مذاکرات اپل با BMW و دایملر نتیجه نداده‌اند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کسی به تخصص بالای اپل در ساخت تکنولوژی‌های پیشرفته، رابط‌های کاربری درست و حسابی و هم‌چنین تبلیغات خوب، شک ندارد؛ با این حال، ساخت ماشین مقوله‌ی دیگری است. اپل احتمالا باید برای ساخت ماشین کمی از دیگران کمک بگیرد. این شرکت امریکایی ظاهرا با خودروسازهای بزرگی مثل BMW و دایملر وارد مذاکره شده بود تا از آن‌ها برای ساخت خودروی الکتریکی‌اش کمک بگیرد. طبق گزارشی که خبرگزاری Handelsbatt منتشر کرده، این مذاکرات به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

این موضوع به معنای پایان کار خودروی اپل و مذاکرات با شرکت‌های اروپایی نیست.

در اخبار و شایعات منتشر شده، از BMW به عنوان یکی از شرکت‌های مهم برای اپل یاد می‌شد؛ مخصوصا که این دو شرکت با هم قبلا هم در ساخت اپ‌هایی همکاری کرده‌اند. با تمام این اوصاف، منابع نزدیک به اپل گزارش داده‌اند که مذاکرات اپل بین این شرکت و BMW و دایملر، به پایان رسیده‌اند. این طور که شنیده می‌شود، BMW و دایملر نتوانسته بودند تا با یکدیگر سر رهبری پروژه‌ی خودروی اپل به توافق برسند. ظاهرا این دو شرکت هم‌چنین با ایده‌ی اپل برای ذخیره‌ی تمام اطلاعات خودرو در سرویس iCloud مشکل داشته‌اند.

البته این موضوع به معنای پایان کار خودروی اپل و مذاکرات با شرکت‌های اروپایی نیست. همین چند وقت پیش شنیدیم که اپل برای ساخت خودروی‌اش، آزمایشگاهی در برلین به راه انداخته است. با اینکه هنوز هیچ چیز تایید نشده، اما احتمال اینکه شرکت اتریشی Magna از همکاران اصلی اپل برای ساخت خودروی الکتریکی این شرکت باشد، اصلا دور نیست.

ظاهرا قضایای خودروی اپل روز به روز جدی‌تر از قبل هم می‌شود. این شرکت چند هفته‌ی پیش «کریس پوریت» را که معاون بخش مهندسی خودرو در شرکت تسلا بود، استخدام کرد.

منبع: Digital Trends

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه