نقد و بررسی گوشی HTC U Ultra در دیجی‌کالا مگ

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
نقد و بررسی گوشی HTC U Ultra در دیجی‌کالا مگ

اچ‌تی‌سی با تولید HTC 10 به‌عنوان پرچم‌دارش در سال گذشته به همگان ثابت کرد که پس از شکست‌های فراوان توانسته راه درست را پیدا کند. در ادامه این مسیر، این شرکت تایوانی محصول جدیدی را تولید و روانه بازار کرده است که لقب پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ میلادی این شرکت را به یدک می‌کشد. در واقع می‌توان گفت تولید HTC U Ultra با نمایشگری بزرگ و بدنه‌ای که با شیشه پوشیده شده مسیر جدیدی را پیش روی اچ‌تی‌سی قرار داده که در گذشته عادت به تولید محصولاتی با بدنه‌ی فلزی داشت. U Ultra به نمایشگری بزرگ مجهز شده، از نمایشگر دوم برای دسترسی سریع بهره می‌برد و دوربین‌هایی با کیفیت قابل‌قبول دارد. اما در کنار تمامی این مشخصات مثبت نقاط ضعفی هم وجود دارد که اجازه نمی‌دهد U Ultra را بهترین پرچم‌دار تولید شده در سال ۲۰۱۷ بنامیم.

 

نمایشگر

برخلاف پرچم‌داران ال‌جی و سامسونگ که هر دو به نمایشگری کشیده با نسبت دوبه‌یک مجهز شده‌اند، نمایشگر U Ultra همان شکل و شمایل نمایشگرهای قدیمی را دارد. در نگاه اول این تفاوت ظاهری با پرچم‌داران دو شرکت مطرح کره‌ای شما را ناامید خواهد کرد، اما باید بدانید نمایشگر U Ultra از نظر روشنایی و شفافیت می‌تواند به‌خوبی با دو محصول یاد شده رقابت کند.

قاب جلویی در پرچم‌دار اچ‌تی‌سی به نمایشگری ۵.۷ اینچی با وضوح تصویر QuadHD مجهز شده که با توجه به ابعادش، تراکم بالای ۵۱۳ پیکسل بر اینچ دارد. به لطف پنل Super LCD 5 به کار رفته در ساخت این نمایشگر، زوایای دید خوبی به دست می‌آید که تماشای محتوای چندرسانه‌ای را بدون محدودیت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از موارد جدید که در بخش تنظیمات نمایشگر U Ultra به چشم می‌خورد امکان تغییر اندازه محتویات نمایشگر است. بنابراین می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی علاوه بر اندازه‌ی نوشته‌ها اندازه‌ی محتویات نمایشگر را هم عوض کنید.

نقد و بررسی گوشی HTC U Ultra در دیجی‌کالا مگ

نکته مهم دیگر در مورد نمایشگر U Ultra وجود نمایشگر دوم ۲.۰۵ اینچی است که پیش‌تر در LG V20 شاهدش بودیم. شاید بهتر باشد بگوییم اچ‌تی‌سی در ساخت این نمایشگر هیچ نوآوری خاصی را به کار نبرده و صرفا به تقلید از ال‌جی در ساخت نمایشگر دوم V20 پرداخته است. این نوار کوچک که در سمت راست دوربین سلفی قرار دارد، می‌تواند اعلان‌ها را نشان دهد، دسترسی سریع به یک سری از برنامه‌ها را فراهم کند یا حتی کلماتی را که بخواهید نمایش دهد.

پنل نمایشگر دوم U Ultra همانند V20 از نوع LCD است. اگر به خاطر داشته باشید در نقد و بررسی V20 هم به این نکته اشاره شد که در نمایشگرهای LCD، حتی در صورت سیاه ماندن تمام صفحه و فقط نمایش یک عدد کوچک کل نور پس‌زمینه‌ی نمایشگر فعال می‌شود. یعنی اگر در شب بخواهید به کمک این نمایشگر ببینید ساعت چند است، یا چه تعداد تماس ازدست‌رفته داشتید، مستطیل نمایشگر را به‌صورت واضح و خاکستری رنگ خواهید دید.

 

طراحی و ساخت

اچ‌تی‌سی، تولیدکننده گوشی‌های فلزی، این بار در اقدامی جالب تصمیم گرفته پرچم‌دارش را با پوششی از جنس شیشه در اختیار کاربران قرار دهد. البته لبه‌های کناری U Ultra از فلز ساخت شده تا مقاومت بیشتری به آن ببخشد. گوشه‌های گرد و لبه‌های قاب پشتی که خمیدگی بسیار کمی دارند، علاوه بر انتقال حس بهتر هنگام در دست گرفتن گوشی، کنترل آن را هم آسان‌تر می‌کنند. قاب جلو در U Ultra توسط نسل پنجم از محافظ‌های گوریلا گلس محافظت می‌شود تا نگرانی کمتری در استفاده از گوشی وجود داشته باشد. البته برای قاب پشتی محافظی در نظر گرفته نشده، بنابراین کاربران به هنگام استفاده از گوشی باید جانب احتیاط را رعایت کنند.

نقد و بررسی گوشی HTC U Ultra در دیجی‌کالا مگ

تنها برآمدگی موجود در U Ultra مربوط به دوربین اصلی روی قاب پشتی است که در دیگر محصولات اچ‌تی‌سی هم وجود داشت. با حفظ این برآمدگی در پرچم‌دار سال ۲۰۱۷، گویی اچ‌تی سی قصد ندارد به این زودی‌ها از این برآمدگی به‌عنوان نقطه‌ضعف طراحی گوشی‌های موبایلش دست بکشد.

ویژگی جدیدی که در طراحی U Ultra مشاهده می‌شود پیروی این شرکت از اپل و حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا است. در پی این اقدام اچ‌تی‌سی هدفونی مجهز به کانکتور USB Type-C درون جعبه این محصول قرار داده که  Usonic نام دارد. بد نیست بدانید به ادعای این شرکت تایوانی، هدفون Usonic می‌تواند خود را با وضعیت منحصر به فرد گوشی داخلی هر فرد سازگار کند.

 

سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارایی

پرچم‌دار HTC همانند ال‌جی G6 با تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ تولید شده که تراشه به کار رفته در پرچم‌داران سال گذشته محسوب می‌شود. درست است که این تراشه از پس هرگونه عملیات سنگین برمی‌آید و قدرت کافی برای اجرای برنامه‌های مختلف را دارد، اما استفاده از تراشه به‌روز نقش به سزایی در جلب توجه کاربران دارد.

اچ‌تی‌سی برای این تراشه ۴ گیگابایت رم انتخاب کرده تا میزان رم پرچم‌دارش هم با پرچم‌دار ال‌جی برابر باشد و در نتیجه به قدرت پردازشی یکسانی برسد. همان‌طور که می‌دانید این میزان رم برای پردازش‌های سنگین و اجرای چند برنامه به‌صورت هم‌زمان کافی به نظر می‌رسد.

نقد و بررسی گوشی HTC U Ultra در دیجی‌کالا مگ

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری در U Ultra می‌توان به ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی اشاره کرد که بیش از ۵۳ گیگابایت آن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بدین ترتیب نگرانی خاصی در مورد حجم بالای اطلاعات لازم برای ذخیره‌سازی وجود نخواهد داشت.  این مجموعه سخت‌افزاری را باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یون همراهی می‌کند که می‌تواند با یک بار شارژ کامل تا ۲۶ ساعت انرژی مورد نیاز برای مکالمه را تأمین کند.

جدیدترین نسخه اندروید موسوم به نوقا به‌عنوان سیستم‌عامل در  U Ultraایفای نقش می‌کند تا پازل امکانات بالا در این گوشی موبایل کامل شود. این نسخه از اندروید به رابط کاربری اچ‌تی‌سی مجهز شده و با وجود شخصی‌سازی‌‌های انجام شده می‌تواند تجربه‌ای نزدیک به کار با اندروید خالص را پیش روی کاربران قرار دهد. از امکانات جدید اندروید ۷ می‌توان به منوی «تنظیمات سریع» جدید، قابلیت حرکت سریع بین برنامه‌های در حال اجرا و امکان اجرای دو برنامه به‌صورت هم‌زمان اشاره کرد.

اچ‌تی‌سی در زمان معرفی U Ultra به حضور Sense Companion در این گوشی موبایل اشاره کرد که متأسفانه به صورت پیش فرض در گوشی وجود ندارد و پس از آپدیت شاهد آن خواهیم بود. به نظر می‌رسد صحبت در مورد این مشخصه با اغراق‌های فراوان از سوی اچ‌تی‌سی همراه بوده، چراکه پس از آپدیت هم عملکرد خاصی از Sense Companion در پرچمدار اچ‌تی‌سی قابل مشاهده نیست.

 

دوربین

اچ‌تی‌سی دوربین اصلی U Ultra را به سنسوری ۱۲ مگاپیکسل مجهز کرده که با امکانات فراوانش مانند لرزشگیر اپتیکال تصویر، فلش Dual Tone LED و فوکوس لیزری خودکار می‌تواند عملکردی بی عیب و نقص را از خود به نمایش بگذارد. برای دوربین سلفی U Ultra سنسوری در نظر گرفته شده که در کمال تعجب از نظر عدد مگاپیکسل به سنسور دوربین اصلی برتری دارد. این سنسور در دوربین سلفی به ۱۶ مگاپیکسل ارتقا یافته و می‎تواند تصاویری روشن و شفاف با جزئیات بالا ثبت کند.

نقد و بررسی گوشی HTC U Ultra در دیجی‌کالا مگ

رابط کاربری دوربین در U Ultra بسیار ساده طراحی شده تا حالت‌های مختلف عکاسی به سادگی در دسترس باشند. حالت عکاسی در هر دو سنسور دوربین اصلی و سلفی به‌صورت پیش‌فرض روی Auto HDR قرار دارد و حالت‌های دیگر مانند Selfie Video، Selfie Panorama، Pro و … به سادگی قابل انتخاب و دسترسی هستند.

 

جمع‌بندی

نقد و بررسی گوشی HTC U Ultra در دیجی‌کالا مگ

درمجموع می‌توان گفت پرچم‌دار اچ‌تی‌سی با تمامی مشخصاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد در ردیف گوشی‌های خوب بازار قرار می‌گیرد. شاید تنها نقطه‌ضعف این پرچم‌دار استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ در آن باشد که می‌توان با توجه به قدرت پردازشی بالای تراشه آن را نادیده گرفت. با تمام این تفاسیر و با وجود تمام تلاش اچ‌تی‌سی در ساخت محصولی جدید می‌توان گفت U Ultra از نظر ظاهر و طراحی حرف زیادی برای گفتن ندارد اما می‌توان برای انجام امور بسیاری از جمله اجرای برنامه‌های سنگین، بازی‌های گرافیکی و انجام امور روزمره روی این محصول حساب ویژه‌ای باز کرد.

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۸ دیدگاه
  1. Avatar Amir

    به نظر من اچ تی سی برای بعضی آدم هاست من داشتم ولی واقعا بد بود نمیشد با اون کار کرد همین الان هم که نه قیافه داره و نه صفحه نمایش صفحه نمایش دوم هم که توی LG V10 و LG V20 اونو دیده بودیم پشت گوشی هم تقریبا دوربینی مثل مدل های سامسونگ رو داره ولی از نظر سخت افزار در حد خیلی خوبی هست

  2. Avatar علیرضا

    HTC EVO 3D عکس و فیلم های سه بعدی رو میتونین بدون عینک تجربه کنین

  3. Avatar علیرضا

    شرکت اچ تی سی خیلی فوق العاده هست اگه به تاریخش نگاه کنیم اصولا HTC تبلیغش مشتریای خودشه. من هنوز HTC EVO 3D دارم فوق العاده گوشی بی نظیری هست اونایی که با این گوشی تجربه داشتن میدونن چی میگم. لازم به ذکر هست اولین گوشی هوشمند دو دوربین و دو فلاش هست که توانایی عکس و فیلم برداری سه بعدی رو داشت بازم بگین اچ تی سی کپی میکنه اون موقع سامسونگ کجا بود یا شرکت های دیگه هنوز هیچ گوشی ساخته نشده که دو دوربین سه بعدی داشته باشه و مدتی بعد شرکت الجی یه گوشی ۳ بعدی طراحی کرد که با HTC رقابت کنه اما شکست خورد

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه