میراث مارکوس (پیش نمایش بازی Gears of War 4)

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

مجموعه بازی‌های «چرخ‌های جنگ» (Gears of War) از جمله عنوان‌های محبوب کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ بودند. در جریان نمایشگاه E3 سال گذشته مشخص شد که قسمت چهارم این مجموعه بازی‌ها برای کنسول ایکس‌باکس وان در دست ساخت است و در پاییز سال ۹۵ راهی بازار خواهد شد.

اما بازی Gears of War 4 چطور می‌خواهد بازی‌کننده‌ها را هیجان‌زده کند؟ تا این جای کار اطلاعات زیادی از روند داستانی بازی منتشر نشده؛ اما مشخص شده که اتفاقات این قسمت ۲۵ سال پس از بازی Gears of War 3 رخ می‌دهد. بازی‌کننده‌ها در این عنوان کنترل شخصیتی به نام «جی‌دی فنیکس» (JD Fenix) پسر قهرمان قبلی این مجموعه که مارکوس فنیکس نام داشت را به دست می‌گیرند. البته جی‌دی در این بازی تنها نیست و دو سرباز دیگر به نام‌های «کیت» (Kait) و «دل» (Del) هم در کنار او حضور دارند. بعد از اتفاقاتی که در بازی چرخ‌های جنگ ۳ رخ داد، نه تنها لوکاست‌ها از بین رفتند، بلکه آسیب زیادی هم به سیاره‌ی «سرا» (Sera) وارد شد. جمعیت انسان‌ها در این سیاره به شدت کاهش پیدا کرد و همان جمعیت کم هم در شهرهایی به شدت محافظت شده و تحت حکومت نظامی کنترل می‌شوند.

Gears-4-all

در نمایشی که از این بازی منتشر شد، دیدیم که جی‌دی دست کمی از پدرش ندارد و به خوبی با سلاح کار می‌کند و می‌تواند هیولاها را به راحتی به خاک و خون بکشد. در تنها تریلری که فعلا از این عنوان منتشر شده، نه تنها بخشی از مکانیک‌های روند بازی به نمایش درآمد، بلکه متوجه شدیم که سازندگان سیستم تنوع آب و هوایی هم در بازی به وجود آورده‌اند. رعد و برق‌ها و صاعقه‌های مهیبی به ساختمان‌ها برخورد می‌کرد و باعث خرابی آن‌ها می‌شد. از طرف دیگر نوع نورپردازی بازی باعث شده که محیط قسمت چهارم به قسمت اول این مجموعه بازی‌ها شبیه باشد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

سازندگان بازی قول داده‌اند که این بازی تاریک و ترسناک باشد. تا اینجای کار که هیولاهای بازی در مقایسه با دشمنانی که در نسخه‌های قبلی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کردیم وحشی‌تر و خشن‌تر هستند و می‌توانند در یک لحظه قهرمان‌های بازی را تکه پاره کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

سلاح و خون

از آنجایی که از ماجراهای بازی چرخ‌های جنگ ۳ سال‌های زیادی گذشته، در این بازی سلا‌ح‌های تازه‌ای را مشاهده می‌کنید. از جمله‌ی این سلاح‌های جدید می‌توان به Dropshot و Buzzkill اشاره کرد. سلاح Buzzkill یک چاقوی نظامی است که در نبردهای نزدیک می‌توانید از آن استفاده کنید. اما Dropshot سلاحی خواهد بود که هیجان بازی را چند برابر می‌کند. این سلاح که نسل جدید Digger در قسمت‌های قبلی است، موشکی را به سمت دشمنان پرتاب می‌کند که توانایی تبدیل کردن آن‌ها به بخار را دارد. با این سلاح می‌توانید به راحتی دشمنان را هدشات کنید. البته این سلاح یک کاربرد دیگر هم دارد و آن تیغه‌هایی است که به سمت دشمنان پرتاب می‌کند. این تیغه‌ها هر موجودی را به چند قسمت تقسیم می‌کنند.

‌‌‌‌‌‌‌

روند کلی بازی به نسخه‌های قبلی وفادار باقی‌ مانده، اما بازی‌کننده‌ها با دو ویژگی جدید در مکانیک کاور گرفتن مواجه می‌شوند. این ویژگی‌ها Yank and Shank و Vault Kick نام دارند. از این حالت‌ها زمانی می‌توان استفاده کرد که شما و دشمن در یک مکان پنهان شده‌اید. با استفاده از ویژگی Yank and Shank می‌توانید دشمن را از کاور بیرون بکشید و با چاقو او را بکشید. در حالت Vault Kick قهرمان بازی از روی جان‌پناه می‌پرد و با لگد دشمن را روی زمین می‌اندازد و سپس با چاقو او را می‌کشد.

DJ-Gears-4-1

‌‌‌‌‌‌‌

بکش، فرار کن و نمیر

در کنار قسمت داستانی، بخش چندنفره هم در این بازی دیده می‌شود. سناریوری چندنفره یکی از هیجان‌ انگیزترین قسمت‌های این مجموعه بازی‌ها به شمار می‌رود و این قسمت هم قصد دارد نظر گیمرها را به سمت خودش جلب کند. از حالت‌های جدیدی که برای سناریوی چند نفره در نظر گرفته شده می‌توان به دو حالت Dodgeball و Escalation اشاره کرد.

در سناریوی Dogeball بازی‌کننده‌ها در دو تیم پنج‌نفره قرار می‌گیرند. اگر در این حالت کشته شوید، در کنار بازی‌کنی وارد بازی می‌شوید که توانسته دشمنی که شما را کشته بود را از بین ببرد. این سناریو باعث می‌شود که گیمرهای حرفه‌ای‌تر بتوانند تیم خودشان را رهبری کنند.

در سناریوی Escalation با هوش مصنوعی بازی خواهید کرد. البته سناریو را می‌توان به صورت Co-op هم تجربه کرد. این حالت برای مسابقه‌های بین‌المللی Gears of War 4 ساخته شده است.

این بازی به یک شکل دیگر هم بازی‌کننده‌ها را درگیر خودش می‌کند و باعث می‌شود که گیمرها ساعت‌های بیشتری را در بازی سپری کنند. در این عنوان آیتم‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. آیتم‌هایی که Gear Crates نام دارند. با هر کاری که در بازی انجام می‌دهید میزان مشخصی  اعتبار به دست می‌آورید و به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید تجهیزات بهتری برای خودتان طراحی کنید. هر بازی‌کننده‌ای با توجه به میزان فعالیت خودش در بازی توانایی شخصی‌سازی سلاح‌ها و ظاهر شخصیت خودش را پیدا می‌کند.

Gears-4-Multi-3

تا این لحظه مشخص شده که در زمان عرضه‌ی بازی ۱۰ نقشه‌ی بخش چندنفره پیش روی گیمرها قرار می‌گیرند. ۹ تای این نقشه‌ها کاملا جدید هستند و یکی از آن‌ها نسخه‌ی بازسازی شده‌ی نقشه‌ی Gridlock است. پس از عرضه‌ی بازی نقشه‌های مختلفی به شکل رایگان و پولی عرضه می‌شوند که تعدادی از آن‌ها جدید و برخی از آن‌ها بازسازی نقشه‌های قبلی خواهند بود. البته سازندگان گفته‌اند که همه‌ی بازی‌کننده‌ها می‌توانند مضامین عرضه شده برای این عنوان را تجربه کنند. تنها کافی است کسی که به عنوان Host بازی را در سرورها به وجود آورده مضامین جدید را داشته باشد تا افرادی که وارد سرور می‌شوند هم بتوانند آن را بازی کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

آغاز یک حماسه‌ی جدید

بازی Gears of War 4 قرار است در تاریخ ۲۰ مهر ماه برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه شود. البته شایعاتی هم از عرضه‌ی این بازی برای کامپیوترهای شخصی به گوش می‌رسد که هنوز تایید نشده‌اند. به احتمال زیاد در E3 2016 اطلاعات بیشتری از این بازی منتشر خواهد شد. البته مایکروسافت نسخه‌ی ویژه‌ای از این بازی را هم معرفی کرده که شامل یک مجسمه‌ی بسیار زیبا از قهرمان اصلی بازی می‌شود.

main-Gears-of-War-4

Info_Gears_of_War4

نام بازی: Gears of War 4

سازنده: The Coalition

تهیه کننده: Microsoft Studios

سبک: اکشن سوم-‌شخص

پلتفرم: Xbox One

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۹۵

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar محسن

    بی صبرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااانه منتظرشم………………………….گرز اف وار دوباره برگشت.

  2. Avatar سعید افشار

    من ps4 دارم و از این که بازی فقط اختصاصی xbox1 خیلی ناراحتم میکنه امیدوارم بتونم یه روز سری کامل این بازی انجام بدم البته اگه وقت کنم. از مطلب جالب و کاملی که تو این مقاله خوندم هم تشکر میکنم همیشه متن های رون و خودمونی باعث میشه کامل تا ته بخونم.

    1. خیلی خوشحالم که این مطلب نظر شما رو به سمت خودش جلب کرد. امیدوارم که بتونی قسمت‌های قبلی و همین قسمت رو بازی کنی.

  3. Avatar iman

    دوستان یه سوال دارم ممون میشم جواب بدین
    الان چندتا از این سری بازیا برای pc اومده ؟
    چون من فقط نسخه اولشو گیر اوردم

    1. فقط قسمت اول برای کامپیوتر عرضه شد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه