[ویدیو] هدست‌های واقعیت مجازی ذهن را فریب می‌دهند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هدست‌های واقعیت مجازی، دستگاه‌های عجیبی هستند. اگر هدست‌های درست و درمانی مثل HTC Vive را به سر گذاشته باشید، می‌دانید که واقعا دنیای اطراف‌تان عوض می‌شود؛ طوری که تصور می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک، فروشندگان مواد به فروش محتواهای عجیب و تخیلی برای هدست‌های واقعیت مجازی روی بیاورند. تصورش را بکنید، یک هدست واقعیت مجازی به سر دارید و نرم‌افزار آن به شما می‌گوید که راه بروید. شما هم در حالی که به دور خودتان راه می‌روید، در ذهن‌تان تصور می‌کنید که مشغول حرکت به جلو و مستقیم هستید. این ایده‌ای است که عده‌ای از محققان دانشگاه توکیو در ذهن‌شان پرورانده و آن را اجرا کرده‌اند.

اسم این پروژه، «راهروی بی‌نهایت» است. این راهرو، در اصل دو نیم‌دایره است که یک بریدگی میان‌اش قرار داده شده. با این حال زمانی که در این راهروها راه می‌روید، تصور می‌کنید که وارد محیط‌های مختلفی شده‌اید.

افرادی که در ویدیوی زیر می‌بینید، ظاهرا به دنبال پرونده‌های مختلفی در یک آسمان‌خراش بزرگ هستند. با این حال، این طور که ما از ویدیوی زیر برداشت می‌کنیم، به نظر می‌رسد که این افراد مشغول گشت و گذار در خسته‌کننده‌ترین مرحله در بازی Doom هستند. چون هیچ کاری جز راه رفتن و نگاه کردن نمی‌کنند.

می‌توانید در ادامه، ویدیویی که دانشگاه توکیو از پروژه‌ی Unlimited Corridor منتشر کرده است را ببینید.

‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه