مرد ۵۲ ساله‌ای از زمین با ایستگاه فضایی تماس گرفت

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آدرین لین پس از اینکه فهمید مسیر ایستگاه فضایی با خانه‌اش در زمین تقاطع دارد، هفته‌ها وقت گذارند تا مناسب‌ترین لحظه را برای تماس گرفتن با فضا انتخاب کند. او در کمال خوشحالی موفق شد با فضانوردان به مدت قابل توجه ۵۰ ثانیه صحبت کند. 

یک اپراتور رادیوی ۵۲ ساله‌ به نام «آدرین لین» (Adrian Lane)، موفق شد با ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) تماس بگیرد و با فضانوردانی که کیلومترها با او فاصله دارند، صحبت کند.

این طور که پیداست، انجام این کارآنقدرها هم غیرعادی نیست. در واقع، در وب‌سایت ایستگاه فضایی، یک صفحه به‌طور کامل به نحوه‌ی تماس گرفتن با این ایستگاه اختصاص داده شده است. در وب‌سایت ISS درج شده که “بعضی از اعضای تیم ISS از طریق رادیو آماتور با رادیوهای آماتوری که در زمین هستند بدون هماهنگی تماس صوتی برقرار می‌کنند.” عجیب‌تر از آن، این است که ISS هزارها تماس تلفنی مشابه برقرار کرده که تنها عامل محدود کننده، برنامه‌ی کاری فضانوردان و دسترسی به سیگنال بوده است. لازم به ذکر است که رادیو آماتور دستگاه‌های ارتباطات رادیویی هستندکه به منظور تبادل پیام‌های غیربازرگانی، آموزش فنون مخابراتی و ارتباطات اورژانسی استفاده می‌شوند.

space-station-view-100213-02

آدرین لین می‌گوید طی مکالمه‌ی کوتا‌ه‌اش با ISS صدایی پاسخ او را به این شکل داد: “صدای شما را می‌شنویم… به ایستگاه فضایی بین‌المللی خوش آمدید.” لین پس از اینکه به تعجب و شگفتی اولیه‌اش غالب شد پرسید “ستاره‌ها از آن بالا چه شکلی هستند” که فضانورد به او این‌گونه پاسخ داد “در این بالا با نبود اتمسفر ستاره‌ها بسیار درخشان هستند.”
لین همچنین به خاطر آورد که صدای پشت خط به او گفت: “…نگاه کردن به زمین از اینجا چیز دیگری است. زمین حجمی از رنگ است که در میان سیاهی غوطه‌ور شده.” طبیعتا آن فضانورد در مقایسه با لین که از باغ پشت خانه‌اش تماس گرفته بود، چشم‌انداز بسیار متفاوتی از زمین داشت.

منبع: Business Insider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه