هایپرلوپ وان می‌خواهد سیستم حمل و نقلش را زیر آب ببرد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هایپرلوپ

در ماه می شرکت هایپرلوپ وان از چند کاربرد برای تکنولوژی حمل و نقل هایپرلوپ خبر داد. حالا «پیتر دیاماندیس»، عضو هیئت مدیره این شرکت در مصاحبه‌ای تایید کرده که این شرکت به تولید نسخه‌ی زیرآبی از این سیستم حمل و نقل علاقه دارد. از این سیستم می‌توان برای انتقال محموله استفاده کرد.

تکنولوژی حمل و نقل هایپرلوپ وان برای انتقال کپسول‌های مسافربری و باربری از میان یک تیوب طراح شده است. این تیوب‌ از جنس فولاد بوده و داخل آن کاملا خلا است. کپسول‌ها درون آن با سرعت مافوق صوت حرکت می‌کنند. این شرکت چند ماه پیش برای اولین بار سیستم پیشران این وسیله نقلیه را برای عموم به نمایش گذاشت. هایپرلوپ وان برنامه دارد که دو شهر استکهلم و هلسینکی را به هم متصل کند. حالا هم در نظر دارد تونل زیرآبی بین لندن و منچستر بسازد تا تیوب‌های هایپرلوپ در آنجا راه‌اندازی کند تا هزینه ایجاد مسیر را کاهش دهد و در انتقال بار انقلابی ایجاد کند.

هایپرلوپ وان چند طراحی مفهومی هایپرلوپ زیرآبی را نشان داده است. در این طرح‌ها آینده‌ای تصویر شده که در آن اسکله‌ها و بندرها به مناطق مسکونی و مکان پارک تبدیل می‌شوند. تیوب‌های هایپرلوپ محموله را به سکوهای شناور منتقل می‌کنند. کشتی‌ها هم لنگر می‌اندازند و در این سکوها محموله را از سیستم هایپرلوپ می‌گیرند.

«یاماندیس» می‌گوید: «ما با بسیاری از مقامان و مسوولان بندرها گفتگو در نقاط مختلف جهان گفتگو کرده‌ایم تا بندرهایشان را به این شکل مهندسی کنند.» او ادامه داد که تغییر بنادر دریایی منجر به رشد سریع و زیاد بازار ملک و املاک می‌شود.

hyperloop-underwater-3

 منبع: New Atlas

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه