دو سوالی که ایلان ماسک در مصاحبه شغلی پرسید

۱ تیر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در جهان امروز ایلان ماسک یکی از معدود افرادی است که منابعی در اختیار دارند که می‌توانند آینده تکنولوژی را متحول کنند. گرچه این حرف کلیشه‌ای به نظر برسد ولی حقیقت دارد. کسب و کار ایلان ماسک در شرکت تسلا تاثیر عمیقی بر صنعت خودرو داشته. این شرکت تاثیر بسیار جدی‌ای بر صنعت خودروهای الکتریکی داشته و مسیر عرضه این خودروها را چنان هموار کرده که در صورت نبودن این شرکت عرضه این خودروها بسیار عقب می‌افتاد. شرکت دیگر ایلان ماسک یعنی اسپیس‌اکس هم در حال حاضر نقش بسیار بزرگی را در ماموریت‌های فضایی ایفا می‌کند. حال مصاحبه شغلی با چنین شخصی باید چطور باشد؟ هیچ حدس یا تصویر ذهنی‌ای از این موضوع دارید؟ احتمالا به نظرتان یک مصاحبه بسیار سنگین و فرسایشی برسد. فکر می‌کنید احتمالا مجموعه‌ای از سوالات پیچیده، تخصصی و دشوار خواهید شنید که حسابی مات و مبهوت‌تان می‌کند؟

در یک سایت پرسش و پاسخ دقیقا چنین سوالی پرسیده شده. پرسیده شده که به نظرتان مصاحبه شغلی با ایلان ماسک به چه شکل خواهد بود؟ بهترین جواب به چنین سوالی را کسی داده که واقعا یکی از اولین کسانی بوده که با ایلان ماسک مصاحبه داشته. این مصاحبه با شرکت X Commerce که بعدها PayPal نامیده شد انجام شده و به گفته فرد مصاحبه شونده یکی از عجیب‌ترین مصاحبه‌های دوران شغلی او بوده است.

جف نلسون، مهندس پیشین شرکت گوگل که رهبری تیم پروژه کروم‌بوک را برعهده داشته همان فرد مصاحبه شونده است. او می‌گوید آن زمان شرکت X Commerce در حدود ۱۰ نفر نیرو داشت. در میان این نیروها قرار بوده مصاحبه تخصصی را ایلان ماسک انجام دهد. نلسون با چندین نفر مصاحبه می‌کند اما در هیچکدام از این مصاحبه‌ها هیچ سوال دشوار یا پیچیده‌ای مطرح نمی‌شود. نهایتا نوبت به مصاحبه با ایلان ماسک می‌رسد و او کلا دو سوال می‌پرسد.

ایلان ماسک اول می‌پرسد: دوست داری پنج سال دیگر مشغول چه کاری باشی؟

سوال دوم هم این بوده: از من سوالی نداری؟

کل فرایند مصاحبه با ایلان ماسک از طریق پاسخ به این دو پرسش پیش رفته و بس.

منبع: BGR

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar میثم

    خیلی خوب بود ممنون

  2. Avatar مدنی محمد

    سلام
    اگر از بنده این دو سوال پرسیده شود
    در جواب اول
    تبدیل کردن ایده های باور نکردنی و کاربردی به واقعیت
    در جواب سوال دوم
    شما چه کمکی می توانید در این زمینه بکنید ؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه