیروز افزایش یافته بود و پیش از تمام شدن معاملات هم در قیمت ۶۰.۴۵ دلار به کار خود پایان داد.

Capture

 

شاید یکی از دلایل مهم رشد قیمت سهام مایکروسافت تغییر تصور سهام‌داران از کسب و کار این شرکت است. پیش از این مایکروسافت را عمدتا به دلیل فروش ویندوز و مجوزهای برنامه آفیس می‌شناختیم اما در حال حاضر و تحت مدیریت ساتیا نادلا این شرکت به فروشنده نرم‌افزارها و سرویس‌های ابری (Cloud Service) تبدیل شده است. سهام‌داران هم این موضوع را دریافته‌اند و کاملا به این تغییر، روی خوش نشان داده‌اند.

در واقع خوش‌بینی سهام‌داران بی‌دلیل هم نیست. گزارش‌های جدید مایکروسافت نشان می‌دهد کسب و کار ابری این شرکت در حال رشد است. کسب و کار رایانش ابری این شرکت نسبت به سال گذشته ۱۱۶ درصد رشد داشته است.

از طرفی اوضاع آفیس هم بهتر شده و گوگل داکس باعث از بین‌ رفتن بازار آن نشده است. اما به هر حال نگرانی‌های همیشگی هنوز برای مایکروسافت آزاردهنده‌اند. نگرانی‌هایی درباره رقابت با گوگل، درباره کم شدن نیاز به ویندوز و کمرنگ شدن استفاده از کامپیوترهای شخصی و مشکلاتی دیگر. باید دید در ادامه راه این غول بزرگ دنیای تکنولوژی چطور خود را با شرایط جدید وفق می‌دهد.

منبع: ReCode

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    متاسفانه مدیران مایکروسافت اونطور که باید به بخش ویندوز موبایل اهمیت نمیدن.سهم فروش گوشی های ویندوزی نسبت به سال گذشته شدیداً کاهش پیدا کرده و این در حالیست که اسمارت فون های رقیب هر ساله با سخت افزار ونرم افزار قدرتمندتری وارد بازار می شند.
    تا چند سال پیش داشتن یک رایانه برای هر خانه یک ضرورت بود اما الآن داشتن یک گوشی هوشمند برای هر فرد یک ضرورت به حساب میاد.

  2. Avatar حسین

    این یک حباب است . ماکروسافت سال دیگه دوران خوبی را سهامش دنبال نمی کند . من حاضر برای این شرط ببندم . (کار همینه) اگر نشد مدرکم باید به دانشگاه پس بدم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه