هدست واقعیت مجازی سونی احتمالا از Oculus Rift ارزان‌تر است

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

قطعا می‌توانیم این پیش‌بینی را بکنیم که هدست‌های واقعیت مجازی، از کنترلرهای حرکتی و حسگرهایی مثل کینکت بزرگ‌تر خواهند شد. همین حالا که هیچ کدام از سه هدست بزرگ این صنعت عرضه نشده است، رقابت بزرگی بین سه شرکت سازنده‌ی آن‌ها به وجود آمده. شرکت Oculus می‌خواهد تا چند ماه دیگر هدست واقعیت مجازی خود را با قیمت ۶۰۰ دلار عرضه کند. HTC هم که دیگر ساخت گوشی‌های هوشمند جواب کارش را نمی‌دهد، می‌خواهد حسابی روی هدست‌های واقعیت مجازی مانور دهد و گفته است که قیمت هدست‌اش را به زودی مشخص خواهد کرد.

قیمت هدست PlayStation VR قبلا توسط آمازون حدود ۸۰۰ دلار اعلام شده بود، اما سونی فورا این قیمت را رد کرد.

با این حال، هدست سونی تا به امروز از هر دو رقیب‌اش بهتر عمل کرده است؛ از طراحی بهتر و تکنولوژی بالای هدست سونی گرفته، مهم‌ترین برتری هدست PlayStation VR نسبت به رقبای خود، بازی‌های‌اش است. سونی با شرکت‌های مختلف زیادی برای ساخت بازی مختص PlayStation VR قرار داد بسته است و بازی‌های زیادی هم تا به امروز برای این هدست معرفی شده‌اند.

سونی هم هنوز حرفی از قیمت هدست واقعیت مجازی خود نزده است. اما اخیرا یک فروشگاه سویسی، این هدست را در بین محصولات‌اش قرار داده و قیمت آن را هم ۴۹۹ فرانک سوییس یا چیزی حدود ۴۹۵ دلار مشخص کرده است. این فروشگاه هم‌چنین زمان عرضه‌ی هدست PlayStation VR را تا پایان ماه ژوئن اعلام کرده.

PS-VR_JAPANGAMES

بازی‌های زیادی مثل فاینال فانتزی ۱۴ و حتی ایس کامبت قرار است برای هدست سونی عرضه شوند.

البته چنین اتفاقی قبلا هم افتاده بود و نمی‌توانیم به اطلاعات منتشر شده اعتماد زیادی هم بکنیم. پیش از این یک بار شعبه‌ی کانادای فروشگاه آمازون، هدست PlayStation VR را با قیمت ۱۱۲۵ دلار کانادا (۸۰۰ دلار امریکا) در لیست محصولات‌اش قرار داده بود. با این حال، سونی فورا با این حرکت واکنش نشان داد و به خبرگزاری‌ها گفت که این قیمت صحت ندارد.

با تمام این اوصاف، اگر هدست واقعیت مجازی سونی قیمتی ۵۰۰ دلاری داشته باشد، می‌تواند شانس موفقیت خود را در مقابل Oculus بسیار بیشتر کند. یکی از دلایل موفقیت بالای پلی‌استیشن۴، قیمت کمتر آن نسبت به ایکس‌باکس وان بود. در حال حاضر هم که ایکس‌باکس وان قیمتی کمتر از پلی‌استیشن۴ دارد، به خوبی توانسته است در چند ماه اخیر رتبه‌ی اول را از دست کنسول سونی بگیرد.

احتمال می‌دهیم تا سونی هدست واقعیت مجازی‌اش را در کنفرانس E3 و در اواخر ماه خرداد سال آینده به نمایش بگذارد.

منبع: VRFocus

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar میترا

    منتظر یک آتیش بازی از سونی با PS VR باشید…. حقیقتا سونی فوق العاده هستی… امیدوارم در حوزه موبایل هم همین جور که با PS4 به منتقدات پاسخ قدرتمندانه ای دادی توانایی خودت را بیشتر گذشته با معرفی شاهکارهایی مثل Z5 Premium به اثبات برسونی.

  2. Avatar محمد سپاهان

    پس با این حساب ک شما میگی تو چند ماه اخیر ایکس باکس از سونی پیشی گرفته خب احتمالا ایکس باکس ۳۵ ملیون فروخته بود نه پلی۴ چون شما میگین دیگه!!!!!!!!!!!!!!
    ولی چون ریس سونی گفته دروغ گفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. Avatar علی

    دیجیکالا هدست های خوب نمساره؟ با قابلیت بازی هایی مثا این؟ هدست سونی Oculus چی؟

  4. Avatar وحید

    دقیقا چطوری کنسول Xbox توانسته رتبه اول رو از کنسول سونی در چند ماه اخیر پس بگیرد؟ جهت اطلاع شما، تمام ماه های پایانی سال ۲۰۱۵ را کنسول PS4 با وجود داشتن قیمت بیشتر، به تصاحب رتبه ۱ پرداخت.
    احتمالا این جمله مشکل دارد چون میباست گفت: با وجود اینکه قیمت کنسول Xbox هم اکنون کاهش یافته است اما رتبه ۱ بازار را PS4 همچنان در اختیار دارد و این کاهش قیمت نتوانسته انتظارات Xbox را به علت بالاتر بودن قیمتش در ابتدای نسل،از کسب رتبه ۱ بازار، برآورده سازد!

  5. Avatar مایکو

    با سلام
    آقای میرزایی ممکنه بفرمایید کدام ماهای اخیر ایکس باکس از پلی استیشن پیشی گرفته؟
    اگر به آمارها مراجعه بشه در “کل دنیا” هیچ وقت از شروع فروش این دو کنسول Xbox One نتونسته از PS4 پیشی بیگیره که هیچ, با فاصله معنی داری همیشه PS4 جلوتر بوده که باعث شده که موفقیت ایکس باکس وان به بهترین بازار خودش یعنی آمریکای شمالی مورد استناد قرار بگیره که معدود بارهایی از سونی توی این بازار جلو افتاده اون هم با فاصله کم, ولی هموراه حتی تو بازار بومی خودش هم نتونسته در اکثر مواقع PS4 را پشت سر بگذاره ….به شکل حتی آخرین آمار ماه دسامبر و نوامبر سونی ۲۰۱۵ در کل دنیا و حتی در آمریکای شمالی که بهترین بازار Xbox One هست موفقیت و برتری PS4 را نشان میده.
    فقط آخرین آمار یک هفته منتهی به ۹ ژانویه ۲۰۱۶ اینچنین بوده (بین ۳ تا ۹ ژانویه).که نشان میده اختلاف فروش خیلی بالاست:
    Platform N. America Europe Japan Global
    PS4 ۹۵,۸۳۷ ۹۸,۷۳۸ ۳۷,۴۷۴ ۲۷۸,۲۵۰
    XOne ۵۰,۳۰۱ ۲۶,۵۲۸ ۲۱۶ ۸۶,۳۰۵
    دقیقابیشتر از سه برابر در کل دنیا و و نزدیک دو برابر در آمریکای شمالی و نزدیک چهار برابر در اروپا PS4 بهتر عمل کرده. در ژاپن که اصلا کسی Xbox One میشه گفت نمیخره(۲۱۶ دستگاهXOne در برابر ۳۷,۴۷۴ دستگاهPS4 ).
    در ضمن طی فقط ماهای نوامبر و دسامبر فروش PS4 بسیار بالا و بی نظیر بوده و با قدرت XOne را با فروش چند برابری هم در تعداد کنسول و هم تعداد بازیهای فروخته شده پشت سر گذاشته.در این مدت فقط ۳۵ میلیون نسخه بازی PS4 بفروش رفته که یک رکورد محسوب میشه.

  6. Avatar رضا

    “در حال حاضر هم که ایکس‌باکس وان قیمتی کمتر از پلی‌استیشن۴ دارد، به خوبی توانسته است در چند ماه اخیر رتبه‌ی اول را از دست کنسول سونی بگیرد.”

    دوست عزیز نویسنده
    شما ظاهرا خیلی در جریان آمار فروش کنسولها نیستی

    در حال حاضر فروش پلی استیشن ۴ بر اساس جدیدترین آمار گروه آماری NPD حدود ۳۶ میلیون دستگاه برآورد می شه در حالی که فروش Xone به حدود ۱۸ میلیون (آمار غیر رسمی) دستگاه رسیده.
    پلی استیشن ۴ در ماه گذشته میلادی (دسامبر ۲۰۱۵) به تنهائی ۵.۷ میلیون فروش داشته.تنها برتری Xone در ماه نوامبر و صرفا در بازار آمریکای شمالی بوده اما در مجموع فروش جهانی(آمریکا ، اروپا ، ژاپن وسایر بازارها) در همون بازه زمانی نسبت به Ps4 فروش پائین تری داشته.
    لطفا آمار اشتباه به مخاطبین ندید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه