پلیس لندن برای تعقیب مجرمان از پهپاد استفاده می‌کند

۱۵ تیر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پلیس شهر لندن تصمیم گرفته برای تعقیب مظنونین که موتور سیکلت سوارند از پهپاد استفاده کند. ظاهرا مقامات مسئول در این زمینه، اعلام کرده‌اند که فرستادن پهپاد به دنبال این مظنونین از فرستادن افسران پلیس امنیت بیشتری دارد.

در واقع یکی از مشکلات پلیس در یک سال گذشته سارقینی بوده‌اند که از موتورسیکلت استفاده کرده‌اند. در دوازده ماه گذشته بیش از ۳ هزار دزدی گوشی ثبت شده که بخش بزرگی از این آمار را دزدان موتورسوار تشکیل داده‌اند.

چندی پیش هم در یک تعقیب و گریز که با سرعت بالایی اتفاق افتاد یک جوان ۱۸ ساله جان باخت. این جوان سعی می‌کرد از دست دو ماشین پلیس و یک هلیکوپتر فرار کند. حال برای پیش‌گیری از چنین وقایعی پلیس تصمیم دارد به جای فرستادن نیروهای خود از طریق هلیکوپتر یا ماشین‌های پلیس، از پهپاد استفاده کند.

پهپادها پیش از این قابلیت خود را در عملیات‌های روزانه پلیس ثابت کرده‌اند و حال استفاده از آنها در سطحی وسیع‌تر به عنوان یک پروژه ملی در دستور کار قرار گرفته است. استفاده از این پهپادها علاوه بر مزایای مختلف، هزینه کمتری هم دارد. هزینه استفاده از یک پهپاد قطعا از فرستادن یک هلیکوپتر کمتر است. با استفاده از پهپاد‌ها می‌توان مظنونین را تعقیب کرد و بعد در صورت لزوم برای انجام عملیات‌های بیشتر از نیروهای پلیس استفاده نمود.

‌‌

منبع: Engadget

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه